[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-18 21:54

We can do it! =:)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:41

Amai hier wordt veel geschreven!
Van rotstraal hebben ze vaak niet echt last, toch niet in de zin van manken. Zelfs al is het heel dramatisch...

Ja Intrus, hij is 20..zit ook in de EE groep maar post vooral over mijn jonge paardje.

Dex heeft echt zo een rustig uitziend en ruig hoofd.

Wat gebruik jij als mat ?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:05

Wat een leuk idee met die matjes. Dat ga ik ook eens proberen. Neo heeft ook een favoriete pillon. Een hele grote oranje. Je kunt er ook een balletje opleggen om eraf tr laten duwen. Ook een leuke oefening.

Niets zo charmant als een paard in her land.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-18 11:46

Verhuizing voorbereiden & 'rijden'!
Om de verhuizing voor te bereiden heb ik gisteren voor het eerst sinds maanden weer eens op Dex gezete. Tijdens de wandeling lijkt het me best fijn om ook stukjes te kunnen rijden, haha. Dex was er niet zo blij mee en wilde het liefst niet opgezadeld worden. Eenmaal in de bak liet hij me wel netjes op z'n rug, maar was best nerveus. Dat is duidelijk te merken aan hoe hij beloningen aanneemt. Interessant dus om wel spanning te merken bij hem!

We hebben maar heel kort (bitloos) gereden, waarbij ik vooral probeerde te belonen op 'ho' (zonder druk, als stemhulp). Hij heeft wel heel duidelijk door dat als hij een click hoort dat het stilstaan betekent en dat hij een beloning krijgt. Goede noodrem :Y). Wanneer we op de nieuwe stal staan, kan ik dit echt met +R meenemen. Zodat opzadelen voor hem ook reinforcing is. En we meer kunnen gaan werken aan nekreining en stemhulpen. Lijkt me weer een leuke extra uitdaging.

Daarnaast ben ik de afgelopen dagen al even op de nieuwe stal geweest. We hebben nog wat dingetjes gekocht, we weten welk plekje buiten voor Dex wordt en het hooi/stro is ingekocht! De nieuwe stalgenootjes zijn ontzettend aardig en ik heb ontzettend zin om Dex zo dichtbij huis te hebben *\o/*. Hopelijk vindt Dex het daar net zo fijn.

Nog een leuk zonnig fotootje {:}
Afbeelding

Natascha schreef:
Wat een leuk idee met die matjes. Dat ga ik ook eens proberen. Neo heeft ook een favoriete pillon. Een hele grote oranje. Je kunt er ook een balletje opleggen om eraf tr laten duwen. Ook een leuke oefening.
Die mattraining is echt super! En ook een leuk idee. Thanks! Wat doen jullie verder nog voor leuke dingen? En hoe groot is Neo nu? Fotootje? :D

GaelleS schreef:
Amai hier wordt veel geschreven!
Van rotstraal hebben ze vaak niet echt last, toch niet in de zin van manken. Zelfs al is het heel dramatisch...

Ja Intrus, hij is 20..zit ook in de EE groep maar post vooral over mijn jonge paardje.

Dex heeft echt zo een rustig uitziend en ruig hoofd.

Wat gebruik jij als mat ?
Het was gelukkig ook geen rotstraal! En ik heb het goedkoopste yoga-matje van de decathlon. Die kost maar een paar euro! Als ze schrapen over de mat (gebeurd af en toe als Dex niet weet waar hij staat), dan zie je wel hier en daar wat scheurtjes. Maar ach

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 12:08

Oh fijn, ben vrijdag nog je topic komen doorspitten op zoek naar de foto van het biothane hoofdstel maar ben uiteindelijke vergeten te bestellen :')
Inderdaad wel aangenaam als je onderweg even kunt gaan 'zitten' :D Gaat er iemand met jullie mee met de fiets ?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:30

Op verzoek...Neo (ex weidegenoot van Dex) op het blok.

Afbeelding
Slechte foto maar het ging even om het idee. Hij is nu 2,5 en rond de 1.52. Net hersteld van een flinke kniewond door een lompe actie maar hij heeft de wondverzorging goed doorstaan. Ook lekker geclickerd tijdens de verzorging.

Niets zo charmant als een paard in her land.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-18 23:04

Dex is verhuisd! *\o/*

In de ochtend ben ik naar de nieuwe stal geweest om z'n stalletje klaar te maken. Nieuwe stalmatten voor het voorste deel, een slowfeeder en opstrooien. Wat geeft het toch een fijn gevoel om zo'n stalletje klaar te zien staan:
Afbeelding

Erna naar Dex gereden en hem opgezadeld. Dit was voor het eerst dat we echt weer gingen rijden, en direct naar buiten. Hij was best gespannen in het begin, maar aan een los teugeltje werd hij steeds relaxter. Uiteindelijk was er zelfs enthousiasme te bespeuren bij Dex. En voor mij was het ook ontzettend genieten!
Afbeelding

Tussendoor hebben we eventjes pauze gehouden:

Afbeelding

Afbeelding

Erna weer lekker door. Het was even flink spannend toen we over een viaduct boven de snelweg langs moesten, én 3 auto's besloten vol gas naast Dex te gaan. Maar gelukkig was Dex makkelijk weer te kalmeren en konden we rustig door. Aangezien een vriendin van me wat overprikkeld raakte, heb ik het laatste stuk alleen af gemaakt met Dex aan de hand op de fiets. Al die wandelingen hebben duidelijk nut gehad, want hij bleef constant netjes naast aan de fiets. We hebben zelfs in draf een druk kruispunt kunnen oversteken waarbij hij keurig naast bleef, en hij toen ik ho zei direct stopte om te stappen. Zo trots! <3

Eenmaal op de nieuwe stal werd hij weer wat zenuwachtig. Dus snel afgezadeld en hem buiten gezet. Hij bleef rustig, heeft met wat paardjes geneusd en is toen gaan eten. Braaf dier!
Afbeelding

Vanavond stond hij alweer heel rustig in stal. Echt ontzettend trots en blij over hoe vandaag ging. Ik had echt niet kunnen hopen dat het zo goed ging! :j

Granoek schreef:
Oh fijn, ben vrijdag nog je topic komen doorspitten op zoek naar de foto van het biothane hoofdstel maar ben uiteindelijke vergeten te bestellen :')
Inderdaad wel aangenaam als je onderweg even kunt gaan 'zitten' :D Gaat er iemand met jullie mee met de fiets ?
Oh zonde! Er was korting toch? Ik ben nog erg blij met m'n biothane hoofdstel. Ik heb zelfs m'n PS of Sweden verkocht!

En ja er ging (voor 2/3 deel) een vriendin mee :)

Natascha schreef:
Op verzoek...Neo (ex weidegenoot van Dex) op het blok.

[ [url=m/ioKc9f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Slechte foto maar het ging even om het idee. Hij is nu 2,5 en rond de 1.52. Net hersteld van een flinke kniewond door een lompe actie maar hij heeft de wondverzorging goed doorstaan. Ook lekker geclickerd tijdens de verzorging.
Oh gaaf! Hij wordt ondertussen een écht paard hè? Staan jullie weer bij Toon?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:07

Wat een enorme stal heeft hij zeg. En mooi dat alles goed gegaan is. Waar is dat ergens?
De foto is wel bij Toon genomen idd maar we staan nog steeds op ons vertrouwde plekje.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:50

Ziet er goed uit!! Knap hoor zo'n rit!
En nu je dichterbij staat kunnen we elkaar vast in het bos ontmoeten :D!

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:41

Wow grote stal inderdaad!
Er was idd korting maar toen dacht ik aal de 6 hoofdstellen die hier hangen en heb ik het niet gedaan _O-

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 11:07

Oh wat fijn om te lezen dat de verhuizing zo goed ging. Knappe Dex! En wat hebben jullie een grote afstand afgelegd samen, leuk hoor!!

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-18 17:16

Het is bijna alsof Dex nooit ergens anders gestaan heeft. Hij is echt heel erg relaxed. Je kan aan z'n stal wel zien dat hij meer dan normaal heeft gelopen, maar voor de rest is hij heer relaxed.

Hij vond het ook fantastisch dat ik z'n poepjes buiten even kwam opruimen. Elke keer dat ik met de mestboy een geluidje maken, schoot z'n hoofd iets omhoog en hij kwam dan weer nieuwsgierig over m'n schouder kijken. Te grappig!
Afbeelding

En we hebben even wat pionnen gegooid:
Afbeelding

Kortom, alles gaat eigenlijk heel erg fijn!

xJolijn schreef:
Oh wat fijn om te lezen dat de verhuizing zo goed ging. Knappe Dex! En wat hebben jullie een grote afstand afgelegd samen, leuk hoor!!
Het ging bovenverwachting goed!
Granoek schreef:
Wow grote stal inderdaad!
Er was idd korting maar toen dacht ik aal de 6 hoofdstellen die hier hangen en heb ik het niet gedaan _O-
Oké dat snap ik dan ook weer hahaha. Welke hoofdstellen heb je allemaal?
Alpha89 schreef:
Ziet er goed uit!! Knap hoor zo'n rit!
En nu je dichterbij staat kunnen we elkaar vast in het bos ontmoeten :D!
Lijkt me leuk!
Natascha schreef:
Wat een enorme stal heeft hij zeg. En mooi dat alles goed gegaan is. Waar is dat ergens?
De foto is wel bij Toon genomen idd maar we staan nog steeds op ons vertrouwde plekje.
Hij staat nu in Teteringen

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:53

Mooie bossen daar. Ik heb daar ook jaren gestaan met mijn vorige paard. Veel plezier op jullie nieuwe plekje.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 03:44

Ik heb een side pull, een micklem en een hunter bridle voor Dexter om te rijden.
Een menhoofdstel voor Dexter.
En ik heb ooit 2 matching menhoofdstellen gekocht voor dubbelspan die ik dus nog niet kan gebruiken _O-

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-18 16:46

Afbeelding
Het gaat super goed met Dex! Hij is lekker relaxed, en begint steeds weer meer te eten :o

We hebben hier en daar wat clickertraining gedaan, en dat gaat eigenlijk heel erg goed! We hebben natuurlijk wat pionnen heen en weer gegooid, want dat blijft Dex fantastisch vinden. Daarnaast zijn we druk bezig geweest met stilstaan. Dat gaat nu echt super! Ik kan hem in de bak gewoon vragen stil te staan en gaan poetsen of weglopen en hem naar me toe fluiten. Leuk!

Ook zat z'n haar weer fantastisch :')
Afbeelding

Omdat het goed ging, dacht ik wel al een buitenritje te kunnen maken. Het opzadelen in stal ging rustig, maar tijdens het opstappen merkte ik toch wel wat spanning. Eenmaal van het erf af werd de spanning steeds erger, tot hij al hupsend en springend de straat over ging. Zelfs een click (en dus beloning) reageerde hij niet meer op. Toen ben ik maar afgestapt en terug naar huis gelopen, enigszins teleurgesteld. Hoewel dat meer in mezelf was, want het was gewoon té snel. Les geleerd! Eenmaal in de bak heeft Dex alle spanning er flink uitgebokt :j

Maar de volgende dag was hij weer vrolijk en rustig <3
Afbeelding

En zo zijn we weer bezig met clickertraining. En ik wil nu deze week misschien eens rustig in de bak rondstappen (ohz) en een wandelingetje maken zodat hij aan de omgeving went
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:07

Ik denk persoonlijk wel dat voor het buitenrijden regelmatig rijden hetgeen is wat nodig is. Met de mijne kan ik ook echt niet opstappen en naar buiten, wordt hij veel gereden dan wel. En ga ik veel buiten gaat het nog beter. Dus mss idd een stapje te snel haha! Ik heb niet zoveel inspiratie voor clickeren momenteel. Dus het is interessant om jouw dingen te lezen. Ga denk ik ook kijken voor een matje :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 10:45

Gisteren weer eventjes met Dex gereden, dit maal 'veilig' in de bak. Het poetsen en opzadelen gaat nu echt super fijn, hij staat rustig stil waarbij ik af en toe beloon voor het stilstaan. Hij heeft altijd redelijk stil kunnen staan tussen twee lijnen, maar aan één lijn of los ging nooit zo. Nu kan ik hem los in de bak poetsen/opzadelen. Super fijn! Voor stal zet ik hem vast aan een losse lijn, maar ook dan staat hij relaxed.

Het rijden brengt bij Dex toch nog wat spanning. Dat was met de verhuizing ook, maar in het bos begon Dex toen echt te genieten/ontspannen. Nu in de bak bleef het wat lastig. We hebben vooral gewerkt aan stap-stilstaan-stap. Door de spanning komen de cue's soms niet zo goed over, waardoor hij soms door blijft stappen. En dan is stoppen zonder druk, best lastig haha. Ik ben nu dus aan het nadenken om de stap kleiner te maken, al is aan de hand 'ho' genoeg om direct stil te staan. Het lijkt alsof hij die connectie onder het zadel nog niet helemaal maakt. Sowieso is hij onder het zadel heel voorwaarts en is stilstaan niet zo'n favoriete onderdeel.

Nu zit ik te denken aan een pion training onder het zadel. Waarbij ik bijvoorbeeld 4 grote pionnen neerzet op een cirkel en hij van pion naar pion kan stappen, de pion target, stilstaan en wordt beloond. Uiteindelijk train je het targetten dan weg, en is het naar de pion lopen en daar even stilstaan. Dan kan je voor het stilstaan de hulp geven gaan geven, zodat die daaraan gekoppeld wordt. Uiteindelijk wordt die hulp dan ook zonder pion duidelijk :-). Even een omweggetje om hem zonder druk de stappen duidelijk(er) te maken. Gelukkig snapt hij het targetten v/d pionnen al, dus dan ben je al een heel stuk!

Het is heel grappig dat het stilstaan an sich onder het zadel best prima gaat. Hij weet nu heel braaf te wachten tot ik het geluid voor voorwaarts maak. Al merk je met spanning dat hij toch graag weer voorwaarts gaat ipv stil staat. Draf daarentegen gaat goed, Dex liep direct te stofzuigen en vond het heerlijk te bewegen. Het blijft toch ook wel een draver hè <3

Daarnaast ben ik veel bezig met 'stand' en naar me toe fluiten. Eigenlijk parkeer ik Dex dan ergens (met of zonder mat), en loop ik van hem weg. Dat kan 2 meter of 20 meter zijn. Wanneer ik me dan naar hem omdraai en fluit komt hij weer naar me toe. Het is heel grappig om te merken dat wanneer ik hem neerzet en ik loop vanaf z'n schouder/buik/kont weg, dat hij meestal keurig blijf staan. Maar als ik hem parkeer en ik loop voor hem weg, dat hij het af en toe nog verward met meelopen. Al zitten er wel andere cue's aan. Dus daar zijn we nog lekker mee aan het puzzelen.

Ik ben nu ook steeds meer wat naar buiten aan het gaan, zodat hij de omgeving wat leert kennen. We moeten voordat we in het bos komen een stuk dorp door, en dat blijft toch wel wat spannend. Dus we nemen daar ook lekker onze tijd voor!

Poes; Dex is gelukkig wel zo'n dier waarbij het vaak opstappen en wegrijden is! Al merk ik wel dat hoe meer we buiten komen (aan de hand, fiets of onder het zadel) hoe relaxter hij is. En deze nieuwe omgeving doet toch nog wel wat met hem. Én heb je de mat training al geprobeerd?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:24

Ik wil toch even zeggen dat ik het fijn vind dat dex verhuisd is.
Ik vond hem er op zijn vorige stal steeds minder goed uit zien en als ik dan de verhalen las, was hij volgens mij ook niet zo happy daar. (spanning)

Doet me goed om te lezen dat jullie op je nieuwe stal zo lekker bezig zijn en dex het er ook duidelijk fijn heeft! :) leuk om te zien en te lezen! ik denk een fijne keus voor beide zo lekker dicht bij huis ook!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:26

Nee nog geen mat. Gebeurt niet veel met het paard hier momenteel :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 11:02

Mooie updates! Stilstaan heb ik hier aangeleerd op commando wachten. Al doe ik het niet specifiek met alleen clickeren, maar ik gebruik het wel ook in training met bijvoorbeeld laden, maar ook nu in het rijden als hij het goede antwoord geeft.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-18 22:44

Iemand interesse in een röntgenfoto van m'n rug? :')

Afgelopen zondag heb ik m'n vriend meegesleurd naar stal. Ik wilde het opstappen namelijk weer even oefenen, zodat Dex weer braaf stil bleef staan. Eerder hebben we dat gedaan met m'n vriend, die een worteltje gaf zodra ik opstapte. Dat werkte toen perfect. Dus, dat was het plan! Na een paar keer oefenen merkte ik dat er nog wat spanning overbleef bij Dex, en mede door de wind die waaide besloten het daar even bij te houden en nog wat rondjes te stappen (op z'n rug). Vriendlief was dus dismissed en mocht lekker naar huis. Op het moment dat hij z'n fiets pakt, schrikt Dex ontzettend, draait uit het niks om en ik slinger er vanaf. Plat. Op. M'n. Rug. Au!

Even later zaten we dus op de eerste hulp. Omdat er na een belletje met de huisartsenpost (zondag :Y) ) de angst was dat er een breuk zou zijn. Gelukkig deden al m'n reflexen het nog én was er geen breuk te vinden. Een feestje waard! De afgelopen dagen bestonden dus voornamelijk uit veel pijnstilling en rust. En m'n vriend is ondertussen omgedoopt tot 'paardenmeisje', zoals hij het zelf noemt, aangezien hij nu stallen mest e.d. :o. En ik heb echt fantastische stalgenoten, die me nu ook elke dag helpen. Super fijn allemaal!

Even weer rust dus. Alhoewel, leuk nieuws: Dex z'n nieuwe sidepull is binnen. Na het verkopen van z'n PS of Sweden hoofdstel, had ik wat budget over om iets te kopen dat bitloos écht goed zit. De Micklem zit eigenlijk net niet bij Dex. En z'n biothane hoofdstel is prima, maar ook daar zitten de de ringen voor de teugels net te ver naar de voorkant. Dus na een zoektocht, hierbij Dex z'n nieuwe hoofdstel. Heel simpel, maar precies wat ik zocht! Iets dat uit z'n ogen blijft, de teugelriemen wat verder naar achter heeft, breed is bij de neus, niet teveel gedoe en lekker zacht onderlegd:

Afbeelding
Zoals je kan zien is hij er zelf ook fantastich blij mee :Y)

Oké en nog een klein leuk stukje over training: Ik merkte gisteren dat Dex weer wat panisch/kopschuw reageerde bij het omdoen van het halster. Vanmiddag kreeg ik van stalgenoten ook te horen dat het opeens lastig was geweest. Vanmiddag dus een kwartiertje met de clicker gewerkt aan het af/om doen van het halster. Voornamelijk het deel om het halster voorbij de oren te doen is voor Dex een moment van spanning. Maar door het halster om te houden en telkens net voorbij de oren te doen, clicken & belonen, en dan weer terug over de oren en te clicken & belonen kwam er steeds weer wat meer rust.

Vanavond - toen ik nog heel even langskwam met m'n vriend om een worteltje te brengen - kwam er een stalgenoot voor advies. Ze is net wat kleiner en als Dex z'n hoofd zo omhoog doet kan ze er niet bij. Terwijl hij eerst braaf z'n hoofd in het halster stak. Dus ik gaf haar het advies sowieso links van hem te staan, daar z'n rechteroor gevoelig is. En deed het dus voor, en Dex deed het weer helemaal perfect en rustig. Hij stak weer z'n hoofd door het halster heen, en liet z'n hoofd laag waardoor we z'n oortjes er rustig door konden halen. Dat is toch echt een momentje dat ik zo blij ben dat ik met de clicker hem duidelijk kan uitleggen wat we willen, zodat het voor iedereen wat spanning weghaalt! Win-win situatie. :j

Afbeelding

Nadiine__x schreef:
Ik wil toch even zeggen dat ik het fijn vind dat dex verhuisd is.
Ik vond hem er op zijn vorige stal steeds minder goed uit zien en als ik dan de verhalen las, was hij volgens mij ook niet zo happy daar. (spanning)

Doet me goed om te lezen dat jullie op je nieuwe stal zo lekker bezig zijn en dex het er ook duidelijk fijn heeft! :) leuk om te zien en te lezen! ik denk een fijne keus voor beide zo lekker dicht bij huis ook!
Oh dan ben ik benieuwd hoe je hem hier gaat vinden! :-) Dex vond de weide daar fantastisch, maar er was inderdaad ook wat spanning. Ik merk bij hem nu veel meer rust, en aangezien ik zelf z'n hooi afweeg, trekt hij ook weer wat bij in gewicht.

En voor mij is het heerlijk om gewoon een paar keer per dag even langs te kunnen!

darkadia schreef:
Mooie updates! Stilstaan heb ik hier aangeleerd op commando wachten. Al doe ik het niet specifiek met alleen clickeren, maar ik gebruik het wel ook in training met bijvoorbeeld laden, maar ook nu in het rijden als hij het goede antwoord geeft.
Leuk! Wat is jouw cue voor stilstaan? Altijd interessant!

poes schreef:
Nee nog geen mat. Gebeurt niet veel met het paard hier momenteel :)
Even rustiger aan met dit slechte weer?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 22:55

Ook. En nog steeds geen zin om te rijden :+ zaterdag ga ik lekker de pony toiletteren. Die vindt dat getut leuker dan Winsor.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 00:31

Oooohjeee spoedig herstel gewenst! Ik wil de foto best zien trouwens :D

Die permicavallo hoofdstellen zijn echt zoooo fijn! Ik had de Lato voor Dex gekocht maar toen had ik hem net en ik durfde het niet goed dus heb hem weer verkocht omdat hij lag te verstoffen. Ja dom dom dom, heb er nog steeds mega veel spijt van want wat was dat een heerlijk hoofdstel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 07:11

Mooi hoofdstel idd! En wat erg dat je zo hard gevallen bent! Beterschap zeg.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 10:07

Oei, beterschap!!

Mooi hoofdstel ook!
Ik ga er binnenkort eentje (anatomisch) aan laten meten :-D ben erg benieuwd.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, AhrefsBot, Berdien, Dido2316, dierenfan, floorsxm, IASCrawler, Juliet06, Pellelilly, snorkel1986, Supertje, Talindos, Titsia, turtlelito en 118 bezoekers