[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:00

Mooie foto! :)

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 21:04

Vandaag heerlijk in het zonnetje een stapritje gemaakt. We zijn voor het eerst bitloos het bos in geweest!

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-18 21:04

ruitje schreef:
Ik lees meestal stilletjes mee maar wil je nog even meegeven dat de meeste dravers die ik ken er zeker 1.5/2 jaar over doen voordat ze van ' racemodel ' naar ' rijpaardmodel ' gaan qua lichaamsbouw en gewicht.

Neem de tijd, bijna alles wat hier nu als rijpaard staat is gewoon te dik terwijl je het eerste jaar dacht hoe krijgen we het op gewicht :')


Heel fijn om dit te lezen. Er is dus nog hoop! Hahaha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:12

Staat hem goed dat hoofdstel :D

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:55

Heb 'm precies hetzelfde (dat wist je al) maar ook met dat bontje zo. Grappig! Hoe was het nu vrijdag trouwens?

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 12:19

15-01 | Zadelmaker & instructrice
Vanavond gaat m'n lesgeefster op Dex rijden. Ik ben heel benieuwd wat voor extra knopjes er daarna weer op zitten haha :Y)

Daarnaast is van de week ook de zadelmaker gekomen *\o/* . We hebben verschillende zadels uitgeprobeerd, waaronder de meer endurance Massimo en Kenau (zoiets?) zadels en verschillende dressuurzadels. Uiteindelijk uitgekomen bij een Bates dressuur type zadel. Het zadel is helemaal aangepast op Dex en we hebben het dressuurzadel op proef. A.s. woensdag komt de zadelmaker ook het veelzijdigheidstype zadel laten zien, omdat ik wat twijfel. We mogen deze dan op proef en maken uiteindelijk onze keuze. Het leuke is dat deze zadels ook in het bruin komen <3

Het dressuurtype dat we nu op proef hebben:
Afbeelding
Met ook ons nieuwe denim dekje!

Het zit echt fantastisch en met de langere buitenrit zaterdag had ik ook nergens last van :D

Granoek schreef:
Staat hem goed dat hoofdstel :D

Ik vind vooral dat bontje zo schattig staan hahaha <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:52

Ohhh mooi zadel <3
Ik vind bruin zo mooi, heb nog elke dag spijt dat ik om ben gegaan op zwart hahaha. Maar dat zadel lag beter dus “helaas” haha

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:22

Oehlala! Chique! Dekje ook erg leuk!!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:26

Wat een mooi en heerlijk dier, ik blijf jullie zeker volgen!

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 13:33

Dex is knap!! Zadel ziet er ook fijn uit zeg

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 16:20

Granoek schreef:
Ohhh mooi zadel <3
Ik vind bruin zo mooi, heb nog elke dag spijt dat ik om ben gegaan op zwart hahaha. Maar dat zadel lag beter dus “helaas” haha

Ja ik ben echt zooooo gek op bruin tuig, maar het allerbelangrijkste blijft natuurlijk wel wat het goed ligt :j

Alpha89 schreef:
Oehlala! Chique! Dekje ook erg leuk!!

Ja ik ben er heel blij mee haha. Nu even een koop-stop :')

Dovahkiin schreef:
Wat een mooi en heerlijk dier, ik blijf jullie zeker volgen!

Dankjewel! En wat leuk :)

Saleisha schreef:
Dex is knap!! Zadel ziet er ook fijn uit zeg

Dex gaat straks nog naast z'n hoeven lopen van al die complimentjes haha!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:16

Omygod een bates!
Zodra pluis uitgegroeid is komt die hier ook, wat een zadels zijn dat! <3
Blijf erbij dat ik het cair systeem heel prettig vind werken!

Heb er alleen zelf nog nooit opgezeten :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 21:47

Wat fotootjes van de les vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:03

Knap peerd. Ik zie wat je bedoeld met dat losse contact wat je zei. Hij loopt ook echt super ruim dan.
Hoe ging je zadel?

ruitje

Berichten: 12308
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:37

Lekkere foto's, hij lijkt ook wel steeds donkerder te worden, maar dat zal wel in mijn hoofd zitten :')

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Felien_Kyra

Berichten: 2087
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 22:57

ruitje schreef:
Lekkere foto's, hij lijkt ook wel steeds donkerder te worden, maar dat zal wel in mijn hoofd zitten :')

Nope :') had ik ook al

Ik vind het zadel echt mooi <3

Elaya

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 08:28

Wat eem fijn ontspannen beeld zeg!

Vraag me alleen af of jij wel lekker kunt zitten in dit zadel? Want je zit best voorover en je beugels lijken ook wat kort. Maar kan natuurlijk ook wezen dat dat bij je andere zadel ook was, en kwestie van oefenen is, dat weet ik haha!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 11:39

16-01 | Rijles
Gisteren - zoals jullie aan de foto's zagen :) - gereden op Dex. M'n instructrice heeft even op hem gereden, en dat was eigenlijk heel fijn. Erna er nog even opgestapt en haar wat foto's laten maken. Het is voor mij wel heel duidelijk dat ik dus écht te ver naar voren zit/val, m'n benen optrek, maar ook dat m'n linker binnenhand teveel naar rechts verschuift. en ik m'n handen meer mag dragen. Dat is iets waarmee we in de les ook bezig zijn.

Ook mag ik leren m'n teugels wat meer op maat te houden, ik geef Dex vaak net iets teveel ruimte. Waardoor er dus boogjes vallen. M'n instructrice deed dit niet, en na een paar minuten wennen liep hij daar eigenlijk veel rustiger onder.

Leuk overigens al jullie reacties. Opbouwende feedback is zeker welkom, ik leer graag! Ik hoop binnenkort eens een centered riding les te kunnen inplannen, dat is zeker nodig. Helaas is m'n CR instructrice 'vol', dus ik moet iemand anders zoeken. Als iemand een instructeur weet in Brabant, graag!

Overigens was ik gisteren nog wat foto's vergeten toe te voegen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nadiine__x schreef:
Wat eem fijn ontspannen beeld zeg!
Vraag me alleen af of jij wel lekker kunt zitten in dit zadel? Want je zit best voorover en je beugels lijken ook wat kort. Maar kan natuurlijk ook wezen dat dat bij je andere zadel ook was, en kwestie van oefenen is, dat weet ik haha!

Dankjewel! En ik zit heerlijk in dit zadel, maar m'n beugels waren inderdaad wat kort haha. Ik zal ze v.d. week eens iets langer doen + naar achter positioneren, dat zou volgende zadelmaker ook helpen :). En dat voorover vallen.. Pff dat is mijn vloek. Iets met oefenen :')

ruitje schreef:
Lekkere foto's, hij lijkt ook wel steeds donkerder te worden, maar dat zal wel in mijn hoofd zitten :')

Het ligt echt een beetje aan het licht haha. In het zonnetje is hij meer roodvos, maar als het wat donkerder is lijkt hij bijna koffievos haha.

Granoek schreef:
Knap peerd. Ik zie wat je bedoeld met dat losse contact wat je zei. Hij loopt ook echt super ruim dan.
Hoe ging je zadel?

Het zadel is even wennen, maar wel super fijn. Al blijft mijn houding een werkpunt, haha.

Felien_Kyra schreef:
Nope :') had ik ook al. Ik vind het zadel echt mooi <3

Ik ben er ook heel blij mee!

Nadiine__x schreef:
Omygod een bates!
Zodra pluis uitgegroeid is komt die hier ook, wat een zadels zijn dat! <3
Blijf erbij dat ik het cair systeem heel prettig vind werken! Heb er alleen zelf nog nooit opgezeten :=

Helemaal vergeten hierop te reageren. Ik vind het écht fantastische zadels, en doordat het eigenlijk het wintec systeem heeft, is alles aanpasbaar :D

M'n instructrice vond het zadel ook heel lekker zitten, en zij zit op veel zadels haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 20:19

17-01 | Zadelmaker: dressuur- of VZH-zadel?
Volgens mij hebben de rijfoto's jullie afgeschrikt? :o

Omdat ik een beetje twijfel tussen een VZH-zadel en een typisch dressuurzadel, heeft m'n zadelmaker vandaag een soort 'tussen' zadel meegenomen. Deze had hij vorige keer toevallig net niet bij. Het is ook van Bates. Dit omdat ik met het zadel ook wil kunnen springen en buitenrijden.

Dus Dex opgezadeld en naar de binnenbak gelopen. Maar het was redelijk druk, dus besloten om in alle rust even in de buitenbak te rijden. Maar hoewel Dex normaal niet zo reageert op wind.. Was hij vandaag net zelf een wervelwind. Tijdens het opstappen kon hij niet stilstaan, en hij was écht heeeeeeeeeeeel druk. In de galop begon hij zelfs rond te springen - dat doet hij anders nooit!

Dus de zadelmaker gaf aan dat dit een vertekend beeld zou kunnen geven. En aangezien hij morgen zelf op wintersport gaat, we ook dit zadel 10 dagen mogen houden om ze zo allebei goed uit te kunnen proberen. Wat een service zeg! _/-\o_

Afbeelding

Anyway, nadat hij weg was, ben ik in alle rust met Dex verder gegaan in de buitenbak. Eerst even het opstappen opnieuw doen, tot hij stil kon staan. Dat lukte eigenlijk binnen 10 minuten en Dex had veel meer rust gevonden. En erna heb ook heerlijk gereden! Hij was in het begin nog wat snel/onrustig, maar eenmaal daardoor heen begon hij zo lekker te sjouwen. Ik had m'n teugels beter op maat (want dat is iets wat ik in de foto's van mezelf duidelijk terug zag) en dwong mezelf heel de tijd wat naar achter te zitten. En Dex liep zo heerlijk. Lekker actief, ontspannen en op licht contact. Zelfs de galop ging goed en met veel meer rust.

Kortom, super happy! Ik ga nu volgende week in de springles met het dressuur én VZH-zadel rijden, om beide even uit te testen :j.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:03

Wat fijn zeg! Leuke foto’s ook hoor, het ziet er netjes uit :j
Super dat je beide zadels kunt proberen, hopelijk kun je zo de goede keuze maken voor een fijn zadel. En je dekje is prachtig <3

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:54

Wow wat een service inderdaad, dat heb ik nog maar weinig meegemaakt :D Ik vind die denim ook zo mooi staan <3

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 08:04

Ja springen met een dressuur zadel is niet alles, schijnt ook niet zo best voor de rug van je paard te wezen heeft een zadelmaker mij ooit eens verteld..maar orecies weet ik niet want mijn beide paarden mogen niet springen, dus heb het niet echt onthouden haha!

Wel super goede service inderdaad kun je fijn even goed testen!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 16:25

xJolijn schreef:
Wat fijn zeg! Leuke foto’s ook hoor, het ziet er netjes uit :j
Super dat je beide zadels kunt proberen, hopelijk kun je zo de goede keuze maken voor een fijn zadel. En je dekje is prachtig <3

Dankjewel! En ja het is echt super dat ik zo beide zadels rustig kan uitproberen. En ik ben ook écht gek op die denim <3

Granoek schreef:
Wow wat een service inderdaad, dat heb ik nog maar weinig meegemaakt :D Ik vind die denim ook zo mooi staan <3

Ja ben er echt heel blij mee. Zo kan je pas écht testen wat je fijn vindt :j

Nadiine__x schreef:
Ja springen met een dressuur zadel is niet alles, schijnt ook niet zo best voor de rug van je paard te wezen heeft een zadelmaker mij ooit eens verteld..maar orecies weet ik niet want mijn beide paarden mogen niet springen, dus heb het niet echt onthouden haha!

Wel super goede service inderdaad kun je fijn even goed testen!

Oh goed dat je dat aanhaalt, ik zal m'n zadelmaker eens navragen wat hij hiervan vind. Tot nu toe raadde hij me vooral het dressuur zadel aan en wanneer ik dan fanatieker ga springen, eens een apart springzadel te kopen. Maar goed, als de veelzijdigheid ook goed zit en ik er beide mee kan is dat natuurlijk een fijne (en economischere optie haha)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 09:37

Vandaag komt m'n moeder mee naar Desperado! Ze heeft vroeger veel gereden (van dressuur tot western). De laatste 10 jaar is haar gezondheid geen vanzelfsprekendheid meer, helaas. Dus ik vind het heel erg bijzonder dat ze nu weer eens mee naar Dex kan en zelfs erop wil om wat te stappen *\o/*

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Felien_Kyra

Berichten: 2087
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:02

Wat leuk dat ze dan toch mee kan vandaag! Heel veel plezier! :D

Elaya


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Karintich, Mo_86, Vagabondo en 76 bezoekers