[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:44

Hé jij had ook zo een zandkleurig LeMieux dekje voor Dex toch? Wat is er precies zo speciaal aan deze dekjes?
Ik vind ze heel mooi maar weet niet of die zandkleurige mijn Dex ook mooi staat, dus ik twijfel nog met de rode. :P


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 12:58

Zadelnieuws

Omdat jullie me zo goed hebben geholpen in de zoektocht, even een update. Ik krijg a.s. vrijdag een Isabell Werth Wintec testzadel voor Dex. Ik ben nog in overleg met diverse zadelmakers voor een check. Dus ik ben benieuwd wat dat word, ik lees er nu veel positiefs over. En vooral voor paarden met een wat hollere rug.. Dex dus!

sterreke98 schreef:
Ik zit zelf een beetje te orienteren op de easytrek classic saddles. Misschien is het voor jou ook wel iets? Zijn net engelse zadels :) Ben verliefd op dat bruine dressuurzadel

Ik heb ook contact gehad met m'n boomloze zadelmaker. Ze raadde deze zadels niet ontzettend aan moet ik zeggen. Ze vond ze redelijk klein en moeilijk op maat 'te drukken', waarbij ze bang is dat deze toch teveel op de schoft komt te liggen..

Granoek schreef:
Hé jij had ook zo een zandkleurig LeMieux dekje voor Dex toch? Wat is er precies zo speciaal aan deze dekjes?
Ik vind ze heel mooi maar weet niet of die zandkleurige mijn Dex ook mooi staat, dus ik twijfel nog met de rode. :P

Ja ik heb de caramel variant. Ik vind de dekjes vooral een fantastische pasvorm hebben en zweet goed opnemen. Dex komt er minder nat onder vandaan (al zweet hij niet zo heel snel) en de dekjes drogen goed op. Ook vind ik de kleinere singelstoten heel erg fijn, daardoor blijft het dekje heel netjes liggen.

Het is deze kleur:
Afbeelding

In het LeMieux topic, kwam het dekje ook op een donker paard voorbij:
Nouvel schreef:
[text]
[ Afbeelding ]

En hier het verschil tussen beige en caramel:
Nouvel schreef:
[text]
Caramel en beige, wel binnen gemaakt, maar ong voor het idee...
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Oh en ik vind het fijn dat het niet van die dikke dekjes zijn.. Mja ik ben bevooroordeeld, want ik ben fan :D

Felien_Kyra schreef:
Jaa ik rijd wel wedstrijden, is nu helaas niet zoveel in de buurt en heb telkens een balkje waardoor we geen winstpunt rijden {:)-:( merrie kan ontzettend goed springen maar ik weet nog niet altijd goed genoeg te rijden, waardoor ze heel lang word tijdens het parcours.. Maargoed blijven lekker doortrainen :D

Dan hebben jullie wel lekker een uitdaging! Genoeg oefenen en wie weet springen jullie straks de sterren v.d. hemel!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 07:41

Ik heb een erg drukke week gehad dus iets minder met Dex kunnen doen. Maar morgen gaan we lekker buitenrijden! *\o/*

Volgens mij had hij gisteren trouwens wel lekker buiten gespeeld! :')
Afbeelding
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:02

Haha zo zagen bij mij de dekens er ook uit gisteren. Alles is ook wel echt extreem nat.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 10:50

Haha dat hoofd daar ook bij :+

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:21

Hahah dat koppie <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 19:34

Vandaag heeerlijk buiten gereden. Het was een nieuw bos , we zijn ontzettend verdwaald en het was flink fris... maar wat was alles zo licht aangevroren prachtig :brr: <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In het bos zelf heb ik nog wat oor-filmpjes gemaakt. Die komen later wel :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:54

Ohhh heerlijke foto die laatste

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:42

Wat leuk :D volgend seizoen gaan crossen jullie :P

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 10:11

Dankjullie!

sterreke98 schreef:
Wat leuk :D volgend seizoen gaan crossen jullie :P

Haha wie weet! Ik wil nog steeds wat spinglesjes meepakken :D

Hier ook wat oortjes tv en wat beelden van op de zandvlakte


Gisteren ook het wintec zadel opgehad bij Dex. Het zit en sluit netjes bij hem aan. Wel zit het heeeeeeeeeeeeel anders dan m'n boomloze zadel haha. Dat wordt heel erg wennen :=

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 10:18

Wat een heerlijk filmpje! En zo herkenbaar die harde galop, die halve galop/draf acties, het super brave langs de weg.
Echt waar, dravers.. Beste warmbloeden die er zijn! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 12:38

Nadiine__x schreef:
Wat een heerlijk filmpje! En zo herkenbaar die harde galop, die halve galop/draf acties, het super brave langs de weg.
Echt waar, dravers.. Beste warmbloeden die er zijn! <3


Jaa helemaal mee eens (natuurlijk)!! :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-17 18:19

Net een paar dagen 'te laat', maaar we hebben voor het eerst zonder zadel gereden! Ofja, uitgestapt.

Geen foto tijdens, maar wel een foto met z'n barebackpad :D

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 18:26

Oooh en hoe ging het?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:31

Granoek schreef:
Oooh en hoe ging het?

Ik was vooral verbaasd dat ik erop kwam via het krukje :o :') .

Maar Dex was heel lief. Je voelt dan wel extra goed dat hij lekker .. bewegelijk loopt haha. Ook kleine stukjes draf geprobeerd, maar daar moeten we nog even op oefenen hahaha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:34

Haha ja dat was bij ons eerst ook wennen, die van mij loopt dan allesbehalve beweeglijk maar is tonnetje rond. En zo'n platte rug daar glij je zo vanaf :+ Zit wel aangenamer dan bv een hoge schoft haha!

Fijn dat het zo goed ging, had ook niet anders verwacht van Dex! :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 09:47

05 december | Rijles!
Voor het eerst sinds 2 maanden had ik weer eens rijles met Dex! Ik stelde het telkens uit omdat ik dacht te verbeteren, en dan met les aan andere dingen te werken zodat we verder kwamen.. :+

Anyway, gisteren dus gewoon lekker lesgenomen. Onze lesgeefster vond ons ontzettend verbeterd; Dex is gespierder, krachtiger én daardoor rustiger. Hij kan inbuigen naar beide kanten, en loopt een stuk meer ontspannen met hele nagevelijke stukken. Dat was 2 maanden geleden zeker nog niet. Maar het was ook héél goed weer les te hebben!

Zo heb ik Dex leren buigen om m'n binnenbeen.. Maar zit ik daardoor zelf wat schever. Hierdoor waren onze voltes vaak eitjes. Nadat ze me wat tips over m'n houding gaf, konden we opeens hele ronde voltes draven! :j Ook in de galop - waar ik Dex nog heel 'los' laat- hebben we echt een grote stap kunnen zetten. We hebben hem heel voorzichtig wat naar binnen kunnen laten kijken waardoor z'n mega snelheid afnam en hij met z'n hoofd laag begon te galopperen! *\o/*

Als laatst hebben we gewerkt aan de hoefslag volgen en soms wat naar binnen kijken en tempobeheersing haha. De laatste tijd heeft Dex begrepen dat je figuren relaxed kan rijden.. Maar op de hoefslag is die connectie er nog niet en neemt hij snelheid toe. Mijn eerste reactie is dan weer een figuur rijden. We hebben dus veel geoefend om óók gewoon de hoefslag te volgen in een relaxed tempo. Ik moet dan echt doen alsof we gaan stappen, en dat werkt. Het is weer genoeg huiswerk en ik ga weer vaker lessen.

Oh en nog iets leuks.. Er is plek vrij in de springles *\o/* . We gaan nu vanaf volgende week om de week springen :D #happy

Granoek schreef:
Haha ja dat was bij ons eerst ook wennen, die van mij loopt dan allesbehalve beweeglijk maar is tonnetje rond. En zo'n platte rug daar glij je zo vanaf :+ Zit wel aangenamer dan bv een hoge schoft haha!

Fijn dat het zo goed ging, had ook niet anders verwacht van Dex! :)

Rond lijkt me heerlijk hahaha. Maar ik kan me voorstellen dat je óók daar zo vanaf glijd haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:55

Voor rustige stapritjes buiten is het ook echt heerlijk, zit als een zeteltje!

Ohh die les van jou klinkt echt als een droom! Ik stel het ook steeds uit maar ik heb gewoon geen zin in het hele gevecht weer haha.
Hoe vaak les jij? Want wat jij doet, om de zoveel maanden/weken les en voor de rest zelf bijhouden dat lijkt mij ook super fijn, dan zit je niet zo vast aan 1 uur elke week

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 11:20

Granoek schreef:
Voor rustige stapritjes buiten is het ook echt heerlijk, zit als een zeteltje!

Ohh die les van jou klinkt echt als een droom! Ik stel het ook steeds uit maar ik heb gewoon geen zin in het hele gevecht weer haha.
Hoe vaak les jij? Want wat jij doet, om de zoveel maanden/weken les en voor de rest zelf bijhouden dat lijkt mij ook super fijn, dan zit je niet zo vast aan 1 uur elke week

Oh dat kan ik me helemaal voorstellen haha! Ik zou nog niet zo snel zonder zadel op Dex naar buiten gaan.. maar het is wél een doel voor 2018 :D

De les was ook echt heel fijn en hard werken voor Dex en mij! :D Ik probeer vaak 1 a 2 keer per maand te lessen, maar de afgelopen 2 maanden dus weer niet haha. Ik rij maar 2 keer per week op Dex, waarvan vaak 1 keer een buitenritje. Dus als we in week 1 les hebben, dan kan ik in week 2 oefenen en in week 3 bepaal ik dan of ik weer les wil of nog een keertje oefen :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 13:26

Oeh ik kom net dit tegen:
Afbeelding

Hoe leuk zou dat zijn om eens met Dex mee te doen. Het is in het gebied waar we al rijden.. Voor de ervaring.. Ik ga er meer info over zoeken :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:01

Wat leuk zeg! Dat springen is ook wel heeeeel erg leuk :P
En endurance lijkt mij ook super tof!

b0hemian

Berichten: 311
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:12

Hi freetorun :wave:
Ik heb even in vogelvlucht je topic doorgespit, wat leeeeeuk! Ik ga nog even de tijd nemen om alles goed te lezen, maar echt heel leuk om te lezen hoe je stapje voor stapje bezig bent met het maken van een superteam samen. Ik kan er ook echt wat nuttige tips uithalen zie ik al. Super gaaf paard heb je gekocht ook, ik kan mij heel goed voorstellen dat je die niet kon laten staan haha <3 . Enne.. Ik zou gewoon lekker een keer meedoen met endurance!

live a life you will remember

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 23:43

Wat leuk Sam om jou zo te zien genieten met je stoere paard!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 15:11

b0hemian schreef:
Hi freetorun :wave:
Ik heb even in vogelvlucht je topic doorgespit, wat leeeeeuk! Ik ga nog even de tijd nemen om alles goed te lezen, maar echt heel leuk om te lezen hoe je stapje voor stapje bezig bent met het maken van een superteam samen. Ik kan er ook echt wat nuttige tips uithalen zie ik al. Super gaaf paard heb je gekocht ook, ik kan mij heel goed voorstellen dat je die niet kon laten staan haha <3 . Enne.. Ik zou gewoon lekker een keer meedoen met endurance!

Wat een leuke/lieve reactie! Ik vind het ook zo leuk om jou te volgen.. Alsof we even terug in de tijd stappen haha. En ik ga inderdaad eens uitzoeken hoe het zit met endurance wedstrijdjes, meteen een startkaart kopen is ook zoiets :')

liespower94 schreef:
Wat leuk Sam om jou zo te zien genieten met je stoere paard!

Dankjewel Lies! <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers