[VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 09:06

Het ziet er zo grappig uit! Ze had ook een beetje jeuk bij haar staart dus ging ze rondjes draaien terwijl ze zat om een beetje te jeuken haha

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 09:45

Gosh haha!
Misschien kun je haar een keer goed wassen met teershampoo dat helpt geïrriteerde huid en jeuk. :)
Al zal er bij tink daarna wel een exceem deken op moeten tegen de jeuk ben ik bang.. :(

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 11:14

Nadiine__x schreef:
Gosh haha!
Misschien kun je haar een keer goed wassen met teershampoo dat helpt geïrriteerde huid en jeuk. :)
Al zal er bij tink daarna wel een exceem deken op moeten tegen de jeuk ben ik bang.. :(


Ik was haar al geregeld met teer shampoo en ze heeft altijd haar eczeem deken op, behalve gister avond toen mocht ze lekker even rollen en kriebelen met de anderr paarden zonder deken. Daarna weer haar deken op gedaan :)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:55

Nou, dat moet ook wel eens kunnen toch! :)

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 22:19

Vanavond weer even heel snel gereden tussen de buien door in de springweide. ze was braaf maar wel weer wat sterk.

Hier nog een leuke foto van Tinkie met een paard van ren stalgenootje, normaal hebben ze grote haat aan elkaar maar als tinkje jeuk heeft zijn ze beste vrienden :')


Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:38

Wat een heerlijke knuffel foto!

Heb je al eens geprobeerd als ze zich sterk maakt gewoon je handen vooruit te steken? Dan heeft ze niks meer om zich sterk op te maken.
Meestal (uitzonderingen daar natuurlijk) als je consequent rijd, met duidelijke hulpen en en je dat trucje toepast is het snel Over ;)

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 20:30

Nadiine__x schreef:
Wat een heerlijke knuffel foto!

Heb je al eens geprobeerd als ze zich sterk maakt gewoon je handen vooruit te steken? Dan heeft ze niks meer om zich sterk op te maken.
Meestal (uitzonderingen daar natuurlijk) als je consequent rijd, met duidelijke hulpen en en je dat trucje toepast is het snel Over ;)


Ik zal het de volgende keer proberen! Meestal als ik haar laag rijd en veel figuurtjes rijd word het ook minder maar ik reed gisteren in de springweide waar het een beetje glad was dus was dat ook niet zo handig

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 19:32

Vandaag 3 uur lang bezig geweest met tinkie haar stal :x Ze is omgewisseld met een ander paard omdat ze de hele tijd met haar kont tegen de deur zat te schuren en daardoor de deur uit de rails drukte en ik de deur amper open kreeg, bij deze stal kan dat niet, enige nadeel was dat de stal in geen tijden was gedaan en ik er drie kruiwagens uit heb moeten scheppen, en daarna nog tijden bezig geweest om het netjes te maken, en hooinet, dekens, dekjes, liksteen en voerbak op te hangen :=

Daarna nog even snel nog even bij Tinkie gekeken maar geen zin meer om haar nog te trainen, wel nog even snel haar nieuwe truucje gedaan en poging tot een foto maken :D

Afbeelding

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:50

Wat een komische foto! Ik snap dat je na drie volle kruiwagens niet meer zo'n zin had in trainen. Ik doe altijd mesten na het rijden :P om dezelfde reden.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 19:40

Echt zo onwijs trots op Tinkie vandaag <3 Toen ik Tinkie een paar weken had ben ik een keer alleen op buitenrit geweest met haar, en op zijn zachst gezegt ging dat niet echt ( lees, het laatste stuk tinkie alleen maar stijgerend of achteruit lopend :\ ) En daarna alleen maar samen op buitenrit geweest met anderen en dat ging wel goed! Vandaag een nieuwe poging gedaan en mijn vriend op de fiets meegesleept op de fiets om een buitenritje te doen en Tinkie deed het super! Ze was in het begin wat gespannen ze begon al snel te ontspannen en hebben we zo 2 uur door het bos gereden, en gecrost in een weiland dat niet meer gebruikt werd <<)

Onderweg naar het bos
Afbeelding

Ik nog ietswat gespannen en Tinkie aan het gluren de shetlanders aan de overkant :')
Afbeelding

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:49

Wat een gaaf beestje, leuk! Ik ga volgend.

Ooh heerlijk, in het bos rijden. Wij hebben hier alleen strand en duinen, en een mini bos waar je na 5 minuten weer uit ben, meer een parkje eigenlijk. Ik zou liever een bos willen. Heerlijk!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 20:26

Leuk weer een nieuwe volger! Ooh ik zou zo graag naar het strand willen, lijkr mij geweldig! Grappig dat jij dan weer liever naar het bos zou willen haha!

xDaim

Berichten: 261
Geregistreerd: 01-11-15
Woonplaats: in de stal.

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:01

Haha ruilen? :P nee ik ben echt meer een bosmens, heerlijk! Tussen de bomen. Hier is alles zo open, afgezien van een verdwaalde boom in duin.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:27

Tof! Dat wordt dus nog wel wat.
Ik vind je roze beugels echt tof staan bij het dekje, trouwens :D

Galaika

Berichten: 597
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:28

Wat een ontzettend leuk paardje! Ik volg en nog veel succes!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 22:31

Nissima schreef:
Tof! Dat wordt dus nog wel wat.
Ik vind je roze beugels echt tof staan bij het dekje, trouwens :D


Aah dankjewel! Ik ben er zelf ook helemaal weg van <3

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 22:32

Galaika schreef:
Wat een ontzettend leuk paardje! Ik volg en nog veel succes!


Dankjewel!

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 20:33

Vandaag ook weer eens een keer in de bak gereden, ze was erg druk maar veel gedraaft en al snel was ze heerlijk te rijden en volgde ze perfect op de hulpen, zelfs een gebroken lijn ging moeiteloos *\o/* , ook de galop ging super. Een paar weekjes veel buitenrijden doet haar goed :D

Ik hoop dat ik als school over 3 weken weer begint, dressuur weer op kan pakken met haar want ze doet het zo goed! En dan een keer een BB wedstrijdje mee pakken :)

Ook nog een foto'tje van mijn twee meisjes samen hooi eten, ze worden eindelijk een beetje vrienden :+

Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:22

Leuk zeg!!

Die verrekte gebroken lijnen _O-
Dacht de 1e keer dat pluis in 2e zou breken, ze begreep er helemaal niks van! Maar na 2 nachtjes slapen deed ze hem gisteren opeens bijna moeiteloos _O-
Vind het maar een rot figuur..

KootMiraDrum

Berichten: 8325
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:37

Ahh, Glinda.... die heeft nog een veulen van mijn hengst gehad.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 22:06

Nadiine__x schreef:
Leuk zeg!!

Die verrekte gebroken lijnen _O-
Dacht de 1e keer dat pluis in 2e zou breken, ze begreep er helemaal niks van! Maar na 2 nachtjes slapen deed ze hem gisteren opeens bijna moeiteloos _O-
Vind het maar een rot figuur..


Jaa echt een groot drama, eerst wou het niet ees lukken om iets te rijden wat er op leek, en nu Tinkie er een paar weekjes op buitenrit over na heeft kunnen denken kan Tinkie het nu ook moeiteloos *D

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 22:08

KootMiraDrum schreef:
Ahh, Glinda.... die heeft nog een veulen van mijn hengst gehad.


Dat was toch die drumhorse? Ik heb hem toendertijd een keer op de balingehof gezien en vond hem zo gaaf!

KootMiraDrum

Berichten: 8325
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:12

Hij heette Drum(shambo), ja, een tinkerhengst. Ik moet zelfs nog een foto van een dekking hebben, maar dan moet ik gaan zoeken op 3 externe harde schijven.

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [VOLG] Mijn Tink als sport paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:19

Ook even stipje in dit topic natuurlijk!

Over dat buiten rijden komt me trouwens erg bekend voor. Mijn tinker deed precies hetzelfde! Met een fietser kan ik ook wel naar buiten, maar alleen is nog steeds een no go. Naja ik leg me er maar bij neer.

lievenamme

Berichten: 286
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 22:28

KootMiraDrum schreef:
Hij heette Drum(shambo), ja, een tinkerhengst. Ik moet zelfs nog een foto van een dekking hebben, maar dan moet ik gaan zoeken op 3 externe harde schijven.


Oh dat is wel heel veel zoeken haha


Shelly21 schreef:
Ook even stipje in dit topic natuurlijk!

Over dat buiten rijden komt me trouwens erg bekend voor. Mijn tinker deed precies hetzelfde! Met een fietser kan ik ook wel naar buiten, maar alleen is nog steeds een no go. Naja ik leg me er maar bij neer.


Ja volgensmij is het ook wel een beetje een typisch iets, achja alleen is ook maar alleen dus ik rijd voortaan ook maar gewoon met iemand op de fiets of paard erbij :)