[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 14:42

Granoek schreef:
Ahw zulke dagen zitten er helaas ook tussen, jullie hebben het in ieder geval goed afgesloten!
Haha dat klopt. Helaas wel! :j

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:04

Balen dat het zo'n dag werd, schrikken zeg dat hij omhoog kwam! Goed dat je hem hebt laten zien dat het echt niet eng is (en vooral ook goed dat het werkte!). Volgende keer gaat het vast weer beter! :j

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 08:07

laatste training wedstrijd | 4 april
Gisteren nog één keer kunnen oefenen voor ons proefje zondag. Ik stap zo in het vliegtuig naat Zwitserland voor m'n werk en kom zaterdagnacht terug. Dus er is niks wat ik nog kan doen haha

Dex was in het begin weer heel snel.. maar door mezelf te dwingen los te laten en gewoon te rijden ging het steeds beter. Voor het rijden was het net noodweer geweest, dus de bak was helaas best nat. Maar we reden in het zonnetje en het was echt genieten. Dex deed zo z'n best!

Uiteindelijk een halfuurtje echt gereden en heel tevreden afgesloten. Helaas de galop niet meer kunnen oefenen, maar misschien dat we dat onderdeel in de proef gewoon draven. Het is toch maar een oefenwedstrijd

Dus zondag lekker z'n beentjes wassen, knotjes maken en zn staart invlechten. Zin in!

Potate schreef:
Balen dat het zo'n dag werd, schrikken zeg dat hij omhoog kwam! Goed dat je hem hebt laten zien dat het echt niet eng is (en vooral ook goed dat het werkte!). Volgende keer gaat het vast weer beter! :j
inderdaad! Gelukkig had de training in elk geval effect :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:06

Je lost het wel altijd heel goed op! Dat kan niet iedereen. Dex is. Ook maar ook sensibel en heet en je doet het toch maar. Dat zou mij niet lukken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:38

Zowww even niet gelezen, maar dat nieuwe kapsel van Dex staat hem wel enorm goed! 8-) Vind het wel stoer haha

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-18 20:15

poes schreef:
Je lost het wel altijd heel goed op! Dat kan niet iedereen. Dex is. Ook maar ook sensibel en heet en je doet het toch maar. Dat zou mij niet lukken.
ah dankjewel! Dit vat ik wel op als een enorm compliment haha. Dex kan inderdaad die hele rustige, betrouwbare stoere kant hebben. Maar is tegelijkertijd sensibel en heet. En dat is af en toe best een uitdaging.
Aurelia schreef:
Zowww even niet gelezen, maar dat nieuwe kapsel van Dex staat hem wel enorm goed! 8-) Vind het wel stoer haha
haha gaaf hè! Ben benieuwd hoeveel.het de afgelopen 3 dagen al is gegroeid :+

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-18 17:03

Is het geen knappe man zo in tenue? <3.
Afbeelding

De wedstrijd was hilarisch. We waren te laat (geen idee hoe dat kon gebeuren) waardoor ik niet langer dan 2 min kon inrijden. Hij vond de witte hekjes en de jury eng. Maar in zijn defense aten die ook net een broodje frikandel.. tja dan snap ik de angst dat ze je opeten :')

Ik heb de hele proef lachend Dex proberen te rijden. We hebben nog 173 punten gekregen, maar dit was wel heel ruim gejureerd haha. Al met al super grappig en een goede ervaring voor Dex

Zn ene knotje :D
Afbeelding

Tijdens de proef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jury's zijn eng!
Afbeelding

Over het algemeen was de feedback;
- minder spanning/te gehaast/meer rust
- niet vooraf 'vallen'
- handen meer dragen

En erna lekker naar huis
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:35

Ziet er toch helemaal niet slecht uit! Knappe Dex, goed gedaan hoor jullie

Reeltje_5

Berichten: 2647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:00

Nou goed gedaan dan toch! Lekker genoten en weer een ervaring rijker :D

Potate

Berichten: 199
Geregistreerd: 21-07-17
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:35

Jammer dat het niet helemaal ging als de bedoeling was maar gelukkig zie je het grappige er nog wel in!
Frikandel etende jury is ook wel erg eng hoor, straks doe je het niet goed genoeg en eindig jij ook als lekkere snack! :=

Aan een dood paard staan trekken is een groter onderdeel van mijn leven dan je zou denken :')

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:42

Foto’s zien er goed uit! Mooie ervaring weer.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:32

Nou ziet er toch netjes uit en als jullie samen maar plezier en een goed gevoel hebben dat is in het begin veel belangrijker als die punten ;)

enne die stand foto moet je goed bewaren!
denk dat je hem over een jaar niet terug herkend nu jullie zo lekker bezig zijn! ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:26

Punten zijn tóch niet zo relevant!
(Met Lex, mijn vorige heb ik ook daar eens meegedaan met oefendressuur, B, maar die was western beleerd. Ze snapten niet hoe ze me nou moesten jureren, en uiteraard stond op het protocol paar keer 'niet voldoende impuls' - was ik dan stiekem weer blij mee, want hij was voor zijn doen bést voorwaarts, maar ja, super vlak, korte pasjes... ;) )

Leuke ervaring rijker weer, toch?
Had je wel de galop meegepakt?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 14:31

Skippy01 schreef:
Punten zijn tóch niet zo relevant!
(Met Lex, mijn vorige heb ik ook daar eens meegedaan met oefendressuur, B, maar die was western beleerd. Ze snapten niet hoe ze me nou moesten jureren, en uiteraard stond op het protocol paar keer 'niet voldoende impuls' - was ik dan stiekem weer blij mee, want hij was voor zijn doen bést voorwaarts, maar ja, super vlak, korte pasjes... ;) )

Leuke ervaring rijker weer, toch? Had je wel de galop meegepakt?
Punten vind ik inderdaad niet zo interessant, maar het was wel een leuke ervaring! En inderdaad, een western beleerd paard loopt toch wat anders haha. Rustiger vooral :-). Al loopt Dex weer sneller dan een dressuur paard haha :Y)

En inderdaad, een leuke ervaring rijker! En de galop hebben we even gelaten, Dex was in draf al snel genoeg :j

Nadiine__x schreef:
Nou ziet er toch netjes uit en als jullie samen maar plezier en een goed gevoel hebben dat is in het begin veel belangrijker als die punten ;)enne die stand foto moet je goed bewaren!
denk dat je hem over een jaar niet terug herkend nu jullie zo lekker bezig zijn! ;)
Precies, het was leuk! En leuk idee, ben benieuwd hoe hij er volgend jaar uitziet!

poes schreef:
Foto’s zien er goed uit! Mooie ervaring weer.
Dankjewel! We bouwen steeds een stukje verder. En als ik deze foto's zie van December volgens mij, ben ik best trots:
Afbeelding

Potate schreef:
Jammer dat het niet helemaal ging als de bedoeling was maar gelukkig zie je het grappige er nog wel in!
Frikandel etende jury is ook wel erg eng hoor, straks doe je het niet goed genoeg en eindig jij ook als lekkere snack! :=
Ja joh, Dex was bang zelf in een frikandel te veranderen hahaha

Aurelia schreef:
Nou goed gedaan dan toch! Lekker genoten en weer een ervaring rijker :D
Ja! En het heerlijke weer hielp natuurlijk ook wel mee {:}

Granoek schreef:
Ziet er toch helemaal niet slecht uit! Knappe Dex, goed gedaan hoor jullie
dankjewel! :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:16

Leuke update en screenshots zien er zeker niet verkeerd uit hoor! Jullie gaan vooruit!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 10:58

Longeren + Nieuw hoofdstel | 10 april 2018
Gisteren Dex even rustig aan een touw halstertje 'gelongeerd' samen met Dex z'n nieuwe verzorgster. Het is zo fijn om te zien dat de galop training effect heeft, want hij galoppeert nu niet meer plat door de bochten heen maar op een rustiger tempo. Tuurlijk valt hij er af en toe nog uit, of versnelt iets te veel, maar er zit al zoveel meer rust en balans in. Ik ben echt trots op hem!

We hebben het afgesloten met nog wat parelli oefeningetjes De friendly game; waarbij ik hard met de carrotstik om hem heen sloeg. Je merkte toch soms nog een lichte schrik (hoofd omhoog) reactie, dus daar kunnen we nog goed mee oefenen. Ook even om hem heen gehuppeld, dat gaat steeds al iets beter. Over het algemeen zit er steeds meer rust bij Dex en zijn de oefeningen steeds leuker mee te nemen!

Vandaag ziek thuis met koorts, een opgezette/pijnlijke keel en hoofdpijn. Na wat uitslapen wat gelezen over paarden die jeuk hebben aan hun hoofdstel, iets wat Dex altijd heeft (gehad). Ik heb voor Dex een op maat gemaakte PS of Sweden hoofdstel, maar ik merk dat hij toch blijft hoofdschudden en er heel vaak jeuk van heeft. Schoon maken (met water, of leerzeep) heeft geen effect. En eigenlijk heeft hij dit altijd al gehad met leren hoofdstellen.. Dus eens verder gelezen over biothane hoofdstellen en besloten er eentje te bestellen. Wie weet dat hij daar geen last van heeft! Ik ben zo benieuwd. Heeft een van jullie ervaring met biothane hoofdstellen? :D

darkadia schreef:
Leuke update en screenshots zien er zeker niet verkeerd uit hoor! Jullie gaan vooruit!
Dankjewel! Fijn om te horen :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:04

freetorun schreef:
Longeren + Nieuw hoofdstel | 10 april 2018
Gisteren Dex even rustig aan een touw halstertje 'gelongeerd' samen met Dex z'n nieuwe verzorgster. Het is zo fijn om te zien dat de galop training effect heeft, want hij galoppeert nu niet meer plat door de bochten heen maar op een rustiger tempo. Tuurlijk valt hij er af en toe nog uit, of versnelt iets te veel, maar er zit al zoveel meer rust en balans in. Ik ben echt trots op hem!

We hebben het afgesloten met nog wat parelli oefeningetjes De friendly game; waarbij ik hard met de carrotstik om hem heen sloeg. Je merkte toch soms nog een lichte schrik (hoofd omhoog) reactie, dus daar kunnen we nog goed mee oefenen. Ook even om hem heen gehuppeld, dat gaat steeds al iets beter. Over het algemeen zit er steeds meer rust bij Dex en zijn de oefeningen steeds leuker mee te nemen!

Vandaag ziek thuis met koorts, een opgezette/pijnlijke keel en hoofdpijn. Na wat uitslapen wat gelezen over paarden die jeuk hebben aan hun hoofdstel, iets wat Dex altijd heeft (gehad). Ik heb voor Dex een op maat gemaakte PS of Sweden hoofdstel, maar ik merk dat hij toch blijft hoofdschudden en er heel vaak jeuk van heeft. Schoon maken (met water, of leerzeep) heeft geen effect. En eigenlijk heeft hij dit altijd al gehad met leren hoofdstellen.. Dus eens verder gelezen over biothane hoofdstellen en besloten er eentje te bestellen. Wie weet dat hij daar geen last van heeft! Ik ben zo benieuwd. Heeft een van jullie ervaring met biothane hoofdstellen? :D

darkadia schreef:
Leuke update en screenshots zien er zeker niet verkeerd uit hoor! Jullie gaan vooruit!
Dankjewel! Fijn om te horen :)


Ik weet dat het in onderhoud erg fijn is! En dat het weinig druk uitoefent en licht materiaal is. Ik heb er zelf eentje uit Dubai meegenomen.


Wauw gaaf om te zien waar jullie vandaan kwamen he! Belangrijk om te onthouden.... elke keer dat je op stapt is eigenlijk alweer een overwinning!

Ps.... als je een nieuwe eigenaar zoekt voor die Ps of sweden hou ik mij graag aanbevolen hihi!


Toch blijf ik Dex zo mooi vinden he <3

DIESEL , (Fries x Kwpn x Hackney)
Insta: @diesels_story
Max (v.Obelisk)

[Volg] van heethoofd tot Z paard, gaat het ons lukken?

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:07

Geen ervaring met biothane, heb altijd et idee dat dat erg scherp werkt en snijdt maar heb het ook gewoon nog nooit in mijn handen gehad

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 14:19

LadyKim schreef:
Ik weet dat het in onderhoud erg fijn is! En dat het weinig druk uitoefent en licht materiaal is. Ik heb er zelf eentje uit Dubai meegenomen.


Wauw gaaf om te zien waar jullie vandaan kwamen he! Belangrijk om te onthouden.... elke keer dat je op stapt is eigenlijk alweer een overwinning!

Ps.... als je een nieuwe eigenaar zoekt voor die Ps of sweden hou ik mij graag aanbevolen hihi!


Toch blijf ik Dex zo mooi vinden he <3
oh fijn. Ik ben zo benieuwd hoe Dex het gaat vinden! En mocht het idd bevallen, dan komt de Ps in de verkoop :D

En er zijn inderdaad al zoveel stappen gezet! Hij is nog geen jaar zadelmak :j. Zo trots op dit dier!

Granoek schreef:
Geen ervaring met biothane, heb altijd et idee dat dat erg scherp werkt en snijdt maar heb het ook gewoon nog nooit in mijn handen gehad
ik ben heel benieuwd haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Eveyy

Berichten: 1655
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:35

Biothane hoort juist niet de snijden door het laagje polyurethaan.. Ik vind het wel heel zacht aan voelen altijd. Super makkelijk in onderhoud! Zit alleen natuurlijk geen rek in, dus zou het niet zo strak doen zoals je met leer zou doen :+ (nu ben ik toch geen geen voorstander van strak haha)

Wordt ook gebruikt voor paarden met een leerallergie.. Miss heeft Dex dat wel?

Whatever works

Aelin
Berichten: 1642
Geregistreerd: 21-09-08

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:03

Jaa ik ben groot fan van biothane!
Leuke kleurtjes en makelijk schoon te maken en ik merk dat mijn paard dit fijner vind.

Ik heb de mijne bij goedhard vandaan
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-18 21:38

Eveyy schreef:
Biothane hoort juist niet de snijden door het laagje polyurethaan.. Ik vind het wel heel zacht aan voelen altijd. Super makkelijk in onderhoud! Zit alleen natuurlijk geen rek in, dus zou het niet zo strak doen zoals je met leer zou doen :+ (nu ben ik toch geen geen voorstander van strak haha)

Wordt ook gebruikt voor paarden met een leerallergie.. Miss heeft Dex dat wel?

Zo strak doen we het toch al niet haha, maar goed advies! En dex heeft er geen bultjes van, maar geeft toch ook wel aan het niet fijn te vinden. Wie weet toch een soort allergie?

Kelly1992 schreef:
Jaa ik ben groot fan van biothane!
Leuke kleurtjes en makelijk schoon te maken en ik merk dat mijn paard dit fijner vind.

Ik heb de mijne bij goedhard vandaan
[ [url=m/O6FnBi.jpg]Afbeelding[/url] ]
leuk zo'n positieve ervaring! Lekker flitsend kleurtje, haha. Wij hebben het lekker neutraal gehouden in bruin :-)

Ennnnn..... dabo design is mega snel! Heb vanmiddag met haar overlegt en het hoofdstel is nu al af! Het is een halster hoofdstel inclusief ringetje op de neus en sidepull. Kijk:
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:40

Damnnnnn die is nice!

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 00:04

Dabo maakt hele toffe dingen en ook fijne kwaliteit/prijs verhouding idd.

Ben benieuwd hoe hij staat!
Hier ook altijd schuren na rijden door zweet. Zomers erger dan in winter. Biothane maakte hier geen verschil. Wel makkelijk in onderhoud en vond het zeker niet scherper.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-18 19:24

Omg. Wat een ontzettend fijn spul is dat (beta)biothane zeg! Het is zo soepel en beweegelijk, totaal niet scherp. Ik zou het fijner noemen dan een gemiddeld leren hoofdstel!

Het was even een snelle passessie op de wei net voor het binnen halen v.d. paarden. Het hoofdstel mag nog iets hoger en de bitringen horen andersom (met bit eraan haha). Morgen helemaal op maat maken, maar ik kan niet wachten het te delen!

Afbeelding

Afbeelding

En m'n twee favoriete mannen:
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, Kimberly520, nine1987, Punz, Salinah, Sanne_com, SentiBot, Texas02, tienus63 en 105 bezoekers