[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 08:44

Alpha89 schreef:
Ja ik merk het nog wel, maar rij er ook niet vaak mee! en als ik er mee rij is het wel voornamelijk losse/lange teugel en vraag ik (nog) niet echt veel. Kan misschien ook komen omdat ik dan op mijn barebackpad rijd en dan zit je ook weer anders, minder stevig etc. Zal het eens proberen in combi met mijn normale zadel binnenkort!

Oh goed idee met een hardloop app, dat is efficiënter! Had ik eerder aan moeten denken :') Welke gebruik je?

p.s. nee nog geen dekje! :( die navy lijkt me erg mooi maar heb ook al een Eskadron Heritage in navy (en een military) op het oog en dan kan ik beter een andere kleur lemieux pakken :') maar geen idee welke!

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat met je zadel! Laat je het weten? haha :D
Ik gebruik momenteel de app '5K run' en zet deze constant op week 3. Dan heb je een training van 28 min (10 min in/uit stappen) en 6 intervals met 2 min draven/galop en 1 min stappen. Je kan natuurlijk ook andere weken pakken met andere variaties.

Oh snap ik haha. Ik ben - merk ik - het meest blij met de caramel variant. Vind de kleur zo mooi bij het vosse van Dex kleuren!
Felien_Kyra schreef:
Even een berichtje zodat je weet dat ik nogsteeds mee lees :') Geweldig dat je ook met hem hebt gesprongen en dat het zo goed ging! Ben zelf van het springen dus dat is extra leuk om te zien en om helemaal te volgen :)

Whaha. Leuk dat je ons nog steeds volgt! En leuk, rij je zelf ook springwedstrijden o.i.d.? Ik kan niet wachten om weer eens met Dex te springen, vond het echt geweldig haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 11:58

Zadelnieuws

Omdat jullie me zo goed hebben geholpen in de zoektocht, even een update. Ik krijg a.s. vrijdag een Isabell Werth Wintec testzadel voor Dex. Ik ben nog in overleg met diverse zadelmakers voor een check. Dus ik ben benieuwd wat dat word, ik lees er nu veel positiefs over. En vooral voor paarden met een wat hollere rug.. Dex dus!

sterreke98 schreef:
Ik zit zelf een beetje te orienteren op de easytrek classic saddles. Misschien is het voor jou ook wel iets? Zijn net engelse zadels :) Ben verliefd op dat bruine dressuurzadel

Ik heb ook contact gehad met m'n boomloze zadelmaker. Ze raadde deze zadels niet ontzettend aan moet ik zeggen. Ze vond ze redelijk klein en moeilijk op maat 'te drukken', waarbij ze bang is dat deze toch teveel op de schoft komt te liggen..

Granoek schreef:
Hé jij had ook zo een zandkleurig LeMieux dekje voor Dex toch? Wat is er precies zo speciaal aan deze dekjes?
Ik vind ze heel mooi maar weet niet of die zandkleurige mijn Dex ook mooi staat, dus ik twijfel nog met de rode. :P

Ja ik heb de caramel variant. Ik vind de dekjes vooral een fantastische pasvorm hebben en zweet goed opnemen. Dex komt er minder nat onder vandaan (al zweet hij niet zo heel snel) en de dekjes drogen goed op. Ook vind ik de kleinere singelstoten heel erg fijn, daardoor blijft het dekje heel netjes liggen.

Het is deze kleur:
Afbeelding

In het LeMieux topic, kwam het dekje ook op een donker paard voorbij:
Nouvel schreef:
[text]
[ Afbeelding ]

En hier het verschil tussen beige en caramel:
Nouvel schreef:
[text]
Caramel en beige, wel binnen gemaakt, maar ong voor het idee...
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Oh en ik vind het fijn dat het niet van die dikke dekjes zijn.. Mja ik ben bevooroordeeld, want ik ben fan :D

Felien_Kyra schreef:
Jaa ik rijd wel wedstrijden, is nu helaas niet zoveel in de buurt en heb telkens een balkje waardoor we geen winstpunt rijden {:)-:( merrie kan ontzettend goed springen maar ik weet nog niet altijd goed genoeg te rijden, waardoor ze heel lang word tijdens het parcours.. Maargoed blijven lekker doortrainen :D

Dan hebben jullie wel lekker een uitdaging! Genoeg oefenen en wie weet springen jullie straks de sterren v.d. hemel!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 06:41

Ik heb een erg drukke week gehad dus iets minder met Dex kunnen doen. Maar morgen gaan we lekker buitenrijden! *\o/*

Volgens mij had hij gisteren trouwens wel lekker buiten gespeeld! :')
Afbeelding
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 18:34

Vandaag heeerlijk buiten gereden. Het was een nieuw bos , we zijn ontzettend verdwaald en het was flink fris... maar wat was alles zo licht aangevroren prachtig :brr: <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In het bos zelf heb ik nog wat oor-filmpjes gemaakt. Die komen later wel :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 09:11

Dankjullie!

sterreke98 schreef:
Wat leuk :D volgend seizoen gaan crossen jullie :P

Haha wie weet! Ik wil nog steeds wat spinglesjes meepakken :D

Hier ook wat oortjes tv en wat beelden van op de zandvlakte


Gisteren ook het wintec zadel opgehad bij Dex. Het zit en sluit netjes bij hem aan. Wel zit het heeeeeeeeeeeeel anders dan m'n boomloze zadel haha. Dat wordt heel erg wennen :=

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 11:38

Nadiine__x schreef:
Wat een heerlijk filmpje! En zo herkenbaar die harde galop, die halve galop/draf acties, het super brave langs de weg.
Echt waar, dravers.. Beste warmbloeden die er zijn! <3


Jaa helemaal mee eens (natuurlijk)!! :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 17:19

Net een paar dagen 'te laat', maaar we hebben voor het eerst zonder zadel gereden! Ofja, uitgestapt.

Geen foto tijdens, maar wel een foto met z'n barebackpad :D

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 09:31

Granoek schreef:
Oooh en hoe ging het?

Ik was vooral verbaasd dat ik erop kwam via het krukje :o :') .

Maar Dex was heel lief. Je voelt dan wel extra goed dat hij lekker .. bewegelijk loopt haha. Ook kleine stukjes draf geprobeerd, maar daar moeten we nog even op oefenen hahaha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 08:47

05 december | Rijles!
Voor het eerst sinds 2 maanden had ik weer eens rijles met Dex! Ik stelde het telkens uit omdat ik dacht te verbeteren, en dan met les aan andere dingen te werken zodat we verder kwamen.. :+

Anyway, gisteren dus gewoon lekker lesgenomen. Onze lesgeefster vond ons ontzettend verbeterd; Dex is gespierder, krachtiger én daardoor rustiger. Hij kan inbuigen naar beide kanten, en loopt een stuk meer ontspannen met hele nagevelijke stukken. Dat was 2 maanden geleden zeker nog niet. Maar het was ook héél goed weer les te hebben!

Zo heb ik Dex leren buigen om m'n binnenbeen.. Maar zit ik daardoor zelf wat schever. Hierdoor waren onze voltes vaak eitjes. Nadat ze me wat tips over m'n houding gaf, konden we opeens hele ronde voltes draven! :j Ook in de galop - waar ik Dex nog heel 'los' laat- hebben we echt een grote stap kunnen zetten. We hebben hem heel voorzichtig wat naar binnen kunnen laten kijken waardoor z'n mega snelheid afnam en hij met z'n hoofd laag begon te galopperen! *\o/*

Als laatst hebben we gewerkt aan de hoefslag volgen en soms wat naar binnen kijken en tempobeheersing haha. De laatste tijd heeft Dex begrepen dat je figuren relaxed kan rijden.. Maar op de hoefslag is die connectie er nog niet en neemt hij snelheid toe. Mijn eerste reactie is dan weer een figuur rijden. We hebben dus veel geoefend om óók gewoon de hoefslag te volgen in een relaxed tempo. Ik moet dan echt doen alsof we gaan stappen, en dat werkt. Het is weer genoeg huiswerk en ik ga weer vaker lessen.

Oh en nog iets leuks.. Er is plek vrij in de springles *\o/* . We gaan nu vanaf volgende week om de week springen :D #happy

Granoek schreef:
Haha ja dat was bij ons eerst ook wennen, die van mij loopt dan allesbehalve beweeglijk maar is tonnetje rond. En zo'n platte rug daar glij je zo vanaf :+ Zit wel aangenamer dan bv een hoge schoft haha!

Fijn dat het zo goed ging, had ook niet anders verwacht van Dex! :)

Rond lijkt me heerlijk hahaha. Maar ik kan me voorstellen dat je óók daar zo vanaf glijd haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 10:20

Granoek schreef:
Voor rustige stapritjes buiten is het ook echt heerlijk, zit als een zeteltje!

Ohh die les van jou klinkt echt als een droom! Ik stel het ook steeds uit maar ik heb gewoon geen zin in het hele gevecht weer haha.
Hoe vaak les jij? Want wat jij doet, om de zoveel maanden/weken les en voor de rest zelf bijhouden dat lijkt mij ook super fijn, dan zit je niet zo vast aan 1 uur elke week

Oh dat kan ik me helemaal voorstellen haha! Ik zou nog niet zo snel zonder zadel op Dex naar buiten gaan.. maar het is wél een doel voor 2018 :D

De les was ook echt heel fijn en hard werken voor Dex en mij! :D Ik probeer vaak 1 a 2 keer per maand te lessen, maar de afgelopen 2 maanden dus weer niet haha. Ik rij maar 2 keer per week op Dex, waarvan vaak 1 keer een buitenritje. Dus als we in week 1 les hebben, dan kan ik in week 2 oefenen en in week 3 bepaal ik dan of ik weer les wil of nog een keertje oefen :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 12:26

Oeh ik kom net dit tegen:
Afbeelding

Hoe leuk zou dat zijn om eens met Dex mee te doen. Het is in het gebied waar we al rijden.. Voor de ervaring.. Ik ga er meer info over zoeken :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 14:11

b0hemian schreef:
Hi freetorun :wave:
Ik heb even in vogelvlucht je topic doorgespit, wat leeeeeuk! Ik ga nog even de tijd nemen om alles goed te lezen, maar echt heel leuk om te lezen hoe je stapje voor stapje bezig bent met het maken van een superteam samen. Ik kan er ook echt wat nuttige tips uithalen zie ik al. Super gaaf paard heb je gekocht ook, ik kan mij heel goed voorstellen dat je die niet kon laten staan haha <3 . Enne.. Ik zou gewoon lekker een keer meedoen met endurance!

Wat een leuke/lieve reactie! Ik vind het ook zo leuk om jou te volgen.. Alsof we even terug in de tijd stappen haha. En ik ga inderdaad eens uitzoeken hoe het zit met endurance wedstrijdjes, meteen een startkaart kopen is ook zoiets :')

liespower94 schreef:
Wat leuk Sam om jou zo te zien genieten met je stoere paard!

Dankjewel Lies! <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 15:02

Doelen 2018

Van de week zat ik me wat te vervelen, tot ik aan m'n doelen voor 2018 begon te denken. In 2017 heb ik al meer bereikt met Dex, dan wat ik had durven dromen. Dat we nu al zo ontspannen rondrijden, buitenritten kunnen maken en elkaar al zo goed begrijpen had ik echt niet verwacht. Dex is echt ontplooit tot een heel lief, vriendelijk en sociaal paard.

Anyway, 2018 begint bijna en ondanks dat ik vooral het jaar gezond door wil komen, heb ik ook wat leuke doelen. Ik heb ze in kwartalen verspreid:

Q1:
- Meer grondwerk oppakken; voornamelijk a.d.h.v. het '101 horsemanships oefeningen'.
- Een Centered Riding rijles meepakken
- Zonder zadel écht rijden (draf/galop)

Q2:
- Buitenritje zonder zadel
- Rij oefeningen uit het boek 101 horsemanships oefeningen meepakken

Q3:
- Met de trailer naar vreemd terrein voor een buitenrit (strand/veluwe of zoiets)

Q4:
- Overstap bitloos

En daarnaast heb ik nog twee 'doelen':
- Een onderling dressuurwedstrijdje
- Een onderling springwedstrijdje

Maar het aller-aller-aller belangrijkste in 2018 is dat we hopelijk allebei gezond blijven en van elkaar genieten :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 18:12

9 december | het dressuurmatige kwartje is gevallen!
Oh wat is dit genieten zeg! Vandaag weer even lekker de binnenbak ingeagaan. Lekker lang ingestapt en gewerkt aan het buigen om m'n binnenbeen. Dat snapt hij nu écht goed.

Erna aangedraafd en na een paar rondjes viel het kwartje wat betreft ontspannen en rustig over de hoefslag draven! Eindelijk! Hij was echt ontspannen, liep nagevelijk en als ik hem meer teugel gaf begon hij zelfs lekker te stofzuigen. Oh dit was zooo fijn.

Maandag weer een dressuurlesje om ee vordering te laten zien. En donderdag onze eerste springles! Spannend :D

Granoek schreef:
Een CR les staat zeker ook nog op mijn to do list!
Iemand hier niet zo gek ver vandaan geeft deze lessen en ik ben fan van haar manier van werken.

Leuke doelen! :D

Leuk! Ik ken idd ook al iemand in de buurt.. ben benieuwd wat ze nu van ons vind, ze gaf ons in het begin grondwerk les :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-17 15:24

Let it snow.. let it snow.. let it snow! **\O/**
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadiine__x schreef:
Q3;
Met de trailer naar de veluwe.
Mocht ik daar nou net in de buurt wonen en ook graag heen gaan voor een lekkere rit!

Ik voel een dravers meeting aankomen <<)

Zou gaaf zijn! Eindelijk iemand die ons bijhoudt hahahaa *D

Granoek schreef:
Pffff aso hoor, weekendje Limburgen is ook leuk :P
Als je dan toch wég wilt, kun je beter VER gaan :+

Ik denk daf Limburg voor ond dichterbij dan de Veluwe is haha!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 16:48

Vandaag code rood weerstaan om bij Dex te komen. Toen ik aankwam stond iemand leuke foto's van haar paard te maken in de sneeuw. Beestje sprong wat heen en weer.. Dus ik was op ideeën gebracht om Dex ook even buiten te zetten voor wat foto's.. Nou Dex kon alleen maar doen/lopen alsof ik hem in een of andere woeste sneeuwstorm had gezet :=
Afbeelding

En tijdens een poging tot een leuke selfie kreeg ik dit:
Afbeelding

Kortom not amused :')

Nadiine__x schreef:
Haha, ik ook helaas niet! Moet per x 1 huren. Maar dat doe ik met liefde :p

Granoek schreef:
Kiek es aan :D
En ik heb (nog) geen trailer haha

Ik proef wat meetings komend jaar! :D

Alpha89 schreef:
Aah jij hebt ook al leuke sneeuwfoto's! :brr: :D
mooie doelen btw!

Jaa! Die van jou waren ook erg mooi trouwens. Toch altijd leuk die witte plaatjes :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-17 17:11

Granoek schreef:
Dat zou ik wel superleuk vinden!

Ennehhh, heb je zijn oor afgeknipt? :')


Nee hoor. De foto erna 'mocht' met z'n andere oor :Y)

Afbeelding

Gek beest hahaha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-17 12:39

darkadia schreef:
Hahaha! Hier geen sneeuw foto's, al waren ze er heerlijk doorheen aan t galopperen. Het was al avond en dus helaas te donker :(


Ah jammer! Het geeft altijd zo'n prachtig beeld die galopperende paarden door de sneeuw <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-17 09:21

12 December | Lekker grondwerken

Daar we in november voornamelijk weer wat getraind hebben, heb ik deze maand de voorkeur meer liggen bij grondwerk. Dus gisteren lekker met Dex wat grondwerk gedaan. Hij had niet zoveel buiten gestaan door de sneeuw (helaas), dus hij was lekker fris.

In het begin wilde Dex vooral weer naar binnen en leek hij weinig geïnteresseerd om wat grondwerk te doen. Maar toen ik juist van hem wegliep - nadat hij niet toekwam toen ik hem riep - kwam hij juist heel enthousiast op me af. Omgekeerde psychologie much :') . Daarna heerlijk wat samen kunnen werken. We hebben geoefend met stilstaan (parkeren) zodat ik om hem heen/weg kan lopen/rennen en hem dan uiteindelijk wel naar me toe roep. Het wijken van z'n achterbenen zonder druk. Touchen. Cirkelen. En samen (los) lopen/rennen. Het is wel grappig dat als ik rond begin te rennen en dan verschillende kanten op ga, dat Dex dan soms in het midden stil gaat staan en me aankijkt van 'Mens, waar ga je nou heen >;) "

Maar op andere momenten vliegt hij juist rond mij hahahaha. Leuk ding is het toch! :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-17 08:28

14 december | Onze eerste springles!
Oke ik was gisteren dus ont-zet-end zenuwachtig voor onze eerste springles. Ik zag mezelf al de bak rond vliegen (van Dex af) haha. Dus met 'gezonde' zenuwen Dex gisterenavond opgezadeld, en het was bijna alsof hij me 'meenam'. Hij stapte en draafde heel relaxed in. Ik heb nog nooit zo fijn met hem ingereden, en zelfs m'n instructrice bleef ons complimenteren dat we ons huiswerk goed hadden gedaan.

De eerste paar balkjes waren easy voor Dex, en de eerste hele lage kruisjes ook. We deden ze beheerst vanuit draf en Dex maakte een ini-minie hupsje. Toen moesten we de balkjes vanuit galop doen, en opeens was Dex weer jong en onzeker. Hij sprong te ruim, zwabberde aan en doordat ik voorover ging zitten gaf ik hem geen steun waardoor hij een paar keer langs de sprong racete.

Tips meegekregen om voornamelijk zelf in galop achterover te zitten (niet tijdens de sprong, maar ervoor) en hem echt wat steun te bieden. Oh en m'n beugels nog een gaatje korter, die waren toch wel lang :') .

Nou even oefenen, en op deze manier kom ik hem inderdaad steun bieden en konden we écht beginnen met springen! Een parcours'je was echt nog teveel, maar we konden toch vaak 2 a 3 sprongetjes achter elkaar maken. Dex begon nu ook echt met kracht te springen, wat soms dit *klik* opleverde, waardoor ik niet altijd even goed meekwam, haha.

Maar uiteindelijk ging het heel erg goed en beheerst. De laatste paar sprongen hebben we vanuit draf genomen, omdat de galop voor Dex nog zo vermoeiend is dat ik merkte dat het teveel werd. Desondanks ben ik echt super trots op hem (en m'n instructrice ook :D ). We hebben met de groep uiteindelijk tot 70cm (!!!) meegesprongen en zijn toen lekker gaan uitstappen. Wat is het toch een gaaf dier! <3

Afbeelding

Vandaag even de spieren wat losbewegen en zaterdag moet Dex voor kinderpony spelen voor m'n nichtjes die langskomen. En volgende week komt de osteopaat en doen we weer lekker even rustig aan :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-17 08:43

Grrr net een heel bericht getypt die opeens weg was.

16 december 2017 | een ware kindervriend
Gisteren kwamen m'n nichtjes gezellig langs. De jongste van 10 zit zelf op paardrijden op de manege en de oudste van 12 niet. Ik was heel benieuwd hoe Dex het zou doen, al gaat hij meestal heel lief om met kinderen.

Goed de jongste wilde hem lekker poetsen en de oudste deed ook haar best. En Dex genoot lekker van de aandacht:
Afbeelding
even de gezichtjes onherkenbaar gemaakt

Erna zelf even gereden tot Dex ontspannen genoeg was om in draf met lange teugel lekker ontspannen, rustig en lang en laag kon lopen. Erna m'n nichtje die zelf op paardrijden zit erop. Eerst mn nichtje erop die zelf ook op paardrijden zit. Eerst aan de leadrope lekker stappen waarbij ze zelf mocht sturen. Uiteindelijk heeft ze zelfs lekker rustig op Dex gedraafd en los gestapt:
Afbeelding

Toen m'n andere nichtje erop die het wel erg spannend vond. Haar gewoon lekker aan de lijn gehouden en haar wat proberen te laten sturen. Ze vond het fantastisch:
Afbeelding

Wat ben ik toch trots op Dex. Zo goed met jonge kinderen omgaan en lekker rustig blijven ohz. Wat een bevestiging dat we én goed bezig zijn met het inrijden maar vooral dat Dex een goude paard is <3

Granoek schreef:
Wow wat een sprongen al! Wel een grappige foto zo haha
Hij kan toch ook alles hé

*\o/*

sterreke98 schreef:
Wat leuk zeg! Ziet er al goed uit! Ook echt tof dat hij het zo leuk vindt! Lekker doorgaan, en je zou eventueel (om hem van achter iets sterker te maken) in-uitjes kunnen doen als je dat ziet zitten :)

Heb ik toen met Joy veel gedaan, en het heeft haar echt veel geholpen en haar galop werd toen ook steeds beter :)

Bedankt voor de tip! Wie weet dat we dat af en toe eens gaan meepakken! Hoe gaat het nu met jouw paardenzoektocht? :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-17 12:44

sterreke98 schreef:
Wat leuk zeg! En zo braaf! Ik vind dat altijd zo mooi om te zien, dat een paard zich helemaal kan aanpassen :)

Inmiddels heb ik een bijrijdpaard gevonden waar ik een mooie klik mee heb, dus het eigen paard idee stel ik eventjes uit. Ik hou wel iets geld opzij voor een paard, maar ik spaar nu voornamelijk voor een auto, omdat mijn bijrijdpaard iets verder fietsen is voor mij :Y)

Ja bijzonder hè, dat paarden dat zo kunnen.

Oh en wat fijn! Wat voor paard is het? In elk geval veel plezier samen! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-17 09:12

20 December | osteopaat
Gisteren was het voor Dex weer tijd om lekker behandeld te worden door de osteopaat. Ze komt ongeveer 1 x per 3 maanden, want met Dex is dat echt nodig geweest.. Geweest ja! Ze was gisteren ontzettend positief over z'n verbeteringen. Hij is rechter, sterker, relaxter en z'n rug verbeterd ontzettend. Zo ontzettend fijn om te horen.

Het was echt even goed, voor me, om van zo iemand te horen dat je het goed doet en dat er veel verbetering te zien is. Dan weet ik toch dat we goed op weg zijn. Ook was Dex voor het eerst relaxed en goed te behandelen, want de keren hiervoor raakte hij tijdens zo'n sessie toch al snel gestrest.

Nu een paar daagjes rust en dan komt zaterdag de natuurgeneeskundige nog even Dex (her)checken. Ze heeft hem 6 weken geleden behandeld en hij is zo in het positieve veranderd. Véél meer rust, meer balans. Ik merk gewoon dat hij écht beter in z'n vel zit. Dus we gaan helemaal gezond en fijn het jaar uit :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 11:40

23-12 | Rustig weekje
De afgelopen week lekker rustig aan gedaan met Desperado. We hebben nog een nieuw zadel getest, maar helaas bleek deze toch niet zo goed te liggen. Tot nu toe blijft de Isabell Werth (wintec) een favoriet :). De osteopaat is geweest en dus even 'verplichte' rust. Zo hebben we wat grondwerk gedaan en lekker uitgebreid gepoetst.

Ik ben met Dex het parkeren steeds meer aan het uitbouwen, zo ook op de poetsplaats. De intentie is dat ik hem los wil kunnen laten staan. Dit gaat dagen heel goed, en andere dagen wat minder. Afgelopen week was het heel rustig en besloot Dex zelf anders te gaan staan.. Maar dat lieve koppie er ook bij <3
Afbeelding

gisteren ook de natuurgeneeskunde. Ze was heel erg verbaasd hoe snel Dex was verbeterd. Zelf had ik dat ook wel al gemerkt, hij zit beter in z'n vel, is weer aangekomen en aanhankelijk. En ook is het plassen op de betonnen poetsplaats weer gestopt, hij scheen last van z'n blaas te hebben. Kortom, heel fijn dus! En ze hoeft de komende tijd niet meer langs te komen :)

Felien_Kyra schreef:
Fijn dat de osteopaat ook aangaf wat jij voelt, dat er verbetering is! :D snap dat je die bevestiging fijn vind. mag ik vragen wat een natuurgeneeskundige precies is?

Tuurlijk :D ! Al vind ik dit zelf ook lastig uitleggen haha. Op aanraden van onze osteopaat zijn we daar in oktober heen gegaan. Dat was de maand dat Dex heel ril was, hij viel flink af en zat niet zo lekker in z'n vel. En aangezien onze osteo zo goed is.. Haar advies vertrouwd en de natuurgeneeskundige gebeld. Ze gebruikt een 'Lecher-antenne' waarmee ze de waarde meet (bijvoorbeeld v.d. organen). Hoe het precies werkt.. Daar kom ik met m'n hoofd niet bij. Uiteindelijk schrijven ze dan homeopatische druppeltjes voor, je moet er maar in geloven denk ik zo. In elk geval.. Sinds Dex de druppeltjes krijgt is hij weer helemaal relaxed en aanhankelijk, waar hij eerst ril en afstandelijk werd. Oh en het afvallen + overmatig plassen is ook weg.. Kortom: ik snap er weinig van maar ben wel enthousiast haha :')

Vandaag ga ik samen met m'n vriend weer eens een buitenritje doen, dat is weer lang geleden! We nemen de go pro mee en ik ben heel benieuwd hoe het gaat :)

Felien_Kyra schreef:
Hey ben ik ook weer, wat een leuke foto's en ik vind het vooral leuk dat je nu ook je eerste springlesje hebt gehad, fijn dat het zo goed ging :D

Ik vind dat je goede doelen maakt voor 2018, doelen die ook echt haalbaar zijn. Ik doe dit niet meer met de mijne, uiteindelijk bereik ik een heleboel maar mijn doelen behaal ik elk jaar amper, misschien dat ik te hoge verwachtingen heb. Toen ik mijn paardje net een jaar had en ik doelen had gemaakt voor het jaar daarop werd ik zo enorm teleurgesteld.. kwam denk ik omdat het bij de mensen om mij heen heel goed ging met wedstrijden etc en mijn paardje nou eenmaal wat langer aan het puberen bleef.. haha.

Fijn dat de osteopaat ook aangaf wat jij voelt, dat er verbetering is! :D snap dat je die bevestiging fijn vind. mag ik vragen wat een natuurgeneeskundige precies is?


Ja de springles was echt fantastisch! Kan niet wachten tot de volgende springles, zo leuk. Het is voor mij ook echt een training om hem goed te begeleiden haha.

Ik probeer m'n doelen inderdaad zo haalbaar mogelijk te houden. Ik ben zelf gelukkig niet zo wedstrijd gericht, maar als je dat wel bent, kan ik me voorstellen dat het uitloopt op een teleurstelling. Als ik op stal kijk, staan er meer paarden van 4 die dressuurmatig echt al heel wat lopen.. Maar goed, daarmee vergelijk ik ons eigenlijk niet haha. Het belangrijkste is genieten, afwisseling en dat we al lekker stappen maken én naar buiten kunnen. Dus in 2018 hopelijk zo door :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-17 17:45

Even een leuk filmpje van vandaag. Heerlijk buitenritje gehad! Dex was heel druk tijdens het opzadelen, maar eenmaal buiten ging het super.

We hebben ook alles gefilmd met de go pro.. maar deze stond te hoog afgesteld dus dat is niet zo interessant. Volgende keer beter! :')

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, BlueStocking, GrapeshotBot, josien_m_, Mark0919, Monique1963, onpaard, SusanH, Vagabondo en 43 bezoekers