[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:42

Je bent nog lang leed bespaard gebleven Dex! Door staat al twee weken onder de vliegendeken, haar buik wordt ook lekgeprikt... het enige nadeel van weides aan de boomrand en nabij het bos...

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 07:58

Ja vervelend hè. Dan hebben we nu een roze en een blauwe vlek op de wei :#

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:39

wow! Zo erg heb ik echt nog nooit gezien!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:41

Granoek schreef:
wow! Zo erg heb ik echt nog nooit gezien!


Niet?
Akkie ziet er ook altijd zo uit na een bosrit... -O-
Gelukkig heeft hij nu een indianenpak :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:51

Oh ik ga afkloppen maar zo veel last hebben ze hier allemaal niet volgens mij, zelfs die zonder staarten niet. Denk niet dat ik er al eentje met zo'n bobbels heb gezien. Maar, ik ga het niet jinxen dus nu zwijg ik voor ik dingen uitlok haha :D Staat Dexter morgen helemaal vol :')

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 20:33

Helaas was Dex z'n been weer open, dus nog een dagje niks. Hij wordt trouwens weer wat meer rood!

Blij ei
Afbeelding

Afbeelding

En hoe ik hem misschien wel het liefste zie, met zo'n betrouwbare/kalme blik

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 08:59

Goaltime! 1mei 2018
Het is weer 1 mei en dat betekent dat het tijd is voor een nieuw doelenlijstje.

Een terugblik naar april:
1) Nog meer controle buitenrit; Halve check. Het is steeds beter mogelijk om met losse teugel buiten te rijden, al blijft het op drukke dagen lastig
2) Fietsen met Dex Check! We hebben weer eens gefietst en gaan dit zeker vaker doen. Al moet de focus meer op krachttraining van de osteopaat
3) Spieren opbouwen Check! Dex wordt sterker, krachtiger en bespierder

Dan, de doelen voor mei:
1) Dressuur meer oppakken/dressuurles nemen
2) Controle buitenrit vergroten; draf/galop met een losse teugel
3) Parelli-focus

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:08

Leuke doelstellingen! :)

Mijn mei word echt drama betreft de paarden, verheug mezelt nu al op juni :+

Akkie staat met zere voeten dat blijft. Voorlopig nog wel even zo ook en morgen komt de zadelmaker voor beide, kan ik. Eindelijk pluis weer sirieus op gaan pakken maar een week erna ga ik 2 weken naar noorwegen, dus echt zinvol is dat niet :=

Ik kom hier wel meegenieten met jullie verhalen! :)F

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:09

freetorun schreef:
Goaltime! 1mei 2018
Het is weer 1 mei en dat betekent dat het tijd is voor een nieuw doelenlijstje.

Een terugblik naar april:
1) Nog meer controle buitenrit; Halve check. Het is steeds beter mogelijk om met losse teugel buiten te rijden, al blijft het op drukke dagen lastig
2) Fietsen met Dex Check! We hebben weer eens gefietst en gaan dit zeker vaker doen. Al moet de focus meer op krachttraining van de osteopaat
3) Spieren opbouwen Check! Dex wordt sterker, krachtiger en bespierder

Dan, de doelen voor mei:
1) Dressuur meer oppakken/dressuurles nemen
2) Controle buitenrit vergroten; draf/galop met een losse teugel
3) Parelli-focus


Handig, zo'n doelenlijstje! Ik houd zelf een trainingslogboekje bij, vind ik ook erg handig om te doen :j

Dex meer krachttraining, Door moet juist leren extensie te pakken en haar lijf LANG te maken - die kan mega verzamelen, maar waarom zou je strekken als je ook kunt dragen? :+

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 09:23

Nadiine__x schreef:
Leuke doelstellingen! :)

Mijn mei word echt drama betreft de paarden, verheug mezelt nu al op juni :+. Akkie staat met zere voeten dat blijft. Voorlopig nog wel even zo ook en morgen komt de zadelmaker voor beide, kan ik. Eindelijk pluis weer sirieus op gaan pakken maar een week erna ga ik 2 weken naar noorwegen, dus echt zinvol is dat niet :=

Ik kom hier wel meegenieten met jullie verhalen! :)F
Och arm, Akkie inderdaad. Hopen dat hij zich snel beter voelt. Wel fijn dat de zadelmaker komt, kan je in juni toch weer lekker van start!

Ik denk dat juni voor ons een 'mindere' maand wordt, want dan start ik met m'n nieuwe baan en ik heb geen idee waar ik dan ga zijn haha.

Skippy01 schreef:
Handig, zo'n doelenlijstje! Ik houd zelf een trainingslogboekje bij, vind ik ook erg handig om te doen :j

Dex meer krachttraining, Door moet juist leren extensie te pakken en haar lijf LANG te maken - die kan mega verzamelen, maar waarom zou je strekken als je ook kunt dragen? :+
Oh wat leuk! Wat houd je precies bij? Zelf houdt ik elke dag in m'n agenda bij, vaak met cijfer (gevoelscijfer) en of er een professional is geweest:
Afbeelding

En als Dex nou wat leert verzamelen/dragen van Door, mag Door leren strekken van Dex :'). Is je zadel er al bijna trouwens?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:31

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Handig, zo'n doelenlijstje! Ik houd zelf een trainingslogboekje bij, vind ik ook erg handig om te doen :j

Dex meer krachttraining, Door moet juist leren extensie te pakken en haar lijf LANG te maken - die kan mega verzamelen, maar waarom zou je strekken als je ook kunt dragen? :+
Oh wat leuk! Wat houd je precies bij? Zelf houdt ik elke dag in m'n agenda bij, vaak met cijfer (gevoelscijfer) en of er een professional is geweest:
[ [url=m/zBslvC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En als Dex nou wat leert verzamelen/dragen van Door, mag Door leren strekken van Dex :'). Is je zadel er al bijna trouwens?


Ow, ja ook zoiets inderdaad. Datum, wat we gedaan hebben, hoe ze aanvoelde, of ik les had, en idd ook wanneer er een prof bij was :) Vind ik best handig. Weet ik ook wanneer dingen goed gaan en minder goed, en of daar patroon in is te vinden bijvoorbeeld.

Jaaaa, zadel is er! (moet nog inzakken, torentje...)

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 09:37

Skippy01 schreef:
Ow, ja ook zoiets inderdaad. Datum, wat we gedaan hebben, hoe ze aanvoelde, of ik les had, en idd ook wanneer er een prof bij was :) Vind ik best handig. Weet ik ook wanneer dingen goed gaan en minder goed, en of daar patroon in is te vinden bijvoorbeeld.

Jaaaa, zadel is er! (moet nog inzakken, torentje...)

[ [url=m/OkIT6S.jpg]Afbeelding[/url] ]
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben heel benieuwd hoe het tekent als het zadel wat ingezakt/gevormd is. Dus binnenkort op buitenritjes? :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:40

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Ow, ja ook zoiets inderdaad. Datum, wat we gedaan hebben, hoe ze aanvoelde, of ik les had, en idd ook wanneer er een prof bij was :) Vind ik best handig. Weet ik ook wanneer dingen goed gaan en minder goed, en of daar patroon in is te vinden bijvoorbeeld.

Jaaaa, zadel is er! (moet nog inzakken, torentje...)

[ [url=m/OkIT6S.jpg]Afbeelding[/url] ]
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben heel benieuwd hoe het tekent als het zadel wat ingezakt/gevormd is. Dus binnenkort op buitenritjes? :)


Ik ben heel benieuwd hoe het zit - het stortregende van zondag en gister was het een grote blubberbende én was ponylief nogal euhm HEET haha.

Buitenritjes en ik zijn niet per se goede vrienden, dus ik ga voorlopig nog niet mee met anderen op buitenrit :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 09:44

Skippy01 schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe het zit - het stortregende van zondag en gister was het een grote blubberbende én was ponylief nogal euhm HEET haha.

Buitenritjes en ik zijn niet per se goede vrienden, dus ik ga voorlopig nog niet mee met anderen op buitenrit :)
Ja Dex was gisteren ook flink pittig. Het zal toch het koude weer, de harde wind o.i.d. zijn geweest. Maar het word vanaf vandaag steeds beter weer, dus dan kan je het snel uitproberen :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:45

freetorun schreef:
Ja Dex was gisteren ook flink pittig. Het zal toch het koude weer, de harde wind o.i.d. zijn geweest. Maar het word vanaf vandaag steeds beter weer, dus dan kan je het snel uitproberen :)


Ja, er waren er meer best-wel-wakker gister geloof ik :D
Inderdaad, nog eventjes beetje opdrogen en dan kunnen we aan de slag :)

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:27

Wow, wat goed dat je zo'n agenda hebt! Schrijf de fotoshoot in de heide er maar bij! :D wie weet lukt het deze week al! {:}

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 13:38

Alpha89 schreef:
Wow, wat goed dat je zo'n agenda hebt! Schrijf de fotoshoot in de heide er maar bij! :D wie weet lukt het deze week al! {:}
Dolgraag {:} :D

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:23

freetorun schreef:
Alpha89 schreef:
Wow, wat goed dat je zo'n agenda hebt! Schrijf de fotoshoot in de heide er maar bij! :D wie weet lukt het deze week al! {:}
Dolgraag {:} :D


Mocht je nog een extra (western)model of begeleiding nodig hebben van stalgenootje O:)
Hihi

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 20:27

touwhalster en losgaan | 1 mei 2018
Het spijt me alvast, maar nu het weer mooi weer is zullen jullie vaker foto's van Dex te zien krijgen :D

Vandaag wat parelli gedaan, waarin Dex nogal enthousiast en druk was. Uiteindelijk besloten om met touwhalster ook even op stappen, ondanks ik zonder zadel opstappen na de vorige keer heel spannend vond. Ik heb er echt een paar minuten over gedaan en telkens toch net niet m'n been over hem heen gegooid. Hij stond op een gegeven moment met z'n hoofd naar mij gedraaid te kijken wat ik nu aan het doen was, hij heeft me nog net niet opgetild :'). Ik was gewoon heel bang dat hij een paar pasjes zou lopen en ik weer op m'n rug zou vallen. Maar hij bleef ontzettend lief staan, en dan heb je opeens dit uitzicht:
Afbeelding

Ik heb lekker wat rondgestuurd (rechte lijnen, slangenvoltes) in stap. Ik merkte dat het vooral makkelijk was om Dex te sturen a.d.h.v. nekreining en m'n benen. Uiteindelijk was ik er helemaal blij en trots mee! Na het rijden nog wat parelli oefeningen gedaan, maar Dex was zo speels en enthousiast dat ik hem even los maakte.. En terwijl ik niks deed begon hij me toch te racen!

Afbeelding

Ik weet niet of andere draver-eigenaren dit ook herkennen, maar zodra ze zo gaan racen zijn er opeens overal benen :=
Afbeelding

Afbeelding

Oh hoi mens!
Afbeelding

Afbeelding

Erna lekker de training afgesloten, en z'n nieuwe vliegendeken gepast. Die is wel heel blauw en lichtgevend :'). Maar hij keek er blij mee hahaha:
Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 22:10

Whuhaha ja heeeeel herkenbaar.

Akkie kreeg vanmiddag zijn ijzers weer onder en volgens mij beviel het hem wel want hij ging daarna gillend en bokkend de paddock door, inderdaad overal benen en zand :=

Heerlijke foto's en knap hoor zonder zadel met touwhalstertje, kan daar altijd erg van genieten <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:40

Oh heerlijk is dat he! Ik had ook wat schrik gekregen om op een kale rug te springen want ben aardig hard gevallen vorige keer maar het ging prima :)

Dexter reageerde ook echt super goed op touwhalster, zo gek!

Ik had wel een vraag die jij/jullie misschien weten. Ik loop tegen wat dingen aan met het paard van zus.. die is dus totaal tegengesteld van Dexter en ik kan echt onmogelijk mijn been aanleggen in bochten ofzo want dan schiet ze er vandoor. Het minste beetje dat ik haar raak schiet ze weg. Kan ook niet normaal draven want wilt gewoon de hele tijd crossen. Heb ze nu zo ver dat ik haar ontspannen kan laten stappen (grotendeels toch) maar in draf spant ze zich helemaal op en wil ze alleen maar rennen.
Het helpt eventjes als ik voorover leun en de teugels losser laat, of als ik kleine voltes maak wanneer ze te hard gaat.
Wil niet jouw topic kapen maar ik weet dat jouw Dex ook altijd zo voorwaarts was/is(?) dus ik dacht kan het eens vragen :D moest hele tijd aan jou denken op die crossknol haha

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 03:29

Anoek, lastig!
Iedergeval niet stoppen met been geven, want ze mag niet voor de hulpen wegvluchten en daar dan door middel van opvangen, halthouden, op jou wachten haar leren dat het oke is.

Waarschijnlijk is ze altijd gereden met een afstekend been omdat ze anders ging rennen, dus dat moet ze eerst leren.

Weet je wel zeker dat haar zadel, rug, lijf, gebit, bit, enz. oke is?
Rennen kan ook vluchten voor ongemak wezen namelijk.

Eventueel vooraf even moe longeren wil ook wel helpen met de begin training hiervan :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 06:51

freetorun schreef:
Erna lekker de training afgesloten, en z'n nieuwe vliegendeken gepast. Die is wel heel blauw en lichtgevend :'). Maar hij keek er blij mee hahaha:
[ [url=m/cXhHID.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hey, die had mijn dit-jaar-knalroze-prinses vorig jaar! Hij is leuk!

Granoek schreef:
Oh heerlijk is dat he! Ik had ook wat schrik gekregen om op een kale rug te springen want ben aardig hard gevallen vorige keer maar het ging prima :)

Dexter reageerde ook echt super goed op touwhalster, zo gek!

Ik had wel een vraag die jij/jullie misschien weten. Ik loop tegen wat dingen aan met het paard van zus.. die is dus totaal tegengesteld van Dexter en ik kan echt onmogelijk mijn been aanleggen in bochten ofzo want dan schiet ze er vandoor. Het minste beetje dat ik haar raak schiet ze weg. Kan ook niet normaal draven want wilt gewoon de hele tijd crossen. Heb ze nu zo ver dat ik haar ontspannen kan laten stappen (grotendeels toch) maar in draf spant ze zich helemaal op en wil ze alleen maar rennen.
Het helpt eventjes als ik voorover leun en de teugels losser laat, of als ik kleine voltes maak wanneer ze te hard gaat.
Wil niet jouw topic kapen maar ik weet dat jouw Dex ook altijd zo voorwaarts was/is(?) dus ik dacht kan het eens vragen :D moest hele tijd aan jou denken op die crossknol haha


Vooral niet je been eraf halen, maar ook niet knijpen. Leer ze dat losjes aanleggen ok is en dat ze dan niet hoeven te rennen. Kun je ook vanaf de grond doen met druk, maar vergeet niet dat je ze dan wel desensibiliseert voor druk, dus dat je mss met 'om' zetten iets meer nodig gaat hebben in het begin als het kwartje gevallen is. Die van mij was wat ril op de achterhand in het begin, die hebben we met een leadrope over de rug, achter de billen langs en dan terug naar mijn hand (zat NIET vast hoor, gewoon alleen een touw en mijn handen) rondjes laten stappen, zodat ze bij iedere pas weer even leerde dat er aan de achterkant ook gevoel zat, en dat dat vast zat aan achterbenen.
Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, I know... Ademhaling doet ook wonderen, echt diep vanuit je buik ademhalen en als je langzamer wil visualiseren dat je richting de grond (je tenen, je hielen, whatever voor jou werkt) ademhaalt en richting je vingertoppen. Spanning UIT je lijf dus. Ze zijn niet stom, meestal kopiëren ze dat. Tenzij er écht paniek is natuurlijk, dan helpt zoiets niet meer.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-18 08:47

Nadiine__x schreef:
Whuhaha ja heeeeel herkenbaar.

Akkie kreeg vanmiddag zijn ijzers weer onder en volgens mij beviel het hem wel want hij ging daarna gillend en bokkend de paddock door, inderdaad overal benen en zand :=

Heerlijke foto's en knap hoor zonder zadel met touwhalstertje, kan daar altijd erg van genieten <3
Ah super dat Akkie zich met ijzertjes toch weer zo goed voelt! Hoe was het bij de zadelmaker?

Granoek schreef:
Oh heerlijk is dat he! Ik had ook wat schrik gekregen om op een kale rug te springen want ben aardig hard gevallen vorige keer maar het ging prima :)

Dexter reageerde ook echt super goed op touwhalster, zo gek!

Ik had wel een vraag die jij/jullie misschien weten. Ik loop tegen wat dingen aan met het paard van zus.. die is dus totaal tegengesteld van Dexter en ik kan echt onmogelijk mijn been aanleggen in bochten ofzo want dan schiet ze er vandoor. Het minste beetje dat ik haar raak schiet ze weg. Kan ook niet normaal draven want wilt gewoon de hele tijd crossen. Heb ze nu zo ver dat ik haar ontspannen kan laten stappen (grotendeels toch) maar in draf spant ze zich helemaal op en wil ze alleen maar rennen.
Het helpt eventjes als ik voorover leun en de teugels losser laat, of als ik kleine voltes maak wanneer ze te hard gaat.
Wil niet jouw topic kapen maar ik weet dat jouw Dex ook altijd zo voorwaarts was/is(?) dus ik dacht kan het eens vragen :D moest hele tijd aan jou denken op die crossknol haha
Oh je kaapt niks hoor, ik vind die interactie wel leuk! haha. En volgens mij heb je van andere hier ook fijne tips gehad! :D

Ik herken dit inderdaad wel van Dex, hij sloeg dan niet echt op hol, maar in Draf was het een noodgang en ik vond het heel moeilijk om daar balans in aan te brengen. En hij liep standaard door m'n binnenbeen heen OF ging dan juist racen.

Ik denk dat het allereerst belangrijk is dat het paardje leert dat als je je binnenbeen aanlegt, dat dat buiging vragen is. En dat kan gewoon in stap hè, ofja, zo ben ik met Dex begonnen. Binnenbeen aanleggen, naar binnen kijken, binnenstelling vragen (al moet je nooit je binnenhand vasthouden) en een bocht maken. En dan wat vaker voltes vergroten/verkleinen, dat hielp bij ons erg goed. Naderhand begonnen we zo ook op de hoefslag stelling naar binnen te vragen met m'n binnenbeen.

Toen dat in stap eenmaal goed ging, was dat in draf nog steeds een uitdaging, en daar merkte ik een paar dingen
1: Blijf zelf ADEMEN; Het gebeurd zo makkelijk dat als het paard snel gaat, je zelf een soort van gespannen ademt (of zelfs stopt met ademen voor een moment) waardoor je zelf net zo gespannen zit
2: Blijf in balans zitten & vertraag de gang met je zit; ik merk dat zodra ik uit balans zit, Dex ook sneller gaat. Ik moet voor mezelf dus heel erg op m'n zit letten. Hoe meer ik in balans zit, niet voorover leun, m'n benen netjes neerleg etc. Hoe rustiger Dex kan draven. En daarnaast kan je langzamer gaan staan/zitten om de gang sowieso te vertragen.
3: Teugels los; als Dex zo snel is, is het het beste om m'n teugels los te geven, en gewoon te rijden.
4: Sta de snelle draf eens toe; en dit is misschien heel raar, maar ik merkte dat Dex het in het begin gewoon nodig had. En je leert dan zelf ook aan die gang te wennen, zonder problemen met punt 1 en 2 te hebben.

En als je dan eenmaal in die snelle gang zit (oké, het moet niet echt op hol slaan zijn hè, maar gewoon een snelle draf), werk aan punt 1/2 en pas punt 3 toe. En ga dan gewoon rustig figuren rijden, leg je been aan voor die buiging, en als ze dan versnelt even een ophouding en rustig licht rijden. Maak een volte, gebroken lijnen, slangen voltes. En vaak komt Dex dan na een paar minuten terug.

Het klinkt nu heel makkelijk, maar ik vond het écht heel moeilijk om dit te doen. En ik merk dat Dex nog van die dagen heeft dat hij vooral wil racen en ik dan echt heel erg moet opletten dat ik in elk geval wél in balans zit en zijn gang vertraag met m'n zit. En ik gooi eigenlijk standaard de teugels los tot hij weer rustig is, dan kan ik hem wat oppakken.

En in het begin hielp het ook gewoon om figuur na figuur te rijden. Dan hebben ze minder de mogelijkheid snelheid op te bouwen, zonder dat je constant ophoudingen maakt. En vaak komt er dan ook wat meer rust in het koppie, en dan kan je weer wat vaker gewoon rechte lijnen rijden. Succes!

Skippy01 schreef:
freetorun schreef:
Erna lekker de training afgesloten, en z'n nieuwe vliegendeken gepast. Die is wel heel blauw en lichtgevend :'). Maar hij keek er blij mee hahaha:
[ [url=m/cXhHID.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hey, die had mijn dit-jaar-knalroze-prinses vorig jaar! Hij is leuk!
Ja Eva zei het inderdaad! De deken kwam haar bekend voor haha. De paarden in de wei moesten wel even 2 keer kijken, en Esther was toch wel even boos op hem dat hij zo blauw was :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 09:35

Esther is dan ook al-tijd wel ergens boos over. Een blauw paard is gewoon weer een nieuwe aanleiding om boos te doen :P

Paardrijden is ook gewoon helemaal niet makkelijk @Granouk en @freetorun ;)
Ook goeie tips ja freetorun! vooral loslaten: ademen, handen los, lijf los, rug los... en soms moeten ze het inderdaad even kwijt :) (zelfs die zogenaamde koudbloed hier moest het even kwijt gister, hard draven en flink galopperen)

Dex deed zijn naam iig eer aan gister: DRAVER, was wel mooi om te observeren hoor! 'maar als ik het nou zó doe, dan mag het vast...'