[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:10

Oh maar volgens mij past die kaptoom prima hoor, ik zie er niets verkeerds aan. Leuke foto's ook!

CaTi
Berichten: 35
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Een mooie plek!

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:31

Leuk topic, schattige pony’s. Het kan niet beter!

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:16

Ik vind de kaptoom mooi zitten! Zo'n dikke wintervacht vertekend behoorlijk inderdaad (hier een haflinger beer), maar als overal een hand tussenpast wanneer je de vacht plat drukt zit hij mooi toch?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 23:29

Het geeft inderdaad een heel vertekend beeld zo met die dikke vacht, verder zit hij wel gewoon netjes, en zou hem eigenlijk ook overal nog een gaatje strakker kunnen doen, moest zijn vacht niet zo 'in de weg zitten' :) .

Nog een leuke foto van mijn meisje deze avond, die stond lekker even te suffen in de stal toen ze terug binnen stonden, eerst opwarmen en dan lekker hooi eten! <3
Afbeelding

Jules begon natuurlijk gelijk te eten! Die had het niet koud denk ik, Vlekje ook niet natuurlijk, maar die vind het gewoon fijner om eerst even te acclimatiseren, Jules begint lever gewoon te vreten :Y) .

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:22

Ik vind Vlekje echt zooo schattig <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 15:24

Dat is ze ook Mer, zeker de verpakking, stiekem is ze ook een klein onbeleefd en ongemanierd draakje, maar wel een heel lief en schattig draakje <3

Zo, paardjes staan lekker buiten, stal is uitgemest en ze zijn ontwormd (nog op aanraden van de kliniek, vandaar het vreemde moment op het jaar). Waar veel paarden dan een drama van maken, vinden de mijne prima. Vlekje laat het gewoon gebeuren en die gekke Jules vond het spul echt lekker deze keer, die ging zelfs schooien om nog hahah :Y)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:46

Hahahaha na 30 jaar krijg je dat er toch niet meer uit ;)

Fijn dat ze zo makkelijk zijn met ontwormen, al heb ik daar met mijn dieren ook zelden last mee gehad...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 22:01

Domper, door het slechte weer dat hier morgen voorspeld wordt (hoewel ik sneeuw wel leuk vind :D ) gaat het lesje grondwerk niet door, we plannen het volgende week ergens in, hopelijk met beter weer!

Om mezelf te troosten, heb ik maar nieuwe spullen besteld voor de paardjes, want, elk excuus is goed voor nieuwe spullen :D . Kan niet wachten tot ze binnen zijn, 2 halstertjes. Een rode met superman logo's voor Jules een een lichtblauwe met cookiemonsters voor Vlekje :D
Afbeelding

En, ik ben met mama hout gaan halen, voor een nieuwe (mega grote) zadelkast (200 hoog en 150 breed, veel plaats *\o/* ) ben ook met papa al begonnen aan het in elkaar puzzelen. Maar dat werd even onderbroken, want papa moest naar de brandweer, dus daar gaan we volgende week mee verder :D

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:19

Oh dat zijn wel weer leuke spulletjes, jammer van de grondwerk les, maar wat in het vat zit verzuurt niet ;) Wel een foto plaatsen van de kast he, als ie af is.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 22:23

Die komt er zeker, weer een excuus om meer spullen te kopen natuurlijk haha :D
En inderdaad, die les komt weer wel, als het sneeuwt, wil Jules ook lekker paard zijn en dat mag hij. Hoop nu wel dat er echt sneeuw ligt morgen, dan kan ik weer leuke foto's maken!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:25

Tsja bij ons (ik woon in de winter in Oostenrijk) hebben we meer dan genoeg sneeuw :D je mag wel een beetje hebben :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 22:27

Oh, dat lijkt me heerlijk, Oostenrijk is een van mijn lievelingslanden en wil er ook echt graag een keertje in de winter naartoe, wij gingen altijd in de zomer met mijn ouders, echt een super mooi land :j

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:33

Absoluut, mijn man werkt er al 24 jaar iedere winter. Ik zit nu in mijn 6e seizoen. Het is hier echt schitterend :DAfbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 22:47

Haha maak mij maar jaloers ja :D ! Ziet er heerlijk uit :D !

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-18 20:07

Ik kreeg deze voormiddag een whatsappje van papa, of Vlekje en Jules misschien ook in de kast moesten passen, hij is een beetje groot uitgevallen zeg maar :=
Ach ja, moet ik maar veel spullen kopen om 'm straks te vullen O:)

Afbeelding Afbeelding

Lieve papa ook, dat hij gewoon gewoon al bijna de hele kast klaar heeft, zonder dat ik geholpen heb, echt kei tof van hem, en de kast ziet er echt wel super uit vind ik *\o/*

Veder gaat met de paardjes ook alles super! Morgen gaat mijn grondwerk lesje met Jules door, dus daar krijgen jullie ook een verslagje van na afloop, ik hoop met wat foto's :)

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:26

Het lang verwachtte lesje gaat dan toch door! Veel plezier!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:39

Mooie kast zeg! Handige papa :)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:29

Misschien kun je papa ook vragen of hij er een mooi trapje bij maakt zodat je ook bovenin de kast kan komen := damn dat is een beste kast!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 18:20

Hehe, wat een fijn lesje hebben we gehad zeg, we zijn ruim 2 uur bezig geweest (waarvan ongeveer 1 uur met het paard) en nu even alletwee de info verwerken :D

Heb een heel fijn gevoel bij mijn instructrice, ze neemt echt de tijd voor je & Jules kreeg ook ruim voldoende tijd om de nieuwe info te verwerken tussendoor :)
Vandaag hebben we heel basis dingen gedaan, focus lag op goed leiderschap door mij, wat heel leerzaam voor me & de puzzelstukjes vielen al snel op zijn plek :D
We hebben geoefend op stoppen en uit mijn persoonlijke ruimte blijven, na een paar x oefenen had Jules perfect door wat de bedoeling was :) En we hebben ook even geoefend op wijken voor druk van de carrotstick, wat na een paar x ook al vrij vlot ging!

Jules pakt het allemaal heel snel op, hij is heel leergierig en enthousiast! Maar, omdat hij eerder een introvert type is, heeft hij wel ruimte en tijd nodig om de nieuwe info te verwerken, een kriebeltje tussendoor en een momentje van pauze helpen hem daarin :)

De instructrice vond Jules een heel fijn en dankbaar paardje om mee te werken, een grote schat <3 Volgende week woensdag hebben we terug een lesje gepland, tussendoor kan ik oefenen met de dingen die we vandaag geleerd hebben.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:40

Leuk om te horen dat het allemaal zo goed ging! Je hebt dus weer mooi iets om naar uit te kijken!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 20:46

Inderdaad! En iets om mee aan de slag te gaan ook (& een reden om nieuwe spulletjes te kopen O:) ) .

De kast is gewoon al klaar, ik heb echt de beste papa van de hele wereld <3
TADAAAAA:
Afbeelding
Even voor het beeld, als papa 'in de kast staat' zie je pas echt hoe gigantisch ze is :o
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:49

Handige papa hoor ;) en heeft ie er een trap bij gemaakt :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 20:51

Hahaha, dat zei mijn zus ook al, nu nog een trapje voor u (want, ik ben zelf een 'mini') en dan is ze klaar :+

CoonArtJarig

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:55

Hahaha, leuk topic! Bloed kruipt waar het niet gaan kan! :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 19:24

Dus...
Als je dan toch een hele grote kast in de maak hebt, kan je maar beter zien dat je spullen genoeg hebt om ze mee te vullen, want een lege kast, da's ook geen gezicht, toch? O:)

Vandaag ging het helemaal mis...
Ik kan (of druf) sinds zondag terug auto te rijden en voor ik het wist, stond ik deze voormiddag plots in de epplejeck, ik kon er niets aan doen, het ging helemaal per ongeluk :o
Onderweg naar huis had ik tot overmaat van ramp ook nog eens een contact stick van FRA en een touwhalster bij voor Jules & hoofdstel-hangers en zadelsteunen voor in de nieuwe kast, verdorie toch...

Toen maar snel de paarden buitengezet en de nieuwe spullen veilig opgeborgen :j
Spoiler:
(lees, verstopt voor mijn vriend O:) )


Paardjes wilden graag meewerken aan een paar leuke foto's toen ik de buiten zette, knappe beestjes zijn het toch, ik ben nog steeds helemaal verliefd op ze <3
Afbeelding
Jules, je haar danst!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen weer de auto in, naar mijn ouders, mama is op vakantie, dus ik bracht een bezoekje aan papa... Lag er daar, alsof het allemaal nog niet erg genoeg was, nog een pakje voor me klaar ook, met NOG MEER nieuwe paardenspullen, sh*t :Y) ...

Mijn portomonnee is er niet zo blij mee geloof ik, maar zeg nu zelf, dit KAN je toch gewoon niet weerstaan :D ?! Hoewel het poseren deze keer niet zo van een leien dakje verliep, is het toch gelukt om van beide een goede foto te maken, een foto samen wilde niet lukken, ze gingen klieren met elkaar vandaag, wie het meeste aandacht mocht }>
Afbeelding
Super man Jules 8-)
Afbeelding
Coockiemonster Vlekje :+ (halster is vrij ruim bij de neus, maar het is toch maar 'voor de leuk' dus dat maakt niet zo veel uit :) )
Afbeelding

Zo, nu snel weer naar buiten om de stal uit te mesten en mijn twee draakjes binnen te zetten!