[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:03

Wat is Dex een leukerd <3 ik volg!!

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!


Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 23:09

Wat is dex toch een lekkerding <3

Wat voor zadel heb je trouwens? Ziet er zooo comfortabel uit
<3

Oh ik had gisteren met de draver een awesome crossdebuut <<)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Excuses mijn rothouding. T ging nogal snel en er kwam een bocht aan dus rem was nodig :')

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-17 15:28

Thanks voor de leuke reacties :D

sterreke98 schreef:
Wat is dex toch een lekkerding <3

Wat voor zadel heb je trouwens? Ziet er zooo comfortabel uit
<3

Oh ik had gisteren met de draver een awesome crossdebuut <<)
[ [url=m/5isC53.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QzOO9u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xygrxe.jpg]Afbeelding[/url] ]

Excuses mijn rothouding. T ging nogal snel en er kwam een bocht aan dus rem was nodig :')


We hebben een Barefoot London. Héél fijn zadel, groeit mee met Dex en goed voor je eigen zit haha. Hier zie je het zadel wat beter:
Afbeelding

En gaaf! Hoe ging het? Foto's zien er tof uit. Beviel het? Je paard ziet er fanatiek uit! Haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:38

Ooh tof zeg! Ziet er nog comfortabeler uit <3

We waren 6de van de 25. En alles vanuit galop <<) dus heeel goed haha. Joy is idd lekker fanatiek, soms net wat te dus zit eraan te denken om een ander bitje te proberen. Terwijl ze dus 'nornaal' buiten nooit zo gruwelijk heet is _O-

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 15:44

knappe Dex. Die cap staat hem goed :D

Niets zo charmant als een paard in her land.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 08:42

Ik moet bekennen dat ik alweer een tijdje wat minder schrijf haha. Dat is jammer, want m'n voornaamste reden van dit volg-topic is toch een soort 'naslagwerk' voor mezelf. Om straks glimlachend terug te lezen waar we 5? 10? jaar geleden mee bezig waren haha.

Anyway, de afgelopen weken ben ik druk geweest met het longeren van Dex. Hierbij heeft hij flink moeite, want hij is nogal scheef. Desondanks gaat het elke dag een stapje beter, en dat is de bedoeling! Wat nu vooral goed werkt is 'los' longeren. Zonder longeerlijn blijft hij namelijk wel netjes rond me heen lopen, maar heeft hij minder begrenzing. Zo bouwt hij toch conditie op, zonder te veel protest. Vaak klik ik hem dan na 10 minuten even aan de longeerlijn om nog even aan de longeerlijn te werken, en dan gaat het vaak een stuk beter.

Wat fotootjes los:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast probeer ik er 2 keer p/w op te zitten. De afgelopen weken was dit wat minder of vooral heel kort. Er zijn zoveel dazen waar Dex (ondanks een vliegendeken) zo'n last van heeft, dat ik vaak ben afgestapt om hem weer in z'n vliegendeken met buikflap te stoppen.

Maaaar toch 'groot' nieuws, gisteren - na een regenbui - hebben we voor het eerst los kunnen draven in de bak! *\o/* Ik had dit eerder al een keer gedaan terwijl mijn vriend Dex aan de longeerlijn had, waarbij Dex heel ontspannen bleef. Maar gisteren hebben we los gedraafd.. Oh het klinkt misschien zo simpel, maar ik ben er zoo blij mee! Het ging hartstikke goed, hij was heel braaf. Trots!

Als laatste heb ik de beslissing gemaakt om Dex binnenkort te verhuizen. In overleg met de osteopaat is het goed als Dex ook in de winter (consistent) getraind kan worden, en met alleen een buitenbak is dat niet altijd even handig. We verhuizen eind van de maand naar een stal met binnen- en buitenbak en overdekte longeersingel. Ook daar komt hij dagelijks lekker buiten.

Qua faciliteiten kijk ik er naar uit, maar ik vind het ook heel erg jammer. Het is nu zooo gezellig op stal. Hopen dat we daar net zo ons plekje gaan vinden :)

En als afsluiting nog wat leuke foto's in de wei:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Jessliey
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-12-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 12:04

Wat een schatje! Veel succes & ik volg :)

For lovely eyes, seek out the good in people

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 20:23

Jessliey schreef:
Wat een schatje! Veel succes & ik volg :)


Leuk!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 20:27

dat is een mooi dier hoelang was jullie trailer rit? ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-17 20:59

kwita schreef:
dat is een mooi dier hoelang was jullie trailer rit? ;)


Pfoe dat is alweer even geleden. Volgens mij was het tussen de 2.5 en 3 uur. Het was in elk geval geen aanrader :o

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:23

Haha ik heb gezegd te volgen en heb nu uiteindelijk van 2 maand moeten bijlezen :') oeps...

Wat fijn dat hij geen last meer heeft gehad van zijn knie en misschien een goede beslissing om te verhuizen als je op die manier wel kan door trainen. Ik ben afgelopen winter ook verhuisd naar een stal die 2 tot 5 minuten rijden van de binnenbak is en wat was dat fijn deze winter, heb elke week gewoon dagelijks gereden. Ik had het ook moeilijk aangezien ik ook op een stal stond waar ik het erg gezellig had, maar heb het nu ook erg naar mijn zin, hopelijk is dat bij jou ook zo en hopelijk kan Dex zijn plekje daar ook vinden natuurlijk!

Ik vind het echt een heel leuk paardje om te zien :)

Elaya

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 22:40

Goede beslissing denk ik! Succes op je nieuwe stal!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 09:57

Felien_Kyra schreef:
Haha ik heb gezegd te volgen en heb nu uiteindelijk van 2 maand moeten bijlezen :') oeps...

Wat fijn dat hij geen last meer heeft gehad van zijn knie en misschien een goede beslissing om te verhuizen als je op die manier wel kan door trainen. Ik ben afgelopen winter ook verhuisd naar een stal die 2 tot 5 minuten rijden van de binnenbak is en wat was dat fijn deze winter, heb elke week gewoon dagelijks gereden. Ik had het ook moeilijk aangezien ik ook op een stal stond waar ik het erg gezellig had, maar heb het nu ook erg naar mijn zin, hopelijk is dat bij jou ook zo en hopelijk kan Dex zijn plekje daar ook vinden natuurlijk!

Ik vind het echt een heel leuk paardje om te zien :)


Welkom terug :+ haha. Ik hoop inderdaad echt dat we ons plekje daar gaan vinden, want het is nu echt gezellig haha. Maar in de wintermaanden is binnen mogelijkheden ook een flinke plus, dus we gaan het zien. De nieuwe staleigenaresse komt ons op 28 juli met de trailer ophalen, dus dat is al bijna!

woensdag 12 juli
Ik heb woensdag met Dex weer wat grondwerk herhaalt. Ik heb het boek '101 horsemanships oefeningen' overgekocht op marktplaats en we zijn meteen met oefening 1 (eigen ruimte) en oefening 2 (destabilseren) begonnen. Ik heb het begin ook gefilmd - dacht ik - maar toen viel m'n camera uit haha. Dus het filmpje is na 15 minuten.

Ik moet vooral zeggen dat ik verbaasd was over de oefening 'eigen ruimte'. Normaal als Dex in mijn ruimte kwam - en ik vond het vervelend - dan stuurde ik hem wat achteruit. Maar door nu zo echt mijn eigen ruimte af te bakenen - in zo'n laag mogelijke energie - bleef hij heel geïnteresseerd naar mij maar wel uit mijn ruimte. Ook was hij daardoor minder gefocused op beloningen, wat heel fijn was. Ik had hem al aangeleerd om voedsel te weigeren, maar nu hij buiten mijn ruimte moest wachten, was hij écht geduldig. Onverwachts dus een hele fijne oefening!

Hij lijkt echt een coole kikker en hij blijft heel braaf stil staan naast het zakje, zweepje en paarse ding. Maar in het begin durfde hij nog niet eens in de buurt te komen van dat paarse ding en ook de zweep zorgde voor veel stres/overdreven reacties. Dus het is echt tof te zien - voor mij in elk geval }:0 - dat hij nu zo cool is :)



Ps. Ik ben echt een drama met uitzoeken van muziek, maar op de stukjes waarbij ik de tijd met 4x heb versneld hoorde je ander wat vage geluiden haha.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Classico

Berichten: 65
Geregistreerd: 06-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:35

Ben al langer de 'stille' meelezer.

Maar nu toch een reactie, wat een knapperd <3

Wat ben je het trouwens prettig aan het opbouwen, helemaal zoals ik het met mijn 3 jarige jonge pony merrie ook heb aangepakt!

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 11:19

Leuk filmpje! Schrok alleen alsnog van de muziek die nogal plotseling en vrij hard was :')

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-17 12:51

Classico schreef:
Ben al langer de 'stille' meelezer.

Maar nu toch een reactie, wat een knapperd <3

Wat ben je het trouwens prettig aan het opbouwen, helemaal zoals ik het met mijn 3 jarige jonge pony merrie ook heb aangepakt!


Leuk, iemand onder de meeleessteen vandaan :D. En dankjewel! Hoe is dat met jouw merrie gegaan? Hoe oud is ze nu?

darkadia schreef:
Leuk filmpje! Schrok alleen alsnog van de muziek die nogal plotseling en vrij hard was :')


Haha oeps! Daar was ik al bang voor :(:)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-17 09:25

Goedemorgen {:}

Van de week weer fijn gereden met Dexxie in stap en draf. We zijn vooral bezig met de overgangen, activiteit en wat ontspanning vinden.

Wat foto's van van de week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een leuke foto met de fotograaf (aka m'n vriend) erbij <3
Afbeelding

Rijplannen aankomende week:
*interval: Waarbij we 5 minuten instappen, 60 seconde draven en weer 90 seconde stappen en dan weer 60 sec. Draf voor in totaal 10 minuten en erna weer 5 minuten uitstappen.
*pionnen: in stap waarin we om pionen slalommen/figuren rijden om wat aan de buigingen te werken

En ik kan het niet laten om te zeggen dat Ik reuze blij ben dat hij het zo fantastisch oppakt en alles zonder angst of protest gaat!

Daarnaast heb ik gister voor het eerst met Dex gefietst. Hij deed het super braaf en vond het duidelijk heeeerlijk om wat langere stukken in zijn tempo rechtuit te draven. Ook de overgangen (ho - stap - draf) gingen prima.

Het was ook een goede manier om middenstap zo te trainen en rustig aan z'n conditie te werken! Kortom; dat gaan we vaker doen!

Fijne zondag iedereen :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:39

Ik volg! Heb zelf nu een 22 jarige draver die tot late leeftijd succesvol in de sport heeft gekoerst. Dex is ook zo'n knapperd <3

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:15

Wat ben je goed bezig!! Super knap en ga zo door +:)+

Help with Hooves: gediplomeerd hoefbekapper + webshop voor hoefproducten + blogs over hoefgezondheid
https://www.helpwithhooves.com
Ook op Instagram en Facebook!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:39

leuk je tevolgen!!!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Anoniem

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 18:46

Wat zijn jullie leuk bezig! En wat een tof paard!

ruitje

Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 22:23

Wat is je theorie achter de interval?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Classico

Berichten: 65
Geregistreerd: 06-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:17

freetorun schreef:
Classico schreef:
Ben al langer de 'stille' meelezer.

Maar nu toch een reactie, wat een knapperd <3

Wat ben je het trouwens prettig aan het opbouwen, helemaal zoals ik het met mijn 3 jarige jonge pony merrie ook heb aangepakt!


Leuk, iemand onder de meeleessteen vandaan :D. En dankjewel! Hoe is dat met jouw merrie gegaan? Hoe oud is ze nu?

darkadia schreef:
Leuk filmpje! Schrok alleen alsnog van de muziek die nogal plotseling en vrij hard was :')


Haha oeps! Daar was ik al bang voor :(:)



Merrie is nu 4 jaar, eerst de basis met het grondwerk. Zoon (7) is er rustig opgegaan en samen groeien ze met de week :j

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:20

Ohhh wat is en blijft het toch een knapperd <3 <3 <3 <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-17 11:36

Wat leuk om alle enthousiaste reacties te lezen. Erg lief! :) Morgen gaan we waarschijnlijk ons eerste buitenritje rijden (met ander ervaren paard erbij) dus ik ben erg benieuwd!

Classico schreef:
Merrie is nu 4 jaar, eerst de basis met het grondwerk. Zoon (7) is er rustig opgegaan en samen groeien ze met de week :j


Oh wat mooi dat je dit met je zoon kan doen!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, carin0903, Ceffyl, desireeee_x, IASCrawler, lina1998, sterregoud, Vagabondo, xSimonee en 122 bezoekers