[VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 08:57

Echt een hele leuke pony ! Wat een lief koppie <3
Komt vast goed met haar nieuwe vriendjes :j
Veel plezier !

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-17 12:39

Vanmorgen weer naar stal geweest. Eerst even gepoetst en daarna is ze het land opgegaan bij 2 andere paarden. Nog even wennen en elkaar leren kennen maar dat komt vast goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sammy2000

Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 13:35

Dat ziet er super uit!! En wat een stal!! Ik hoop dat je haar niet kwijt raakt in de stal :D Maar wat een knappe merrie!! Kan mij voorstellen dat je helemaal verliefd op haar bent!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 21:03

Nou weer even een kleine update. Pakt toch allemaal anders uit dan ik had verwacht en de bedoeling was. Maar dat maakt niet uit. Een des te grotere uitdaging is het allemaal en dat vind ik ook wel wat hebben.

Ik heb een hoofdstelletje gekocht van het weekend (en uiteraard een bit). Maar met het indoen van het bit kregen we een redelijke uitdaging voor onze kiezen. Ze wilde niet, uiteindelijk het bit ingekregen en ze bleef dr mond maar open doen en kauwen etc, contineu....dus ik heb het idee dat ze heel lang geen bit heeft ingehad of misschien zelfs nog nooit.

Dus toen de dag er op maar geprobeerd te longeren met het halster, om haar niet teveel nieuwe dingen tegelijk te laten doen. Dit was ook een behoorlijke uitdaging, ze snapt er niks van. Ook hierbij heb ik de indruk dat het nieuw voor haar is.

Nu af en toe het bit in en af en toe even kort oefenen met longeren met het halster, er zit beiden langzaam aan vooruitgang in.

Ook ben ik van de week even buiten een stuk met haar wezen wandelen. Dat ging erg goed, van alles tegen gekomen in het verkeer, auto's, fietsers, blaffende grote honden, klein hondje vlak achter dr benen etc. Ze kijkt nergens van op of om, dus dat is een voordeel.

Maar goed, langzaam aan alles opbouwen en aanleren. Ik heb er een hoop plezier in! En gelukkig heb ik veel lieve en behulpzame stalgenootjes, dus alles gaat helemaal goedkomen!

nardxash

Berichten: 4001
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:06

Hoe heb je het bit in gedaan bij angel?
Anders als ze het niet gewend is kan je appelstroop proberen en een kleine 10 minuten laten zitten.

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:12

Er van uitgaande dat het spul gewoon allemaal goed past en inderdaad goed in/omgedaan is klinkt het mij ook in de oren alsof ze het gewoon nog niet kent :n
Gewoon rustig verder oefenen inderdaad, ik heb het al een aantal keer meegemaakt en dat geklooi met het bit wordt vanzelf minder :j fijn ook dat je er alsnog lol in hebt en je stalgenoten je een beetje op weg kunnen helpen!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 21:26

Die appelstroop zou misschien nog wel een idee zijn. Tuurlijk houd ik de lol er in. Als alles gelijk in 1 keer goed gaat is ook zo saai.

Lijkt me juist heerlijk als zoals nu bijvoorbeeld het hoofdstel straks soepel om gaat met bit, longeren gewoon goed gaat. Lijkt me geweldig om daarop terug te kijken met een gevoel van "kijk dat heb ik mooi (al dan niet met hulp) voor elkaar".

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:26

Vanaf hier is het voor mij moeilijk te beoordelen, maar zou het kunnen dat het bitje een
beetje te dik is. Hier ook kleine pony's waar we eerst een fijn niet te dun bit voor hadden gekocht.
maar dat bleek te veel bit is de mond te zijn en wat dunner ging prima. Heb je iemand die je advies kan geven ? Soms is het ff puzzelen om alles goed voor elkaar te krijgen :D

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 13:38

Zo, al even geleden dat ik tijd heb gehad om wat te schrijven. Maar ik ga jullie weer even wat updaten over hoe het momenteel gaat.

Om eerst even terug te komen op het verhaaltje hoofdstel/bit, dat gaat momenteel wel wat achteruit. Als het in zit dan zie ik geen afwijkend gedrag, maar momenteel rent ze al weg als ik aan kom met het hoofdstel. In eerste instantie ben ik nu een afspraak aan het maken met een tandarts, als dat het niet oplost/verbeterd ga ik eens kijken naar andere bitten. Misschien ook kijken hoe ze reageert op een niet gebroken bit...

Verder ben ik de afgelopen tijd erg druk geweest met onder andere het longeren. Hier zit duidelijk verbetering in en dit gaat nu over het algemeen vrij goed. Momenteel word er hard geoefend met het halt houden aan de longe, want dat ging nog niet heel lekker.

Daarnaast had ik in het begin veel moeite om haar uit de wei te halen, ook situaties als wegrennen en niet naar me toe willen komen. Hier ook een tijdje mee bezig geweest in de paddock om haar te leren naar me toe te komen als ik haar roep, dit gaat echt stukken beter. Buiten de wei (dus in de bak en de paddock) komt ze gewoon naar me toe als ik haar roep nu. In de wei nog niet altijd, maar merendeel van de keren in iedergeval wel.

Voor de afwisseling overal in ben ik ook al begonnen met een beetje vrijheidsdressuur, moet zeggen dat viel in het begin best even tegen maar zie ik ook al kleine verbeterings stapjes! Al met al ben ik na ruim 3 weken nog steeds erg blij met Angel. Het is echt mijn pony en bouw een geweldige band met haar op! Het blijft gewoon super leuk allemaal!

Zal kijken of ik binnenkort eens wat foto's of filmpjes kan maken en posten!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 18:36

Okee, ik ben dus blijkbaar niet zo goed in het bijhouden van een volgtopic. Maar bij deze toch weer even een update. Laatste tijd druk met verschillende dingen en daardoor schiet het er een beetje bij in Maar ik wil mn best doen weer wat meer te gaan laten horen!

Inmiddels hard aan het trainen op verschillende fronten, gaat erg goed moet ik zeggen! Zijn echt met sprongen vooruit gegaan, longeren gaat goed, uit de wei halen is geen probleem. Af en toe nog leuk aan het spelen met vrijheidsdressuur....

Maaar vooral veel bezig met het werken richting het mennen. Begonnen met lange lijnen, en inmiddels al vaak bezig met het werken in menpositie en mag over het algemeen niet klagen. Hoop het de komende tijd nog verder uit te kunnen bouwen.


Afbeelding

Ook veel buiten aan de wandel, moet zeggen ze is echt goed verkeersmak....heb nog steeds geen situaties gehad waarvan ze echt schrok of iets....afgelopen week hebben we kennis gemaakt met de geitjes die een paar kilometer verderop langs de weg staan.....

Afbeelding

Nouja, dat was het voor nu wel even....ik houd jullie weer op de hoogte!

anouk257

Berichten: 46
Geregistreerd: 20-02-17

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:51

Wat een leuke pony! En wat fijn dat ze zoveel vooruit is gegaan. Ik volg ook

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 06:43

Leuk dat het allemaal steeds beter gaat!

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [VOLG] Een nieuw avontuur, mijn eerste eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 16:34

Vandaag weer lekker wezen oefenen in menpositie, ging super! Op 2 of 3 momenten na dat ze even niet meer normaal vooruit wilde omdat ze blijkbaar ergens bang van was. Na wat rustig doorzetten liep ze wel gewoon....geen idee wat het geweest is. Misschien stalgenootje die ook in de bak was wat spannend was ofzo. Maar het is verder goed gegaan. Na afloop even appeltje gegeten!

Afbeelding
Afbeelding

Koosnaamloos
Berichten: 241
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:38

Leuk! Je pakt het goed aan! Hoe gaat het nu met Angel?