Ik heb een minipaardje mary die op dit moment vol pijnstillers staat omdat een van daar oogje gewoon stuk is. Dierenarts weet niet precies wat er aan de hand is maar we weten dat ze veel pijn heeft. Zelf met dubbele dosis pijnstillers.
Mary is een merrie die uiteindelijk als fokmerrie zou staan maar is vrij dominant naar de hengst dus dat is dit jaar nog niet gelukt. Ze zou misschien ook ooit voor de kar komen te staan maar heeft heel veel angst en stress zodra je er achter staat. Ze is nu een ruime 3 jaar en staat bijna eigenlijk nooit binnen. Binnen staan is ook echt een straf voor haar.
Nu hebben we de keus om haar te laten opereren en misschien uiteindelijk het oog er uit. Maar weet gewoon niet wat ik moet doen. Gezien ze met twee ogen al in paniek is zodra een paard of mens achter haar komt. Hoe moet ze ooit wennen aan een oog minder als ze het nu al eng vind. Daarnaast zal er een lang revalidatie proces komen voor haar met veel binnen staan. Voor mijn gevoel bied ik voor haar dan geen paardwaardig bestaan zoals zij graag doet.
Of natuurlijk dan uiteindelijk euthanasie, wat natuurlijk veel pijn doet maar ik op een of andere manier meer vrede voor haar heb.
Wat zou ik nu moeten doen? Ik weet niet meer. Iedereen heeft er zo'n andere mening over