[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 21:09

5 feb 2018 | Heftig wandelingetje
Vandaag had ik knallende koppijn na m'n werk, dus besloten om ipv te grondwerken met Dex, gewoon een wandelingetje te gaan maken. Zo kunnen we de (korte) route voor donderdag even herhalen, want dan hebben we springles. Daarnaast wilde ik wat Parelli onderdelen toe te passen die ik tot nu toe uit het online programma heb gehaald.

Nou.. Het werd een uitdaging! Dex was gewoon heel erg druk en schrikkerig van eigenlijk alles. In het begin probeerde ik hem - als hij constant voor me uit liep - terug te zetten, en dan weer door te gaan. Maar het werd al snel aardig irritant, aangezien Dex me vooruit begon te trekken. Ik raakte wat geirriteerd en Dex nog wat onrustiger. Tot we langs een paar huizen met erf/waakhonden liepen, die ontzettend aansloegen toen we langsliepen. Dex schrok ontzettend, schoot mijn kant op en ik viel om terwijl hij verder wegschoot. Ik zag hem al richting de weg rennen, terwijl m'n leadrope door m'n handen (met wollen handschoentjes) gleed. Op het laatste moment liet ik het touw even los om het te herpakken, en door die release stond Dex opeens stil en begon naar mij toe te draven. Ik stond snel op, en hij stond toen al snel met z'n neus tegen me aan te trillen terwijl de hond nog 3 meter van ons af stond te blaffen. Het ging voor m'n gevoel echt in slowmotion. Al ben ik héél blij dat ik hem nog had en dat hij direct erna naar mij toe kwam.

Hem toen even rustig gemaakt, zelf m'n schouders ontspannen en doorgewandeld. En na een paar extra correcties (terugzetten of juist belonen bij rust), ging het opeens heel goed. We hebben dezelfde route opnieuw gelopen terwijl hij nu wel rustig met z'n hoofd op m'n knie/heuphoogte naast me liep, zonder voor me uit te stuiven of te reageren op het vele spitsverkeer of voorbijrazende vrachtwagens. En zelfs bij het huis met de hond had hij een lichte schrikreactie, maar lang niet meer zo extreem. Dus uiteindelijk hebben we het echt heerlijk afgesloten en lekker ontspannen gewandeld.

Ook heb ik hem geoefend stil te zetten buiten. In het begin werd hij daar wat zenuwachtig van, maar na wat herhaling kon hij rustig aan een losse lijn blijven staan tot ik weer verder stap. Ik ga het woensdag weer even herhalen! Het is nu nog net mooi licht, als ik klaar ben met werken :j

Bij terugkomst hem nog even in de bak gezet waar hij wat dravend om me heen bleef gaan, waarschijnlijk even de energie eruit. Tot hij weer bij me kwam knuffelen en hem lekker rustig op stal gezet. Het was me de wandeling wel, maar ik ben heel blij op de manier waarop we het hebben afgesloten.

Lindeeee schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar ik wil toch een keer reageren! Ik heb heel veel respect voor wat jij nu al met jouw Dex hebt bereikt! Ik vind jullie een superleuk stel samen!

Ik wil even hierop reageren, ik ben namelijk sinds kort wat actiever bezig met fotografie en ik wil nu vooral veel gaan oefenen en een klein portfolio opbouwen. Aangezien ik volgens mij best dicht in de buurt woon, lijkt dit me wel een keer leuk! Ik weet niet wat mijn ouders hiervan vinden, die zijn een beetje huiverig voor het internet namelijk :') , maar misschien is er wel wat te regelen en kunnen we een keertje afspreken voor een shoot!
freetorun schreef:
Bij deze, mochten fotografen een (portfolio) paardenmodel zoeken, Dex is beschikbaar :o

Ontzettend bedankt voor je lieve compliment :). Je bent ontzettend welkom om op Dex te oefenen, lijkt me ontzettend leuk :D! Als je ouders het lastig vinden mogen ze altijd contact me me opnemen of zelfs mee? Als je me een PB'tje stuurt kunnen we wat gegevens uitwisselen :).

poes schreef:
Hij verandert idd veel in zijn lijf nu. Ik vind het je beste rijfoto’s tot nog toe. Mooi hoor!

Oh wat fijn om te horen! WAt vind je het verschil met de laatste rijfoto's en nu? Gewoon nieuwsgierig! :)
Om m'n eigen houding te verbeteren hebben we trouwens op 25 feb een centered riding les! :D

LadyKim schreef:
Wat heb jij trouwens een fijn hoofdstel! Welke is dat?
En beetje spanning is niet erg, gezond! Maar wat gaan jullie goed zeg! Je ziet hem veranderen maar jij ook! Stoer stel! Ik ben ook fotograaf, ik hoop dat ik bij jullie in de buurt woon <3

Oh het is zoooo'n fijn hoofstel, ik raad het echt aan iedereen aan. Het is de PS of Sweden (Pioneer Revolution). Het kost wat.. Maar ik merk écht dat Dex er zo fijn op reageert. En het is zo mooi afgewerkt. Oké, ik ben fan :')

En bedankt voor je compliment! Ik ga straks nog naast m'n schoenen lopen haha. We wonen trouwens in Breda, mocht je in de buurt wonen ben je héél erg welkom om wat foto's te schieten :D :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:56

Oh wow ik krijg een heel verwarde indruk, in de zin van: als dit bij mij was gebeurd zou ik echt even niet weten wat ik moest denken.
Fijn dat jullie goed konden afsluiten in ieder geval :) En wel een beetje lief dat hij terug naar je toe kwam hoor :o

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:52

Jeejtje wat schrikken! Met jou alles oke dan? Gelukkig herpakte dex zich en ging hij niet door naar de weg!

Citaat:
Ik zag hem al richting de weg rennen, terwijl m'n leadrope door m'n handen (met wollen handschoentjes) gleed. Op het laatste moment liet ik het touw even los om het te herpakken, en door die release stond Dex opeens stil


Even terug komemd op. Je buitenrit verhaal, had je zelf deze link al. Gelegd? ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-18 13:13

Nadiine__x schreef:
Jeejtje wat schrikken! Met jou alles oke dan? Gelukkig herpakte dex zich en ging hij niet door naar de weg!

Citaat:
Ik zag hem al richting de weg rennen, terwijl m'n leadrope door m'n handen (met wollen handschoentjes) gleed. Op het laatste moment liet ik het touw even los om het te herpakken, en door die release stond Dex opeens stil


Even terug komemd op. Je buitenrit verhaal, had je zelf deze link al. Gelegd? ;)

Jazeker, die link was opeens heel duidelijk. Het was heel bizar z'n reactie te zien, van pure paniek en tegen trekken, tot stilstaan en naar mij toe draven enkel door een release. Ik denk dat we onze oplossing voor buitenrijden wel gevonden hebben. Misschien dat Dex het daarom even deed :'). Nee grapje, ik viel gelukkig niet hard. Doordat hij me wat naar links duwde struikelde ik voornamelijk over m'n eigen benen, maar het was wel even spannend.

Granoek schreef:
Oh wow ik krijg een heel verwarde indruk, in de zin van: als dit bij mij was gebeurd zou ik echt even niet weten wat ik moest denken.
Fijn dat jullie goed konden afsluiten in ieder geval :) En wel een beetje lief dat hij terug naar je toe kwam hoor :o

Ik denk dat ik zoiets heel makkelijk kan relativeren haha. Het is een jong dier en die schrok zoals een vluchtdier in alle heftigheid kan doen. Natuurlijk niet de bedoeling, maar het maakt wel duidelijk dat we dit weer wat vaker moeten doen. En gelukkig heeft gisteren wel effect gehad, want uiteindelijk liep hij in rust mee. Dus eigenlijk ben ik best positief haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:31

Het goede is dat hij er wel van heeft meegenomen dat het beste is om jou te volgen. De mijne is heel chill, maar afgelopen zomer is hij tijdens het wandelen ook een keertje zo weg gesprongen. Het was net even te veel: smalle straat met aan beide kanten grote honden die aansloegen en gingen springen, tegenliggende auto, gezin met kinderwagen dat net dan net naast ons komt stappen en als klap op de vuurpijl hoorde hij plots iets achter zich (fietsers) en was het te veel. Hij springt gelukkig om me heen en nooit op me maar zoiets is snel gebeurd natuurlijk. Zolang ze er maar van leren ;)

Ik vind je houding op de laatste foto’s al veel beter. Meer in balans. Hij loopt ook heel mooi in horizontaal evenwicht. Mooie werkhouding voor zo’n puppy. Daar kun je weer mee verder :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 14:07

Dat is wel heftig even! Maar fijn dat het goed is afgelopen.

Ik stuur je in de loop van de week even een PB!

Sjors & Sjimmy

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-18 16:26

poes schreef:
Het goede is dat hij er wel van heeft meegenomen dat het beste is om jou te volgen. De mijne is heel chill, maar afgelopen zomer is hij tijdens het wandelen ook een keertje zo weg gesprongen. Het was net even te veel: smalle straat met aan beide kanten grote honden die aansloegen en gingen springen, tegenliggende auto, gezin met kinderwagen dat net dan net naast ons komt stappen en als klap op de vuurpijl hoorde hij plots iets achter zich (fietsers) en was het te veel. Hij springt gelukkig om me heen en nooit op me maar zoiets is snel gebeurd natuurlijk. Zolang ze er maar van leren ;)

Ik vind je houding op de laatste foto’s al veel beter. Meer in balans. Hij loopt ook heel mooi in horizontaal evenwicht. Mooie werkhouding voor zo’n puppy. Daar kun je weer mee verder :j

Ja soms is het gewoon net even te veel, maar inderdaad, zolang hij ervan leert is het oké :).

En dankjewel! Ik heb de 17e een centered riding les, dus ik hoop ook echt even aan mijn houding te kunnen werken :D

Lindeeee schreef:
Dat is wel heftig even! Maar fijn dat het goed is afgelopen. Ik stuur je in de loop van de week even een PB!

Ja heel fijn! Nu gewoon het wandelen wat vaker herhalen. En dat is goed :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 00:43

Dat lijkt mij zo fijn zo’n centered riding les! Ik neem graag zitles. Nu alweer even geleden. Weer even voor informeren :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 09:35

7 Feb 18 | The horse is a mirrow to your soule...
and sometimes you might not like what you see

Ik had gisteren ontzettend veel zin om een stapritje met Dex te maken. Gewoon lekker in het zonnetje - want het was zo'n mooi weer! Dus eerder vrij genomen op m'n werk en lekker naar stal. Dex uit de wei gehaald, die niet heel enthousiast, maar wel op me af kwam.

Buiten op de poetsplek neergezet en rustig proberen op te zadelen. Hij was wat onrustig dus het kostte even doordat hij rustig kon stilstaan. Maar gewoon m'n tijd genomen tot het lukte. Erna hem mee naar de bak genomen om op te stappen, en daar gebeurde het. Ik voelde een spanning om op te stappen omdat Dex de laatste tijd wat lastiger is. En ik weet niet waarom, maar ik had gewoon spanning omdat het niet vlekkeloos zou gaan. Natuurlijk ging het toen ook niet vlekkeloos, en toen ik er eenmaal opzat wat Dex ook redelijk gespannen. Het stilstaan ging eigenlijk niet goed, maar besloten gewoon het van me af te schudden en de spanning eruit te stappen. Dus vol goede moed lekker het zonnetje in.

Van het erf af gaan ging even met moeite - hij vindt de smallere doorgang bij het einde v/h erg ook wandelend spannend - en hij dreigde wat om te draaien, maar met wat bemoedigende woorden ging hij toch gewoon door. Eigenlijk best goed! Erna gewoon lekker langs de weg stappen met een los teugeltje.. Alleen Dex stapte zo snel dat het niet eens lekker zat. Nu kan hij dat wel vaker, dus gewoon lange teugel gezeten en zelf proberen te ontspannen. Lekker tegen hem aan praten, m'n hoofd naar de zon draaien en proberen te genieten.

Eigenlijk is er de hele rit een beetje zo doorgegaan. Hij stapte heel snel, was wat kijkerig maar verder eigenlijk geen bijzonderheden. Geen schrikreacties, gewoon heel snel. Normaal vindt hij na een paar minuten ook wat rust, maar gisteren was er weinig rust. Ik bleef gewoon lange(re) teugel geven en probeerde de spanning van me af te schudde. En eenmaal op stal, was het voor het eerst dat ik afstapte met het gevoel; 'blij dat ik eraf ben'.

Toen ik erna thuis kwam bleef het maar door m'n hoofd malen, hoe kwam dit? Was het dat ik spanning had? Of was Dex onrustig waardoor ik spanning kreeg? Was het het koude weer? Was het de nieuwe stalling? Was het alles bij elkaar? Ga ik te snel? En hoe meer ik het analyseerde, hoe meer ik terug bij mezelf kwam. Dat ondanks afgelopen zondag het rijden goed ging, ik toch veel spanning eraan over had gehouden, en dat Dex een ontzettende spiegel is.

Dus 's avonds aan m'n vriend gevraagd of hij even meewilde om het opstappen samen te oefenen. En terwijl ik naar stal reed, voelde ik me vol met zelfvertrouwen zitten. Dex bleef netjes stilstaan met het opzadelen en liep rustig met me mee naar de bak. Ik voelde een stukje spanning met opstappen, en op dat moment zag ik het direct terug bij Dex. Hij liep weg v/h krukje. Daarna m'n vriend Dex aan een leadrope laten vasthouden (dex had z'n bitloze hoofdstel aan) en een wortel laten geven. En op dit moment ontspande ik en stapte zo op, geen probleem. Erna kon ik m’n vriend Dex nog laten vasthouden maar hem op een paar meter afstand laten staan, en ik kon er zo opstappen. Erna mocht Dex los, en ik kon ook zo opstappen. Soms even een stukje stappen tussendoor, maar de spanning was compleet weg.

Aan het eind liep ik richting de uitgang van de bak terwijl ik af en toe nog het krukje naast Dex zette puur om te oefenen. En op een bepaald moment voel ik dat ik weer spanning opbouw en denk ‘ik zou nu niet durven opstappen’ en op het moment dat ik het krukje naast Dex wil zetten stapt hij weg.. Het is écht mijn spanning! Dus nog even naar het midden v/d bak gelopen, de spanning weggezucht het krukje neergezet en opgestapt zonder problemen. Goh wat een spiegel is het, en wat is het soms confronterend om jezelf zo tegen te komen..

poes schreef:
Dat lijkt mij zo fijn zo’n centered riding les! Ik neem graag zitles. Nu alweer even geleden. Weer even voor informeren :D

Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat zijn! Er is genoeg aan m'n houding te verbeteren :o

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:02

Oeii meisje, gelukkig ben jij je hier wel bewust van! Want wat kun je anders bang worden voor je eigen paarf terwijl het niet bij hem wegkomt..

Gelukkig leg jij de link wel en ga je hier echt super goed mee om!
Lekker door oefenen zo samen,dan komt het vast goed!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 23:29

8 feb 2018 | Springles na gisteren?
De spanning van gisteren zat me goed dwars. Ik vind het zo confronterend dat ik dit zelf ben, ik wil gewoon lekker genieten met Dex. Ik typte het hier uit, ik besprak het met m'n vriend, een vriendin én een collega :') . En toen zei die collega heel simpel: je moet gewoon je mindset veranderen.. Tja.

De groepjes voor springles waren veranderd en ik zou eigenlijk volgende week pas les hebben, maar er was vandaag een plekje vrij. Dus vanochtend besloten om - als uitdaging - vandaag ook mee te doen. Eenmaal onderweg in de auto naar Dex namen de zenuwen wat toe, tot ik dacht: 'ach, als het niet goed voelt wandel je gewoon naar de les. Voelt het wel goed, dan stap je op. Het is allebei prima'. En mezelf dat toestaan.. Dat veranderde mijn mindset!

Ik voelde me zelfverzekerd, heb Dex rustig gepoetst, de spulletjes gepakt en ben met rugzak en al gewoon op Dex gestapt. Hij kon direct goed stilstaan, en liep het erf af zonder zenuwen. Ik was zooo happy! Ik ben met een grote smile naar stal gereden terwijl Dex rustig stapte. En de spanning? Die was eigenlijk totaal weg.

Daarna ging springles fantastisch. Dex heeft alles gesprongen en trekt nu ook echt naar de sprongen toe. We hebben vandaag ook meermaals een oxer van 80cm meegepakt in een parcourtje, dus ik ben stiekem wel trots op ons :D.

Erna rustig Dex z'n hoofdstel afgedaan, z'n halster omgedaan en lekker naar stal gewandeld. Hij liep relaxed naast me, bleef netjes naast me, en als hij iets te snel ging liet hij zich gewoon heel goed corrigeren. Ik voelde me zo in connectie met hem, het ging zo vanzelf allemaal.

Wat heb ik toch een werelddier <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:15

Wat goed dat je dat hebt gedacht, ik heb de eerste 2 maanden telkens een half uur naast Dexter naar de les gewandeld. Hij was nors, tegendraads, eigenwijs en ik werd er helemaal gefrustreerd van.
Bij jou ging het dus nog beter :D

Wil wel eens een filmpje van het springeuuhhhhh :D :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:22

Klinkt goed! Ik heb juist paarden nodig die mij vertrouwen geven i.p.v. andersom, want erop ben ik een angsthaas. Ernaast gelukkig minder.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:57

Knap dat je jezelf zo kan reflecteren! Ik ben zelf ook heel snel geneigd om gespannen te worden als mijn paard bijvoorbeeld ook zo snel gaat stappen buiten, en ik merk dat ik dit dan ook weer overgeef aan mijn paard. Soms stap ik dan af of laat ik haar ff rustig stil staan en grazen ofzo. Maar ik heb net als poes ook een paard nodig dat mij vertrouwen geeft, anders versterk ik het paard alleen maar.
Hier ook benieuwd naar een spring filmpje :D

[o]

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 11:14

Ik heb dit filmpje volgens mij al eens eerder gedeeld, maar dit was 2 weken geleden. Gisteren is er niks gefilmd tijdens het springen:

Granoek schreef:
Wat goed dat je dat hebt gedacht, ik heb de eerste 2 maanden telkens een half uur naast Dexter naar de les gewandeld. Hij was nors, tegendraads, eigenwijs en ik werd er helemaal gefrustreerd van.
Bij jou ging het dus nog beter :D

Wil wel eens een filmpje van het springeuuhhhhh :D :D

Ja ik was echt helemaal in m'n hum dat het zo goed ging. Dex was lekker ontspannen, liet zich goed sturen en het was gewoon echt een heerlijk momentje. Zo fijn dat het tóch lukte :D

poes schreef:
Klinkt goed! Ik heb juist paarden nodig die mij vertrouwen geven i.p.v. andersom, want erop ben ik een angsthaas. Ernaast gelukkig minder.

Het is heel typisch, soms sleept Dex mij er echt doorheen. De eerste springles zat ik er bijna bevend op van de zenuwen, maar toen was hij zo lief en braaf. Maar aan de andere kant heeft hij mij ook weer nodig, en dan is het zo frustrerend tegen jezelf aan te lopen. Dus ik was zoo blij dat het gisteren zo goed ging :)

Sylverlove1 schreef:
Knap dat je jezelf zo kan reflecteren! Ik ben zelf ook heel snel geneigd om gespannen te worden als mijn paard bijvoorbeeld ook zo snel gaat stappen buiten, en ik merk dat ik dit dan ook weer overgeef aan mijn paard. Soms stap ik dan af of laat ik haar ff rustig stil staan en grazen ofzo. Maar ik heb net als poes ook een paard nodig dat mij vertrouwen geeft, anders versterk ik het paard alleen maar.
Hier ook benieuwd naar een spring filmpje :D

Dankjewel! Als Dex zo druk is, dan kan ik hem niet eens laten grazen. Hij kan dan gewoon niet stilstaan en ziet het gras niet staan. Des te blij wat ik gisteren dat het allemaal top ging en hij ook gewoon stil kon staan met oversteken e.d. *\o/*

Btw, ik heb een filmpje van 2 weken geleden hierboven gezet ^ :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:20

Oh ja dat filmpje ken ik inderdaad :D Ik wil ook graag eens springen, heb er alleen de paarden niet voor haha.
Weet ook niet of ik het zou durven, nooit gedaan :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 20:02

11 feb 2018 | gewoon genieten
Toen ik Dex net had (bijna een jaar geleden), was ik er heel vaak om er gewoon te zijn. Niet trainen, maar gewoon samen zijn. Beetje grondwerk, beetje niks. Heerlijk vond ik het <3

Na de verhuizing hadden we een binnenbak, overdekte longeerbak en was Dex net zadelmak. Dus ging ik hem steeds meer en meer trainen. Niet slecht, maar ik merkte soms dat het effect had op ons. En probeerde dat in te bouwen met wat vaker grondwerk.

Nu we weer terug zijn naar een stal met enkel (natte) buitenbak, merk ik weer dat ik vaak gewoon niks doe. Hem ff knuffel, gewoon er ben of licht wat grondwerk. En vandaag was net zo'n dag. Dex graasde wat, verveelde mij soms en als ik wegliep, liep hij grazend mee. En als ik floot, kwam hij direct naar me toe <3.

Dit zijn gek genoeg de dagen dat ik misschien wel het meest geniet. Gewoon hem zo gelukkig zien, wat zonnestralen en de connectie samen. Pfoe, wat voegen die paarden toch veel toe aan je leven!

#einde-emo-post

Wat zijn jullie favo paardenmomentjes?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:06

Als Simba naar me hinnikt in de wei, of naar me toe komt. We hebben een periode gehad dat hij weggalloppeerde :+

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:32

Jeetje wat kan jij jezelf goed analyseren zeg, knap!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:38

Favoriet paardenmomentje is als iemand anders mijn paarden probeert te gaan halen in de wei en ze als 2 idioten omdraaien en weglopen, maar dat ze dan beide in vrolijke huppeldrafjes naar mij toe rennen als ik roep 'KOEKIEEEE' :D

Bij Duke is mijn favoriete moment geweest de afgelopen weken, waar we elke dag een half uur moesten gaan wandelen en zijn ogen, oren, mond, alles gewoon elke seconde veranderde. Alsof hij me een heel verhaal wilde vertellen, vond ik prachtig om te zien :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 20:55

Mooie momenten van jullie!

Vandaag lekker in het zonnetje inclusief warrige coupe :D
Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:59

Oooh wat is hij knaaaap <3

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:25

Hij ziet er goed uit :j vind hem ook verbeterd in zijn bovenlijn! Knapperd!
Mijn favoriete momenten zijn rustige stukjes buitenrit, als er niemand langs de weg is en mn paard zn oren continue naar voren heeft, het heerlijk stil om je heen is (hooguit koeiengeloei, fluitende vogels en de stappen van paard)... echt zon “alleen op de wereld” maar ook “wij kunnen de hele wereld aan” gevoel. Heerlijk! En daarnaast de “niks moeten” momenten, als ik hem s ochtends of juist s avonds na een lange dag heerlijk sta te borstelen. Dan gewoon overal de tijd voor nemen, lekker tutten en kriebelen. Als ie dan zn zachte neus ook nog steeds in je gezicht drukt... geluk!!

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 14:24

ruitje schreef:
Jeetje wat kan jij jezelf goed analyseren zeg, knap!

Bedankt trouwens, helemaal vergeten te reageren. :D

sterreke98 schreef:
Oooh wat is hij knaaaap <3

<3

xJolijn schreef:
Hij ziet er goed uit :j vind hem ook verbeterd in zijn bovenlijn! Knapperd!
Mijn favoriete momenten zijn rustige stukjes buitenrit, als er niemand langs de weg is en mn paard zn oren continue naar voren heeft, het heerlijk stil om je heen is (hooguit koeiengeloei, fluitende vogels en de stappen van paard)... echt zon “alleen op de wereld” maar ook “wij kunnen de hele wereld aan” gevoel. Heerlijk! En daarnaast de “niks moeten” momenten, als ik hem s ochtends of juist s avonds na een lange dag heerlijk sta te borstelen. Dan gewoon overal de tijd voor nemen, lekker tutten en kriebelen. Als ie dan zn zachte neus ook nog steeds in je gezicht drukt... geluk!!

Ik vind z'n bovenlijn heel erg wisselen haha. Het ligt er ook een beetje aan hoe hij staat, want toen ik hem gisteren kort longeerde vond ik deze juist weer zwakker ogen. Maar goed, we trainen lekker door! :)

En wat een mooi moment is dat inderdaad ook!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 10:45

15 Feb 2018 | Vijfde springles <3
Door privé omstandigheden heeft Dex afgelopen week buiten wat wandelingetjes (ernaast, niet erop) vakantie gehad. Dus ik was heel benieuwd hoe Dex zou zijn, na een week rust. Maar ik kon rustig opstappen en hij was heerlijk relaxed naar springles aan het stappen <3. Lekker ingereden waar Dex fijn te rijden was en lekker soepel meeboog. Tijdens het springen begon echt over z'n rug te springen en hij maakte flinke sprongen :oo. Maar oh wat ben ik toch ontzettend trots op deze guppie!

Inrijden
Afbeelding

Rustig opbouwen
Afbeelding

En foto's van de laatste paar sprongen in parcour vorm:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag gaan we weer lekker even een wandelingetje (ernaast, niet erop) in het bos maken. En zaterdag hebben we onze eerste centered riding les, spannend!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Muiz en 84 bezoekers