[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 14:33

Even twee leuke updates:
1. De tandarts is geweest en Dex had inderdaad last van z'n tanden. Hij is nu behandeld en voelt zich weer helemaal top! Ik ben zoo blij dat ik toch naar m'n gevoel heb geluisterd :j
2. A.s. maandag komt m'n nieuwe zadel *\o/*

Nog twee fotootjes van Dex tijdens de springles:
Afbeelding

Afbeelding

Granoek schreef:
Hahaha ahh hij staat ook echt op jou te wachten :')
:D

Jack_55 schreef:
Leuke fotos freetorun. Heb trouwens nog eens naar je uitstekende foto topic 'Heerlijk genieten met m'n knappe rooie' gekeken. De wat grijze rode kleur van Dex op die fotos is zo mooi en waarschijnlijk heel dichtbij hoe 'ie in werkelijkheid is. Ben zelf een volger van Clinton Anderson en zie dat ontspanningselement terug in de CA fundamentals. Hoop op meer mooie fotos van Dex. :) ;)
Dex veranderd qua kleur met regelmaat, eigenlijk is zijn kleur op alle foto's hier vaak wel dichtbij de werkelijkheid, afhankelijk v/h seizoen en de hoeveelheid zon haha. :j

Ik ga je filmpje later nog even kijken, leuk!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:39

Ah, top dat hij dat zo helder aangaf en fijn dat het nu opgelost is!

Enne: nu ben ik wel errug nieuwsgierig naar jouw nieuwe speelgoed :P Zadels zijn leuk ;)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 09:51

We kwamen gisteren een jong gezin tegen onderweg <3 <3
Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:57

Super schattig! <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 11:11

Ik heb heel dit topic doorgelezen (wat een werk hahaha := ). Wat vind ik jou en Dex toch een leuke combi! <3 Dex lijkt me echt een toppaard, zo een wil ik oooookk!! Hahaha! Leuk dat je nog steeds updates blijft plaatsen, ik hoor graag meer van jullie!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 12:29

Even pronken hoor, het nieuwe zadel is binnen *-:)

Afbeelding

Dex was wéér een boommaat gegroeid! Met het andere zadel (met een smallere boom) deed hij weer wat lastig met opstappen, maar met dit zadel stond hij de 2e keer weer stil. De zadelmaker was verbaasd hoe snel hij breder wordt.

We hebben eventjes kort gereden en Dex liep lekker ontspannen en kon zelfs in de galop ontspannen in de bak! Ik ben er helemaal blij mee :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 12:29

Pepperrr schreef:
Ik heb heel dit topic doorgelezen (wat een werk hahaha := ). Wat vind ik jou en Dex toch een leuke combi! <3 Dex lijkt me echt een toppaard, zo een wil ik oooookk!! Hahaha! Leuk dat je nog steeds updates blijft plaatsen, ik hoor graag meer van jullie!
wat een lieve reactie zeg! Je hebt wel even leeswerk gehad denk ik zo haha. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:30

OH MY GOD

#saddlegoals

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:31

Nu heb je me recht in mijn zwakke punt :P

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:40

Dat zadel waaaauw <3

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:23

Wauw, kan niet anders zeggen: wat een mooi zadel!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:30

Prachtig zadel! Bates?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 08:44

bijrijder, dressuurles en knuffelkont
Het lijkt gelukt te zijn een fijne bijrijder te hèbben gevonden! We zijn twee keer met zn 3en het bos in geweest e het gaat best goed. De was de eerste keer wat drammerig maar de tweede keer na wat kleine oefeningen liet hij zich met steeds lichtere hulpen leiden. Super! Zo heb ik ze oefeningen gegeven voor opzij met 1 hand (En op been), tempo versnellen/vertragen met zit en stilstaan met zo min mogelijk teugelcontact. Ik heb er vertrouwen in :)

En Dex hing de clown uit in het water. Het is net eenwaterrat soms haha
Afbeelding

Daarnaast hebben we vanavond ook weer eens dressuurles gehad. We rijden weer iets vaker in de bak, dus een lesje leek me wel leuk. Mn instructrice vind ons erg vooruitgegaan, en we hebben wel wat dingen bereikt eigenlijk;
- Mm binnen een aanleggen is geen startsein meer om heel hard te gaan
- licht teugelcontact betekent niet meer erg schudden of rennen

Natuurlijk is bovenstaande niet sinds gisteren, maar we besefte even waar we vandaan kwamen. De galop ging heel goed, des begin zelfs stukken te ontspannen. Terwijl de galop voor hem in zo'n bak toch wel erg zwaar is. Ik zal niet zeggen dat ze nu heel rustig galopperen maar het is niet meer helemaal schuin de bochten door! In draf hebben we gewerkt aan het verkleinen van de overgangen, 8jes rijden en het tempo wat verlagen. In principe heeft Des nu een constant tempo, maar deze ligt nog te snel. Voor mijn gevoel is het rustig.. maar toen ik het gisteren op film zag was het toch best nog snel haha

Al met al was het een fijne les waar we vanwege het warme weer veel hebben gestapt. Ik zal even wat foto's plaatsen al heb ik ook een filmpje als iemand dat leuk vindt. De screenshots zijn van de laatste minuten les, waar hij al wat mooier was en zich dan wat teveel kan laten vallen aan de voorkant. Het liefst stofzuiger hij dan terwijl hij wat op de voorhand valt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik legde met het oude zadel mm onderbenen wat te ver naar voren. Met dit zadel kan je de beugelplek aanpassen en hebben we deze wat naar achter verplaatst. Nu mag het volgens mij wel weer iets minder naar achter haha
Afbeelding

Al met al een fijne les met genoeg huiswerk! Dex is trouwens de laatste tijd een ontzettende knuffel. Gisteren met het terug zetten in de wei bleef hij zelfs bij mij hangen, terwijl er wat vriendjes op hem af waren gerend. Maar hij vond al die knuffels en kriebels wel lekker. Klinkt vast 'heel normaal', maar bij Dex is de tijd in de wei toch vaak gereserveerd voor gras en vriendjes :D

Dankjulliewel trouwens. Ik vind de set zo ook gaaf! *\o/* <3

Nadiine__x schreef:
Prachtig zadel! Bates?
:j

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 18:34

De cowboy := Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 18:47

Hahahaha dat sprietje!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 07:11

Je zadel is écht gaaf! (Ik heb ook een enorme zwak voor bruin tuig, vind dat echt zo chique).
Les-beeld materiaal ziet er goed uit! Was je naar een andere bak gegaan voor de les? (Ken de locatie, da's niet bij ons haha)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:44

Wat skippy zegt, bruin is awesome :D Baal echt al 2 jaar dat ik naar zwart ben gegaan, maar mijn zwarte zadel is wel 100x fijner dat die vorige bruine haha

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:19

Skippy01 schreef:
Je zadel is écht gaaf! (Ik heb ook een enorme zwak voor bruin tuig, vind dat echt zo chique).
Les-beeld materiaal ziet er goed uit! Was je naar een andere bak gegaan voor de les? (Ken de locatie, da's niet bij ons haha)
Ik vind bruin tuig ook echt zo chique! We hebben er even op moeten wachten, maar eindelijk toch alles binnen haha.

En ja, we volgen af en toe een dressuurlesje bij Van Gils. De centered riding lessen volgen we bij ons,en die wisselen we af en toe af met een regulier lesje. Er wordt toch altijd weer op iets anders gelet, ik vind die combi zo fijn.

Granoek schreef:
Wat skippy zegt, bruin is awesome :D Baal echt al 2 jaar dat ik naar zwart ben gegaan, maar mijn zwarte zadel is wel 100x fijner dat die vorige bruine haha
Uiteindelijk is het toch het bbelangrijkste dat het zadel goed zit/ligt. Maar goh ja.. Bruin is zooo mooi haha <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:34

freetorun schreef:
Ik vind bruin tuig ook echt zo chique! We hebben er even op moeten wachten, maar eindelijk toch alles binnen haha.

En ja, we volgen af en toe een dressuurlesje bij Van Gils. De centered riding lessen volgen we bij ons,en die wisselen we af en toe af met een regulier lesje. Er wordt toch altijd weer op iets anders gelet, ik vind die combi zo fijn.


Ja, wachten is vaak best de moeite waard. Hier ook nog enorm blij met mijn zelf samengestelde bruine zadel :D :D

Ja, ik volg ook bij 2 instructeurs les. Centered riding en stressvrij pony stoer maken bij de ene, en euhm, 'iets dat geen naam heeft, maar sterk samenhangt met klassiek skala in combi met "wat vindt mijn paard" in zowel grondwerk als rijden' bij de andere :D
Inderdaad: beiden letten op iets anders. Ze weten uiteraard van elkaars bestaan af en snappen waar de ander vandaan komt qua methodes, dus het vult elkaar mooi aan!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 12:49

30 mei 2018 | Grondwerk
Gisteren weer wat grondwerk met Dex gedaan. M'n vriend 'speelt' af en toe ook wat met Dex, die twee rennen dan samen de bak door, terwijl Dex hem flink uitdaagt. Gisteren was m'n vriend dus mee, en hij heeft een kort stukje gefilmd van mij en Dex samen.

Filmpje 1: je ziet dat ik met een zweep rond Dex loop, waarbij het idee is dat hij gewoon blijft staan en niet angstig reageert. Wanneer ik achter z'n kont loop zie je hem omdraaien, toch nog een beetje spanning waar we aan kunnen werken!

Erna laat ik hem z'n achterhand/voorhand opzij zetten. En uiteindelijk laat ik hem om me heen cirkelen, eigenlijk hebben we dit met les totaal nog niet meegenomen. Maar Dex begon dit zelf aan te bieden, en blijft dan echt om me heen lopen.



Filmpje 2:Dex in de rondte :D


Ik vind het vooral fijn om zoveel rust bij dex te zien.

Skippy01 schreef:
Ja, wachten is vaak best de moeite waard. Hier ook nog enorm blij met mijn zelf samengestelde bruine zadel :D :D

Ja, ik volg ook bij 2 instructeurs les. Centered riding en stressvrij pony stoer maken bij de ene, en euhm, 'iets dat geen naam heeft, maar sterk samenhangt met klassiek skala in combi met "wat vindt mijn paard" in zowel grondwerk als rijden' bij de andere :D
Inderdaad: beiden letten op iets anders. Ze weten uiteraard van elkaars bestaan af en snappen waar de ander vandaan komt qua methodes, dus het vult elkaar mooi aan!
Het beste van verschillende 'werelden' :D

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:24

Ziet er weer goed uit! En uiteraard ook je zadel maar dat had ik al gezegd :D
naar de kapper geweest? :D

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 15:06

als ik zo met de zweep achter mijn paard ga zwaaien dan is er wel iets meer spanning als bij Dex :') die staat zegmaar dan aan de andere kant van de bak.... haha

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 01:01

Mooie updates weer! Je rijfotos zijn correct. Precies wat je nu van hem moet vragen. Iets over tempo maar wel top ontspanning. Wacht maar tot je dat een millimeter kunt terugrijden, dan krijg je iets heel machtig hoor!!!

Mag ik hier iets vragen :+ hoe rijden jullie je paard op buitenrit? En dan vooral op verharde in draf? Mooi in aanleuning of meer vooruit en wat langer?

De mijne heeft kortere gangen, en ik kan hem of heel rustig bijeen draven buiten of juist iets meer vooruit maar langer. Eerste optie kost moeite,tweede geeft iets meer gewicht dus hij gaat wat op de voorhand lopen maar wel flinker tempo. Ik ben een buitenrijdnoob dus ben benieuwd of ik hiervoor even je topic mag kapen :o

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:03

poes schreef:
Mooie updates weer! Je rijfotos zijn correct. Precies wat je nu van hem moet vragen. Iets over tempo maar wel top ontspanning. Wacht maar tot je dat een millimeter kunt terugrijden, dan krijg je iets heel machtig hoor!!!

Mag ik hier iets vragen :+ hoe rijden jullie je paard op buitenrit? En dan vooral op verharde in draf? Mooi in aanleuning of meer vooruit en wat langer?

De mijne heeft kortere gangen, en ik kan hem of heel rustig bijeen draven buiten of juist iets meer vooruit maar langer. Eerste optie kost moeite,tweede geeft iets meer gewicht dus hij gaat wat op de voorhand lopen maar wel flinker tempo. Ik ben een buitenrijdnoob dus ben benieuwd of ik hiervoor even je topic mag kapen :o


Hoe vaak rijd je buiten? Als je dat vaak doet, zoals bij endurance training of puur recreatierijden, dan mag je best dressuurmatig werk meepakken in het buitenrijden vind ik. Dus schakelen in dat tempo en gewicht ook daar naar achter verplaatsen. Zo voorkom je slijtage op de lange termijn. Buitenrijden is dan gewoon jullie vorm van trainen geworden, en trainen gaat om het verbeteren van je paard onder de ruiter en zorgen dat hij zo gezond mogelijk blijft in het werk dat wij vragen. Dan zou ik dus een soort dressuur-training in het buitenrijden meenemen: langzaam, vooruit, schakelen, wisselen op welk been je lichtrijdt, etc.

Rijd je maar heel af en toe buiten, dan zou ik zeggen: wat voor jullie beide het fijnste is.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:38

Mooi gezegd skippy!

Ik rijd echt veel buiten en ook op veel verschillende paarden, neem ook zo een "vreemde" mee als het zo uit komt, om eens te helpen ;)

Ik laat het altijd van het paaed af hangen.

Zo kan mijn draver in de groep een drift kikker zijn en dan moet ik hem echt dressuur matig oppakken, maar ook bij mij houden. Tuurlijk blijven we in voor een lolletje en mag hij tussendoor zijn benen strekken, maar hij moet wel luisteren ;)
En in zijn eigen ellement is hij dan vertrokken ;)
Terwijl als ik alleen met hem ben, gooi ik er gerust eens eens een touwhalster om en doen we alles op zijn tempo en kan ik hen helemaal op zit rijden.
Van beiden genieten we allebei eenorm. *D

Terwijl mijn merrie een koelekikker is en buiten op de ongelijke vloer wat met meer moeite heeft met haar balance. Die rijd ik eigenlijk altijd met een losse teugel en dan kan ze zelf uitzoeken wat ze prettig vind. En als ze een boefenbui heeft pak ik mijn teugels op voor een rem, maar dan vraag ik nog geen dressuur ;)

Het is dus heel wisseld!
Zal vooral doen wat prettig voelt voor beide. Het moet buiten natuurlijk leuk zijn voor beide! *D
Maar ze kunnen, vaak best ook iets opgepakt worden op een speelse manier :)