[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 07:18

Nadiine__x schreef:
Ik moet er een beetje om lachen :=

Mijn draver herleefd momenteel zijn 2e jeugd omdat hij zich sinds jaaaaren echt goed voelt!
Grenzen opzoeken, boefen acties en nu dan?

En mijn shire merrie begint met haar 4,5 echt te puberen, inc merrie gedrag.. Top! _O-

Dus heeeeel herkenbaar dit momenteel hihi! Gewoon streng blijven, belonen bij goed gedrag en hopen dat hij het snel zat is :p

Haha fijn om jouw berichtje te lezen. Relativeert lekker. Succes met jouw pubers hahahaha :))
En ik voel me gezegend dat mij merrie-gedrag bespaard blijft whaha

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-17 08:07

ruitje schreef:
Dravers staan ook hoog in hun energie :) . Het is misschien niet eens puberen maar gewoon spelen.

Moet hij van jou altijd ontspannen en volgzaam zijn zodra jij met hem werkt, of geef je hem ook wel eens een dag waarin je dat niet van hem vraagt met loswerjen?

Ik besefte mij met mijn jonge dier dat ik altijd aan een doel aan het werken was en ben toen dagen in de week gaan inlassen waarbij ze gewoon los mocht rennen/bokken/vliegen.

Dat heb ik inderdaad wel meegenomen, :j. We hebben per week een paar 'trainingsdagen', waar ik hem longeer en/of rij. Met longeren is er altijd even tijd voor z'n vlieg-momentje :o . Met rijden probeer ik ook regelmatig lekker naar buiten te gaan en gas te geven, vind hij heerlijk! De overige dagen wandelen we, grondwerken we, heeft hij gewoon vrij-tijd of gewoon samen lekker spelen/niets doen. Ook met grondwerk zijn er zat momenten dat we lekker samen aan het rennen zijn en hij de bak door vliegt. En hij staat elke dag buiten met vriendjes waarin ik van de staleigenaren hoor dat hij vollop aan het spelen is.

Maar er is wel een heel duidelijk verschil in gedrag te merken. Misschien ook wel omdat de winter eraan komt. Wie weet :D

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-17 10:30

Soms kom je op je computer van die foto's tegen, die moet je even delen. Zoals deze foto van Dex en mij op een onbewoond eiland :wave:

Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 12:22

Thanks beide! Het was een eilandje in een meer. Dex vond het allemaal wel prima. Al wild hij vooral het eilandje op eten :j

24 oktober | Onzuiver, oogontsteking en dubbele dierenarts
Afgelopen week wat rustiger met Desperado gedaan. Hij liep af en toe niet helemaal zuiver, was wat ril en wat moeilijker. Ook had ik het zelf heel druk door een privé situatie, dus zo liep het even samen.

Gisteren de Dierenarts laten komen voor een klein wondje bij z'n oog. Het leek net alsof hij zich daar open gejeukt had o.i.d. Na een korte 'kleurspoeling' bleek dat hij gelukkig niet z'n hoornvlies had beschadigd. Ze heeft hem een oogcrème voorgeschreven voor het wondje, aangezien het toch ook echt in z'n oog is. Daarna raadde ze aan om een vliegenkap om te doen, zodat alles even uit z'n oog zou blijven. Prima.

's middags terug naar stal om z'n oog weer te voorzien van crème. Ik moest wel even lachen om z'n outfit :')
Afbeelding
Helaas bleek Dex allergisch voor z'n vliegenkap, en hij had allemaal bultjes -O- . Eerst viel het nog mee, maar het werden er steeds meer. Eentje was ook 'open' en er zat wat bloed in z'n vliegenkap. Dus weer telefonisch contact opgenomen met z'n arts, die na een foto besloot ook langs te komen. Hij heeft van haar toen weer een anti-allergische spuit gekregen. Gelukkig voelde hij zich 's avonds wel weer beter en waren de meeste bultjes weggetrokken.

Ook gisteren met de osteopaat even z'n lichaam nagekeken aangezien hij toch niet helemaal lekker loopt. Vandaag is de hoefsmid geweest, en we gaan even aankijken hoe hij dan loopt. Ook komt a.s. vrijdag de zadelmaker.

Kortom, even pas op de plaats.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-17 21:12

darkadia schreef:
AH dat is balen freetorun! Hopelijk voelt hij zich snel weer beter. Is maar niks als je maatje niet lekker is.

Even balen inderdaad! Hopen dat hij zich snel beter voelt.

Nadiine__x schreef:
Buhhh.. Even alles tegelijk!

Maar gelukkig heeft dex een baasje die goed naar hem Luistert en goed voor hem zorgt!

Aah dankje! Had ik even nodig :o

En van dit aanblik word ik ook spontaan vrolijk <3
Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-17 12:28

Hij is vandaag lekker aan het spelen. Kreeg net deze foto van de staleigenaar doorgestuurd, dat ze al een hele tijd met de bal bezig zijn +:)+

Afbeelding

Vandaag komt de hoefsmid (had me een dagje vergist) dus vanavond even kijken hoe hij loopt. Ook heb ik door een extraatje mezelf en Dex getrakteerd op een Back on Track deken die net binnen is :D

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-17 19:02

25 oktober | nette hoefjes, nieuwe spulletjes en mentale uitdagingen

Dex heeft weer nette hoefjes en lijkt fijner te lopen! *\o/*

Daarnaast heb ik mijzelf vorige week getrakteerd op wat nieuwe spulletjes. Een nieuw LeMieux dekje in maat Xl en een maasdeken van Back on Track. Oh ik ben met beide zo blij! Even showen :D

Afbeelding
in het echt is dit dekje iets warmer. Het past wel goed onder m'n zadel!

Afbeelding
niet schrikken, je zief bij z'n oogje de creme

De afgelopen dagen kom ik 2 x per dag voor de creme en z'n deken op/af voor de gewenningsperiode. Ele keer even poetsen, beentjes strekken, wat grondwerk, knuffels en klaar. Ik merk echt dat op deze manier werken goed voor onze band is!

Vandaag heb ik Dex even mentaal uitgedaagd aangezien hij de laatste tijd zo snel van slag is. Dus ik heb een MEGA paardenbal van stal gepakt en in de longeerbak gelegd. Hij vond het spannend maar liep er toch op af. Erna aangeleerd de bal op comando te touchen, stuiterend rond Dex gerend met de bal en de bal op Dsx gerold. Hij raakte super enthousiast.

Hier Dex met 'zijn' bal :D

Afbeelding
Ps. Kijk z'n manen groeien!
P.s.s. kijkt hij hier niet super schattig?

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 07:20

Zadelcheck & hoofdstel
Gisteren is Dex z'n zadel gecheckt. We hebben het zadel d.m.v. inlages iets verhoogd aan de voorkant. Tijdens het 'proef' rijden was Dex ontzettend fris en snel haha. Dit was ook weer de eerste keer rijden sinds 2 weken ongeveer. Maar hij liep zuiver! En het zadel is weer fijn op maat haha. We hebben ook een nieuwe singel besteld, die krijgen we morgen binnen.

Ook is eindelijk m'n PS of Sweden hoofdstel binnen *\o/* . Ze komt hem vanavond brengen/op maat maken! Ik kan echt niet wachten. Dan kunnen we zaterdag rijden met ons nieuwe hoofdstel, zadel & nieuwe dekje :D

Pacific schreef:
Wat een super chique set heb je nu, met dat dekje! En de deken staat hem ook goed. Sterkte met zijn oogje, je past er goed op zo te horen +:)+

Dankjewel! Het gaat al stukke beter met z'n oogje gelukkig

Renee1991 schreef:
Mooi zadel!

Thanks! Ik ben helemaal weg van de kleur haha

Granoek schreef:
Hij kijkt idd super schattig :D ik wou ook zo een bal halen maar die waren zoooo duur hier. Heb nu een yoga bal gevonden voor 10€ :D achteraf maar goed dat ik geen grote kosten heb gedaan want mijn Dex interesseerde zich er totaal niet in. En Duke ook niet, verwende stronten :P

Haha inderdaad maar goed dat je er dan niet zoveel geld aan uit hebt gegeven! Deze bal is van stal gelukkig haha

Alpha89 schreef:
Leuk om de updates te lezen en dat hij zo snel leert! :) En gaaf dekje zeg, hoe wordt die kleur genoemd bij lemieux? Hoe bevallen ze? Aangezien we dezelfde kleur vos hebben kan ik bij jou al spieken hoe het staat hihi :o

De kleur is Suede Caramel. Maar kom binnenkort maar eens in het echt kijken :j
Hier vindt je het dekje btw

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-17 09:13

Nadiine__x schreef:
Mooi dekje staat heel mooi bij je zadel ook!
Maar jij rijd toch boomloos? Dan mket er toch een pad met inlages onder?

Jazeker! Ik heb een half pad, die er voor de foto nu even niet onder ligt. Maar daardoor kan ik met 'normale' dekjes rijden, waaronder een half pad ligt met inlages :)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-17 19:54

29 okt | dressuur en buitenritje

Primeur! Het nieuwe hoofdstel bij Dexxie:
Afbeelding

Vandaag voor het eerst gereden met m'n nieuwe hoofdstel. Het ging super fijn en dex was zoveel rustiger in de aanleuning. Na hef opstappen begonnen met stilstaan tot Dex ook écht ontspande. Dat werkt! Hij was nog steeds heel voorwaarts, maar minder explosief. Ook beide kanten de hele hoefslag kunnen galopperen, echt fijn.

Erna met Dex en een stalgenootje lekker buiten uitgestapt. Was een heerlijk rondje:

Afbeelding

Het was vooral goed voor mij. Ik ben de laatste tijd wat minder met Dex naar buiten gegaan omdat hij zo explosief reageerde en daarna maaktr ik er een ding van in m'n hoofd. Nu gewoon lekker gegaan, gepraat met het stalgenootje en het was een heerlijk rustig ritje. Fijn weekend zo en dit motiveerd me vaker naar buiten te blijven gaan!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 09:40

Wat leuk al die enthousiaste reacties! :o Ik ben erg blij met het hoofdstel, het zit hem duidelijk goed. Hij is zo relaxed met het hoofdstel.

En het was gisteren zo'n lekker ritje, dat ik daar zelfs vandaag nog van aan het nagenieten ben. Het is echt een voorrecht om zo lekker met hem naar buiten te kunnen <3

poes schreef:
Ik zit ook te kijken naar dit hoofdstel. Heb je er ook teugels bij gehad of gekocht?

Ik raad het hoofdstel zelf aan, als ik kijk naar Desperado zijn reactie. Ook vind ik de afwerking van het leer heel goed. Mocht je toevallig in de buurt wonen, ben je welkom eens het hoofdstel te komen bekijken? :) Ik had toevallig al teugels in dezelfde kleur die iets langer zijn (wat ik heel fijn vind), dus ik heb er geen teugels bijgekocht. Volgens mij zijn dat zelfs de teugels van de Decathlon die ik er nu bij heb haha.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-17 09:44

poes schreef:
Ha hebben die goede teugels ja? :)

Ik ben wel van België dus weet hoe diep je in NL zit?

Ik ben niet zo kritisch op teugels moet ik zeggen haha. Al twijfel ik of deze nu van de Decathlon zijn of juist van een ander hoofdstel komen.. Ik ga vanavond even kijken!

Niet zo diep, haha. Ik woon in Breda. Ik weet niet waar uit België je komt? Je bent in elk geval welkom! :)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 09:17

31 oktober | Longeren

Gisteren Desperado met de pessoa gelongeerd. De afgelopen tijd zonder goed hoofdstel, met ontstoken oogje en het niet helemaal goed lopen hebben we dat niet meer serieus gedaan. Wel liet ik hem vaak los wat om me heen stappen/draven, maar verder vroeg ik niks.

Nu met z'n nieuwe hoofdstel, nette hoefjes en goede oogje konden we weer rustig aan de slag. En hoe! Dex deed echt ontzettend z'n best en liep veel met z'n hoofdje naar de grond. Waar hij eerst altijd een beetje bleef 'hangen' op borsthoogte, liep hij nu vaak toch echt laag met z'n hoofdje.

Na de galop hem iets hoger ingesteld en toen lekker uitgestapt. Super blij en trots op hem.

Na het instappen de pessao ingesteld:
Afbeelding

Rustig draven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na de galop:

Afbeelding

Afbeelding

De galop helaas niet kunnen fotograferen, dan ben ik er echt 100% bij met m'n aandacht haha.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 20:46

31 oktober | Rijden & korte vakantie
Vandaag een klein halfuurtje op Desperado gereden. Morgen ga ik een paar daagjes weg, dus dan heeft Dex ook een mini-vakantie.

Hij deed net als gisteren aan de longeerlijn ontzettend z'n best. Met z'n nieuwe hoofdstel is het schudden afgelopen en is de aanleuning een stuk constanter. Aangezien hij de laatste tijd ohz een flink tempo heeft, vandaag besloten om hem constant bezig te houden.

Eerder probeerde ik z'n tempo te verlagen door korte ophoudingen (tegenovergestelde effect), rustig lichtrijden (matig effect), rustig praten (matig effect). Nu dus constant slangevoltes, gebroken lijnen, van hand veranderen, 8'jes, voltes etc. Ik heb amper een rondje op de hoefslag gevolgd. En ondanks dat hij in het begin wat schuin de bochten door ging of wat over z'n schouder viel, begon hij steeds meer te ontspannen! Het hoofdje ging naar beneden, hij werd ontzettend alert, want alle figuren rondde ik anders af en z'n tempo nam terug! Ik kon uiteindelijk zelfs mag lange teugel op de hoefslag uitdraven *\o/*

Om het nog 'gekker' te maken, moest ik hem soms zelf even aansporen :)) Haha. Ook ging zo de overstap draf/stap heel netjes en daarna in stap/draf week hij netjes voor m'n binnenbeen. Aangezien dit zo super ging, heb ik de galop vandaag even niet meegepakt. Dit ging al zo fantastisch, volgende keer meer :)

Dit gaan we dus zeker vaker doen. Gewoon oneindig veel onvoorspelbare figuren rijden.

ruitje schreef:
Hij krijgt mooie billetjes :D

*\o/*

Alpha89 schreef:
Ik vond het echt heel leuk om hem eens in het echt te zien. Wat een lieverd! En aangezien ik een boel mensen op jouw stal ken, kom ik je vast vaker tegen! 8-) :D
Het lijkt me trouwens wel eens leuk om met mijn Nikon foto's van jullie te maken in Surae, als dank voor het uitlenen van je dekje :o

Ah dankje! Het was leuk om weer eens bij te praten, en ik zie je graag vaker haha. Oh en je weet dat ik het graag doe hè.. Al sta ik dat aanbod zeker niet af :o. Super lief!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 09:02

4 november | binnenbak
Gisteren na m'n vakantie weer met Dex in de binnenbak gereden. Ik merkte nog de effecten van onze vorige training en hij was in het begin relaxed en goed stuurbaar! Super fijn.

Ik had een vriendin mee om het een en ander te filmen, maar hij vond haar langs de bakrand spannend. Dat resulteerde erin dat hij wat opzij sprong (eigenlijk best braaf) en erna heel wat meer spanning meedroeg.

Zijn tempo lag redelijk hoog maar hij bleef braaf. De galop ging weer goed. Na een halfuurtje merkte ik echt aan hem dat hij moe raakte en ben ik gaan uitstappen. Na 3 dagen zo kunnen opstappen is toch fijn!

Het liefst zou ik wat filmpjes delen, maar moviemaker werkt niet mee en loopt constant vast waardoor ik weer opnieuw kan beginnen. Dus helaas alleen wat screenshots van m'n racekonijn:

Afbeelding

De filmpjes waren in elk geval goed voor mezelf. Want ik mag ook wel wat aan m'n houding doen :o

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 20:33

Mochten we nog meelezers hebben ( := ) vandaag heerlijk even buiten gereden met een stalgenootje. We hebben op één goed pad even de versnelling aangezet. Pfoe wat kan Dex snel! Haar paard zat in rengalop en Dex in een hardere draf, maar ik moest hem nog erg in houden het paard niet hard voorbij te gaan haha

Fotootje in stap:
Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 21:08

Whahaha ik lig krom om jullie comments! Ik kan me voorstellen dat het zooooo'n verschil kan zijn. Alleen al in breedte hahaha. Nu zou ik je toch graag op Akkie zien. Al is het alleen om zelf te kunnen lachen :=

Granoek schreef:
Bohhh die van mijn zus gaat ook al zo hard, dan moet je echt gewoon in verlichte zit gaan want dat valt niet uit te houden anders, doe mij maar sloom :+

Ja proberen te lichtrijden in zo'n draf is.. nou waarschijnlijk waaanzinnig goed voor je conditie :')

Pacific schreef:
Ik volg jullie nog :wave:
Lijkt me een heerlijk gevoel, zo gassen met je draver!

Leuk! En ja het is heel bijzonder die harde draf haha. Zit zo'n kracht en tempo achter

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 14:40

Renee1991 schreef:
Ja hoor, ook ik volg nog steeds :j Vind het leuk om jullie vorderingen te lezen.

Leuk! Soms toch even afwachten of ik hiermee enkel mezelf vermaak of ook nog andere hahah :o

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 20:12

Wat leuk dat we toch nog zoveel meelezers hebben!

10 november | Trainen oppakken & buitenrit
De afgelopen tijd ben ik het trainen met Desperado weer wat aan het oppakken. Vorige maand had hij wat meer rust, hebben we z'n tuig gecheckt, is hij naar de tandarts, osteopaat, natuurgeneeskundige, dierenarts en hoefsmid geweest en we komen weer terug in ons oude ritme.

Van de week Desperado weer gelongeerd en ik kan zo trots op hem zijn. Sinds hij om de 2 a 3 dagen wat bietenpulp krijgt, vind ik hem zoveel opknappen. Tijdens het longeren doet hij zo z'n best en ziet er dan prachtig uit. Het voelt dan echt als een privilege om met hem te mogen werken. Zeker als ik aan het feit denk dat longeren nog een uitdaging was in juli!

Woensdag en donderdag heeft Dex wat rustdagen gehad en vandaag een heerlijke buitenrit gedaan. Het was in het begin nog wel wat spannend, want Dex waaide enthousiast met de wind mee. Alles wat spannender en heftiger en ik moest mijn best doen zelf wél rustig te blijven met zo'n hittepetit onder me. Gelukkig kalmeerde hij in het bos een beetje. Toen een stalgenootje op een open stuk wat begon te galopperen en boomstammetjes meenam, kon ik rustig een drafje en zelfs een galopje inzetten. Toch super dat we dat op zo'n onstuimige dag kunnen doen. Kortom, ik heb echt ontzettend genoten van m'n puppy en laat jullie óók graag meegenieten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-17 10:51

Het is inderdaad prachtig rijden hier! Het is ook leuk om te merken dat Dex steeds meer durft op verschillende ondergronden. Eerst durfde hij de paden echt niet af, want wie weet vakken de takjes, bladeren of het mos je wel aan. Nu gaat dat toch steeds meer, haha. Held op sokken :j

Granoek schreef:
Wat is het mooi rijden daar!
Als ik tegen mijn Dex zeg dat we veel gaan trainen en hij 'maar' 2-3 rustdagen krijgt dan lacht ie me uit en draait hij zijn dikke billen naar me toe :') Hier is het de laatste tijd eerder 1 week rust, 1x rijden :+
Oh wat wou ik dat ik ook zo vaak kon gaan rijden! Dex is het daar waarschijnlijk niet mee eens maar als ik toch meer tijd had zat ik er hele dagen op.
Ooit! :D

Oh echt? Hij heeft niet zoveel zin om te rijden? haha. Nu valt het rijden hier wel mee hoor haha. We rijden maximaal 2 keer per week, en heel af en toe 3 keer. Deze week is het 1 x rijden en 2 x longeren, voor de rest lekker rustig aan haha.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-17 22:56

Mijn Dex is het tegenovergestelde denk ik, haha. Hij vindt alles leuk en heeft looplust in overvloed, ook wel eens lastig, haha. Vind jouw Dex bosritten niet geweldig? Kan me voorstellen dat veel paarden het bakwerk ook wat saai vinden (ikzelf ook als we het te vaak doen haha).

Nadiine__x schreef:
Maar wat een prachtig gebied rijd jij zeg! Mag ik vragen waar dit is?

Tuurlijk! Het is Surae, in Dorst. Echt een prachtig gebied met veel verschil. Een deel met dichte hoge bomen (waar het ook echt wat donkerder is), een deel regulier bos, een deel open vlaktes en dan dit deel bij het water.

We hebben er ook eens een filmpje van gemaakt:

Toen was het nog wel wat beter weer hahaha. Het is trouwens hier (link naar Google Maps)

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-17 19:54

Nadiine__x schreef:
Jammer, dat is wel erg ver rijden haha!

Jammer!

poes schreef:
Kan die van jou ook zo hard stappen?

Ja echt bizar hard haha. Dat zit zelfs niet lekker meer :+

freetorun

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 08:17

Whaha ik heb er nooit over nagedacht dat meerdere dravers dat zouden doen :') . Ik heb nu zelfs speciale beugels gekocht (die wat meeveren) zodat m'n enkels/knieën er niet zo last van hebben hahaha

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 14:48

Aurelia schreef:
Nadiine__x schreef:
Ik krijg vooral een zere rug ervan..
Hij gooit dan ze kop omhoog en drukt ze rug weg, echt dat stuwen van voor de sulkie zeg maar..
Hij mag dus van mij alleen hard stappen met ze neus omlaag :p

Het is inderdaad een soort stuwen, al moet ik zeggen dat Dex z'n hoofd dan niet per se hoog draagt haha. Maar het is wel fijn als hij wat relaxter stapt haha.

Aurelia schreef:
Ik heb alleen even de foto's in het topic bekeken, maar wat een leuk paardje!! Ik volg ook :D

Haha, ik ben daar ook zo schuldig aan, lekker plaatjes kijken :D . Leuk dat je volgt!

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 15:38

13 november | Grondwerk & voetballer in spé

Gisteren een heerlijke avond met Desperado gehad. Er was iemand bij (later wellicht meer hierover), en samen heb ik ze een soort grondwerk les kunnen geven. Het was echt fantastisch om Dex zo bezig met een ander te kunnen zien. En hoe zij zijn knopjes langzaam leerde ontdekken. Het was ook leuk om Desperado zijn rol daarin te zien, dat als zij hem bij wijze van spreken 'asje- asje- asjeblieft even een stapje naar achter wilde doen', dat hij dan niet van plek veranderde. Maar met wat meer standvastigheid (en zelfvertrouwen), deed hij toch een paar pasjes. Of touchte hij haar hand, volgde hij netjes etc. Alles zonder druk en zo veel mogelijk los. Heel interessant, en lief dat Dex ook zo vaak op mij gericht was.

Goed, toen heb ik hun even samen gelaten en de grote (favoriete) bal van Dex gepakt. Hij keek er direct enthousiast bij, was vollop aan het touchen (en soms zelfs likken := ). Toen hij per ongeluk de bal aanraakte met z'n been, hebben we geprobeerd dit direct op commando te zetten. En ik geloof best dat het kwartje een klein beetje viel, maar nog niet helemaal. Maar hij had wel door dat z'n been tegen de bal doen, voor een snoepje zorgde, haha.

Ter afsluiting hebben we zijn stalen zenuwen getest door ze grote bal op z'n rug te leggen en naar de andere kant aan te vallen. Hij vond het nog spannend, maar deed het braaf en bleef staan kijken waar de bal heem bouncte. Wat een topper heb ik toch!

De glimworm met z'n bal:
Afbeelding
Hij is trouwens weer aan het groeien haha