[VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:56

8nnemiek schreef:
kim_1990 schreef:
Leuk haar terug te zien hier! Ik heb haar in mijn zoektocht naar een tinker ook zeer overwogen...maar ik persoonlijk zocht een paardje die ietsje jonger was...fijn dat ze toch een leuk huisje gevonden heeft! Enne...ik heb een tinker gekocht met onwijs veel maan en sok...maar ook bij mij is alles er afgegaan hoor...heb nu ook een type sportpony nu haha, ze ziet er mooi uit vind ik...heel veel plezier net haar! [ [url=m/sGu19E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de mijne nu...natuurlijk is veel sok en maan tinkereigen...maar vind het ze niet misstaan zonder behang hahaha

:oo neeee, dat vind ik dan weer doodzonde, manen en sokken knippen zonder reden :=


Ooh, het was wel met een reden hoor...vond het heel moeilijk ze eraf te halen maar hij had last van mijten welke niet weg gingen...hij had een hele dikke bos manen maar nogal ongelijk en had niet het idee dat ze langer groeide...dus heb ze nu gelijkmatig in sportcoupe gezet...
Neeeeee...het was niet geheel zonder reden hoor...hoewel ik er ook geen spijt van heb en er zelfs aan zit te denken het gewoon kort te houden ivm het altijd weer terugkomen van mok en mijten en het onderhoud ervan

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️


lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 19:44

Vandaag ging het weer super met Tinkie! Ik heb gereden en ze was weer zoals normaal, ik heb een hele tijd aan een los teugeltje kunnen rijden. In een hoek zaten er wel spoken in de bosjes volgens tink :+ en werd ze even sterk maar dat was maar voor even. Ook was er een vriendin mee en die had een paar foto's gemaakt met mijn camera.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 17:50



Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 18:01

Wat leuk! ik volg ook

lotteenjoy
Berichten: 343
Geregistreerd: 15-06-12

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 19:33

Wat een ontzettend leuke tinker. Vind het eigenlijk wel heeul leuk met sportcupe en zonder sokken ;)

K heb Dyslexie sorry

[O]

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 19:52

lotteenjoy schreef:
Wat een ontzettend leuke tinker. Vind het eigenlijk wel heeul leuk met sportcupe en zonder sokken ;)


Ik vind het zelf ook wel suuuper staan! De sokken ga ik ook zo houden, de manen ga ik wel laten groeien :P


aricia

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 22:47

Leuk om Glinda /Tinkie hier te zien,lief dier .
Fijn dat ze haar plekje gevonden heeft en je zoveel plezier met haar hebt.

Zij staat 5 boerderijen bij ons vandaan :) ,dus ik zie haar vast wel eens voorbij komen .

Christien (Junia) Glinda/Tinkie komt van hetzelfde adres als Tirzah haar moeder ,maar zijn niet verwant .

https://www.nordsvensk-noordzweedspaard.nl/
Ijslander Veulen en kruising te koop ,Fokkerij van Ijslandse en Noordzweedse paarden

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 07:35

aricia schreef:
Leuk om Glinda /Tinkie hier te zien,lief dier .
Fijn dat ze haar plekje gevonden heeft en je zoveel plezier met haar hebt staat 5 boerderijen bij ons vandaan :) ,dus ik zie haar vast wel eens voorbij komen .

Christien (Junia) Glinda/Tinkie komt ) van hetzelfde adres als Tirzah haar moeder ,maar zijn niet verwant .


Oh leuk dat je een berichtje doet! Veel plezier heb ik zeker met tink :) En leuk dat jij er ook een tinker weg hebt! Er staan echt heel veel knappe tinkers daar!


aricia

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: nabij de grens friesland/drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 12:16

Nee ik heb geen Tinker daar weg , ik fok ze zelf :D
Maar ik ken Hanneke goed en Junia hier op bokt heeft een merrie en haar moeder staat ook bij Hanneke.

https://www.nordsvensk-noordzweedspaard.nl/
Ijslander Veulen en kruising te koop ,Fokkerij van Ijslandse en Noordzweedse paarden

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 12:35

aricia schreef:
Nee ik heb geen Tinker daar weg , ik fok ze zelf :D
Maar ik ken Hanneke goed en Junia hier op bokt heeft een merrie en haar moeder staat ook bij Hanneke.


Ooh haha, verkeerd gelezen.


Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:02

Hihi ja daarom was ik inderdaad benieuwd naar de afstamming. Tirzah's moeder is Gypsy of Oz dus ik dacht wie weet! Maar niet verwant dus lees ik :o

<3 Tirzah & Serena <3

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-17 13:13

Even weer een update over hoe het met het rijden gaat:
Het gaat nu de laatste 2/3 x weer super! Ik rijd weer in de bak ( reed ik eerst ook altijd, maar toen gingen eigenaren verhuizen en werd het twijfelen of we bij nieuwe eigenaren ook de bak mogen gebruiken) Maar nu kan ik weer wat serieus dressuur rijden! Ze is in de bak veel rustiger en ik kan nu ook rustig figuren in stap en een rustig drafje rijden. Heel trots!

Dit weekend ga ik ook voor het eerst wat serieuzer een BB proefje oefenen,wel heel spannend hoe dat gaat :)


lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-17 18:07

Oeps dit is een dubbelpost :=
Maar even wat groter nieuws, ik ben twee weken geleden van Tinkie gevallen, met als resultaat naar het ziekenhuis en in de eerste instantie een gebroken enkel maar het viel toch mee en het is zwaar verstuikt. Maar ik kan nu net naar twee weken eindelijk weer een beetje lopen.
Het was ook nog een erg 'gemene' val, ik zou opstappen en ze begon zo met vier voeten de lucht in te springen en omdraaien,terwijl ik met maar een voet in de beugel zat, ik ben er dus zo over heen gelanceerd terwijl mijn ene voet nog in de beugel zat. Het was echt heel onverwacht en ze schrok ook niet, ik weet niet wat ze had maar dit moet niet vaker gebeuren.

Ik baal echt ontzettend omdat het rijden eindelijk echt goed ging en nu zijn we weer een paar weken er uit, en de schrik zit er toch wel aardig in


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 06:53

Oh jeetje wat naar! Hopelijk voel je je snel beter. Heeft ze misschien ergens pijn? Dat kan zulk onverwachts gedrag goed veroorzaken. Bijvoorbeeld een slecht(er) liggend zadel o.i.d. met opstappen komt daar toch veel druk op.

Sterkte en hopelijk rijden jullie straks weer vrolijk rond!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 11:40

Weer een tijdje niks gepost, het gaat eigenlijk super met Tinkie! Nadat mijn enkel weer wat beter ging hebben we een paar keer weer in de bak gereden, en zijn we daarna over gegaan op buitenritten :) En zo rijden we nu 3 keer per week heerlijke ritten met mijn zus en haar paard, en wat doet ze het goed! Heerlijke ontspannen ritjes, met het koppie naar beneden dat in de bak nog wel een probleem was, ook kunnen we heerlijk galoperen aan een los teugeltje.

Binnenkort zal ik een paar foto'tjes maken van dr want ze is kwa bespiering en manen etc ook heel erg veranderd! Ook is ze soortvan stekelharig en heeft ze een heleboel witte haartjes door haar vacht heen!


Afbeelding
Zo rijden we nu rond :P


emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 14:04

Wat een leuk paardje! Ik volg!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-17 14:52

emilyslaluna schreef:
Wat een leuk paardje! Ik volg!


Dankjewel! En leuk dat je volgt :)


lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-17 16:45

Gisteren Tinkie voor het eerst laten springen aan de longeerlijn, eerst wat balkjes draven en uit eindelijk een klein steiltje. Tink vond het hartstikke leuk, zeker voor herhaling vatbaar! :)
Afbeelding


m0niekkkie

Berichten: 405
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:09

Ik volg ook! Super leuk!

Groetjes Mo

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:39

Ook jullie ga ik volgen. Vind de manen en sokken haar wel staan. Ik heb zelf ook een Tinker en het is een geweldig ras.

Ze hebben hun dagen dat ze ontzettend sterk zijn en met je aan de haal gaan maar ook dagen dat je de sterren van de hemel rijd.

Heel naar van je enkel.. Gelukkig ben je er weer boven op! Ben benieuwd naar jullie avonturen :D.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 15:53

Wat leuk! Ik ga jullie ook volgen :D

Wat een knappe tinker, oef even slikken die manen en sokken, maar het knapt wel lekker op!
Met suikerarme voeding kom. Je vaak al een heel eind betreft jeuk, en dan mooie zomer deken erop zodra de winter deken afgaat en dan heb je in no time een dikke bos manen :D

(zolang er wel eiwitten in haar krachtvoer zitten voor energie en spieropbouw en voldoende ruwvoer, mist ze die suikers echt niet ;))

Zelf een shire, net beleerd ook met sport ambities! (zie onderschrift) dus tot in de wedstrijd ring! 8-)

Laten we die penseel pootjes een poepie ruiken *\o/*

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-17 22:33

Leuk weer nieuwe volgers!

EAST schreef:
Ook jullie ga ik volgen. Vind de manen en sokken haar wel staan. Ik heb zelf ook een Tinker en het is een geweldig ras.

Ze hebben hun dagen dat ze ontzettend sterk zijn en met je aan de haal gaan maar ook dagen dat je de sterren van de hemel rijd.

Heel naar van je enkel.. Gelukkig ben je er weer boven op! Ben benieuwd naar jullie avonturen :D.


Jaa super ras! Het is idd nogal rastypisch van de ene dag erg sterk en de andere dag gewoon weer heerlijk te rijden!


Nadiine__x schreef:
Wat leuk! Ik ga jullie ook volgen :D

Wat een knappe tinker, oef even slikken die manen en sokken, maar het knapt wel lekker op!
Met suikerarme voeding kom. Je vaak al een heel eind betreft jeuk, en dan mooie zomer deken erop zodra de winter deken afgaat en dan heb je in no time een dikke bos manen :D

(zolang er wel eiwitten in haar krachtvoer zitten voor energie en spieropbouw en voldoende ruwvoer, mist ze die suikers echt niet ;))

Zelf een shire, net beleerd ook met sport ambities! (zie onderschrift) dus tot in de wedstrijd ring! 8-)

Laten we die penseel pootjes een poepie ruiken *\o/*


Jaa met de brokken had ik eerst heel eiwit vrije brokken, maar nu ik haar toch wel vrij vaak rij krijgt ze conditie brok en gaat dat ook nog goed met de jeuk.

Ooh ik ga jou topic ook bekijken! Super leuk een shire! En idd gaan hopelijk gaan tinkie en ik later okk de kwpn'ers etc er uit lopen op wedstrijd :P


lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-17 22:40

Vandaag een avondje lol met je knol *D Zonder zadel rond gehobbeld in de wei en toen ze daarna nog even mocht rollen ging ze op haar kont zitten :') en mocht ik bij haar staan, daar helaas geen foto's van.
Afbeelding
Afbeelding


EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 05:55

Dat zitten na het rollen is zo herkenbaar _O-

JoycexEnyaJarig

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:44

Ja indd doet mijne ook regelmatig :') Afbeelding

Enya&Betsy
Enya Klasse I-4 (107 goedgekeurde km's)
Youtubekanaal: http://www.youtube.com/user/SvennForEver


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, beegee, Bernadth99, Bielsje, BlauweSteen, Cjuan, fnpetter1990, GoogleAdsense, miamivice, MirjamRobin, Poekkie, Vagabondo en 142 bezoekers