[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:41

Ohh wat een leuk fragmentje :D en wat ziet die er nog anders uit op die foto’s!
Hier ook niks gedaan met dit weer hoor bah ik wil niet eens uit mijn bed

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:43

Hier nog een stalgenootje! Ga je volgen *\o/*
Leuk dat je zo lekker met hem bezig bent!

Ik zou ook wel eens een springlesje willen doen met Fifty, maar t is niet zo'n talent |o

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 19:46

Oké ik heb vandaag wederom niks gedaan met Dex. Buiten een wak in het ijs geslagen voor de paarden om te drinken :brr: , en dat kostte toch flink wat moeite haha. Maar morgen wordt het weer iets beter weer en ga ik lekker met Dex naar buiten, en kunnen we alles eens passen *\o/*

Skippy01 schreef:
Ja, Pero met zijn eigenaar en bijrijdster, en dan Doortje en ik, en ook met Jubel pakt ze het nog op :) Daarnaast ook grondwerklessen met alle drie die paarden. Door en ik waren 'op weg naar' western (dat doe ik al 10 jaar), maar na een klein jaar met Door hebben we het roer omgegooid en wordt het toch klassiek - past haar beter en ik pas me aan :)

Oh wat leuk! Misschien dat ik dan eens bij jullie aan de bak kom staan, altijd interessant. En wat mooi dat je zo goed naar Doortje luistert. Puur uit interesse, wat maakt dat je klassiek beter bij haar vind passen dan western? :)

Eveyy schreef:
Hier nog een stalgenootje! Ga je volgen *\o/*
Leuk dat je zo lekker met hem bezig bent!

Ik zou ook wel eens een springlesje willen doen met Fifty, maar t is niet zo'n talent |o

Haha leuk! Wat een mooie foto's van Fifty heb je trouwens op je profiel staan <3

Granoek schreef:
Ohh wat een leuk fragmentje :D en wat ziet die er nog anders uit op die foto’s!
Hier ook niks gedaan met dit weer hoor bah ik wil niet eens uit mijn bed

Whahaha. Ik vind naar buiten gaan nu echt een uitdaging, eenmaal buiten valt het eigenlijk best mee :Y)

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:20

Hierbij een verzoek voor meer fotos van de elegante vos Dex. Erg verslavend dat soort mooie plaatjes.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 18:59

3 maart 2018 | Maart roert z'n staart
Ik sta al sinds januari te stuiteren, want de lente komt eraan *\%/* , maar vandaag lag er weer sneeuw :'). De vorige keer met sneeuw durfde ik een buitenrit nog niet aan, maar nu wel. Dus na 1.5 week niks actiefs te doen, kon ik vandaag zo opstappen en wegrijden. Is dat niet heerlijk? *D

Ook weer een 'stand-foto' gemaakt van Dex. Al heb ik er niet veel aan, want ondanks dat het stilstaan heel goed gaat, gaat het wat minder als ik van de zijkant een foto wil maken haha. Desperado wil graag ook even iets toevoegen: "Mens schiet op, ik sta hier in m'n blote kont >;)"
Afbeelding

Dus snel z'n uitrijdeken om en zadel op.. Het zag er raar uit en het duurde even voordat ik doorhad dat ik z'n dekje was vergeten :'). Dus snel naar m'n kast om deze te halen, en toen kreeg ik deze lieve blik van Dexxie <3
Afbeelding

Eenmaal opgezadeld ben ik opgestapt, (hij bleef fantastisch stilstaan, yes!) en heb een heerlijk stapje ritje gemaakt. Het bos was zooo mooi met de sneeuw! Dus hier even een filmpje met wat beelden. Luister vooral op het einde naar de vogels (DE LENTE KOMT ECHT! :D )


Afbeelding

Over het algemeen was de sneeuw nog heel vers, maar op sommige plekken was het toch wat aangestampt en gladder. Het was zo leuk om dan Dex z'n reactie te merken die dan opeens heel voorzichtig liep. Dat was gewoon heel lief om te voelen. De laatste tijd pakken we vaak een stukje dorp mee om Dex gewoon lekker aan alles te laten wennen. Soms worden we dan van heel dichtbij ingehaald door auto's, maar eigenlijk reageert Dex nergens op. Het is zo'n topper!
Afbeelding

En om af te sluiten, de mooiste foto. Wat komt z'n kleur hier mooi uit:
Afbeelding

En toen mocht hij weer lekker in de wei spelen, al hoopte hij nog wel een worteltje te kunnen bietsen:
Afbeelding
Het begin is wat modderig, maar erna staat er gewoon gras :-).

Ligt er bij jullie ook sneeuw?

Jack_55 schreef:
Hierbij een verzoek voor meer fotos van de elegante vos Dex. Erg verslavend dat soort mooie plaatjes.

Haha altijd leuk om te horen! Voldoen de foto's van vandaag een beetje? haha. In het voorjaar zijn er twee mensen die Dex vast willen leggen, dus er komen mooie foto's *\o/* . Tot dan toe blijft het even telefoon kwaliteit .

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 19:26

Oooooooh wat is het mooi daar!
Hier is het begin van de wei ook modder hoor daar ontkom je toch niet aan.
Hier ook sneeuw :j

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 20:44

Nog één foto vergeten die ik toch ook erg leuk vind :D

Afbeelding

Granoek schreef:
Oooooooh wat is het mooi daar!
Hier is het begin van de wei ook modder hoor daar ontkom je toch niet aan.
Hier ook sneeuw :j

Ja en dan is dit pas wat we het 'voorbos' noemen, nog niet eens echt erin. Echt prachtig. Ik kom zelf uit Rotterdam, dus elke keer dat ik het bos in rij waardeer ik het 2 keer zoveel :).

Ik heb jullie sneeuwpret ook voorbij zien komen. Zo leuk!

x__danii

Berichten: 198
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:25

Stille meelezer meld zich; gaaf, dat bos zo met die sneeuw! Hier was ook wat gevallen dus heb ook een sneeuwritje gemaakt. Ondanks dat de polder in het wit ook wel mooi is, haalt ie het niet bij een besneeuwd bos :o. Zulke ritjes moeten echt genieten zijn!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 21:59

Wow die foto van het paard waar je zou gaan kijken. Moest ff goed kijken of het niet de mijne was..die blik, precies hetzelfde. (Ook een 4jarige franse)
Ben heel benieuwd :o

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 22:02

Sharonaa_ schreef:
Wow die foto van het paard waar je zou gaan kijken. Moest ff goed kijken of het niet de mijne was..die blik, precies hetzelfde. (Ook een 4jarige franse)
Ben heel benieuwd :o

Haha, leuke reactie. Het paard waar ik zou gaan kijken is een fragment in m'n dagboek van een jaar geleden. Het is dat paard geworden en daar staat dit topic al helemaal vol van :). Begin toch te twijfelen of Dex zo onherkenbaar veranderd is haha

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:18

Oh schaam... dat had ik niet door. 8)7 iets met moe en snel lezen denk ik. Ik vind m nu ook nog wel eens op de mijne lijken. Maar minder dan de verkoop foto.
Edit; ik zie t nu! 2017 :o

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 13:49

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Ja, Pero met zijn eigenaar en bijrijdster, en dan Doortje en ik, en ook met Jubel pakt ze het nog op :) Daarnaast ook grondwerklessen met alle drie die paarden. Door en ik waren 'op weg naar' western (dat doe ik al 10 jaar), maar na een klein jaar met Door hebben we het roer omgegooid en wordt het toch klassiek - past haar beter en ik pas me aan :)

Oh wat leuk! Misschien dat ik dan eens bij jullie aan de bak kom staan, altijd interessant. En wat mooi dat je zo goed naar Doortje luistert. Puur uit interesse, wat maakt dat je klassiek beter bij haar vind passen dan western? :)


Iets andere houding, iets andere hulpvoering, haar bewegingspatroon... het lijkt wel of het voor allemaal 'logischer' is, ze pakt het sneller op. Na twee jonge paarden western-matig beleerd te hebben, merk ik echt wel andere reacties in haar. Voor mij geen probleem, ik pas me wel aan ;) Ik ben allang blij dat ik hier een vrolijk paardje heb staan :)

Altijd welkom om eens te kijken bij de les hoor! Ik heb de 23e weer een lesje gepland om 15.00 uur.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 11:10

7 maart 2018 | Bosritje, centered riding & dagboek fragmentje
Afgelopen weekend heb ik een heerlijke buitenrit met Dex gemaakt. Hij was lekker relaxed en durfde ook voor het eerst over een klein rooster waar was over moeten om in het grote bos te geraken. Normaal durft hij pas nadat er iemand door hem overheen stapt/fietst, maar na hem even te laten kijken/nadenken durfde hij het toch aan (met een sprong) +:)+ . Super!

Erna lekker in het bos gereden, waarbij ik veel op ons tempo heb gelet. Zo konden we stukje bij beetje steeds meer in het bos draven met losse teugel, zonder dat hij direct hard ging. Ik wil dit steeds een beetje uitbouwen, zodat we ook rustig kunnen galopperen. Er is een vriendin meegegaan om foto's te maken, die ik deze week hopelijk online kan zetten. Zo blij mee!

Gisteren hadden we onze tweede centered riding les, en ik voelde me nóg meer een beginner dan tijdens de eerste les haha. Dex pakt alles super op, maar ik moet toch wel even meekomen hoor. Zeker tijdens het draven in de goede houding voel ik me net een beginner zonder balans. Maar, dat gaan we lekker oefenen. Ook bij sommige oefeningen reageerde Dex direct goed, terwijl ik amper door had wat er gebeurde hahaha. Voor nu gaan we samen rustig verder trainen. Genoeg te doen! :D

Oh ook ander positief nieuws, het probleem van uit de wei komen is eigenlijk wel voorbij! Hij loopt weer gewoon netjes mee. Super fijn! Hij kom op me af als ik halverwege in de wei ben, en dan kriebelen we altijd even samen. Ik vind het zo fijn hem altijd zo te zien genieten! <3

Ook ken ik Dex nu een jaar *\o/* . Hierbij het dagboekfragment van m'n eerste bezichtiging.
5 maart 2017
Vandaag wezen kijken bij Desperado. Het was helemaal fantastisch! ze hadden hem vanochtend voor het eerst onder het zadel gebracht. En ik heb hem geheel onverwachts ook gereden! Het waaide keihard, er klapperde plastic en er was een tractor bezig.. maar Desperado was de rust zelve. Hij was soms even onrustig, maar heel braaf!

Na het rijden in stal legde hij z'n hoofd helemaal in m'n armen.. Ik ben verkocht! Nu moet hij nog even verder herstellen van de castratie en dan 18/19 maart gaan we hem keuren met de dierenarts. Wordt hij goedgekeurd, dan gaan we hem 24/25 maart ophalen!

Afbeelding

Sharonaa_ schreef:
Oh schaam... dat had ik niet door. 8)7 iets met moe en snel lezen denk ik. Ik vind m nu ook nog wel eens op de mijne lijken. Maar minder dan de verkoop foto.
Edit; ik zie t nu! 2017 :o

Haha geeft niet :(:). Je hebt wel een knapperd trouwens!

Skippy01 schreef:
Iets andere houding, iets andere hulpvoering, haar bewegingspatroon... het lijkt wel of het voor allemaal 'logischer' is, ze pakt het sneller op. Na twee jonge paarden western-matig beleerd te hebben, merk ik echt wel andere reacties in haar. Voor mij geen probleem, ik pas me wel aan ;) Ik ben allang blij dat ik hier een vrolijk paardje heb staan :) Altijd welkom om eens te kijken bij de les hoor! Ik heb de 23e weer een lesje gepland om 15.00 uur.

Mooi dat je zo goed op haar let/aanpast! :)

x__danii schreef:
Stille meelezer meld zich; gaaf, dat bos zo met die sneeuw! Hier was ook wat gevallen dus heb ook een sneeuwritje gemaakt. Ondanks dat de polder in het wit ook wel mooi is, haalt ie het niet bij een besneeuwd bos :o. Zulke ritjes moeten echt genieten zijn!

Ja het was zo'n prachtig gezicht in het bos. En de zon kwam nog net door de bomen door, dat is op het filmpje niet te zien, maar zo mooi!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:12

Ochh wat een guppie was hij daar!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 11:12

Als ik wist dat Duke zo zou uitzetten na castratie belde ik vandaag nog voor een afspraak

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 15:24

Granoek schreef:
Ochh wat een guppie was hij daar!! Als ik wist dat Duke zo zou uitzetten na castratie belde ik vandaag nog voor een afspraak

Ja bizar hoe veranderd hij is hè? Het is zo jammer dat ik hem de eerste tijd niet heb gemeten, maar hij is zo de lucht in gegaan ook!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 12:27

Whoehoe de foto's zijn binnen! Ik ga vanavond denk ik een leuk foto topic maken van deze knapperd <3 Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:27

Jajajajaja doen :D

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:01

Jaaa knappe Dex! <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 22:51

9 maart 2018 | Geweldig buitenritje
Ik ben er vandaag samen met een oud stalgenootje op uit getrokken. We hebben echt een geweldige buitenrit gemaakt. We hebben nieuwe delen in het bos ontdekt, zijn een stuk 'off-road' gegaan waarbij Dex liet zien geen moeite te hebben om over jonge boompjes te denderen ( >;) ) en uiteindelijk zelfs een stuk woonwijk + treinrails meegepakt. Waar hij voor het eerst een trein voorbij heeft zien razen, maar gewoon relaxed bleef! Kortom, ik ben zo ontzettend trots op dit dier <3 <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Ook hebben we hele stukken geoefend met rustig draven. Ik kon uiteindelijk lekker met losse teugels draven, zelfs over open vlaktes. Zo heerlijk!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:46

Ik kan voor het eerst begrijpen wat je bedoelt met ‘oefenen rustig te draven’ hahaha
Ik kruip nu regelmatig op mijn zus haar paard en die heeft er me toch een gas op zitten. Maar totaal gespannen en nerveus.
En die moet ik nu ook leren normaal te draven want die wil alleen maar in galop haha

Klinkt als een heerlijk dagje!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 14:15

Het fototopic is gepost en zelfs uitgelicht! [ITP]Heerlijk genieten met m'n knappe rooie

Afbeelding

Granoek schreef:
Ik kan voor het eerst begrijpen wat je bedoelt met ‘oefenen rustig te draven’ hahaha
Ik kruip nu regelmatig op mijn zus haar paard en die heeft er me toch een gas op zitten. Maar totaal gespannen en nerveus.
En die moet ik nu ook leren normaal te draven want die wil alleen maar in galop haha

Klinkt als een heerlijk dagje!

Haha ja het is echt een uitdaging in zoiets rust te brengen. Hoe pak jij het aan? Het was zo heerlijk zelfs op de openvlakte rust bij Dex te voelen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:15

Wel, zij is altijd door veel verschillende ruiters gereden, met een menbit. Dus liverpool stang met best wat hefboom. Daar ben ik begonnen, ik rij haar met Dexter's enkelgebroken bit zonder die constante druk op de tong en de kin. Zus durft dit niet omdat het nogal een pittige dame is, maar ze is echt doodbraaf. Voorwaarts ja, maar zeg 1x HO en ze staat gewoon stil. En als ik haar gewoon laat stappen zijn dat van die korte, overhaaste stapjes die ze zet. Dus ik hou haar dan voor bij me (inhouden) en geef dan benen zodat ze haar achterhand groter zet, zo zet ze grotere passen en ik merk dat ze op dat moment ook met haar hoofd zakt. Kwestie van 2 seconden nog maar op dit moment maar zodra ze knikt met haar hoofdje en ontspant haal ik de druk op de teugels weg. En het is nu vooral heel veel van dit telkens opnieuw :')

En voor de draf houd ik haar gewoon goed bij me, het is fijn dat ze de eerste paar passen wel rustig draaft en dan wilt versnellen. Bij de normale draf houd ik haar redelijk los, wel contact maar niet inhouden, en zodra ze dan versnelt houd ik haar in. Gaat ze dan rustiger, laat ik weer losser etc...

Belangrijkste voor mij op dit moment is dat ze te rijden valt zonder constant in die mond te trekken, op mijn zit. En dat ze niet zo nerveus meer is

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 06:42

Mooie special topic foto serie freetorun. Ik kan me voorstellen dat we in de toekomst misschien een mooie liberty exercise video van jou en Dex te zien zullen krijgen. Jij en Dex zijn her perfecte team voor zoiets. Een tweede Shana&Marty.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 07:16

Wat een leuk foto topic van die knappe roooie!! <3
Hij ziet er godd uit :j