[VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 17:54

Vandaag een klein ritje gedaan en afscheid genomen van Tink, morgen op vakantie, 10 dagen Tinkieloos, dus voorlopig even geen tinkie updates :P Als ik terug kom van vakantie begint school ookal, ik hoop dan de dressuur weer wat op te kunnen pakken *D

Overigens is Tinkie niet de enige die gewoon nog even blijft zitten na het rollen :')

Afbeelding

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 15:29

Zo'n knap paard! Heb je veel geluk mee!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-17 18:25

Galaika schreef:
Zo'n knap paard! Heb je veel geluk mee!


Aah dankjewel! Ik ben ook heeel blij met haar <3

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 20:13

Helemaal vergeten om te vertellen :oo
Toen ik zondag weer thuis kwam was er een hele blije hinnikende Tinkie op mij aan het wachten <3 Toen ik daarna de andere paarden even gingen aaien en terug kwam was ze aan het rollen en ging ze daarna nog even liggen naar mij kijken en mocht ik bij haar zitten, pennymomentje :))

Vervolgens Tink naar binnengehaald en toen toch wel geschrokken van haar manen, er was eerst een klein stukje van de manen weg rondom de schoft door de eczeemdeken, maar nu was het toch bijna tot op de helft weg, dus de keuze gemaakt om het weer kort te knippen en van het winter als ze geen dekens meer opheeft dan de manen laten groeien.
Ook heeft haar vakantie haar wel goed gedaan en zijn er aardig wat kilo'tjes bijgekomen :')

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens ook meteen de baard, derde oor en de sokken eraf gehaalt

Afbeelding

Voor de achtersokken toen te moe, dus die doe ik van het weekend en dan ziet ze er weer helemaal netjes uit!

Ook nog even gelongeerd en ze krijgt steeds meer momenten dat ze zelf ontspannen word en het koppie na beneden, dus heel erg trots! Deze week begint school ook weer maar ik hoop van het weekend weer te beginnen met de dressuur serieus weer op te pakken, dus vanaf dan ook weer updates van het rijden :)

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 20:33

Afbeelding

Een foto van vanavond <3

Is het nog leuk als ik met dit topic verder ga? Ik ga waarschijnlijk over een kleine maand mee doen aan een BB wedstrijdje dressuur, dus het word weer dressuur trainen, is het leuk als ik nog updates blijf doen?

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:24

Jazeker door blijven gaan! Ik volg graag (stil) mee! :D

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:01

Ik volg ook stil mee!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:07

Ik volg ook nog

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:46

ik volg ook nog steeds

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 05:52

Ik volg ook nog!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 19:53

Leuk dan blijf ik updates doen! Ik wou vanochtend graag beginnen met dressuur weer te oefenen maar het heeft hier de hele tijd geregent, dus hopen dat het de komende weken wel wat beter weer is, ivm geen binnenbak, want ik hoop mee te kunnen doen aan BB wedstrijdje op 14 oktober!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 08:22

Wat een lieve foto!
Ik volg ook mee hoor, succes met trainen en zal. Duimen dat hetbseoog blijft!

lillypon

Berichten: 165
Geregistreerd: 29-09-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 09:11

Ik volg! :)

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 12:20

De eerste dressuur training zit er weer op! Broer meegesleept om te helpen, een bak uitgezet en het proefje oefenen, en wat deed Tinkie het goed! Ze was blij, bleef mooi op mijn tempo en licht in de mond, dus het is een super begin!

We hebben nu alleen de stap en draf stukken gedaan omdat ik al om 9.00 op het paard zat en het nog vrij glad was durfde ik de galop niet aan, dus dat pakken we de volgende keer mee

Een foto van het instappen
Afbeelding

En na het rijden, heel trots op mijn knappe tinkertje die nu van boscrosser een dressuurpaard word <3
Afbeelding

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:24

Leuk hoor.

Vind het alleen jammer dat de titel van je topic het gevoel geeft dat we leuke trainings fotos te zien krijgen (en progressie) en ik zie alleen maar stand fotos of recreatie.
Maar misschien ligt dat aan mij maar ik vind het wel jammer.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-17 10:27

Lienek schreef:
Leuk hoor.

Vind het alleen jammer dat de titel van je topic het gevoel geeft dat we leuke trainings fotos te zien krijgen (en progressie) en ik zie alleen maar stand fotos of recreatie.
Maar misschien ligt dat aan mij maar ik vind het wel jammer.


Ik snap je! De dressuur was de afgelopen weken niet de nr 1 prioriteit, dus waren het erg veel lol met je knol updates :P Nu word de dressuur weer opgepakt en worden er ook weer daadwerkelijk dressuur foto's gemaakt, ik heb er in ieder geval heel veel zin in :D

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 18:02

Weer een tijdje niks geplaatst, de dressuur ligt nog steeds stil door geen bak en en als het land droog is kan ik daar nog een beetje oefenen maar het land is nu te glad. Dus Tinkie geniet van buitenritjes en we zijn begonnen met vrijheidsdressuur :D Wel eens eerder geprobeerd bij haar maar meestal was het gras dan toch belangrijker dan mij, maar ze is nu erg aanhankelijk geworden en op een zondag was jambette en shake zo geleerd, dus errruugh trots op mn tink.

Afbeelding


Nog meer leuk nieuws, ik doe zaterdag mee aan de desert trail! Ik wou al heel graag mee doen maar door geen vervoer zou het niet door gaan, maar door lieve kennisen die mij en mijn zus met de paarden ophalen kunnen we toch mee doen! Een beetje spannend hoe Tinkie op de trailer is en met al die andere paarden, maar het word vast heel leuk!
Ik start om 14.00 met mijn zus en haar schimmel andalusiër en een vriendin op een bruine kwpn'er dus als er fotograven zijn <<)

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:30

Hoe ging de ATD met Glinda?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 06:29

Het was echt heel gaaf! We zijn een weekendje Elsloo met de paarden en zodra we het bos in stapte was Tinkie heerlijk ontspannen, zelfs met de hele tijd een dribbelende kwpn'er naast haar. Maar eenmal op de zandvlakte werd ze heel fanatiek :') Maar dat was alleen net voordat we de eerste keer gingen galoperen en nadat we telkens uit galop kwamen. We hebben ook heel veel lekker tussendoor gestapt.

Ook reed ik meestal voorop als we over de zandvlakte gingen, iets met fotografen zijn eng voor warmbloeden en n supere stoere tinkie :Y)

Ze had wel echt energie voor 10, normaal zit er nog wel eens een liever lui dan moe karakter in maar vandaag was het een fanatiekeling. Het was een super dag, volgend jaar zeker weer!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 08:52

Gave foto's!!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 10:18

Hier nog wat foto's
Dit was in het begin toen ze wat te fanatiek werd en zich zelf volledig in het zweet heeft gewerkt.
Afbeelding

En nadat we een stuk hebben gestapt door de soort heide. Aan mijn gezicht te zien was dit heel serieus haha :+
Afbeelding

En hier had Tink last van het mulle zand :(:)
Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:39

Wat ontzettend stoer die foto's! Leuke update :).

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 17:45

Tinkie is nu weer lekker thuis, echt een heerlijk weekend gehad met mn top paard <3 Op de trailer ging ook probleemloos, voor niks 2 keer in de stres gezeten :')

Ook komt er hopelijk voor 2018 een bak met verlichting! Dan kan ik eindelijk weer lekker in de bak rijden en de dressuur op pakken. Dan kunnen we hopelijk eindelijk een keertje een dressuur wedstrijdje mee pakken :P

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:25

mooie plannen! En wat fijn dat ze zo braaf is geweest

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 17:34

Een kleine update, tink en ik doen samen met mijn zus en stalgenootje mee aan de snertrit van 15 km aanstaande zaterdag :D
Dus we doen nog lekker veel buienritjes! Tink is echt heel veel veranderd, toen ze kwam was het een beetje "de trage die er wel achter aan kwam" want ze wou ook niet voorop lopen, en met het sneltrein paardje van mijn zus lagen we zo 20 meter achter := En nu rijd ik de buitenritje meestal voorop en heb ik een hele blije fanatieke Tinkie <3

Ook is onze band een heel stuk beter geworden, ik ben echt heeel blij met mijn meisje <3

Ons buitenritje gisteren, mijn zus op haar paard en mijn broer op een paard van stalgenootje, en knappe Tinkie natuurlijk voorop *D
Afbeelding


Deze foto van de desert trail komt binnenkort aan de muur te hangen :D
Afbeelding