Er zijn zo van die mensen he, tsss.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Er zijn zo van die mensen he, tsss.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 10:48

Ohh er zijn toch zo van die mensen waar je compleet van gek zou worden. Bij ons op stal staat er een paard. Ze is nu 9 jaar en staat er van haar 5 maand.Toen ze 3jaar was wou hij ze opleren maar toen is er een jaar iets tussen gekomen en vond hij ze daarna te oud en dus is ze nooit opgeleerd. Nu in de ± 8jaar is hij er nooit naar komen kijken. Nu ongeveer 2 maand geleden is dat paardje heel ziek geworden (doordat ze nooit ingeïnt is geweest heeft ze een virus ofzoiets opgelopen). Doordat ze ziek was wou ze niet meer eten, ze had daar gewoon geen kracht meer voor en natuurlijk krijg je dan een mager paard. Nu moest de eigenaar er wel naar komen elke dag omdat ze medicijnen nodig had. Hij wil nu dus niet toegeven dat zijn paard door een virus ziek was en zit hij de eigenaars van de stal compleet de verwijten dat het hun schuld is en dat de paarden geen eten genoeg krijgen omdat zijn paard zo mager is Verward . Dus met andere woorden volgens hem is het allemaal hun schuld omdat zijn paard in hun stal staat. Hij weigerd nu de maand december en januarie het stalgeld te betalen en hij wil dan ook nog eens dat zij de veearts kosten gaan betalen. Ale, das nu toch gewoon absurt. Meneer komt 8jaar niet naar zijn paard kijken en nu dat hij moet denkt hem ineens dat hem alles is en alles beter weet Scheve mond . Hij heeft dus gewoon commentaar op iedereen. Daar zou ge nu toch gewoonweg gek van worden he

Montana: L1


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:38

pff als iemand 8 jaar niet naar ze paard komt kijken, waarom heb je dan in godsnaam een paard? voor de heb? Verward

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 12:50

Ja dat vind ik dus ook he. Hij kwam echt nooit kijken en de eigenaars van de stal moeste er dus zelf naar bellen om te zeggen dat zijn paard bekapt moest worden en dan kwam hij naar daar en gaf gewoon het geld en was terug weg. Daarbij komt dan nog eens dat hij op nog geen 5min van de stalling afwoont, gewoon een straatje verder.

Montana: L1

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:51

Beetje raar, waarom heeft zo iemand een paard ?

-

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 12:52

Nou bij ons op stal is ook een paard van 17 jaar oud en het is best een pittig paardje...!
En het is ook een lieverd maar ja er word weinig mee gedaan, want de mensen komen alleen betalen en vluchten weer en kijken zelf niet eens om om te kijken hoe het gaat enzo...vreselijk en dan vraag jij jezelf ook af waarom hebben die mensen in vredesnaam een paard als ze er toch niks mee doen.
Gelukkig krijgt ze bij ons wel aandacht van anderen maar niet van de eigenaar zelf.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 12:52

Hij had er vroeger een ander staan daar waar hij wel mee reed enzo maar dat heeft hij dan verkocht en toen heeft hij dit gekocht. Ik snap echt gewoon niet waarom die kerel een paard heeft ze.

Montana: L1

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 12:54

Ja gelukkig krijgt ze van ons ook nog wat aandacht want anders zou dat paardje gewoon echt eenzaam zijn. een vriendin van mij was al eens gaan vragen aan die eigenaar of zij die niet mocht verzorgen zodat hij toch wat aandacht kreeg maar dat wou hij niet.

Montana: L1

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:34

als ze bepaalde tijd weigeren stalgeld te betalen wordt dat paard automatisch van de stal... heb ik gehoord.

F

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:19

D'r was ooit eens zoiets bij de rijdende rechter geloof ik...mensen die geen stalgeld betaalden, en dat de prijs van het paard de kosten ook niet dekte...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:22

Is het bij jullie op stal dan niet verplicht om je paard te laten enten?

Nulla tenaci invia est via

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 17:54

Ja ze vragen om dat te doen en iedereen doet dat behalve hij.

Montana: L1

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:03

Een paard van 4 jaar te oud om op te leren???? waar zit die man met zijn verstand.. Erg voor dat paardje, zoiets snap ik ook niet. Waarom ga je je geld in je paard stoppen als je er niet naar om kijkt? Dan laat je hem een paar maanden door een proffesioneel iemand en je verkoopt hem voor een beetje geld, dan heb er toch nog iets aan ipv jaren aan zijn lot over te laten..

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:41

Wij hebben ook zoiets op stal. Meisje komt nog wel, maar rijd ong. 2 keer in de week ( of minder ). D'r vader komt wel elke dag en zet de pony dan in de stapmolen. Een bijrijder wil ze niet ,want dan wordt ie verpest en verkopen ook niet, dan begint ze te huilen. En d'r vader kan haar niets weigeren....KAP er dan mee!!!!Geldt ook voor de man in jou verhaal. Snap dat soort mensen echt niet...

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:02

Het verhaal van Charmaine vindt ik gewoon typisch een geval van een verwend nest.
Maar dat die man in het verhaal van Free maar geld in zn paard blijft stoppen, zonder dr wat mee te doen... ik snap t niet hoor!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:52

Wat een apart verhaal.Geen stalling geld betalen betekend geen recht op de stal..Laat hem maar fijn een ander plekkie zoeken voor zijn paard..Hoe erg ook.Hopen maar dat het arme dier er snel weer bovenop komt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Flip00, GrapeshotBot, IASCrawler, MiSzNiTa, monsera, Oza04, Sparks, XxLiEsJuHhxX, Zonnebloem24 en 104 bezoekers