[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 14:50

Hi, leuk dat je kijkt!

Afbeelding

De titel is misschien iets dramatisch. Maar het is wel Dex z'n tweede kans! Als koerspaard was Dex helaas niet snel genoeg. En zo kwam hij rechtstreeks na zijn training in mijn handen.

Meer info:
Naam: Desperado Noa (Dex)
Geboortedatum: 09-04-2013
Ras: Franse Draver
Geslacht: ruin (sinds een paar weken)
Mandarino Blue x Magie de l'ile
Geboren in België, training in Friesland, nooit gestart

Overzicht fototopics 10-05-2017 bijgewerkt
[ITP] Nieuwe aanwist: Desperado


Ik was van plan om in mei 2017 pas echt m'n paardenzoektocht te beginnen. Toen ik in maart deze foto's van Dex tegenkwam op Facebook kon ik het niet laten om toch even te gaan kijken
Verkoopfoto 2
Verkoopfoto 2

Tijdens de eerste bezichtiging, kon ik onverwachts ook even opstappen. Dex had die ochtend voor het eerst even onder het zadel gelopen. Toen ik opstapte voelde ik me meteen veilig op zijn rug (rijfoto) en toen hij later in stal zijn hoofd in mijn armen legde, wist ik het zeker. Dit was hét paard voor mij.

Na een paar weken heb ik hem laten keuren - even gewacht tot de wonden van zijn castratie wat waren genezen - en opgehaald uit Friesland. Hij staat nu tegen de Belgische grens, dus het was een lange trailerrit. Vooral m'n vriend vroeg zich luidop af of er geen leuke paarden in de buurt waren :o

De afgelopen 1.5 maand ben ik vooral bezig geweest met de basis. Want eenmaal bij mij op stal, kwam ik erachter dat Dex toch wel écht nog een puppy-paard is. Dus we hebben eraan gewerkt dat hij meeloopt op mijn tempo, achteruit kan op commando, stilstaan, wachten, laten wennen aan verkeer, longeren etc. Kortom: echt de tijd genomen om de basis goed te bevestigen. Hij is al zo veranderd de afgelopen maand, hij heeft veel meer rust over zich heen, begint me te vertrouwen. Ik kan er zo van genieten haha.

Even een sfeerimpressie van de afgelopen maand:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn plannen zijn om hem heel allround 'op te leiden'. Van klassieke dressuur, mennen, buiten ritjes naar vrijheidsdressuur en mogelijk ooit zelfs cross en endurance. Maar alles op zijn tijd! Volg je ons ook? :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:04

Die is echt leuk, veel succes met hem, kan me voorstellen dat je voor hem gekozen hebt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

xJolijn

Berichten: 2932
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:17

Wat en knapperd! Ik ga volgen :j

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:23

Wat een leukerd en wat heeft hij een lieve uitstraling. Veel plezier met hem, maar dat gaat wel lukken denk ik.

Neon

Berichten: 4908
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:31

Wat een mooi paard zeg :D hele leuke uitstraling

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:33

Knap dier zeg! Veel plezier samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:54

Wow, wat een knapperd heb je daar. Kan me voorstellen dat je niet gewoon voorbij die verkoopfoto's kon scrollen! Heel fijn dat hij nu bij jou is en ben benieuwd naar jullie verdere avonturen :)

Charlie_P

Berichten: 3043
Geregistreerd: 08-04-06

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:05

Erg leuk paard, zou mij ook gelijk aanspreken! Veel plezier samen!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 21:12

Ah wat een leuke reacties van jullie! Hij heeft zo'n sympatieke uitstraling en karakter. Ik ben echt heel blij met m'n maatje! Nu fijn samen groeien als team

Gisteren is de osteopaat voor Dex geweest. Hij had redelijk wat blokkades van z'n lende tot z'n nek. Hij was heeeel braaf, stond alles lief toe tot het einde. Toen wist hij even niet meer wat hij met zichzelf moest. Nu 4 dagen enkel weidegang en dan moet hij zich steeds losser gaan voelen! *D

Vandaag hem even in de bak gezet zodat we konden oefenen om stil te staan naast een krukje. Ondertussen lekker z'n manen gevlecht en gekriebelt

Volgens mij geniet deze clown er wel van :+

Afbeelding

Afbeelding

Erna hem nog een extra uur in de wei gezet en met een stalgenoot lekker in het zonnetje in de wei erbij gezeten. Al was Dex vooral bezig om over alle vreemde poep van andere paarden heen te poepen :Y)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:16

Ik volg ook. Ik heb ook een draver, zelf omgeschoold van de renbaan tot het recreatief dressuur rijden :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-17 21:23

FFDP schreef:
Ik volg ook. Ik heb ook een draver, zelf omgeschoold van de renbaan tot het recreatief dressuur rijden :)


Oh wat leuk! Hoe heet jouw draver? En heb je een fotootje? En hoe ging het omscholingsproces bij jou?

Spoiler:
ik ben totaal niet nieuwsgierig hoor haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Hanneke81

Berichten: 136
Geregistreerd: 25-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:23

Ik had je vorige topic al langs zien komen. Ben erg gecharmeerd van Dex, leuke uitstraling heeft hij. Ik volg.

FFDP

Berichten: 229
Geregistreerd: 19-11-16
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:44

freetorun schreef:
FFDP schreef:
Ik volg ook. Ik heb ook een draver, zelf omgeschoold van de renbaan tot het recreatief dressuur rijden :)


Oh wat leuk! Hoe heet jouw draver? En heb je een fotootje? En hoe ging het omscholingsproces bij jou?

Spoiler:
ik ben totaal niet nieuwsgierig hoor haha

Hij heet Varykino :) Het omscholen ging vrij goed :) stapje per stapje :)
We hebben in het begin wel veel last gehad van scheefheid, linksom ging alles goed, rechtsom was een ramp. Maar dit is al veel verbeterd enkel de galop rechtsom is af en toe nog wat moeilijk. :)
Afbeelding

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:11

Ahh ik heb hem te koop gezien. Wat een hunk issie

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 10:41

FFDP schreef:
Hij heet Varykino :) Het omscholen ging vrij goed :) stapje per stapje :)

We hebben in het begin wel veel last gehad van scheefheid, linksom ging alles goed, rechtsom was een ramp. Maar dit is al veel verbeterd enkel de galop rechtsom is af en toe nog wat moeilijk. :)


Wat een leuk paard heb je ook! En fijn dat het omscholen stapje per stapje zo goed ging.

De scheefheid herken ik hier ook. Dex is vorige week 'los gemaakt' door z'n osteopaat zodat we hem nu de voorwaarde hebben gegeven om rechtsom ook te trainen! Hoe heb jij dat opgelost/getraint? :)

afgelopen week

Niet zo'n hele spannende update deze keer :+ . Doordat de Osteopaat langs is geweest moest hij even vorige week op rust de wei in. We kunnen nu weer langzaam de training oppakken (lees: longeren, rechtrichten, verkeersmak maken en lange lijnen).

Ik heb wel het idee dat die paar dagen rust fijn voor hem waren. Niet dat hij ervoor zo hard aan het werk was, haha. Maar de afgelopen tijd is er veel voor hem gebeurd, castratie, verhuizing, nieuwe plek + eigenaar en heel veel basis training. Ik heb het idee dat hij er weer zijn rust in heeft gevonden en het kwartje weer wat beter valt.

Gisteren heb ik hem in de bak los om me heen 'gelongeerd'. lekker rustig en opbouwend nog. Ik was heel blij om te zien dat ik nu met het einde v/d longeerzweep bij z'n hoofd kon komen, zonder directe stres. En daarna was hij zo heerlijk aan het sjouwen, en kwam direct op me af zodra ik dat zei. Heerlijk paard!

Afbeelding

Afbeelding

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

sas66
Berichten: 625
Geregistreerd: 18-03-15

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:02

Wat een leukerd. Mooie blik heeft ie op de laatste foto.

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:05

Wat een gaaf beest! Vind hem echt een heerlijk lieve maar toch stoere uitstraling hebben.

Ga je topic volgen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

N4N4
Berichten: 1092
Geregistreerd: 15-10-15

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:46

Heel knap paard !
Heel veel plezier ermee :-)

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:33

Echt een prachtig paard!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-17 08:32

Bedankt voor alle leuke/lieve reacties! Heel leuk om te lezen

15 en 16 mei
Eergister ben ik een stukje met hem gaan wandelen langs de weg en in het bos. Het is zo fijn om te merken dat hij zoveel rustiger is al. Hij liep lekker ontspannen met me mee, zelfs terwijl een vrachtwagen dichtbij langs raasde.

Ook heb ik hem de afgelopen 1.5 maand heel erg aan 'enge' dingen leren wennen door er juist op af te stappen. Dat doet hij nu soms wel heel enthousiast. Langs de weg stonden vuilnisbakken die hij duidelijk spannend vond. En hij liep er meteen op af, snuffelen, briezen, terwijl er ook auto's langs reden. Toch wel trots op m'n gup!

Ik heb hem ook een 'nieuw' commando geleerd. Namelijk zijn hoofd 'laag' (middelhoogte) zodat ik hem over z'n hoofd kan aaien. Sinds het begin was hij redelijk kopschuw, zeker voor 'snelle' bewegingen. En nu dit op commando staat kan ik hem gewoon rustig op z'n hoofd aaien met 2 handen. Hij ontspant en geniet er nu zelfs van <3

Hier een filmpje van wat commando's van de afgelopen 2 dagen:


Het ziet er misschien nog wat suf uit, dat op z'n hoofd aaien. Maar ik ben er zooo blij en trots mee. Zeker omdat hij er ook echt van begint te genieten. Daarnaast wissel ik het hoofd aaien regelmatig af met 'touch' boven z'n hoofd, zodat hij de commando's echt uit elkaar kan houden

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 08:34

Wat een waanzinnig leuk paard!!!!
Zie er persoonlijk geen draver in :D
Kan me heel goed voorstellen dat je daar direct voor gevallen bent.
En wat je van ver haalt, is lekker }>

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 13:01

Kentaro schreef:
Wat een waanzinnig leuk paard!!!!
Zie er persoonlijk geen draver in :D
Kan me heel goed voorstellen dat je daar direct voor gevallen bent.
En wat je van ver haalt, is lekker }>


Weer zo'n enthousiast berichtje :D .

Ik vind hem ook niet typisch op een draver lijken. Maar zodra je Franse Dravers opzoekt op bv. Google, lijkt hij flink op z'n soort genoten. Al schreef een bokker eens dat hij wel wat weg heeft van een Frederiksborger. En daar kan ik me ook in vinden :j

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:17

Wat ziet hij er leuk uit. Heeft ook een lieve uitstraling. Kan me helemaal voorstellen dat je voor dit paard gevallen bent.
Veel plezier met hem!

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-17 13:15

LisaFalco schreef:
Wat ziet hij er leuk uit. Heeft ook een lieve uitstraling. Kan me helemaal voorstellen dat je voor dit paard gevallen bent.
Veel plezier met hem!


Dankjewel! Ik kon hem inderdaad niet laten staan. En hij is gelukkig net zo lief als z'n uitstraling! <3

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

PeelSlowly

Berichten: 495
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 13:19

Wat een leuk paard zeg! Spreekt mij ook heel erg aan. En leuke plannen heb je met hem.

I swam across, I jumped across for you
Oh what a thing to do
'cause you were all yellow


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 9 bezoekers