[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:30

Ohh oeps!
Akkie was al wat ouder toen hij bij mij kwam, hij is wel echt een vuurvreter dus wellicht is hij in zijn jongere jaren ook wel wat heftiger geweest, maar nu verblikt of verbloost hij niet, meestal bewegen zijn oren niet eens als er wat gebeurt := die blijven gewoon strak vooruit staan _O-

Ja ik vind die deken echt lelijk }:0
Maar Akkie is echt een jankerd met beesten.. Die loopt de hele rit met ze Kop te slaan en met ze benen te trappen de haat en kriebel naar die beesten. Had er eerst 1 zonder hals en friemels en dan met een vliegenmasker. Maar dat hielp dus ook maar half.

Vind dit ding echt ideaal!! Hij is zo rustig nu, en inderdaad geen beestjes meet op zijn buik.
Met erge hitte kan lekker de hals opgerold, ja ik vind hem top! :D

Maplewood

Berichten: 135
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:00

Wat een mooi paard heb je zeg!
Ook een heel aansprekend hoofd.

Ik kwam vandaag je topic tegen en heb alles bijgelezen. Ik ga jullie vorderingen volgen. Je werkt op een prettige manier met hem samen, mooi om te zien!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:33

Ik blijf hem leuk vinden :) hij heeft zo een leuk kopje

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:06

Wat een ontzettend leuk topic! Wat mooi om te zien en te lezen hoe jullie samen rustig opbouwen en daar van genieten. Dex lijkt mij een lieverd dat hoofd inderdaad en die vriendelijke ogen

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 15:43

Wat leuk al die lieve reacties :D

Nadiine__x schreef:
Ohh oeps!
Akkie was al wat ouder toen hij bij mij kwam, hij is wel echt een vuurvreter dus wellicht is hij in zijn jongere jaren ook wel wat heftiger geweest, maar nu verblikt of verbloost hij niet, meestal bewegen zijn oren niet eens als er wat gebeurt := die blijven gewoon strak vooruit staan _O-

Ja ik vind die deken echt lelijk }:0
Maar Akkie is echt een jankerd met beesten.. Die loopt de hele rit met ze Kop te slaan en met ze benen te trappen de haat en kriebel naar die beesten. Had er eerst 1 zonder hals en friemels en dan met een vliegenmasker. Maar dat hielp dus ook maar half.

Vind dit ding echt ideaal!! Hij is zo rustig nu, en inderdaad geen beestjes meet op zijn buik.
Met erge hitte kan lekker de hals opgerold, ja ik vind hem top! :D


Haha ja die deken vind ik net een lange pyjama. Het was zelfs zó erg dat omstanders vroegen of ik ging optreden met Dex op de zomerfair die er was :+ Maar ik moet zeggen, met Dex die zo allergisch is voor beestjes is dit de eerste deken waarbij hij gewoon happy rondloopt, dus ik ben fan!

Svadilfari1 schreef:
Wat een ontzettend leuk topic! Wat mooi om te zien en te lezen hoe jullie samen rustig opbouwen en daar van genieten. Dex lijkt mij een lieverd dat hoofd inderdaad en die vriendelijke ogen


Dit vat ik op als compliment :o . Hij is inderdaad ook echt een lieverd, het is zo'n zachtaardig meewerkend paard!

Maplewood schreef:
Wat een mooi paard heb je zeg!
Ook een heel aansprekend hoofd.

Ik kwam vandaag je topic tegen en heb alles bijgelezen. Ik ga jullie vorderingen volgen. Je werkt op een prettige manier met hem samen, mooi om te zien!


Dankjewel, jullie maken me straks nog verlegen met al die complimentjes, haha. Maar wel heel erg fijn om te horen. Het samen werken met een jong paard is toch wel een uitdaging, en het is fijn om te horen dat meerdere mensen dit als een goede manier zien :)

28 augustus | Osteopaat

Gisteren is de osteopaat voor Desperado (weer) geweest. Aangezien Dex ontzettend scheef is en een weke rug heeft, hebben we een soort 'jaar-abonnement'. Dat houd in dat ze elk seizoen langs komt (4x p/j dus) en ook een training meekijkt om extra advies te kunnen geven.

Hier op (de nieuwe) stal kent iedereen Dex alleen als vriendelijk en goed gemanierd, maar de osteopaat heeft Dex voor het laatst twee maanden geleden gezien. Het was dus heel leuk om door haar de groei te beseffen die Dex heeft doorgemaakt. 2 maanden geleden kon ze Dex niet rustig behandelen, want hij kon nog niet goed stilstaan en hij wilde geen voetjes geven. Iets wat nu heel netjes ging - ondanks dat hij soms even niet wist wat hij moest. Ook gaf ze aan dat hij een stuk rechter al was (hij slingerde niet meer zo extreem in stap/draf) en dat z'n rug al wat minder week was. Ze vond hem nu ook heel netjes gemanierd.

Het was dus een goed moment om even terug te kijken hoeveel we eigenlijk gegroeid zijn en daar ben ik eigenlijk best trots op. In het begin kon Dex niet rustig meelopen, niet stilstaan, niet naar de hoefsmid, hij stond constant in mijn ruimte en hij was een stuk drukker/onrustiger. Ik weet nog de allereerste dag, waar hij angstig achterin zijn stalletje stond en het 20 minuten duurde voordat hij een worteltje van me durfde aan te nemen. Of de gesprekken met mijn oude stalgenoten, waarbij ik aangaf dat Dex zo onbereikbaar kon zijn. Dat heeft hij nu echt niet meer, hij straalt nu echt rust uit, let goed op mijn ruimte en heeft lang niet zoveel angst meer voor alles wat waait/beweegt.. Ik ben dus echt zo blij met waar we nu staan!

De komende dagen heeft hij even rust van beweging met mij - en mag hij lekker in vrijheid bewegen. Wel ga ik elke dag nog even langs en probeer ik v/d week weer eens een filmpje te maken van grondwerk. Even een rustig weekje dus.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 20:14

31 augustus | Voorbereiden buitenrit

Aanstaande zaterdag gaat m'n vriend mee naar stal en gaan we met Dex buiten rijden. Oftewel, ik ga op Dex rijden en m'n vriend gaat mountainbikend (is dat een woord?) mee. Al zou ik het té stoer vinden als hij ook zou durven stappen op Dex, maar dat verwacht ik niet haha. Ik kijk er nu al ontzettend naar uit en laat jullie alvast wat meegenieten van mijn voorpret :)

Ik heb een mooie route uitgestippeld van in totaal +/- 7km. Voor een rustig buiten rit lijkt me dat een mooie afstand. We rijden dan vanuit stal over een weg naar het eerste (kleine) bos, steken daar een provinciale weg over en rijden dan een heel bosgebied in. Het is een prachtig gebied om in te rijden, met zandvlaktes, meren en natuurlijk het bos.

De route:
Afbeelding

Wat foto's vanaf Google:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh er zijn ook nog wat natuurlijke bewoners van dit gebied:

Afbeelding

Kortom: ik kan echt niet wachten! En ik zal m'n vriend lief aankijken voor wat mooie fotos :o

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:41

Veel plezier! ziet er uit als een mooie rit!

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:05

Wat een onwijs leuk paard heb je gekocht TS! Kwam net dit topic tegen, alles doorgelezen, leuk!! Ik volg :)). Veel plezier op je buitenrit!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 21:43

Ohhh wauw, wat is het mooi daar zeg!! <3

Als jou draver dit net zo leuk vijd als die van mij, gaan jullie echt genieten!
Die van mij vind het fantastisch als mijn beste vriendin mee gaat op de fiets! We doen ook elk halfjaar aan de 20km ride en bike, zo leuk!

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 01:58

Dravers landen heel snel als je er goed mee omgaat maar raken ook snel nerveus in een nieuwe omgeving. Als hij getraind is moet hij gewoon voetjes kunnen geven en stil kunnen staan. Van de 10 die ik er train zijn er ook 7 die zo zijn de eerste maand.

Heel erg raar is dat, als ik ze de eerste dag in de stal pak en er nee over het erf loop is het net alsof ze ' niks' kunnen. Terwijl ik zeker weet dat het wel zo is :') .

Heb jij nog info over Dex meegekregen, dus wat zijn ' basisvaardigheden' zouden moeten zijn vanuit zijn vorige leven?

Kan soms nuttig zijn zodat je weet wat je kan vragen :) .

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 11:42

x__danii schreef:
Wat een onwijs leuk paard heb je gekocht TS! Kwam net dit topic tegen, alles doorgelezen, leuk!! Ik volg :)). Veel plezier op je buitenrit!

Wat leuk en welkom in dit topic :)


Nadiine__x schreef:
Ohhh wauw, wat is het mooi daar zeg!! <3

Als jou draver dit net zo leuk vijd als die van mij, gaan jullie echt genieten!
Die van mij vind het fantastisch als mijn beste vriendin mee gaat op de fiets! We doen ook elk halfjaar aan de 20km ride en bike, zo leuk!

Ik hoop het wel! Vorig weekend was hij ook echt aan het genieten van de rit, dus ik verwacht dat hij dit net zo leuk vind. Misschien dat we zelfs het water in kunnen!

En leuk die Ride en Bike, dat wil ik ook nog wel eens doen!

ruitje schreef:
Dravers landen heel snel als je er goed mee omgaat maar raken ook snel nerveus in een nieuwe omgeving. Als hij getraind is moet hij gewoon voetjes kunnen geven en stil kunnen staan. Van de 10 die ik er train zijn er ook 7 die zo zijn de eerste maand.

Heel erg raar is dat, als ik ze de eerste dag in de stal pak en er nee over het erf loop is het net alsof ze ' niks' kunnen. Terwijl ik zeker weet dat het wel zo is :') .

Heb jij nog info over Dex meegekregen, dus wat zijn ' basisvaardigheden' zouden moeten zijn vanuit zijn vorige leven?

Kan soms nuttig zijn zodat je weet wat je kan vragen :) .

Ik herken zeker wat je zegt, dat het in het begin lijkt alsof ze 'niks' kunnen haha. Ik heb mezelf de eerste dagen echt even achter de oren gekrabt :') "Was hij daar ook al zo groen?" haha. Maar eenmaal wat geaard, viel het reuze mee.

Ik heb ook wel wat info meegekregen (goede tip trouwens) en spreek een van z'n oude trainers (zoiets) nog bijna weekelijks. Hij kon natuurlijk gewoon voor de trainingssulky lopen, hij liep mee (als je hem even aanspoorde) en stond stil als je hem terug trok. Hij stond tussen twee lijnen stil (omdat er daar weing anders mogelijk was, bleek later), was gewend aan water door een 'douche' na elke training en z'n hoeven uitkrabben lukte ook gewoon.

Maar daar stopte het wel. Hij kon de dingen die het trainen met hem het meest efficient maakte, maar logischerwijs had de trainer geen tijd om met elk paard uitgebreid te grondwerken. Hij heeft daar ook maar een wintertje gestaan, hij bleek al snel wat talent te missen.

Dus we hebben wel veel gewerkt aan het netjes meelopen, stoppen etc. En helaas bleek hij bij de hoefsmid en osteo moeite te hebben om netjes z'n voeten te geven. Maar goed, het gaat nu echt super. En ondanks dat hij echt geen veulen was toen ik hem kreeg, ben ik wel erg trots op onze progessie :D

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:06

Mooie route. Ik heb daar ook heel wat jaartjes rond gereden. Let je wel goed op dat er "wildroostertjes" bij de oversteek van de 5 eikenweg zitten? Weet niet of Dex die al kent. Sommige paarden gaan daar lopen stressen bij die 80 weg. Je kan ook bij de stoplichten van de 5 eiken manege oversteken zodat je iig geen rijdende autos in combinatie met die roostertjes en hekken hebt.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 07:14

Natascha schreef:
Mooie route. Ik heb daar ook heel wat jaartjes rond gereden. Let je wel goed op dat er "wildroostertjes" bij de oversteek van de 5 eikenweg zitten? Weet niet of Dex die al kent. Sommige paarden gaan daar lopen stressen bij die 80 weg. Je kan ook bij de stoplichten van de 5 eiken manege oversteken zodat je iig geen rijdende autos in combinatie met die roostertjes en hekken hebt.


Thanks voor het melden! Ik ben wel bekend in surea, maar niet vanaf deze kant. Ik ga even aankijken hoe hij het doet (goede training voor Dex haha) en anders stap ik af of rijden we rustig om. Maar goed om te weten dat we dat tegenkomen!

Hoe gaat het met jullie? :)

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:41

Wat leuk dat je nog zoveel contact hebt! Zullen zij vast ook super leuk vinden?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 08:05

ruitje schreef:
Wat leuk dat je nog zoveel contact hebt! Zullen zij vast ook super leuk vinden?


Ja dat zeker! Ze (de oude eigenaar krijgt ook vaak de foto's/filmpjes weer te zien) vinden het super leuk om Dex zo te zien. En ik vind het weer heel leuk om hun training- en koersverhalen te horen haha.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 18:16

Met ons gaat alles super. We zijn de nieuwe halfinger die nu op Dex zijn oude plek staat een beetje wegwijs te maken in de buurt. Als hij op conditie is komen we een keertje jullie kant op want Surea is mooi rijden.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 19:09

Natascha schreef:
Met ons gaat alles super. We zijn de nieuwe halfinger die nu op Dex zijn oude plek staat een beetje wegwijs te maken in de buurt. Als hij op conditie is komen we een keertje jullie kant op want Surea is mooi rijden.


Leuk! Laat maar weten als jullie eens naar surea komen, dan rij ik gezellig mee! :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-17 20:32

2 september | Dex z'n tweede buitenrit

Ik heb en heerlijk rit gehad met Desperado vandaag!

De rit hebben we iets aangepast want Dex was ontzettend fris, alles wat net even iets spannender. Toch hebben we gewoon de weg naar het bos kunnen pakken, zonder dat hij schrok van auto's, fietsen of motors. Het enige wat spannend was, was een automatische grasmaaier haha. Maar wie kan hem dat kwalijk nemen? haha.

Eenmaal in het bos hem eerst even lekker laten harddraven, hij vond het fantastisch. Oortjes erop en het tempo nam maar toe en toe en toe. Mathijs - m'n vriend - die kon het op de fiets bij lange na niet bijhouden. En wat as dat een fantastisch gevoel! Het was ook heel fijn dat Dex nog zo makkelijk kon schakelen tussen hard en 'normaal'.

Printscreen van een net iets harder drafje:

Afbeelding

Daarna hebben we wat nieuwe bospaden gepakt, lekker rustig gedraafd en het bos wat ontdekt. Aangezien hij zo fris bleef, heb ik besloten niet te oversteken naar het grote bos, dit was even genoeg voor hem zo.

Printscreen van op een bospad:

Afbeelding

Daarnaast hebben we ook geoefend met stil staan, want dat was écht moeilijk vandaag. Hij kwam 1 x zelf een klein beetje omhoog, dus ik heb besloten dat direct te oefenen. Zulk gedrag is namelijk erg ongewenst. Gelukkig liet Dex zich goed leiden, en lukte het na 2 x om rustig te overgang stap/stop te maken en rustig stil te staan. Fijn!

Voor de geïnteresseerde, hier een kort filmpje:


Erna lekker met een losse teugel naar huis kunnen stappen. Ik ben weer mega trots op m'n grote guppy!

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 21:25

wat leuk je te volgen. En wat pak je het fijn aan.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 22:55

Altijd gaaf om te zien hoe enorm die kunnen draven. Blijft fascinerend!
En wat heeft ie toch een onwijs lief en open koppie <3

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 23:09

Wat fijn dat je hem een kans hebt gegeven. Dravers moeten echt geluk hebben om iemand als jou tegen te komen die het extra werk en tijd er voor over hebben. Je bent een gouden baasje voor een draver.! Ik zou ze allemaal zo'n baasje gunnen!

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 12:24

Oh wat een ongelofelijk leuk paard! Ik ga ook volgen, leuk om te zien hoe je het aanpakt!

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:46

Vind het heel braaf dat hij al zo alleen op stap kan. Ik neem aan dat hij bij de vorige eigenaar alleen op de baan is getraind. Veel paarden lopen dan liever met een maatje of lopen heel erg op de rem. Hij doet het netjes en de ontspanning komt vanzelf wel door het meer te doen.

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 14:31

Wat een super leuk beestje. Je doet het echt super Ik volg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:40

Leuk filmpje, en het blijft een knapperd, moet heerlijk zijn met zo'n paard te mogen werken <3
Gewoon veel kilometers maken en alles rustig aanpakken en dan komt het vanzelf goed ;)