Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 15:58

senna21 schreef:
Wat betreft het zadel. Ik zou het niet te ver onder de waarde verkopen. Laat je niet van de wijs brengen.
Natuurlijk wil je graag Lotje thuis hebben, maar wel tegen normale voorwaarden.
Is er iemand die jou kan helpen met het onderhandelen met de manege?
Emoties zijn een duur grapje in zo'n situatie.


Alles met het zadel is een beetje lastig. Ik heb het te koop staan voor €400 minder dan zijn huidige waarde. En alsnog krijg ik weinig reacties. Ik heb zelfs iemand gehad die vroeg of het mijn uiterste prijs was. En vervolgens biedt diegene de helft van mijn vraagprijs. Sorry maar dat vind ik zo vervelend. Mensen met verstand zien meteen dat ik al ver onder de waarde vraag. Degenen die dat alsnog te duur vinden kijken schijnbaar ver boven hun budget naar zadels...

Sorry voor mijn frustraties :') ik heb echt veel geduld maar soms raakt het bijna op.

Nu weer even terug naar mijn positieve zelf _O- . Als het goed is zullen sowieso een van mijn ouders mee gaan als het zo ver is dat Lotje terug kan. En die zullen mij zeker wel helpen met onderhandelen. En als zij niet kunnen is er vast wel iemand anders die misschien mee kan. Ik heb sowieso iemand nodig die een trailer heeft die kan rijden als mijn vader niet kan. Want zijn auto is de enige met trekhaak. Maar dit zijn allemaal dingen voor als het zo ver is. :)


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 16:44

Babootje schreef:
emilyslaluna schreef:
Alles met het zadel is een beetje lastig. Ik heb het te koop staan voor €400 minder dan zijn huidige waarde. En alsnog krijg ik weinig reacties. Ik heb zelfs iemand gehad die vroeg of het mijn uiterste prijs was. En vervolgens biedt diegene de helft van mijn vraagprijs. Sorry maar dat vind ik zo vervelend. Mensen met verstand zien meteen dat ik al ver onder de waarde vraag. Degenen die dat alsnog te duur vinden kijken schijnbaar ver boven hun budget naar zadels...


Toch is het wel aardig aan de prijs wat je vraagt. Je moet het zo zien: al is een zadel 1 dag oud, kun je het al niet meer voor nieuwwaarde verkopen. Want het is geen nieuw zadel meer. Op een nieuw zadel zit BTW. Die moet je er eigenlijk gelijk al aftrekken. En er zit ook geen garantie op het zadel.
Verder is het een voor jouw pony op maat gemaakt zadel. Het lastige met maatzadels is dat ze flink in waarde dalen als je ze tweedehands wil verkopen, meer dan een confectie kwaliteitszadel. Bovendien begint de populariteit van een AB zadel echt af te nemen vanwege de slechte service.
Een nieuw zadel heeft een nieuwwaarde, maar bij een gebruikt zadel is het dat waard wat iemand ervoor wil betalen. Jouw zadel is dus blijkbaar niet waard wat jij ervoor wil hebben.


Bedankt voor je mening. Ik snap je punt. Echter zie ik zadels van gelijke waarde of zelfs slechtere van Arno Brandt die voor €1200 verkocht worden. Ik heb van meerderen gehoord aan wie ik het zadel heb laten zien dat het zadel echt nog wel €1300 op zou kunnen leveren. Ik vraag er enkel €875 voor. Ik vraag mij af of dat echt te hoog gegrepen is?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 17:11

xxCYNNxx schreef:
Ik zou als ik jou was het verhaal van je oude pony terug willen kopen uit je zadel advertentie halen; dat zorgt er namelijk voor dat je zulke lage biedingen krijgt als je een bieding krijgt; immers, voor de koper is het al bij de tweede zin duidelijk dat je snel je zadel wil verkopen om zo snel mogelijk Lotje op te halen. En daar wordt nu misbruik van gemaakt.
Ik zou echt als ik jou was dat uit de advertentie halen en ook bij bezichtiging niet melden. Je verkoopt je zadel vanwege verkoop paard...niks meer en niks minder; is tenslotte een goede reden om je zadel te verkopen.
Krijg je ook niet meer dat mensen misbruik van je willen maken vanwege je situatie...dat doet die manege al, daar hoeven niet nog meer mensen misbruik van te gaan maken.

Jij hebt dat verhaal in het kort erbij gezet in de hoop waarschijnlijk dat mensen dan sneller je zadel zullen kopen, maar helaas zorgt het er alleen maar voor dat er misbruik van wordt gemaakt door heel laag te gaan bieden; jij wil immers snel van je zadel af om je pony terug te kopen, dus zal je wel sneller een te laag bod accepteren; zo redeneren mensen dan.
Dus echt; mijn tip; haal dat verhaal uit je advertentie en houd het bij de reden waarmee je opent; wegens verkoop paard


Dat kan inderdaad kloppen. Ik zal het even weghalen. Dankjewel!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 17:21

suikermeisje schreef:
Staat die ook op marktplaats? Dat gaat vaak een stuk beter.

En op bokt koopt Mallootje ook merkzadels in, zou die eens proberen als ik jou was.

En wat betreft de prijs van Lotje, max €750 maar meer eigenlijk echt niet doen hoor. Dat is een "slachtpony" niet meer waard. Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, want gun Lotje natuurlijk nog een lang en gelukkig leven bij jou.


Het zadel heb ik inderdaad al op marktplaats staan. Echter heb I'm hier dus als enige reactie die persoon met die lage bieding. Maar hopelijk met de tip om het verhaal van Lotje weg te laten krijg ik meer reacties.

Bedankt voor de tip van Mallootje! Ik ga direct contact opnemen!

Edit:
Ik kom er net achter dat ik schijnbaar via Facebook al contact heb gehad met haar. Helaas heeft ze geen interesse omdat Arno Brandt in België te onbekend is om goed te kunnen verkopen... Helaas!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 18:24

anjali schreef:
Het probleem met zadels is dat ze goed moeten passen en dat is van een advertentie niet te zien.Is er geen manege of pensionstalling in jouw buurt waar je een briefje mag ophangen?


Ja dat passen is inderdaad wel een probleempje. Alhoewel iedereen welkom is om het te komen passen. En ik/mijn ouders zijn ook gewoon bereid om naar de stal te komen van diegene als het niet al te ver weg is.

Bij de pensionstal waar ik stond weet iedereen dat mijn zadel te koop is. De manege in de buurt is niet een plek waar ik graag kom. Ik zal daar niet te veel over in detail gaan. Maar ik zou op zich wel misschien iets op kunnen hangen. Dankjewel voor de tip :) .

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-17 22:00

Flowerbomb schreef:
Ik zou als ik jou was eens een tante ofzo langs de manege laten gaan en haar laten vragen wat zij voor je pony zou moeten betalen. De eigenaar van de manege weet dat jij een flink bedrag voor haar over hebt door je emotionele band met Lotje. Je tante (uiteraard niet zeggen dat jullie elkaar kennen) niet en zal misschien minder hoeven te betalen. Al is een brave manege pony goud waard natuurlijk.


Dat is inderdaad een idee. Er zijn meerderen die dat hebben voorgesteld. Echter was het nooit de plan van de manege om Lotje te verkopen. Ze staan er gelukkig voor open om haar aan mij te verkopen. Ze gaan haar dus zeker niet verkopen aan een ander. Dat mocht ook niet van mij, dit hadden wij afgesproken. Voor het geval dat ik nergens een pony zou kunnen vinden en ze Lotje toch weg wilden doen, dan kregen wij eerste keus.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 14:08

mvdbijl schreef:
wat ik me af vraag bel je hun regelmatig of je ouders om te vragen hoe het er mee staat?

Ken toch meerdere maneges en als die hun handelaar bellen staat die met een week met 2 of 3 pony's op de stoep..

Je moet het ook wel een beetje warm houden..


Ik heb de eigenaren al een keer aan de lijn gehad en ook contact via de mail gehad. :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-17 17:01

Even een mini update :)

Mijn transportbeschermers en mijn gloednieuwe baseline fleecedeken zijn verkocht.

De mevrouw die mijn deken had gekocht was zo ontzettend lief! Ze had eigenlijk geen deken nodig maar ze herkende mijn verhaal over Lotje op marktplaats en wilde toch graag een bijdrage leveren. Dat er zulke lieve mensen bestaan! _/-\o_

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-17 11:30

Weer even een update voor degenen die nog meelezen/geïnteresseerd zijn :)

Woensdag komt iemand langs die mijn peesbeschermers, halster en twee dekjes gaat kopen. Dus weer een stap dichterbij!!!

Ik heb ook al een tijdje contact met iemand die een hele lieve en leuke pony heeft. Meer ga ik nog niet vertellen want ik ben bang dat ik het ga jinxen :') .

Het enige wat ik nog kan vertellen is dat jullie zeker uit mogen kijken naar aankomende zondag/maandag. Dan komt er weer hopelijk een update!

Allemaal bedankt dat jullie nog meevolgen! Ik hou jullie zeker op de hoogte dus blijf meelezen!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 10:14


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 10:27

Jeetje bokkers, ik vind het net als jullie ook erg spannend allemaal. :D . Ik kan niet precies zeggen hoe of wat, maar het is zo veel wachten! Ik wil eigenlijk alles eruit floepen maar de stomme ik met mijn bijgeloof denkt dat ik het dan ga jinxen :') .

Ik kan misschien een hele kleine hint geven; ik ben voor de zekerheid al aan het oriënteren op vervoer. Dus als iemand tips weet voor vanaf omgeving Veghel dan hoor ik het graag!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 10:55

mvdbijl schreef:
Vraag mensen in je omgeving of een trailer , auto huren?

Paardentaxi zoeken in jou omgeving zodat je zo min mogelijk km's hebt?

Misschien oproepje op de bokt markt?


Bedankt voor de tips!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 10:56

dieseltje schreef:
Heb je je spullen wel kunnen verkopen?


Ik heb best veel al kunnen verkopen. Ik heb nog wel wat spulletjes liggen maar dat komt wel goed denk ik :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-17 19:49

Punz schreef:
Wanneer en van waar naar waar moet het vervoer zijn?


Ik zal even een pb sturen :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-17 09:37

Hoi allemaal,

Niet schrikken, het is geen update!

Ik kwam alleen deze foto tegen. Deze is gemaakt op de dag dat wij afscheid mochten gaan nemen, op de woensdag voor het weekend dat ze zogenaamd zou worden ingeslapen...

Afbeelding

Ik weet niet wat voor gevoel ik bij deze foto moet hebben... Want in mijn herinnering is het opgeslagen als de laatste keer dat ik Lotje ooit zou kunnen zien. Terwijl met mijn kennis van nu weet ik dat het niet waar was en dat ze hopelijk binnenkort weer thuis staat!

Op de foto zie je ook hoe 'ongelukkig' Lotje eruit zag. Haar uitstraling was totaal anders dan normaal. Ze zag er echt slap uit. Haar oortjes gingen wel naar voren, maar het leven in haar ogen was er niet. Dit was ook een grote reden waarom we het allemaal geloofde wat die vrouw zei. Ze stond zogenaamd op sterke pijnstillers. Achteraf is de enige verklaring aangezien de pijnstillers een leugen waren, dat ze Lotje waarschijnlijk een kalmeermiddel had gegeven. Of dit echt zo is weet ik natuurlijk niet. Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat Lotje niet meer Lotje was op dat moment. Wel lichte ze een beetje op toen ik met cheerios (de ontbijtgranen soort) aankwam en die begon te voeren. Toen zag ik haar wel door de slaapachtige waas heen komen. Bij Lotje draait alles om eten :') .

Ik vond het toch wel iets om deze foto met jullie te delen. Hopelijk heb ik binnenkort andere foto's om te delen (hint hint).

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-08-17 19:58

Naarmate ik verder kom qua stapjes, begin ik ook steeds meer na te denken over het vertellen van mijn verhaal aan de penny of bit. Hoe gaat dit te werk? Heeft iemand hier ooit een deel in de penny gestaan? Hoe kom je daarvoor in aanmerking?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-17 10:30

Koper schreef:
Ik heb laatst het e-mailadres hier gepost. redactie@penny.nl


Dankjewel voor alle tips! Ik zal een deze dagen een mail opzetten. Ook naar de bit toe. :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 13:19

bruintje123 schreef:
Kun je niet beter wachten tot hij daadwerkelijk weer op stal staat? :)


Ja dat is ook. Ik ga ook niet meteen het verhaal laten plaatsen :) . Pas als Lotje weer thuis is.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 15:15

Babootje schreef:
emilyslaluna schreef:
Ze stond zogenaamd op sterke pijnstillers. Achteraf is de enige verklaring aangezien de pijnstillers een leugen waren, dat ze Lotje waarschijnlijk een kalmeermiddel had gegeven. Of dit echt zo is weet ik natuurlijk niet. Het enige wat ik met zekerheid kan zeggen is dat Lotje niet meer Lotje was op dat moment.


Waarom zou Lotje daar niet op sterke pijnstillers hebben gestaan? Waarom zou dat een leugen zijn? Nu ja, die mevrouw had gelogen over inslapen ipv naar de slager. Maar voor sommige mensen maakt dat nu ook weer niet zo'n verschil. Ze heeft jullie in ieder geval nog wel afscheid laten nemen. Jullie hadden haar op dat moment ook voor slachtprijs nog wel kunnen terugkopen toch? Ik wil het niet voor die mevrouw opnemen, maar ze heeft de pony in ieder geval niet kreupel door laten lopen maar naar de slager gebracht. Dat ze van daaruit naar een handelaar is doorverkocht, daar kan die mevrouw dan niet veel aan doen. Maar om nu alles leugens te noemen; er zit nog wel een andere kant aan.


Ik snap wat je probeert te zeggen. Maar van mijn bron heb ik ook te horen gekregen dat er nooit pijnstillers waren.

Natuurlijk zal ik nooit te weten komen wat nu precies de bedoelingen waren van die vrouw. Ik sta er voor open om haar kant van het verhaal te horen. Maar aangezien ze de afgelopen 3 jaar niks heeft laten weten denk ik ook niet dat ze nu wel contact gaat zoeken. Ook prima. Het verhaal is nu zoals ik het heb gekregen. Het enige wat nu belangrijk is, is dat Lotje thuis komt. Dan kan de afgelopen 3,5 jaar vergeten worden.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 17:05

Babootje schreef:
Mmm ja, het staat me alleen nogal tegen dat die mevrouw voor leugenaar wordt uitgemaakt, terwijl je het ook allemaal niet precies zo weet. Geloof me, ik ken haar niet, maar een bruikbare pony wegdoen die het nog een beetje goed doet op pijnstillers doet niet 1 stal. T kan zijn dat ze vooral in de winter nog een stuk slechter is dan s zomers en dan is het logisch dat je er op een geheven moment mee stopt. En dan inslapen of slager is dan wat zo iemand betreft om het even. Mss heeft ze gedacht: ik zeg inslapen omdat dat voor jullie fijner klonk; Ik zie daar niet meteen liegen in. Dat de pony bij de slager is opgekocht dat zijn foute praktijken en maneges die slachtpaarden opkopen voor manegewerk. Maar dat moet je dan hen verwijten. Nu krijg ik een beetje het gevoel dat die mevrouw de zwarte piet krijgt omdat ze lotje naar de slager bracht (zoals het ook eigenlijk zou moeten) en dat de malafide handelaar en manege een paard van de slacht hebben 'gered'.....


Die mening mag je gerust hebben. Maar ik hoop dat je snapt dat ik van meer dingen weet waar ze over heeft gelogen dan dat ik heb verteld in dit topic. Dit maakt dus dat ik een beter oordeel kan geven over alles dat er is gebeurd. En zoals ik al in mijn vorige opmerking heb genoemd; ik weet niet wat haar intenties waren. Die zal ik ook nooit te weten krijgen. De vrouw weet van dit topic en had al lang contact op kunnen nemen om te vertellen hoe het nu echt zat.

En wat die handelaar en manege betreft, ja het is niet het aller beste wat ze doen, slechte pony's opkopen. Maar ik ben dankbaar voor het feit dat Lotje nog leeft en ik een tweede kans heb om het juiste te doen; namelijk de allerbeste pensioen geven die ze verdient.

Nu kunnen we met z'n allen zeker hier op verder gaan. Ik wil best wel alles vertellen wat ik weet. Maar het meeste weten jullie al. Iedereen mag hun mening erover hebben en ik ga er ook niet tegen in. Ik ga verder met alles doen om Lotje terug te halen.

Edit:
En trouwens, die vrouw is niet de enige waar ik de schuld aan geef. Ik voel me al schuldig genoeg dat ik Lotje ooit aan haar heb geschonken...

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 17:54

Babootje schreef:
Nee dat begrijp ik best en ik vind het ook heel fijn van en voor je dat je Lotje een 2e kans wil geven. Het enige dat me in het verhaal tegen de borst stuit is het afgeven op die mevrouw aan wie je haar weg hebt gegeven en haar allemaal leugens toeschrijven, terwijl die - voor zover ik kan beoordelen met alles wat ik erover lees - het enige juiste heeft gedaan, nl het beestje naar de slacht brengen en jullie ook afscheid heeft laten nemen.
Terwijl ik ook best heel goed snap dat je blij bent dat je haar nog levend vindt. Dat is het niet. Dus mss kun je het wat die mevrouw betreft het net even op een andere manier bekijken en je wat meer genuanceerd uitlaten. .


Ik zou haar met al mijn hart willen vergeven. Maar volgens mij zie je niet het hele plaatje. Die mevrouw heeft mij en mijn ouders het verhaal geschetst dat ze een eigen stal had, waar ze therapie deed met kinderen, waarbij ze pony's gebruikt. Dit was een leugen. En in mijn mening een hele grote. Ik had Lotje nooit aan haar gegeven als ik dit had geweten. Vervolgens deed ze Lotje in de lessen zodat ze geld kon verdienen. En toen Lotje volgens haar niet meer goed was, verkocht ze haar aan de slager voor het laatste beetje geld. Mijn excuses als je hierbij denkt dat ik zonder reden boos ben op deze vrouw. Maar ik vind alleen deze dingen al genoeg om woedend te zijn. Sorry als ik boos overkom, ik heb vanaf het begin altijd netjes proberen te zijn. Maar geloven dat die vrouw 'de goede' is in dit verhaal doe ik niet...

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-17 15:36

Klein vraagje, is er iemand die in de buurt van Alkmaar woont die een trailer kan rijden? Kan je mij een PB sturen? :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 10:33

Hey allemaal, hier weer even een update.

De bedoelde update die ik afgelopen zondag zou willen plaatsen wordt hem niet. Ik zal even uitleggen waarom.

Ik heb dus een perfecte pony gevonden die Lotje kan vervangen. Het gevoel is van beiden kanten helemaal goed. En van de manege mocht die gewoon op de proef komen. Nu laat het net zo zijn dat het 3 uur rijden met de trailer is van waar de pony staat en dan naar de manege. Gelukkig heb ik kunnen regelen dat die eigenaresse van de pony zelf de pony wilt komen brengen. En zelfs op wilt komen halen in het geval dat de pony toch niet geschikt blijkt te zijn. Helemaal top!

Nu wat teleurstelling. De pony zou eigenlijk 2.5 week geleden gebracht worden. Helaas door omstandigheden is dat twee weken uitgesteld. Daar baal je dan wel van. Maar okay, niks aan te doen. Nu is het dus weer een week uitgesteld en zal de pony aankomende zondag gebracht worden. Hiep hoera, het einde is in zicht!

Maar nu komt het dus; de pony moet een volledige week op de proef. Dit maakt het dus dat ik Lotje pas de zondag erna op mag halen (als die pony uberhaupt goed blijkt te zijn). En nu mag het dus zo zijn dat ik die zondag alweer terug naar Antwerpen moet voor mijn herkansingen op de Universiteit... Ik kan Lotje dus niet meer halen...

Ik zit nu met een aantal problemen;
- Ik kan Lotje die zondag niet ophalen. Ik heb een week geleden al iets gevraagd over of het de volledige 7 dagen moet zijn, of dat ik Lot ietjes eerder op zou kunnen halen als het nodig zou moeten zijn. En dat mocht niet. Dus ik ben bang dat het weer een 'Nee' wordt als ik mijn situatie ga uitleggen.
- Ook is de 'tijdmarge' op. En hiermee bedoel ik de extra tijd na de proefweek voor het geval dat de pony niet goed genoeg is, dat ik dan genoeg tijd heb om een nieuwe te vinden. Ik ga namelijk in September weer naar de Uni en kan dus niet meer dag in dag uit naar pony's gaan zoeken...
- Ik kan nu ook niet zomaar een andere pony regelen. Want dat is best banketstaaf tegenover degene waar ik nu een afspraak mee heb. Dus dat doe ik dan ook niet.

Ik baal natuurlijk wel erg hiervan. Ik ben dag in dag uit alles aan het regelen om Lotje terug te kunnen halen. En elke keer als het bijna zover is, wordt het weer uitgesteld. Ik heb geen concentratie of energie voor andere dingen. Ik ben alleen met Lotje terughalen bezig. En ik moet nu gaan beginnen met leren en daar heb ik dus ook geen concentratie voor, omdat ik de hele tijd bang ben dat er dingen mis zullen gaan als ik niet actief blijf bezig zijn met Lotje.

Velen zullen het waarschijnlijk onzin vinden dat ik hier van baal. 'Lotje komt toch uiteindelijk gewoon terug?' Ja, ik hoop het wel. Maar de kans is er altijd dat deze pony niet geschikt blijkt te zijn en ik gewoon weer vanaf nul moet gaan zoeken naar een nieuwe. En dan hopen dat er een gevonden wordt voor ik weer terug naar de Uni moet...

Nu wil ik dus graag tips van hoe ik het allemaal moet gaan aanpakken.

Waar ik zelf aan zit te denken als oplossing;
- Iemand vinden die de pony eerder kan brengen deze week --> gaat hem niet worden want de eigenaresse wilt zelf mee en die moet de hele week werken. Dat is begrijpelijk.
- De manege toch proberen te vragen of ik Lotje eventueel de vrijdag/zaterdag op kan halen i.p.v zondag. Dit zijn dan mijn argumenten:
1. Ik snap dat u de pony goed genoeg uit wilt proberen. Maar maakt het zo'n grote verschil tussen 5 en 7 dagen?
2. Ik heb alles gedaan wat u van mij gevraagd heeft. Ik heb een perfecte nieuwe pony gevonden voor jullie. Ik heb zelfs geregeld dat die gebracht en eventueel gehaald wordt. U hoeft hiervoor niks te doen. Kunnen we elkaar dan niet gewoon een klein beetje tegemoet komen?
3a. In die proefweek neem ik aan dat die pony de lessen van Lotje over gaat nemen om zo de pony uit te proberen. Lotje staat in die week dan overbodig. Als ze nu gewoon eerder naar huis kan dan mis je haar niet.
3b. Ik weet dat er dan risico is dat deze pony niet goed genoeg is en dat u dan in een keer met een pony te weinig staat. Maar ik kan in de tussentijd 'plan B' pony's gaan zoeken zodat die meteen kunnen komen als deze pony niet werkt.
3c. Ik betaal straks een aardig bedrag voor Lotje. Dit bedrag overbrugt zeker voldoende tijd om zelf een pony te vinden die volgens u wel geschikt lijkt. Het is voor u makkelijker zulke dingen te beoordelen dan ik. Ik kan blijven zoeken maar we schieten er weinig mee op.
4. U heeft verteld dat u Lotje van een handelaar hebt gekocht. En toen ze aankwam heb je er een kind op laten rijden en toen meteen besloten om haar wel/niet te houden. Dan kunt u dat toch ook voor deze pony beslissen binnen 5 dagen? Of wordt er nu met twee verschillende meetlatten gemeten?

- Als ik nu toch andere pony's ga proberen te vinden. Dan kan ik de manege eigenaar een lijst aan opties geven als 'Plan B'. Zodat ik Lotje gewoon eerder mee kan nemen en dat die eigenaar het zelf verder uitzoekt als deze huidige pony het niet wordt. Dan kan hij het lijstje gewoon afgaan. Ik vind het namelijk best vervelend dat ik nu alle werk aan het doen ben terwijl hij ook zelf zou gaan zoeken naar een nieuwe pony. Tot heden heb ik van hem nog niks gehoord erover...

Wat denken jullie? Stel ik mij aan of heb ik nu geldige dingen naar boven gehaald? Hoe zouden jullie het aanpakken? Hebben jullie tips?

Edit:
Ik denk dat veel zullen afvragen waarom ik niet iemand anders Lotje op kan laten halen op die zondag. De reden dat ik er bij wil/moet zijn is dat ik degene ben die haar gaat kopen. Dan moet ik ook degene zijn die de afspraak met die eigenaar gaat maken neem ik aan...

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 10:57

Babootje schreef:
Ze hebben Lotje voor een heel klein bedrag van de handelaar gekocht. Omdat Lotje zo braaf is, heeft ze nu een grotere waarde voor de manege dan toen ze kwam. Ik snap best dat ze er dan een "bewijsbaar" brave pony voor terug willen en dat ze dat eventjes willen aankijken. Als ze Lotje dan eerder uit handen geven, zijn ze haar kwijt. Wat je nog zou kunnen voorstellen is dat je ze een schriftelijke ondertekende garantie geeft dat ze Lotje terugkrijgen, mocht de andere pony in de proefperiode toch niet geschikt zijn voor de manegelessen. Beperk het dan wel duidelijk tot de proefperiode van een week, zodat ze niet in de winter (als de pony mogelijk minder braaf is) bij je terugkomen. Als ze dat niet willen doen, is het wel erg flauw. Het is nu nog vakantieperiode en op de meeste maneges niet zo druk, zodat ze Lotje best een week kunnen missen.


Ik snap het ook volkomen dat ze zeker weten een brave pony terug willen. Maar zoals in mijn vorige post heb ik mijn twijfels over het verschil tussen 5 en 7 dagen bijvoorbeeld. Bovendien heeft hij Lotje binnen 1 dag uitgekozen. En perfect braaf is zij ook niet, er zijn al kinderen van haar af gevallen...

Haar meenemen met de afspraak dat ze terug kan in het geval dat de nieuwe pony niet goed is doe ik liever niet. Want ik kan haar niet terug brengen en het zorgt ook voor onnodig veel stress in verhuizing denk ik. Maar toch bedankt voor de tip!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 10:59

mvdbijl schreef:
Heb je dingen over de proefperiode en lotje ruilen ook zwart op wit staan? Contract klaar als de proefperiode goed bevalt?

Heb je deze pony zelf in real lief gezien? Deze is gezond en in orde om te werken?

Als jij haar alvasalvast het contract stuurt kan het bij akkoord ondertekent worden en, iemand anders de pony ophalen.


Er staat nog niks zwart op wit. Ik ben wel van plan om een contract op te stellen maar ik heb geen idee hoe ik het aan moet pakken.

De pony heb ik zelf niet in het echt gezien. Maar het is geen handelaar waar die van komt, maar een jonge vrouw van wie die pony heel lang is geweest. En zij wil natuurlijk ook het beste voor haar pony en gaat er dan ook niet over liegen denk ik. De pony is gewoon gezond en kan gewoon werken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tieme, Vagabondo en 28 bezoekers