[VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

[VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 10:03

Hallo!
Omdat ik sinds een ruime maand mijn eerste eigen paard heb, begon het te kriebelen om een volg topic te maken.

:list: Ik zal eerst Tink voorstellen, een grote (1.59m) tinker , ze heet officieel Glinda of oz. Maar aangezien ik Linda heet, is het bij ons gewoon Tinkie. Ze word in mei 13 jaar, en het is soms nogal een echte merrie := .
Ik had eerder altijd samen met mijn zus pony's maar aangezien we toch wel heel graag samen wouden rijden, zou ik ook een eigen paard krijgen. Als echte penny heb ik tijden alles afgespeurd naar een droompaardje :j Toevallig stond er een allround wedstrijd paard bij ons op stal waar ik verliefd op was, dus het doel was om daar een tweede van te vinden :') , en waar kom je mee thuis? Juist ja, een tinker die eigenlijks niks in de bak kon, maar wel heel braaf hoort te zijn op buitenrit :D Dus in eerste instantie wou ik graag buitenritten met haar rijden, maar aangezien het nu zo goed gaat met de dressuur wil ik toch wel heel graag wedstrijden met haar rijden. Zowel Tinkie als ik hebben geen wedstrijd ervaring dus het word een heel avontuur!

Voordat Tink bij mij kwam heeft ze nogal wat pech gehad en is ook één keer verwaarloosd geweest en ze had dus vrijwel geen bespiering.
Zo stond ze te koop:
Afbeelding

Nadat ze een penny make over had gehad zag ze er al snel zo uit:
Afbeelding

Ik rijd inmiddels rond de 4x per week en ik wil graag zo snel mogelijk gaan lessen en dan is het doel om in de zomer ons eerste wedstrijdje te rijden.
Ik zal in dit topic onze avonturen en hopelijk veel verbeteringen laten zien.

Miranda_w

Berichten: 60
Geregistreerd: 16-06-16

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:07

Super leuk! Ik volg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:07

Leuk koppie! Ik kan alleen totaal niet wennen aan de manen. :')

Heb je wat meer foto's misschien? Ze is wel leuk zeg!

Hier ook een Tinkereigenaar die van het weekend helaas de sokken heeft moeten scheren. Maar ook wij zijn bezig om er een leuke sportpony van te maken!

Ik volg!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:13

O jee, die manen :')
Maar wat leuk dat je je droompaardje gevonden hebt! Ik volg mee :)

Let er wel op dat je een tinker meestal niet kan voeren als een sportpaard, ze moeten veel soberder gevoerd worden, maar dat heb je misschien al allemaal uitgezocht :)

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:17

Leuk hoor, zo'n grote merrie! Weet je iets over haar afstamming?

Veel succes in de sport!

Kom je naar de tinkerdagen in juni?

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:04

_Dominique schreef:
Leuk koppie! Ik kan alleen totaal niet wennen aan de manen. :')

Heb je wat meer foto's misschien? Ze is wel leuk zeg!

Hier ook een Tinkereigenaar die van het weekend helaas de sokken heeft moeten scheren. Maar ook wij zijn bezig om er een leuke sportpony van te maken!

Ik volg!


Haar manen waren echt verschikkelijk toen ze bij mij kwam, ze heeft zomereczeem en ze heeft zonder deken gestaan en dus alles dr afgeschuurt. Dus nu maar sportkapsel maar ik denk dat ik het wel weer ga laten groeien.

Ik heb ook Tink dr sokken dr afgeschoren, ivm. plekjes, en zelf vind ik het ook wat netter staan.


Afbeelding

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:07

8nnemiek schreef:
O jee, die manen :')
Maar wat leuk dat je je droompaardje gevonden hebt! Ik volg mee :)

Let er wel op dat je een tinker meestal niet kan voeren als een sportpaard, ze moeten veel soberder gevoerd worden, maar dat heb je misschien al allemaal uitgezocht :)


Met het voeren ben ik nog een beetje aan het zoeken wat het beste is, eerst had ik haar op vitamane brokkjes voor ijslanders, maar ze heeft toch iets meer nodig omdat ik haar nu zoveel train, dus ik probeer nu conditie brokken. Maar het is alleen erg moeilijk met eczeem want met verkeerde brokken word dat ook alleen maar erger

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 11:09

Junia schreef:
Leuk hoor, zo'n grote merrie! Weet je iets over haar afstamming?

Veel succes in de sport!

Kom je naar de tinkerdagen in juni?


Haar afstamming zal ik vanavond even opzoeken. Ik weet nog niet of ik na de tinkerdagen ga,ik ben nog nooit naar zoiets geweest met een paard dus het is allemaal nog een beetje zoeken :)

Anoniem

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:10

Aaah staat leuk ja zonder sokjes! Grappige aftekening heeft ze op dr linkervoorbeen!

Snap dat je e manen dan zo kort hebt gewiekt. :j

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:24

Wat een leuk dier! Fijn dat ze bij jou weer mag opknappen :o

Die manen zou ik me niet te druk over maken, mijne heb ik in augustus gekregen met enorme happen eruit.. toen ook de manen getrokken..

Dit was toen:

Afbeelding

En dit 8 maand later, beetje slechte foto haha :

Afbeelding

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:28

Heel leuk! Ik volg!

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:44

lievenamme schreef:
Junia schreef:
Leuk hoor, zo'n grote merrie! Weet je iets over haar afstamming?

Veel succes in de sport!

Kom je naar de tinkerdagen in juni?


Haar afstamming zal ik vanavond even opzoeken. Ik weet nog niet of ik na de tinkerdagen ga,ik ben nog nooit naar zoiets geweest met een paard dus het is allemaal nog een beetje zoeken :)


Je kunt ook 1 dagje gaan, of gewoon zonder paard komen kijken of het iets voor je is. Ik ben er in ieder geval ook met mijn merrie Tirzah. Daar lopen heel veel mooie sporttinkers rond en kun je volop inspiratie opdoen.

Tirzah heeft trouwens ook eczeem en mijn ervaring is dat ze door meer te bewegen veel minder last heeft gekregen. Dus super goed voor Tinkie dat je met haar de sport in gaat!

Ik voer overigens wel sportbrok, dit heeft ze voor het springen en de endurance echt nodig. Toen ik alleen nog dressuur reed kreeg ze Subli Ponybrok. Mocht ze op de conditiebrok te heftig jeuken zou ik zeker de ponybrok aanraden. Zolang ze verbruikt wat ze binnenkrijgt en het niet in haar lijf gaat opslaan zit je in principe gewoon goed.

Ik ben benieuwd naar jullie vooruitgang!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:23

Kimley schreef:
Wat een leuk dier! Fijn dat ze bij jou weer mag opknappen :o

Die manen zou ik me niet te druk over maken, mijne heb ik in augustus gekregen met enorme happen eruit.. toen ook de manen getrokken..

Dit was toen:

[ [url=m/3m532y.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit 8 maand later, beetje slechte foto haha :

[ [url=m/W14T9w.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is ook weeer mooi aangegroeid die manen! Tink dr manen zijn inmiddels ookal een aardig stukje gegroeid, eerst staken dr ook allemaal plukjes recht omhoog, maar nu is alles gewoon op een lengte.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 14:28

Leuk ook dat er zoveel mensen volgen :)

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:34

Oh wat leuk ik volg ook!

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:47

lievenamme schreef:
Kimley schreef:
Wat een leuk dier! Fijn dat ze bij jou weer mag opknappen :o

Die manen zou ik me niet te druk over maken, mijne heb ik in augustus gekregen met enorme happen eruit.. toen ook de manen getrokken..

Dit was toen:

[ [url=m/3m532y.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit 8 maand later, beetje slechte foto haha :

[ [url=m/W14T9w.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is ook weeer mooi aangegroeid die manen! Tink dr manen zijn inmiddels ookal een aardig stukje gegroeid, eerst staken dr ook allemaal plukjes recht omhoog, maar nu is alles gewoon op een lengte.


Ja ze groeien mooi door :D
Veel plezier met Tinkie! Ik zal stilletjes volgen :)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:59

Leuk haar terug te zien hier! Ik heb haar in mijn zoektocht naar een tinker ook zeer overwogen...maar ik persoonlijk zocht een paardje die ietsje jonger was...fijn dat ze toch een leuk huisje gevonden heeft! Enne...ik heb een tinker gekocht met onwijs veel maan en sok...maar ook bij mij is alles er afgegaan hoor...heb nu ook een type sportpony nu haha, ze ziet er mooi uit vind ik...heel veel plezier net haar! Afbeelding
Dit is de mijne nu...natuurlijk is veel sok en maan tinkereigen...maar vind het ze niet misstaan zonder behang hahaha

jolleknol

Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:26

Oh wat een gave tinker! Ik volg ook :D Ik heb zelf ook mijn tinker met 13jaar gekocht en inmiddels 6,5jaar bij mij. Ben benieuwd hoe jullie weg naar succes word :D

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:54

kim_1990 schreef:
Leuk haar terug te zien hier! Ik heb haar in mijn zoektocht naar een tinker ook zeer overwogen...maar ik persoonlijk zocht een paardje die ietsje jonger was...fijn dat ze toch een leuk huisje gevonden heeft! Enne...ik heb een tinker gekocht met onwijs veel maan en sok...maar ook bij mij is alles er afgegaan hoor...heb nu ook een type sportpony nu haha, ze ziet er mooi uit vind ik...heel veel plezier net haar! [ [url=m/sGu19E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de mijne nu...natuurlijk is veel sok en maan tinkereigen...maar vind het ze niet misstaan zonder behang hahaha


Ja precies! Ik vind het ook bij jou tinker erg gaaf staan zo zonder sokken en een sportkapsel!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:13

kim_1990 schreef:
Leuk haar terug te zien hier! Ik heb haar in mijn zoektocht naar een tinker ook zeer overwogen...maar ik persoonlijk zocht een paardje die ietsje jonger was...fijn dat ze toch een leuk huisje gevonden heeft! Enne...ik heb een tinker gekocht met onwijs veel maan en sok...maar ook bij mij is alles er afgegaan hoor...heb nu ook een type sportpony nu haha, ze ziet er mooi uit vind ik...heel veel plezier net haar! [ [url=m/sGu19E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de mijne nu...natuurlijk is veel sok en maan tinkereigen...maar vind het ze niet misstaan zonder behang hahaha

:oo neeee, dat vind ik dan weer doodzonde, manen en sokken knippen zonder reden :=

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:04

Helaas gaat het niet allemaal vlekkeloos. Tinkie was vandaag echt verschikkelijk met het rijden, ze werd onwijs sterk en wou alleen maar heel hard. Dit resulteerde dat ik haar onwijs sterk moest rijden want anders vloog ze gewoon in galop doorde draden :\ Echt even een flinke tegenvaller, ze was juist de laatste tijd erg makkelijk te rijden .

Maar nu wel gelukkig geregeld dat een stalgenootje mij les gaat geven, dus hopelijk volgende keer met het rijden dat het weer beter gaat :)

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:45

Voor de mensen die het leuk vinden, haar moeder heet Wizzy of Oz, en haar vader Pitalo Van De Bonte Parels. Beide bont en volgens mij was haar moeder nog onder de 1.50 hoog en haar vader net over de 1.50. , en dan komt er een bruine reuze tinker uit haha

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:49

Die van mij kan helemaal gek worden als ik te veel/energierijk voer, dus misschien is daar iets te behalen?
Maar het is ook wel tinker eigen hoor, dat ze regelmatig een ik-heb-geen-zin-dag hebben.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 20:55

8nnemiek schreef:
Die van mij kan helemaal gek worden als ik te veel/energierijk voer, dus misschien is daar iets te behalen?
Maar het is ook wel tinker eigen hoor, dat ze regelmatig een ik-heb-geen-zin-dag hebben.


Ik heb wel eerder gehad dat ze haar dag niet had, maar het was toch wel echt even anders dit keer. Ik denk dat het dan toch misschien door de andere brokken komt.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:57

Aah leuk om jullie te volgen, zag haar te koop staan.

Hier ook een tinker eigenaar met sokken en lange manen
Afbeelding
Afbeelding