[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:05

Wat een knapperd <3 en je geeft echt super leuke updates! Ik volg ook!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:21

Ooooh wel foto's maken hoor!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 19:36

19-01 |mama op Dex
Ik heb vandaag een hele leuk dag gehad met m'n moeder en Dex! Dex was eigenlijk zoals altijd heel lief en knuffelig, dus hem lekker gepoetst.

Mama is er daarna op gestapt en heeft wat rond de bak gestapt. Ze vond het heel erg wennen om weer op een paard te zitten, maar ook leuk. Helaas is mama nogal dun, dus zitten in het zadel deed eigenlijk pijn. Ze heeft een klein stukje proberen te draven maar dat was te pijnlijk. Erna wilde ze mij graag op Dex zien dus heb ik nog lekker even gereden. Dat ging best goed, alleen hield Dex links wat vast. Ach, volgende keer beter!

Omdat m'n moeder het ook flink koud had heb ik niet te lang gereden en ten Dex afgezadeld. Ik vond het toch wel bijzonder dit zo samen nog te kunnen doen en we hebben veel gelachen. Een dag om te onthouden :)

foto's zijn wel gemaakt maar die blijven dit keer privé haha

Sylverlove1 schreef:
Wat een knapperd <3 en je geeft echt super leuke updates! Ik volg ook!

Wat leuk om te horen. En welkom :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:43

Leuk om zoiets te kunnen doen :) je les zag er goed uit! Ik heb teugels met extra veel blokjes ook tegen het laten schuiven en langer worden.

De mijne is vrolijk en wil alleen stap galop en zich volledig in een bolletje duwen :D toch weer wat serieuzer oppakken :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 17:53

21 januari | zadeltest
Om de zadels te vergelijken weer even wat fotootjes laten maken vandaag. Dit was met het veelzijdigheidszadel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik even buiten gereden met het zadel om te kijken hoe het zadel ligt met meer snelheid. Dat is eigenlijk best prima! Helaas is Dex de laatste tijd buiten steeds moeilijker terug te nemen in galop -zodra ik de teugels aanneem om terug te gaan steekt hij zn kop in de lucht en raakt onstuurbaar. Dus wel besloten de komende tijd alleen te stappen/draven op buitenrit. Dan is hij wel gewoon relaxed. Zodra draf met een losse teugel kan, galop of tempo weer eens proberen. Veiligheid voorrop!

We hebben deze week nog een springlesje en dan gaan we verhuizen naar de nieuwe stal. Ik heb Dex de laatste tijd wat meer getraind, dus op de nieuwe stal krijgt hij actieve vakantie :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:58

Wat is actieve vakantie? :D
Dat zadel lijkt echt in de verste verte niet op het vzh zadel dat ik ooit had, wat een onding was dat zeg. Net een stuk karton. Ik zie hier zelf niet zo heel veel verschil met een dressuurzadel. Of hij lijkt misschien op de foto gewoon nog redelijk lang.
Mooi zadel, dat in ieder geval :) En denk dat je er prima in zit, als ik je houding moet aflezen. Niet meer zo voorover

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:28

Wat een mooie plaatjes! T zadel ziet er ook fijn uit zeg!

Misschien een gek idee, maar als je toch weer een keertje wil galopperen buiten, is dan een martingaal geen idee? Ik had toen voor het zelfde 'probleem' ook de martingaal erbij gepakt, en dat was erg fijn wel. Uiteindelijk af kunnen bouwen en toen alleen met de cross/springen de martingaal om gehad.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 21:18

Granoek schreef:
Wat is actieve vakantie? :D
Dat zadel lijkt echt in de verste verte niet op het vzh zadel dat ik ooit had, wat een onding was dat zeg. Net een stuk karton. Ik zie hier zelf niet zo heel veel verschil met een dressuurzadel. Of hij lijkt misschien op de foto gewoon nog redelijk lang.
Mooi zadel, dat in ieder geval :) En denk dat je er prima in zit, als ik je houding moet aflezen. Niet meer zo voorover

Actieve vakantie is wel wat rustiger aan maar niet compleet stilstand haha. Dus wel af en toe een ritje, maar vooral meer vanaf de grond :)

En het zadel scheelt niet heel veel met een dressuurzadel, maar is - als je ze naast elkaar ziet - wel wat korter en vooral de zitting is platter. Ik heb het idee dat ik daardoor wat makkelijker rechtop blijf.. op de foto's lijkt dat ook zo. Dus dit zadel heeft m'n voorkeur! Ik zal morgen eens een foto van beide zadels maken, dan is het verschil snel duidelijk :)

sterreke98 schreef:
Wat een mooie plaatjes! T zadel ziet er ook fijn uit zeg!

Misschien een gek idee, maar als je toch weer een keertje wil galopperen buiten, is dan een martingaal geen idee? Ik had toen voor het zelfde 'probleem' ook de martingaal erbij gepakt, en dat was erg fijn wel. Uiteindelijk af kunnen bouwen en toen alleen met de cross/springen de martingaal om gehad.

Dankjewel!! We doen lekker ons best :). En het is inderdaad een fantastisch zadel.

Ja en ik twijfel of een martingaal het oplost. Ik ben meestal wat tegen hulpteugels..maar aan de andere kant werkt een martingaal alleen in, in zulke gevallen. Ik ga het eens met m'n instructrice bespreken, thanks!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 19:04

Ooh wat is rustig paarden poetsen toch een heerlijke vorm van therapie. Ik heb heerlijk rustig Dex z'n staart uitgeplozen en bijgeknipt, hem helemaal gepoetst en geknuffeld. Ik was helemaal zen en hij stond met halve oogjes lekker te genieten. Wat een heerlijk paardenmiddagje <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:08

Whaha wat mensen toch kunnen verschillen (en paarden) :+
Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad :D Hier zou dat voor beide vreselijk zijn haha
Wel jammer trouwens van dat boomloos zadel want ik vond hem die kleur ook mooi staan :=

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:23

Granoek schreef:
Whaha wat mensen toch kunnen verschillen (en paarden) :+
Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad :D Hier zou dat voor beide vreselijk zijn haha
Wel jammer trouwens van dat boomloos zadel want ik vond hem die kleur ook mooi staan :=

Hahah hier zou een ook een merrie staan die zou laten merken dat ze klaar is met dat getut :') En ik zelf houd het ook nooit lang vol, elke keer denk ik voor wedstrijd: ga ik lekker uitgebreid poetsen, wassen blabla. Uiteindelijk sla ik altijd het wassen over en het poetsen duurt max 15 minuten _O-

Maar fijn dat jij en Dex t beide genieten vinden!
En wat leuk dat je mams mee is geweest en dat het zo leuk was :j

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 10:50

25 januari 2018 | Ons eerste parcourtje gesprongen!
Oh ik moet toch echt even uiten hoe trots ik op Desperado ben, we hebben gisteren namelijk geheel onverwachts een heel parcourtje kunnen springen! 2 weken geleden tijdens de springles wilde hij overal langs racen, dus ik had gisteren een hard hoofd in een goede springles. De balkjes liep hij tijdens het inrijden heel netjes, maar het eerste kruisje rende hij weer langs. Vooraf al besloten wat strenger te zijn, en na hem even op z'n plek te zetten sprong hij de sprongen gewoon. En toen gebeurde er een het, hij begon ZELF naar de sprongen toe te trekken en het echt leuk te vinden.

Zo hebben we zelfs ons eerste 'parcourtje' kunnen springen. Helemaal buiten verwachting, maar wat was het leuk zeg! Hij raakte enthousiast maar goed stuurbaar en bleef goed op mij lette naar welke sprong we zouden gaan. Ik kan echt niet wachten op de volgende springles nu, en ben helemaal in de zevende hemel. Wat is het toch een ontzettende topper. Zo trots!


Ohja, ik maakte even een foutje in de route en je hoort ook de verbazing in de stem van onze instructrice hahaha :+

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 10:52

Haha het verschil in mensen inderdaad. Ik kan er echt intens van genieten, maar moet het ook niet elke dag doen :+

Oh en zonde inderdaad hè van het boomloze zadel, die kleur was echt zoooo mooi. Maar goed, de ligging is het belangrijkste. Het is nu trouwens écht het VZH-zadel geworden, in donker bruin. *D

Felien_Kyra schreef:
Granoek schreef:
Whaha wat mensen toch kunnen verschillen (en paarden) :+
Fijn dat jullie het gezellig hebben gehad :D Hier zou dat voor beide vreselijk zijn haha
Wel jammer trouwens van dat boomloos zadel want ik vond hem die kleur ook mooi staan :=

Hahah hier zou een ook een merrie staan die zou laten merken dat ze klaar is met dat getut :') En ik zelf houd het ook nooit lang vol, elke keer denk ik voor wedstrijd: ga ik lekker uitgebreid poetsen, wassen blabla. Uiteindelijk sla ik altijd het wassen over en het poetsen duurt max 15 minuten _O-

Maar fijn dat jij en Dex t beide genieten vinden!
En wat leuk dat je mams mee is geweest en dat het zo leuk was :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:55

Ohhh donkerbruin vind ik dan misschien nog mooier zelfs :o
Als ik ooit een goed passend zadel vind in bruin ga ik ook terug om :)

Leuk filmpje, je ziet echt zijn enthousiasme :D

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 11:00

Hahahaa wat is die dex ook een lekkerding! <3

En wat zou ik dit graag met Akkie doen, want hij vind dat echt fantastisch! (weet ik. Vanuit de. Modderplassen, omgevallen bomen en balkjes in de bak)

Maar hij mag helaas nooit meer springen.. -O-

Dus ik. Geniet even dubbel. Van jullie filmpje!!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 12:25

Granoek schreef:
Ohhh donkerbruin vind ik dan misschien nog mooier zelfs :o
Als ik ooit een goed passend zadel vind in bruin ga ik ook terug om :)

Leuk filmpje, je ziet echt zijn enthousiasme :D


Ik ben heel benieuwd hoe de tint donkerbruin uitvalt. Ik vind het soms net zwart en dat is dan jammer, want echt bruin is zoo mooi <3 #obsessionmuch? haha.

Nadiine__x schreef:
Hahahaa wat is die dex ook een lekkerding! <3
En wat zou ik dit graag met Akkie doen, want hij vind dat echt fantastisch! (weet ik. Vanuit de. Modderplassen, omgevallen bomen en balkjes in de bak)

Maar hij mag helaas nooit meer springen.. -O-

Dus ik. Geniet even dubbel. Van jullie filmpje!!

Oh ik wist helemaal niet dat Akkie nooit meer mag springen? Hoe komt het? En dankjewel! Het is voor mij ook heel erg genieten haha

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 12:30

Het heeft helemaal niet zoveel aandacht imn dit volgtopic gehad.. Maar we gaan vandaag Dex verhuizen naar de nieuwe stalling. En ik ben zoooooo zenuwachtig. Over een uurtje gaan we Dex erheen wandelen, maar ik voel me een soort puddinkje :')

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 12:48

Leuke video's! :D En succes vandaag!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:47

Succes met de verhuis! Waarom verhuist hij ook weer?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:49

Succes!!!

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 13:59

Succes vandaag!

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 17:16

Ohhh, ik vind dat altijd zo erg, je paard verhuizen..blij als dat achter de rug is altijd haha! Succes vandaag!


Nou, akkie is chronische bevangen ;)
Dat wist je wel toch?
Iedergeval, dat houd in zijn hij een blijvend verzakt en gekanteld hoefbeen heeft. En dat drukt tegen zijn zool aan.
In Akkie zijn geval in beide voorvoetjes..
Hij staat op ijzers zodat hij met lopen druk op zijn randen heeft ipv de zool en hierdoor loopt hij pijnvrij rond.
Maar zodra je gaat springen komt zijn volle gewicht op de voorhoefen en dan heb je dus kans dat dat hoefbeen erdoorheen breekt, door die zool.. Omdat het geen ruimte meer heeft om te veren..

Beetje in jip en janneke taal ;)

Soms in het bos neemt hij opeens dikke noodsprong over een plas heen, hij kan echt wel heel goed springen en hij is dan super blij, maar ik denk dat altijd, doe dat nou nietttttt...
Maargoed, voel het niet altijd aankomen..

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 18:50

Bedankt voor jullie succes-wensen, het is helemaal goed gegaan :D . Dex heeft vrijdag/zaterdag in een aparte wei gestaan om te wennen en is vandaag de groep in gegaan. De Alfamerrie in de groep is een groot trekpaard, dus daar was Desperado wel van onder de indruk. Voor de rest ligt hij ergens in het midden in de rangorde en heeft duidelijk een (stalker :D )vriendje die constant met hem meeloopt en mee graast. Super fijn om hem zo te zien!

Ook in stal staat hij eigenlijk al relaxed, en op het erf gaan we rustig wennen. Over het algemeen doet hij het weer super braaf! Topper. Ook bevalt het mij nu al goed - ik ben echt verschrikkelijk zenuwachtig voor zulke veranderingen haha - maar tot nu toe is iedereen super aardig en maakt even een praatje. Dat maakt het toch een stuk makkelijker! :j

Vandaag was ik ook heel blij dat hij toch even bij mij kwam buurten terwijl in die grote wei met nieuwe vriendjes stond. Wordt je toch een beetje happy van.

Fotootje van m'n rooie vriend in z'n privé wei 8-)
Afbeelding

Granoek schreef:
Succes met de verhuis! Waarom verhuist hij ook weer?

Omdat ze hier 365 dagen p/j buiten op de wei staan, en de vorige stal paddocks had + het was best een luxe stal. En die luxe gebruiken we eigenlijk niet zoveel, we gaan veel vaker het bos in dan dat ik in de binnenbak te vinden was :D . We kunnen nu wel naar de vorige stal blijven stappen (5 minuutjes) om de binnenbak te gebruiken of voor bijvoorbeeld springles.

Nadiine__x schreef:
Ohhh, ik vind dat altijd zo erg, je paard verhuizen..blij als dat achter de rug is altijd haha! Succes vandaag!

Nou, akkie is chronische bevangen ;)
Dat wist je wel toch?
Iedergeval, dat houd in zijn hij een blijvend verzakt en gekanteld hoefbeen heeft. En dat drukt tegen zijn zool aan.
In Akkie zijn geval in beide voorvoetjes..
Hij staat op ijzers zodat hij met lopen druk op zijn randen heeft ipv de zool en hierdoor loopt hij pijnvrij rond.
Maar zodra je gaat springen komt zijn volle gewicht op de voorhoefen en dan heb je dus kans dat dat hoefbeen erdoorheen breekt, door die zool.. Omdat het geen ruimte meer heeft om te veren.. Beetje in jip en janneke taal ;)

Soms in het bos neemt hij opeens dikke noodsprong over een plas heen, hij kan echt wel heel goed springen en hij is dan super blij, maar ik denk dat altijd, doe dat nou nietttttt...
Maargoed, voel het niet altijd aankomen..


Ja ik ben heel blij als we een week verder zijn en Dex (en ik) wat verder gewend zijn. Verhuizen maakt me altijd zo nerveus haha.

Oh en dat wist ik helemaal niet van Akkie zeg! Wat vervelend, maar wat fijn dat hij wel nog pijnvrij kan staan. Wel jammer dat hij niet mag springen, als hij het zo leuk lijkt te vinden..

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 19:04

Ohhh klinkt ideaal dan!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 22:40

Whoehoee er is weer wat rust in de tent. Ik heb zojuist lekker rustig met Dex over het erf kunnen wandelen - en tegen hem aan kunnen praten, want dat doe ik altijd :') . Hij liep nu gewoon lekker rustig met z'n hoofdje tegen hoogte van m'n armen. Erna zelfs nog wat grondwerk in de buitenbak kunnen doen. Hij was lekker op mij gericht en enthousiast. Er lagen wat kleinere plasjes, en hij liep er expres hard in te stampen. Ik lag in een deuk :Y)

Toen nog naar de grotere 'schuur' gelopen met stallen waar ook een poetsplaats is. Hem erin gezet en voor de show even z'n manen geborsteld, maar meer om hem daar even te zetten en laten wennen. De staleigenaar kwam ook nog praten en Dex vond het allang best als hij maar kriebels kreeg. Toch wel heel fijn hoor, zo'n dier met een cool koppie

Ik moet ook zeggen, m'n eigen gemoedsrust bepaald echt in hevige mate Dex z'n reactie. Gisteren liep ik met hem op het erf onder het motto van 'Hopelijk dat hij weer wat rust vind en even rondlopen', toen was hij wel goed in de hand, maar toch wat druk. Vandaag liep ik zelf totaal ontspannen, beetje tegen hem aan te praten en hij was echt de rust zelve.. Dus even extra zelfreflectie hier haha.
Granoek schreef:
Ohhh klinkt ideaal dan!

Ja ik ben er echt blij mee. Super goede mix zo!