[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 12:48

En zo is het maar net, soms lopen dingen niet zoals je wilt, maar het brengt toch iets goeds mee. Je bent er sterker uitgekomen.

Wat een heerlijk uitzicht vanuit je badkamer.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-18 20:11

Dat is ook zo Mer! Zo was het met Vlekje ook vlak voor de zomer... Door haar RAO, lopen de paardjes nu wel lekker 24/7 buiten en kan ik mijn paddock dormen eindelijk echt waarmaken en Vlekje doet het ondertussen weer helemaal prima, geen hoesten of kuchjes meer *\o/*

Nu ja, lekker 24/7 buiten...

Vanmiddag dacht ik even écht dat Jules viezer was dan Vlekje :j
Afbeelding
Afbeelding

Even maar :x
Walter erbij geeft een goede indicatie van hoe erg het is (mocht het niet duidelijk zijn op de foto :)) )...
Afbeelding

Ik ben er wel achter wat mevrouwtje haar plan is ondertussen :j Ze wil gewoon ook een fjord worden, en ik moet zeggen, dat haar poging niet geheel onverdienstelijk is :D

MAAR, ik wil echt even een ode brengen aan de magic brush bij deze, ik geloof ze, echt, magisch zijn die dingen _/-\o_
Na 5 minuten poetsen, in het donker, kende ik Vlekje gewoon terug :wow:
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 21:27

Oef ze maken er wel echt een enorme bende van <3 hihi maarrrrr je hebt ze weer terug in model :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:21

Mooie fjord in wording! haha. En goede reclame voor de magic brush haha

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-18 21:12

Gelukkig was het vandaag een dagje droog, en moest ik alleen maar even wat droog zand van ze afborstelen vanavond, scheelt weer heel wat werk :))

Zo, best een emotioneel momentje vanavond, de laatste keer dat ik twee paardjes eten gaf in beeld...
Afbeelding
Gelukkig niet omdat een van mijn vriendjes weg gaat, die blijven lekker hen leven lang hier <3
Morgen verhuisd het paard van mijn zus naar ons paradijsje :) Ben ZO benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen morgen, hoe ze op elkaar gaan reageren, hoe Callista het hier zal doen, of Jules verliefd wordt op dr, of dat Vlekje juist helemaal aan haar gaat plakken :):)

Callista heeft headshaking syndrome, we hopen dat ze hier meer tot rust kan komen dan op haar vorige stalling. Ze heeft vooral veel last bij regen, waardoor ze nu veel binnen moet staan. Hopelijk brengt 24/7 buiten met schuilmogelijkheid en fijne kuddegenootjes verlichting voor haar! Morgen volgt er dus een spannende update in ons topic!

Vanaf nu zullen jullie dus ook de avonturen van Callista hier een beetje mee kunnen volgen, ik ga het lekker druk krijgen vanaf morgen :) ! We kijken er heel erg naar uit, al is het ook super spannend natuurlijk :#

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 21:24

Oh jeetje wat spannend zeg, ik hoop dat Callista morgen goed opgenomen wordt in de groep en ze bij kan komen bij jou in je paradijs!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 12:15

Zo, Callie is verhuisd :)
Het gaat (voorlopig, even afkloppen) goed! Ze staan nu nog met een draadje ertussen, zodat Callista alle indrukken even rustig binnen kan laten komen, want dat zijn er hier natuurlijk heel wat :)) Loeiende koeien, mekkerende geiten, wapperend plastic, enge hooinetten, ... ze mag er eerst even rustig aan wennen, voordat er ook nog 2 vreemde paardjes bij komen :j

Het is wel een leuk uitzicht nu uit het raam, 3 paardjes in plaats van 2 :D Ze staan er nu ook alle 3 lekker rustig bij. Vlekje en Jules eten hooi, Callista snuffelt rond en ontdekt alles op haar eigen tempo...
Ik verwacht een beetje dat Callista de leidersrol op zich zal nemen, Jules is heel rustig en Vlekje vind het allemaal prima :) Vanmiddag zetten we ze samen, op het gras, spannend!

Alvast wat foto's van 'de nieuw samengestelde kudde' <3
Eerst vanop een afstandje...
Afbeelding
Afbeelding
Maar er werd ook al even gesnuffeld <3
Afbeelding
De stal werd vanop een afstandje verkend :j
Afbeelding
En nog een paar van mijn 2 beertjes :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 15:51

Wat een leuke foto update, spannend hoor Callista erbij :D ik hoop dat alles in één keer goed gaat. Vlekkie en Jules staan al zo'n tijd samen. merk je meteen iets van het headsheaking syndrome nu ze bij jou buiten staat omdat ze hiervoor veel binnen stond vanwege die afwijking?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 16:10

Helaas shaked ze nu heel fel :(
Regen is een enorme trigger, ze staat wel in de schuilstal, maar de da is onderweg, want dit is geen doen, hopelijk kan die iets betekenen...

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 16:24

Oei wat vreselijk vervelend, ik was er al bang voor omdat je eerder zei dat ze vaak op stal stond vanwege het HS. Misschien is het ook door de extra stress en strekt het snel bij...

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 17:26

Leuk de 3 paardjes zo aan huis! Hopelijk kam de DA Calista wat helpen..

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 17:35

Helaas, de DA was heel duidelijk :(
Ze heeft pijnstilling gekregen, maar het is dwijlen met de kraan open. En Callisa heeft pijn, constant. Paard waardig valt het niet te maken, niet door een andere stalling, niet door een of andere therapie ;(
De hs is zo erg bij haar, heb het nu zelf gezien, en het is echt verschrikkelijk, helaas zullen er ook moeilijke beslissingen genomen moeten worden :(:)

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:00

Tsja ik denk als ik het zo hoor dat Callista beter af is op de eeuwige groene velden... Heftig hoor sterkte... Ik weet ondertussen hoe snel jij je hecht aan de beestjes dus ook dit zal je aan het hart gaan...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 22:03

Zo, wat een roller-coaster vandaag, van heel blij en happy, naar verdrietig en bang. En ondertussen ook terug een beetje hoopvol. Callisa is weer 'thuis' op haar oude stal. Oorspronkelijk om haar daar deze week ergens rustig te laten gaan, op een bekend en veilig plekje...

Alleen toen ze thuis kwam, viel er gelijk zo veel spanning weg... Het was ook zo veel in een keer hier, nieuwe plek, nieuwe paarden en dan die verdomde regen ook nog eens :(:) Nu ze weer op haar vertrouwd plek staat, schudt ze niet meer, compleet niks...

We (of ja, Kelly natuurlijk :) ) geven haar nog een kans! Kijken of we een soort regen masker kunnen maken, en vooral even weer rust op haar vertrouwde plek...

En wij namen vanavond ook even rust, wat een dag zo, arme vriendjes van me zullen ook wel helemaal in de war zijn :(:)
Afbeelding
Afbeelding

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 14:18

Ik had al wel gedacht dat haar schudden zou verergeren,in het begin althans,door de stress van een verhuizing.Ook al is dat dan naar een heel leuke plek. En pijn is het niet want je hebt haar pijnstilling laten geven en dat maakt niets uit wat betreft het schudden.Goed dat je het nog probeert. Zijn er voor paarden geen anti-stressmedicijnen?Ik heb wel met jullie te doen,want dit is toch je eerste eigen paard en dan meteen al zoveel problemen.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-18 16:09

Dat hadden wij ook verwacht anjali, het was gisteren ook een combinatie van de stress en de regen natuurlijk, daar zijn we ons ook van bewust. Alleen was het op deze manier echt niet paard vriendelijk om nog een weekje af te wachten, het schudden was echt extreem...

Ondertussen staat ze weer rustig op haar oude vertrouwde plekje, daar kon ze gelukkig gelijk terug trecht! Mijn zus heeft contact met mensen die maskers kunnen maken, een goede cranio, de dierenarts en die heeft ook contact met de mensen van Merelbeke. Meer kunnen we nu echt niet doen, het is even echt alles op alles zetten en hopen dat er een oplossing uit voort komt :j

Op donkere momenten kan je soms het beste zoeken naar nieuwe lichtpuntjes... Het was (en is nog steeds wel) een emotioneel en vreemd weekend. Maar naast veel stress en zorgen gisteren, brengt het vandaag ook mogelijkheden en hopelijk oplossingen...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 13:01

Dus, mijn plan was om vandaag van die leuke, foute kerst foto's te maken met de paarden. Met slingers en foute kerst truien enzo <|-

En toen trof ik dit aan en maakte ik de beslissing om gewoon weer naar binnen te gaan :x
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 15:13

Hahaha. Ik denk dat de kerstslingers hard waren weggewaaid haha

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 20:11

Ze zouden in ieder geval flink nat geregend zijn..

Gelukkig hebben de paarden een schuilstal met dit weer :j Ik heb ze maar een beetje 'opgestrooid' met oud hooi. Het is maar een mini hoekje, net groot genoeg voor een paard om te liggen :) Binnenkort komt er stro in de stal, als het echt koud wordt :brr:
Afbeelding

Het zou natuurlijk wel schelen als de paarden ook in de stal zouden gaan staan 8)7
Verzopen paarden kinders :(:)
Afbeelding
Afbeelding

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:36

Ach, zo worden ze weer een beetje schoon :')

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 12:49

Tsja die van mij staan ook gewoon buiten in de zeikende regen :')

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 22:29

Schoon zijn ze er niet bepaald van geworden helaas :=

Vandaag ben ik met Kelly mee geweest naar de kliniek, Callista weg gaan brengen voor een nieuwe PENS behandeling. Na de middag hebben we nog wat geklust op de paddock :)

Alleen deze keer niet voor de paardjes zelf (ik wel eigenlijk, heb alles uitgemest in de regen :7 ) maar voor de nieuwe buurvrouwen van Vlekje en Jules :j

Tok, tok, tok en tok zijn naast de paarden komen wonen. We kregen met ons huwelijk 4 mestkippen cadeau van de vrienden van Pieter. Leuk, want ik wilde al langer kippen (legkippen wel te verstaan!) maar de schoonpapa was daar niet voor te vinden :=
Tok, tok, tok en tok lopen hier nu dus nog steeds vrolijk rond, want ik wil (en ga ;) ) ze niet opeten/slachten. Maar ze waren wel toe aan een groter (en droger) verblijf plekje... Ze zaten nog steeds in een geimporviseerd hoekje van het geiten weitje (ook een cadeautje van de vrienden van Pieter trouwens, dat weitje op onze tuin, wilde ik al langer, maar Pieter was niet overtuigd.. Leuke vrienden heeft ie wel <<) ) en daar waren ze ondertussen wel uitgegroeid...

In ieder geval, hebben de paardjes nu 4 nieuwe kakelende buurvrouwen.
Ze kwamen heel dapper een kijkje nemen vanavond, Jules heeft niet eens geknord, bijzonder, want ik had toch een lichte schrik reactie verwacht :j

Zie ik dat nu goed, Vlekje?
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 13:38

Leuk dat Tok, Tok, Tok en Tok er naast wonen :D leggen mestkippen ook eieren? Worden die kippen niet veel te zwaar voor de poten?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 14:33

Normaal gaan ze wel eieren leggen, Mer. Maar we verwachten dat ze pas rond februari gaan leggen, na de winter.
Door ze vrij schraal te voeren, zijn ze ook niet zo super zwaar. Ze kunnen in ieder geval nog goed op hen poten staan :j Normaal waren ze nu natuurlijk al lang dood, dus het is best bijzonder dat ze het nog zo goed doen :)
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:38

Gelukkig maar, ik had begrepen dat mestkippen genetisch zo zijn gemanipuleerd dat ze extreem snel groeien en dus uiteindelijk te zwaar zijn voor de poten :=

Ik heb trouwens leghorns en rode islanders en die leggen dus ondanks de winter echt veel... :=