[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 20:23

xJolijn schreef:
Nog gefeliciteerd !!
En wat heeeeerlijk die rit! Dat lijkt me nou zo ontzettend fijn, met zn tweeen het bos in kunnen. Super dat het zo goed ging, jullie komen er wel :j

Ja het voelt echt magisch zo samen op pad te kunnen. Zo'n stoere 4 jarige. Had me geen beter dier kunnen wenseb

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:08

freetorun schreef:
20 maart 2018 | bakwerk in het bos
[ [url=m/LegrN6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hahaha, volgens mij is Dex wat aangekomen :))

Vanmiddag had ik wat tijd over en besloten vandaag lekker in het zonnetje te gaan rijden. Dex kwam weer makkelijk mee uit de wei en stond tijdens het poetsen wel te genieten met half dichte oogjes. Het schatje.

We hadden al een tijdje niet in een bak gereden, en ik merkte dat hij in de bochten veel moeite had. In draf liep hij vooral als een vreemde giraf, had ik het idee dat iedereen naar ons keek én voelde ik al snel meer irritatie boven komen. Dus, schouders ophalen, even diep zuchten en ik ben lekker met Dex naar buiten gegaan, het was toch prachtig weer. En die frustratie verdient hij niet.

Eenmaal in het bos hem lekker laten draven, en waar hij in de bak ontzettend tegen m'n hand was, zocht hij die nu meteen op. Hij liep ontspannen, begon meteen te briesen en ik kon heel gemakkelijk z'n tempo aanpassen. Van rustige draf tot wat sneller, terwijl ik ook in z'n hoofdhouding schakelde (van lang en laag, tot normale nageefelijkheid). Het was zooo fijn!
[ [url=m/ODPYo5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Erna voor het eerst de overstap gemaakt naar het grote bos zonder andere paarden en/of iemand op de fiets. Dex vond het wildrooster wat eng, maar na wat motivatie stapte hij er toch stoer over! Erna in het bos lekker met Dex in draf gereden, hij was zelfs zo fijn te rijden dat kleine stukjes wijken konden meenemen! Wel merkte ik dat hij in bochten echt wat moeite heeft.

Aangezien Dex zo makkelijk te schakelen was in snelheid, heb ik voor het eerst weer snelheid durven maken. De angst ervoor was opeens compleet weg, ik ging voorover zitten, liet de teugels lang en hij nam maar snelheid toe en toe. Oortjes erop, benen wijd. En toen ik iets terug ging zitten, 'ho' zei en m'n teugels iets aannam zat hij zo weer in een rustige nageefelijke draf. Wow! <3. En dat allemaal zonder martingaal, want ik had die toch niet voor m'n verjaardag gehad haha.

Kortom: het was echt een heerlijk ritje samen buiten. Ben helemaal in de wolken! <3
[ [url=m/DBU7On.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nadiine__x schreef:
Gefeliciteerd! En wat een leuk vooruitzicht, een ride en run! Heel veel plezier *D
Dankjewel! Allebei inderdaad heel leuk!

Alpha89 schreef:
Nogmaals gefeliciteerd *\o/* en zin in 14 april! We gaan knallen! 8-) !!
Jaa kan echt niet wachten! Van het weekend lekker oefenen :j

darkadia schreef:
Heel tof, Gefeli! Ga je dan ook opleiding tot zadelpasser/maker doen??
En tijd voor mooier weer... dat we gewoon weer lekker kunnen trainen. Hier is t ook af en aan.
Ik ga intern inderdaad opgeleid worden, voornamelijk tot zadelpasser. Al moet ik ook een tijdje meedraaien met hun zadelmakers. Ik kan echt niet wachten, sta te popelen weer meer te leren :D

Pacific schreef:
Hee wat leuk zeg, gefeliciteerd met je baan en veel succes! +:)+
Dankjewel!

sterreke98 schreef:
Wauw wat gaaf zeg! Hoe kom je zo aan die baan! Echt een stiekeme droom de zadelmaker branche haha. Eerst maar een baan om te sparen voor regelmatige wedstrijden en dan de orun :D
Uhm ja, gewoon solliciteren :+. Haha. Nee ze zochten (voor mij gelukkig) iemand zonder zadelmakers ervaring, want ze leiden liever iemand helemaal naar hun kwaliteiten op. En ik had voor de rest wel wat relevante werkervaring. Maar dat ik zou worden had ik echt niet durven hopen.

Granoek schreef:
Oooooh gefeliciteeeeeeerd!!!!!!
Dankjewel!!



Hey, joh, we waren helemaal niet aant kijken! ;) Nou ja, kijken wel, maar dat doe ik werkelijk naar ieder paard onder zadel - beroepsdeformatie als je instructie geeft en masseur bent. Oordelen niet hoor ;)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 08:25

Skippy01 schreef:
Hey, joh, we waren helemaal niet aant kijken! ;) Nou ja, kijken wel, maar dat doe ik werkelijk naar ieder paard onder zadel - beroepsdeformatie als je instructie geeft en masseur bent. Oordelen niet hoor ;)

Haha geeft niet hoor. Het ligt niet aan jullie, is meer een persoonlijk dingetje :Y)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:28

Trek je niet teveel van mensen langs de zijlijn aan, vaak is het enkel. Interesse, ik sta ook vaak te kijken, maar ben dan gewoon aan het genieten van onze sport ;)

Ook ik kan me. Opvreten als de training niet fijn gaat en mensen staan te kijken, andere kant alsof hun training altijd goed gaat toch? Even tot 10 tellen en mezelf herpakken, of even 5min stappen met lange teugel en weer oppakken werkt dan vaak prima.

Wat een heerlijke rit heb je gemaakt! Het was er prachtig weer voor! Hier zelf ook geweest en echt genoten! *D

Even puntje van aandacht betreft de buiging, wil hij met longereb qel goed buigen? Anders heb je ook kans dat ke net nieuwe zadel. Misschien niet helemaal prettig ligt en hem ergens klokkeert ;) niks ergs, kan waarschijnlijk zo aangepast worden hoor! Die wintecjes zijn zo handig *D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:29

Zo, goed bezig. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ben nog steeds een stille volger van Neos oud weidegenoot :D

Niets zo charmant als een paard in her land.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:42

freetorun schreef:
Skippy01 schreef:
Hey, joh, we waren helemaal niet aant kijken! ;) Nou ja, kijken wel, maar dat doe ik werkelijk naar ieder paard onder zadel - beroepsdeformatie als je instructie geeft en masseur bent. Oordelen niet hoor ;)

Haha geeft niet hoor. Het ligt niet aan jullie, is meer een persoonlijk dingetje :Y)


Ik snap het wel hoor! Had ik eergister; ponylief was de draf kwijt. Stap en galop: easy. Draf: kwijt. Inmiddels baal ik van veel mensen al niet meer als ze dan staan te kijken, de meesten zijn geinteresseerd in wat er gebeurt en niet meer dan dat - maar er zijn er ALTIJD bij die vinden 'dat ik haar eens moet aanpakken' als ze iets niet doet. Hey, pony is vier. Ze kán het niet, of ze snápt het niet... It happens ;)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:43

Nadiine__x schreef:
Trek je niet teveel van mensen langs de zijlijn aan, vaak is het enkel. Interesse, ik sta ook vaak te kijken, maar ben dan gewoon aan het genieten van onze sport ;)

Ook ik kan me. Opvreten als de training niet fijn gaat en mensen staan te kijken, andere kant alsof hun training altijd goed gaat toch? Even tot 10 tellen en mezelf herpakken, of even 5min stappen met lange teugel en weer oppakken werkt dan vaak prima.

Wat een heerlijke rit heb je gemaakt! Het was er prachtig weer voor! Hier zelf ook geweest en echt genoten! *D

Even puntje van aandacht betreft de buiging, wil hij met longereb qel goed buigen? Anders heb je ook kans dat ke net nieuwe zadel. Misschien niet helemaal prettig ligt en hem ergens klokkeert ;) niks ergs, kan waarschijnlijk zo aangepast worden hoor! Die wintecjes zijn zo handig *D


Haha, precies: training van haar kijkende stalgenootje (ik dus ;) ) gaat ook HEUS niet altijd goed. Maar ook een jonge pony, ook centered riding les: pure interesse :P

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 09:12

Skippy01 schreef:
freetorun schreef:
Haha geeft niet hoor. Het ligt niet aan jullie, is meer een persoonlijk dingetje :Y)


Ik snap het wel hoor! Had ik eergister; ponylief was de draf kwijt. Stap en galop: easy. Draf: kwijt. Inmiddels baal ik van veel mensen al niet meer als ze dan staan te kijken, de meesten zijn geinteresseerd in wat er gebeurt en niet meer dan dat - maar er zijn er ALTIJD bij die vinden 'dat ik haar eens moet aanpakken' als ze iets niet doet. Hey, pony is vier. Ze kán het niet, of ze snápt het niet... It happens ;)

Haha gelukkig! Was ook echt niet onaardig bedoelt, maar ik kan mezelf daar soms zo druk over maken (leerpuntje :j ). Zeker nu na de overstap naar centered riding voel ik me oprecht weer een beginner haha. Maar je staat er een beetje hetzelfde in als ik, dus dat is fijn! Ik wil ook heel graag nog een keer naar jullie meekijken :D

Natascha schreef:
Zo, goed bezig. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ben nog steeds een stille volger van Neos oud weidegenoot :D
Dankjewel! Hoe gaat het met Neo? Die zal wel gegroeid zijn hè!

Nadiine__x schreef:
Trek je niet teveel van mensen langs de zijlijn aan, vaak is het enkel. Interesse, ik sta ook vaak te kijken, maar ben dan gewoon aan het genieten van onze sport ;)

Ook ik kan me. Opvreten als de training niet fijn gaat en mensen staan te kijken, andere kant alsof hun training altijd goed gaat toch? Even tot 10 tellen en mezelf herpakken, of even 5min stappen met lange teugel en weer oppakken werkt dan vaak prima.

Wat een heerlijke rit heb je gemaakt! Het was er prachtig weer voor! Hier zelf ook geweest en echt genoten! *D

Even puntje van aandacht betreft de buiging, wil hij met longereb qel goed buigen? Anders heb je ook kans dat ke net nieuwe zadel. Misschien niet helemaal prettig ligt en hem ergens klokkeert ;) niks ergs, kan waarschijnlijk zo aangepast worden hoor! Die wintecjes zijn zo handig *D
Haha klopt hoor, ik sta ook graag te kijken uit interesse. Maar soms gaat het niet zo lekker en dan voel ik me echt bekeken, ach ja. Leerpuntje, want ik heb lieve stalgenoten haha.

Ja het was er echt perfect weer voor! Heb zo genoten met Dexxie, zeker omdat we ook weer echt tempo konden maken en hem terug kregen. Loslaten was dus echt dé oplossing *\o/*

En met longeren is hij ook wat stijf haha. Het is gewoon weer een beetje een plankje, al komt de zadelmaker binnenkort wel weer langs. Kan nooit kwaad. Goed advies!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:19

freetorun schreef:
Haha gelukkig! Was ook echt niet onaardig bedoelt, maar ik kan mezelf daar soms zo druk over maken (leerpuntje :j ). Zeker nu na de overstap naar centered riding voel ik me oprecht weer een beginner haha. Maar je staat er een beetje hetzelfde in als ik, dus dat is fijn! Ik wil ook heel graag nog een keer naar jullie meekijken :D


Deze vrijdag om 15.00 uur heb ik centered riding les, voel je welkom :j

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:30

Neo is flink gegroeid, vooral in de breedte :o

Afbeelding
Kontje van vanochtend. Als het straks weer wat warmer wordt komen wij ook weer eens in jullie bos rijden want dat is toch wel erg mooi om te zien op je foto's.

Niets zo charmant als een paard in her land.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 20:42

Vandaag hard geparelli'd samen: Afbeelding
eventjes haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 09:34

Vanmiddag ga ik weer lekker buiten rijden samen met een (oud) stalgenootje en Dex. Zo'n zin in! *\o/*

Natascha schreef:
Neo is flink gegroeid, vooral in de breedte :o

[ [url=m/HDEGvx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kontje van vanochtend. Als het straks weer wat warmer wordt komen wij ook weer eens in jullie bos rijden want dat is toch wel erg mooi om te zien op je foto's.

Pfoe, die is inderdaad flink gegroeid! Hoe oud is hij nu?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


JHRox

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:28

Aaah wat een leuk paard heb je ! Veel plezier samen. :o

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:53

Neo wordt 13 mei alweer 2. Wat vliegt de tijd. Heb nog een paar fototjes van hem met Dex in de wei op de achtergrond. Mini Neo met grote Dex :D

Niets zo charmant als een paard in her land.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 19:18

Vandaag samen met een vriendin geoefend voor de Ride en Run (Bike) Breda. We hebben aardig wat kilometers afgelegd. Vooral respect dat die vriendin het volhield op xe fiets! En Dex is gewoon zo'n toppaard.

Genieten jullie mee? <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:32

Oooooh die laatste foto is zo gaaf! Ooit wil ik foto's komen maken bij jou ik vind draf echt een geweldige gang :D

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 19:52

Heerlijk uitgeleefd! vind het echt leuk om te doen zo samen crossen door de bossen en Dex is zo een heerlijk en stoer dier! Blijf het maar zeggen haha <3 Kan echt niet wachten tot 14 april!!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 20:59

Ohhh jullie hadden ook mega lekker weer, fijn zeg!!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 17:26

Mooie actiefotos. En.knap dat de fietsmetgezel je bijhoudt ;)

Niets zo charmant als een paard in her land.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 18:49

26 maart 2018 | Longeren
Om mezelf goed aan de planning te houden, vanavond Dex weer gelongeerd! Eerst hem even uitgebreid gepoetst, z'n manen uitgeborsteld en met hem geknuffeld. Hij was weer helemaal lekker zacht en stond met half dichte oogjes te genieten.

Erna even longeren met zo'n hardloop app die elke x minuut een piepje geeft. Zo laat ik hem stappen/draven en een stukje galopperen. Je merkt bij Dex echt al verbetering met het longeren. Trots om hem zo z'n best te zien doen!

Linksom is meer zijn ding dan rechtsom, en rechtsom helaas wat minder fotomateriaal, maar toch even een beeld van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat is het zonnetje trouwens heerlijk! {:}

Granoek schreef:
Oooooh die laatste foto is zo gaaf! Ooit wil ik foto's komen maken bij jou ik vind draf echt een geweldige gang :D
Jullie zijn welkom! :D :o :D

Alpha89 schreef:
Heerlijk uitgeleefd! vind het echt leuk om te doen zo samen crossen door de bossen en Dex is zo een heerlijk en stoer dier! Blijf het maar zeggen haha <3 Kan echt niet wachten tot 14 april!!
Ja het was echt leuk! 14 april wordt top *\o/*

Nadiine__x schreef:
Ohhh jullie hadden ook mega lekker weer, fijn zeg!!
Aaah de lente <3

Natascha schreef:
Mooie actiefotos. En.knap dat de fietsmetgezel je bijhoudt ;)
Nou hè, inderdaad! Doet ze goed :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 09:37

Ik zit zo te twijfelen wat ik met Dex z'n manen ga doen. Ze zijn redelijk dit en stug en groeien gestaag door. Ze vallen ook twee kanten op. Wat vinden jullie? Laten groeien, of toch een soort sportcoupe?

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 09:50

Hm, ik zou dénk ik voor een sportcoupe gaan - je kunt met afstandsritten de warmte beter kwijt als er niet van die lange manen overheen hangen, en als je wil dressuren is het wel sportief, korter. In elk geval bij het type paard dat je hebt... Maar goed, blijft een persoonlijke keuze he, en vind t ook paardafhankelijk. Mijn vorige paard hield ik kort, Doortje laat ik graag groeien...

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-18 09:56

Ja mijn voorkeur gaat ook naar sportcoupe! Het is voor hem inderdaad wel lekker op die langere ritten. En zeker als ik het zo even vergelijk:

Afbeelding

Afbeelding

En bij een haflinger zijn lange manen natuurlijk wel heel mooi <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 10:03

Als Door's manen niet zouden groeien, kreeg ze ook een sportcoupe hoor, haflinger of niet }:)

Ja, kort staat Dex (vind ik dan) het mooist!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Esperanza, Fly_high, JPitty, Maanon_, Mark0919, marte_kandia, mmajar, pillow, pluklief en 36 bezoekers