Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 08:29

Nies_ schreef:
Ik denk ook niet dat wij dat zo vanachter ons scherm kunnen beoordelen. Er zijn zat oude pony's die graag nog een beetje rond hobbelen met een klein kind erop, ookal lopen ze niet helemaal goed meer. Natuurlijk is een manegeles niet heel ideaal, maar TS kan nu moeilijk ineens de pony opeisen. Met wat geduld bereikt ze waarschijnlijk een stuk meer.

Dankjewel voor het begrip. In alle emotie gisteren hadden we haar echt wel meteen meegenomen. Maarja, helaas ligt het niet alleen aan ons of ze terug mag. Ik ben al blij dat die nieuwe eigenaren ook echt van Lotje houden en toch bereid staan om als er oplossingen gevonden worden, haar toch weer met ons wil herenigen. En tot die tijd mag ik altijd langskomen!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 08:34

Amy77 schreef:
Jeetje, wat een prachtig eind voor jullie.. net een penny verhaal :) geruststellend voor je dat ze haar oude dag bij jou mag slijten! Zo zie je maar, onderbuik gevoel altijd onderzoeken bij twijfel :)

Gekke vraag.. die vorige eigenaar heb je op FB schreef je ergens..nu ben ik stiekem wel benieuwd of je de ontmoeting tussen jou en Lotje daarop hebt geplaatst en dit loeder op de hoogte is gebracht..

Ik heb die vrouw op Facebook eraf gehaald en geblokkeerd. Ook heb ik niks over Lotje op Facebook gezet. Want het klinkt raar, maar om een of andere reden ben ik bang dat als ik het op Facebook zet, dat iemand anders me misschien voor gaat zijn met Lotje kopen. Het is echt onzin wat ik voel maar ik wacht met iets te posten tot ik Lotje echt thuis heb staan. En als ik tussendoor iemand tegenkom die vroeger bij mij op stal stond, dan zal ik het verhaal wel vertellen. Maar tot die tijd zal het een stille verhaal zijn die hopelijk eindigt met Lotje bij mij.

Ik weet dat bokt openbaar is en dat men via hier ook erachter kan komen. Maar ik vond het toch belangrijk dat jullie wisten dat Lotje nog leefde. Want zo velen hebben mij zitten troosten en zijn vast ook zelf geraakt. En er is niks beters dan een happy ending!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 08:38

puppy1128 schreef:
Jahoor, moet je gewoon opsturen! Dit is een echte penny verhaal, waar de meeste penny meisjes wel van kunnen dromen over hun "gemiste" pony's! :D

Wat enorm fijn dat het nog een goede afloop heeft!
En zo weet ik dat er meerdere paarden en pony's zijn, die mogen met pensioen en takelen af. Doodongelukkig zijn ze. Komen terug op de manege, lopen enkele lessen mee en leven weer helemaal op. Dus het hoeft zeker niet slecht te zijn. Zeker met de stap ritjes een paar keer in de week. :)

Ja Lotje is echt een pony die graag door loopt. Nu nog stapt ze even snel als vroeger. Ik weet dat het natuurlijk niet optimaal is. Maar inderdaad die stapritjes met hier en daar een drafje en op het einde een klein galopje met een kindje van minder kg dan bij wijze van spreke het zadel, dan ben ik al super blij dat in ruil daarvoor Lotje gered is van de slacht en wij haar uiteindelijk terug mogen!

emilyslaluna

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 10:11

Dankjewel allemaal!

Ik kan ook niet wachten tot de dag dat ze weer naar huis kan komen. Maar tot die tijd moet veel gebeuren! Ik moet het ook echt met mijn ouders overleggen natuurlijk. Maar ik ga er alles aan doen!

Dus voor degenen die een super lieve kinderpony kennen, die een gouden huisje verdient, laat het mij weten! Want op deze manege zorgen ze super goed voor hun paarden en de ponies worden erg verwend door alle kinderen!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 15:16

Imre schreef:
Wat een fijn einde van een lange periode van onzekerheid. Geweldige foto's! Herkende ze je eigenlijk? Super dat ze op termijn weer naar je terug kan!

Toen ik daar aankwam was ze nog bezig met een kinderlesje. Dus waarschijnlijk te druk om mij te zien. Ik mocht de les meehelpen eindigen door met haar mee te lopen zodat het lieve meisje erop achterstevoren kon zitten. Toen kreeg Lotje het wel al door denk ik. Sowieso in de stal. Maar Lotje is altijd van het eten dus dat is sowieso belangrijker dan ik haha.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 15:38

Nog een update, ik ben vanmiddag naar mijn oude stal gegaan om het nieuws te delen. Iedereen is echt geschrokken van het verhaal, net als iedereen hier.

Ook ben ik naar de boer gegaan waar ik Lotje als laatste had staan toen ze met pensioen ging. Ik werd hartelijk verwelkomd na al die jaren en heb hun ook alles verteld. Ook met de vraag of Lotje nog welkom zou zijn als ik haar ooit terug kan krijgen. En we zijn zeker welkom! Ze krijgt dan haar oude stalletje en al haar vriendinnetjes staan er ook! Dat is al een fijn idee.

Ik ben nu bezig met geld bij elkaar te halen door het verkopen van mijn zadel van mijn paardenmerrie die ik twee jaar geleden heb verkocht. Hopelijk brengt dat een groot deel van het mogelijke bedrag van Lotje op.

Ook ben ik ondertussen aan het helpen met zoeken naar een vervanger voor Lotje voor die eigenaren. Dus nogmaals als iemand er een kent! Die stal is echt geweldig mooi en ze staan op een dik pak stro. Gaan elke dag van vroeg in de ochtend tot in de middag 4 uur naar buiten.

Ik hou jullie op de hoogte!

Denken jullie trouwens echt dat penny dit verhaal interessant zou vinden? Ik zou het best willen delen. Als ik daarmee meer aandacht kan geven aan zulke dingen dan kan het misschien wel toekomstige oplichting voorkomen!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 16:19

Misschien dat ik het ga doen! Ik twijfel of ik niet beter kan wachten totdat Lotje helemaal thuis is. Dan is het verhaal compleet!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 17:28

Elisa2 schreef:
Wat een geweldige wending inderdaad en ik hoop dat je Lotje snel terug kan kopen!

En wbt geld..is een doneer actie anders geen goed idee? als iedere bokker een euro doneert dan heb je zo een bedrag bij elkaar.

Dat zou een top actie zijn. Maar ik ben niet een persoon die geld van anderen durft te vragen :( ...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-17 17:59

Ik snap de reacties. Bedankt voor de zorgen. Maar we doen alles wat we kunnen om haar terug te krijgen. En waar ze zal komen te staan kan ze haar laatste tijd, kort of lang, dat weten we niet, een fijn leven hebben, waar iedereen super veel om haar geeft.

Ik hoop dat jullie snappen dat ik na 3 jaar zoeken echt wel het beste over heb voor Lotje. Ik ken haar het beste en ik ga er alles aan doen dat ze haar laatste tijd vredig door kan brengen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 08:11

Ik snap de discussie volledig. En ik wil echt duidelijk maken dat er niemand meer dan ik een beter leven voor Lotje wenst. In die tweetal uurtjes die ik haar heb gezien, kon ik onmogelijk beoordelen in hoe ver haar artrose is. Ze liep niet al te kreupel maar meer licht onregelmatig, precies hetzelfde als 3 jaar geleden. In die zin ben ik dan wel opgelucht dat het niet in grote mate is verslechterd. Tot het moment dat ze weer thuis staat kan ik geen oordeel doen over of ze te veel pijn heeft.

Wel ga ik duidelijk maken dat inslapen niet de eerste ding is wat we gaan doen als ze weer thuis staat. Lotje kan nog een zekere tijd genieten van haar leven op de wei. En dan gaan we haar goed in de gaten houden.

Dit is allemaal een zekere reden om haar zo snel mogelijk naar huis te kunnen krijgen. Echter moeten we wachten totdat die eigenaren haar kunnen missen. Ik kan onmogelijk erheen rijden en haar opeisen. Tenzij ik 10.000 euro of zo kan neerleggen. Tot de tijd dat ze in principe weer weg mag, ga ik er alles aan doen om genoeg geld te krijgen zodat ik haar dan kan kopen. Er is geen weet over hoeveel het gaat worden, het ligt eraan hoeveel ze natuurlijk kwijt zijn aan de vervanger. Hoe lief deze mensen ook zijn, het blijft hun inkomen. Ik snap dat ze niet voor iedere goede doel hun pony weg kunnen geven.

Mijn eerste stap is het zadel die ik heb te verkopen. Hopelijk gaat dat al een aardige deel opbrengen.

Wat die doneer-actie betreft, ik vind het super lief van jullie. Echt waar. Dat laat zien hoeveel bokt om elkaar geeft. Maar ik ben niet iemand die dat van anderen gaat vragen. Ik ben erg blij dat jullie zo ver zouden gaan om Lotje te helpen. En ik beloof dat ik niet stop tot ik haar weer thuis heb.

Tot die tijd, zou ik aan jullie mogen vragen om oogjes open te houden voor een nieuwe kinderpony? De leeftijd maakt niks uit, echt niks maakt hun uit, zo lang de pony zeker weten braaf is voor de kindjes.

De pony's hebben 3 dagen in de week vrij. En de kinderpony's hoeven meestal maar 1 a 2 uurtjes te lopen. En in het geval van 2 uurtjes zit er altijd een grote pauze tussen voor de pony.
Ze gaan elke dag van de ochtend tot 4 uur in de middag naar buiten. Als de pony op ijzers staat dan zorgen ze ervoor dat hij zijn ijzers steeds weer krijgt. Lotje heeft ze ook weer, ook al had ze die met het pensioen niet meer. De pony komt in een fijne stal terecht, waar de stro tot de knie hoog staat. Alle paarden staan daar erg netjes bij!
Voor elke les wordt de pony van top tot teen gepoetst en na de les weer naverzorgd.

Zelf ga ik ook op zoek! Alvast bedankt voor het open houden van de oogjes hier op bokt!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 08:43

Hevonen schreef:
Wat ontzettend fijn!

Ik heb een paar jaar geleden iets vergelijkbaars meegemaakt met mijn paard (en pony) die onder contract waren 'weggegeven'. Alles bleek bij elkaar gelogen, door een zekere M.G. (als die eerste persoon dezelfde is, is het wel heel erg). De reden van de frequente verhuizingen was het feit dat ze haar rekeningen niet betaalde; ze moest dus steeds weg (maar dat wist ik natuurlijk niet); ze had steeds ruzie met iemand, de stalling was niet goed, etc.... allemaal smoesjes.

Helaas was bij mij de afloop heel anders dan bij jou. Het beloofde staarthaar en de stamboekpapieren is nooit gekomen en ook al onze spullen zijn nooit teruggekomen.

[TAO] Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Wat erg dat het ook bij jou is voorgekomen! Ik vind het verschikkelijk dat het zo vaak gebeurt... Ik hoop misschien als ik mijn verhaal zo veel mogelijk verspreid, dat er daarmee er toekomstige ellendige situaties voorkomen kunnen worden.

Heel veel sterkte!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 09:29

Kentaro schreef:
Wat super dat je je pony weer terug gevonden hebt en als het goed is binnenkort weer de jouwe mag noemen!!!

Hier gelukkig wel een super goede ervaring!!! Een van mijn shets was erg gevoelig voor hoefbevangenheid. Een graasmasker hield hij nog geen 5 minuten op. Er was bij ons geen gelegenheid om hem in een (zand)paddock te zetten en op stal werd hij echt dóód ongelukkig.
Als hij nu zo slecht was dat er geen hoop voor hem was, dan had ik hem uiteraard in laten slapen. Maar na 1 of 2 dagen op stal liep hij weer 100% goed. Ik heb toen een advertentie hier op bokt geplaatst. En wat is hier iets moois uit gekomen!!! Hij staat inmiddels alweer 4 of 5 jaar bij een bokster en ik had me geen beter adresje voor hem kunnen wensen! Hij staat met een paard en andere shet. Gedeeltelijk in het zand en gedeeltelijk op het gras! Haar nichtje heeft op hem gereden. Zij nam hem mee als 'handpaard' als ze met haar paard ging rijden. Hij is geen dag meer kreupel geweest!!
Het kán dus wel goed gaan.

Wat geweldig dat het voor je shetje goed uit is gekomen!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 11:00

Babootje schreef:
Allereerst: wat fijn dat je haar hebt terug gevonden TS! Ik hoop dat je haar ook snel bij je kan halen.

Maar alles zo lezend, heb ik toch een paar vraagjes voor je.

emilyslaluna schreef:
Alles was zowat gelogen. Waarvan de grootste leugen was dat Lotje niet was ingeslapen, maar verkocht aan het slachthuis... Dit allemaal had een grote impact op mij en ik was ontroostbaar. Maar door die vele PB's van bokkers heb ik toch wel een beetje troost kunnen vinden.

Achteraf heeft de nieuwe eigenaar Lotje rond dezelfde tijd gekocht dat ze zogenaamd zou zijn ingeslapen. Hij heeft haar van een handelaar die paarden van het slachthuis neemt en eventueel verder verkoopt. Hij zoekt de super brave ponies uit en weet dat ze een geweldig huisje krijgen bij de nieuwe eigenaar van Lotje. Schijnbaar kwam hij dus aan met een grote vrachtwagen bij de manege. De nieuwe eigenaar keek erin en er bleek maar een pony in te staan; Lotje! Na te controleren of ze braaf was is ze meteen gekocht. Dus al die tijd dat ik haar kwijt was, stond ze met goede verzorging op een topmanege.

Als Lotje voor het slachthuis is weggekocht door een handelaar dan liegt die vorige mevrouw toch niet met het verhaal dat ze is geslacht?
Verder blijf ik het discutabel vinden dat paarden van voor het slachthuis worden weggekocht en verkocht aan maneges. Ze staan meestal niet voor niets bij het slachthuis. De vorige mevrouw (met ook een manege, waar ze in de kinderlesjes liep) was blijkbaar van oordeel dat het niet meer ging. Dan kan ik me niet voorstellen dat het nu wel zou gaan. Ook al wordt ze goed verzorgd en zijn de nieuwe eigenaren zo op het eerste gezicht aardig; ik blijf het fout vinden om op die manier aan je manegepaarden te komen.
Ik zou inderdaad proberen haar daar voor de winter - voordat ze nog slechter wordt - weg te halen.

Bedankt voor de vragen. Die mevrouw heeft gelogen over het feit dat ze Lotje had ingeslapen. En gelogen dat het gebeurd was in juni toen we afscheid gingen nemen. Ze heeft haar aan het slachthuis verkocht. Dat was dus nooit de afspraak.

Lotje hoort inderdaad niet in de lessen te lopen. We zijn het daar met z'n allen zeker over eens. Zoals ik al zei doe ik er alles aan om haar terug te krijgen. Maar nogmaals, ik kan er niet heen en haar opeisen, tenzij ik opeens met 10.000 euro kan komen zodat ze haar echt niet daarvoor laten staan... Ik probeer echt alles te doen, en meer dan dat lukt nu niet. De stal is geregeld, ik heb nog spullen. Ik ga op zoek naar dekens voor haar aangezien ik die mee had gegeven aan die vrouw en die dus kwijt ben... Aan alles wordt gewerkt. Maar tot dat er een vervangende pony komt, zal ik moeten wachten...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 13:05

Stripe000 schreef:
Stille meelezer... wat fijn dat je haar gevonden hebt.
Ik ben de eerste die donatie doet mocht het tot een inzameling komen om lotje terug te kopen.

Hoewel het beetje vreemd is dat je haar wegGEEFT en terug moet KOPEN.
Maar het is niet anders.

Pony van ons zou uitermate geschikt zijn als vervanging voor Lotje.
Ware het niet dat ik haar nooit van mijn leven aan een manege zou verkopen, hoe fijn het ook allemaal klinkt.
Ze moeten wel geld verdienen anders houd het op.

Maar ik gun je Lotje en ik gun Lotje jou!!!!

Als inzamelactie komt doe ik daar graag aan mee.

Ik vind het zo ontzettend aardig van je! Van jullie allemaal! Misschien dat ik deze lieve hulp moet aannemen. Dan is er een groter kans dat Lotje sneller terug kan komen. <3

Ik vind het allemaal zo lastig!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 13:37

eclair98 schreef:
Tja, waarom niet TS? Nee heb je en ja kan je krijgen :D

Ja dat is waar! En niemand is verplicht natuurlijk! Hoe zou ik het eventueel moeten aanpakken?

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 15:03

Deijs schreef:
Klinkt misschien heel banketstaaf zoals ik dit ga zeggen maar ik kijk er even heel objectief naar.

Ze kunnen voor haar toch nooit meer dan €500 vragen? Als je logisch na gaat is ze dat toch niet meer 'waard'

Edit: besef me net dat we haar leeftijd niet weten geloof ik, had in m'n hoofd dat ze al aardig oud is.

Lotje is inmiddels 26 geworden. Ze is eigenlijk ook niet echt geld waard. Maar vanwege dat ze zo braaf is, is ze voor hen wel veel geld waard natuurlijk. Vandaar dat ze er best veel voor zouden kunnen vragen. Het hangt namelijk ook af hoeveel de nieuwe pony gaat kosten.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 15:12

Goof schreef:
Deijs schreef:
Klinkt misschien heel banketstaaf zoals ik dit ga zeggen maar ik kijk er even heel objectief naar.

Ze kunnen voor haar toch nooit meer dan €500 vragen? Als je logisch na gaat is ze dat toch niet meer 'waard'

Edit: besef me net dat we haar leeftijd niet weten geloof ik, had in m'n hoofd dat ze al aardig oud is.

Eens maar die manege zal er een andere goede pony voor terug willen kunnen kopen en die kosten toch meer dan 500 euro. Dus ergens snap ik het wel.

Overigens vind ik doneren voor zoiets echt een raar iets (ondanks dat ik ts enorm hun dat de pony bij haar terugkomt!!). Ik zou graag mijn vorige auto weer terug willen kopen, ben er emotioneel aan gehecht; willen jullie doneren? Is maar 6000 euro.
Maar goed, het os een ieder vrij om te doen wat hij of zij wil met zijn of haar geld uiteraard ;)

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook meerder malen genoemd dat ik het eigenlijk niet van mensen wil vragen en het eerst zelf wil proberen. Ik ben niet iemand die om geld vraagt. Ik ben wel heel dankbaar voor deze lieve bokkers. Ik ben er ook zelf niet uit wat ik ga doen... het is zo hectisch geweest deze week...

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-17 11:18

Hoi allemaal,

Ondertussen ben ik druk bezig geweest met het opzoeken van mijn oude spullen voor Lotje. Sorry dat ik niet kon reageren.

Ik zie veel berichtjes voorbij komen over hoeveel er voor Lotje gevraagd zou worden.
Het enige wat ik weet is, ookal is Lotje zelf eigenlijk niks meer waard, voor een manege is ze door haar brave karakter goud waard. De eigenaren hebben ons verteld dat we Lotje terug kunnen kopen voor de prijs dat hun nieuwe vervanger gaat kosten. Hoeveel dat gaat zijn weet ik niet.

Ik ben mij er van bewust dat de prijs waarschijnlijk erg hoog gaat zijn. Ik probeer er ook echt alles aan te doen om geld bij elkaar te halen.

Tijdens het zoeken naar de spullen van Lotje ben ik ook een aantal dingen tegengekomen die nog niet verkocht waren van mijn merrie. Ik heb deze ochtend ze allemaal op de bokt markt geplaatst. Hierbij zit vanalles tussen; van allemaal soorten dekens tot dekjes, tot beschermers, tot halsters, noem maar op. Dus voor degenen die misschien geinteresseerd zouden zijn, ik nodig je graag uit om eens ernaar te kijken! En anders als jullie iemand kennen die op zoek is naar spullen voor hun paard, laat het aan hun zien!

Vandaag ga ik verder mijn het verkopen van mijn zadel. Deze zal ik later deze dag ook online zetten!

Allemaal heel erg bedankt voor alle hulp/tips/alles wat jullie voor mij doen. Jullie zijn geweldig!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-17 11:54

Koper schreef:
Ik heb het hele verhaal gelezen. Wat fijn dat Lotje nu redelijk goed terecht is gekomen.

Ik vroeg me af: valt niet te achterhalen wie die handelaar geweest is? Als je die eens kunt benaderen of hij nog een brave pony heeft. Pony naar de manege, Lotje mee naar jou, en jij betaalt de nieuwe pony? Die bij die handelaar zo te lezen niet heel duur hoeft te zijn.

Heel fijn dat je mee denkt! De eigenaren van Lotje hebben heel goed contact met die handelaar. Die handelaar weet dat hij een pony een gouden huisje kan bieden als hij een brave kinderpony tegenkomt. Dus ik denk dat zodra die handelaar er eentje zou hebben, hij meteen naar de eigenaren van Lotje zal gaan. Bovendien krijgen ze van veel mensen pony's aangeboden die een nieuw plekje zoeken. Daarmee denk ik aan de ene kant dat het niet te lang zal duren, maar aan de andere kant weet je het nooit!

Heel erg bedankt voor de tip!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-17 12:34

Stef_Diva schreef:
Heel het topic gelezen en wauw wat een wending!
Ergens vind ik het bizar dat jij de nieuwe pony zou moeten "betalen" in ruil voor Lotje.

Om het over een andere boeg te gooien:
Lotje heeft hun €.... gekost. Heeft daar voor een x bedrag eten/strooisel gehad en verder heeft ze als het goed is geld opgebracht door lesjes te lopen.
Zo zou de nieuwe pony dat ook moeten kunnen doen. Een korte rekensom is dan:
Aankoop bedrag Lotje + voer + strooisel + overige kosten - kosten wat ze opgebracht heeft = bedrag wat ze nog waard is. Even heel cru gezegd.

Anders zou Lotje ineens heel duur worden, terwijl ze 'niks' meer kan/mag qua gezondheid. Ik weet dat dat nu nog niet zo is, ze kan nog wel wat rondlopen. Maar er komt een tijd dat Lotje ook voor dat werk afgeschreven is en dan zou ze nog voor jou veel geld kosten omdat er een andere moet komen. In mijn ogen is dat appels met peren vergelijken.

Een nieuwe gezonde pony zouden ze dus ook meer kunnen laten doen. Die moet zichzelf dus weer "opbrengen".
Snap je wat ik bedoel?

Ik snap je volledig, duidelijk uitgelegd hoor! Ik ben het met je eens, een nieuwe jongere pony kost meer en kan meer dan Lotje. Maar helaas kan ik er niks aan doen als ze een bepaald bedrag gewoon willen. Misschien beginnen ze straks hoog omdat ze weten dat we toch gaan zakken ofzo. Ik kan er nu niks over zeggen. Ik ga gewoon hopen op het feit dat ze Lotje werkelijk aan ons gunnen en tegen een prijs voor de onkosten + slacht kosten mee mag. Tot die tijd is er niks anders te doen dan hopen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-17 11:06

Tessa_93 schreef:
Koper schreef:
Wie weet toch de Penny maar inschakelen dan (ze zoeken nog waargebeurde verhalen). Dan lezen misschien de lessertjes van die manege het, en komt er misschien van die kant uit een beweging om Lotje weer bij jou te krijgen. Als ze weten dat Lotje dan een goed thuis heeft én dat er een nieuwe leuke lieve pony voor in de plek komt.

Goede tip!

Het is best leuk om te lezen dat er zo veel denken dat mijn verhaal in de penny zou kunnen komen! Het zou echt geweldig zijn om zo meer aandacht te kunnen opbrengen aan de wat mindere kant van de paardenwereld, waarbij je met goede bedoelingen toch veel ellende kunt krijgen.

Is dat iets waar ik zelf de penny voor zou moeten mailen? Of is het iets dat ze liever van een ander te horen krijgen? Wat ik bedoel is zouden ze het niet raar vinden als ik zelf met mijn verhaal naar hun toe ga? :')

Edit:
Ik ben trouwens van plan om er mee te wachten tot ik Lotje echt thuis heb. Ik weet dat het misschien zou kunnen helpen maar aan de andere kant zou het ook tegen kunnen werken. Bovendien is het beter als het verhaaltje helemaal rond is. En dat is het pas als Lotje thuis staat.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-17 20:19

Heeft iemand misschien tips waar er manege pony's zijn die verkocht moeten worden. Door het stoppen van de manege of faillissement? Ik ben overal aan het kijken maar het is best moeilijk om een juiste pony te vinden. Ik snap het wel, aangezien ze goud waard zijn!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-17 20:19

Koper schreef:
Dat is waar, en een happy end is ook geschikter denk ik voor een periodiek als de Penny.

Je kunt ze zelf mailen: redactie@penny.nl
In de laatste Penny stond een oproep voor waargebeurde verhalen. In de eerstvolgende Penny komt ook een verhaal van een bokker te staan.

Bedankt voor de info! Ik ga inderdaad even wachten tot Lotje thuis is. Daarna is altijd nog een mogelijkheid!

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-17 20:44

Percy schreef:
Voor jou ben ik heel blij maar ik vind het wel zonde dat deze pony weer in lessen mee loopt hoe kleinschalig ook.

Ik hoop zo hard dat jij haar weer snel terug kan krijgen, dat zou het echte happy end zijn.

Al eerder noemde iemand het hier, bij artrose is het zo dat rust roest. Daar wordt het alleen maar erger van maar beweging moet wel zoveel mogelijk onbelast zijn. Die manegelesjes zijn misschien niet super belastend maar beter is dat ze gewoon redelijk onbelast kan lopen.

Maar ja, daar kan jij nu niets aan doen. Je vecht voor haar en daar mag je jezelf een dikke pluim voor geven +:)+

Bedankt voor je zorgen. Ik ben inderdaad alles aan het doen wat ik kan. Alles is geregeld hier zodat ze meteen terecht kan. Ik heb alle spulletjes ect ook. Alleen nog dekens voor als het weer slechter wordt. Lotjes dekens waren jammer genoeg ook meegegeven aan die vrouw. Dus die ga ik ook niet meer terug zien. Maar dekens zijn het minste van mijn zorgen.

CalipsoLover schreef:
Even alles doorgelezen en ben ontzettend blij met dit mooie einde, zo zie je maar. Gevoel kan toch heel goed kloppen. Wel erg naar dat je met zo'n persoon te maken hebt gekregen. Is echt totaal niet fijn en ook bedrog. Of ze nu mee leest of niet, dit is gewoon fout. Ik hoop dat Lotje het goed heeft en je haar misschien ooit kan terug kopen!

Bedankt dat je alles gelezen hebt! Wat die vrouw betreft, ik laat het voor wat het is. Wie weet wat er allemaal bij haar speelt waardoor ze bepaalde keuzes moest maken. Het maakt dit allemaal zeker niet goed, maar het gaat Lotje niet terughalen door mijn tijd en gedachtes bij die vrouw te hebben. Nu alle aandacht voor Lotje zodat ze snel terug kan komen! :)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 15:20

Even een update :)

Ik ben elke dag bezig geweest met het zoeken van een brave pony die Lotje kan vervangen. Ik heb er een aantal gevonden waar ik op gereageerd heb. Helaas reageren de meesten niet :( . Ik heb eentje op het oog die best wel iets zou kunnen worden! Dus even duimen!

Voor de rest ben ik sinds vanmorgen om 6 uur naar een autotheoriecursus geweest. Vanmiddag mijn examen gedaan en ik ben GESLAAGD!!! Dat is weer een last van mijn schouders. Nu meer tijd om verder met Lotje bezig te zijn.

Mijn advertenties van mijn paardenspullen zijn al vaak gezien. Helaas nergens een reactie op gekregen. Hopelijk komt dat nog!

Voor de rest niks nieuws, ik zal jullie meteen laten weten als er wat verandert!