[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:05

Volgende keer wel een fotootje maken van de zijkant met dat prachtige zadel op <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 22:11

Mer1980 schreef:
Volgende keer wel een fotootje maken van de zijkant met dat prachtige zadel op <3


Die heeft mijn lesgeefster wel gemaakt, dus die komt er binnenkort ook snel aan, of dat hoop ik toch :D En van de zomer komen er vast een hele berg foto's van lange buitenritten in WN outfit :j

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 15:39

Ikke trots *D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jules hield zich ondertussen rustig bezig :Y)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:42

Is hij nu zo groot of ben jij zo klein :D maar leuk hoor, en je hebt een knap zadel! Jules lijkt wel 1.80m

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 21:59

Haha, het laatste Mer ;) Ik ben een dropje van 1.53m, Jules is verre van 1.80m, hij meet 1.43m schofthoogte, hij toont inderdaad giga als ik erop zit, haha :))

Vandaag hadden ze de wind in hun bolletje hier, Jules deed niets anders dan op en af galopperen, Vlekje ging een beetje in de weg lopen. Ze hebben door dat het weer gaat veranderen hiero denk ik! :brr:

Afbeelding Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:07

Nou het misstaat niet hoor, al ben je een ukkie :D het kan prima, alleen lijkt hij natuurlijk wel groot zo ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 22:10

En dan zit ik nog lang in zo'n western zadel, normaal zit ik (veel) korter, hier was Jules ook nog wat ronder (ahum, heel dik :) ), dan toont het helemaal alsof hij een reus is :D

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:15

Hihi het lijkt inderdaad wel de grootste fjord ooit :D En hij was wel wat te dik ja, maar ach ;) dat was toen en nu is nu. Ik hoop dat hij nu weer helemaal opknapt en jouw rug ook snel weer ok is.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-18 20:26

Dat is lief Mer, dankjewel, ik hoop ook dat we snel weer helemaal de oude zijn alletwee, zodat we er deze zomer terug vol tegenaan kunnen samen :j

Vandaag de koude getrotseerd, maar niet voor niks :brr:
Naast het feit dat ik mega veel geluk heb met mijn 2 knappe paardjes, heb ik ook nog eens een zus die fotografe is... Vandaag paardjes (letterlijk) uit de paddock geplukt en wat foto's gemaakt, kijk die knapperds van me nu :~

<3
Afbeelding
Afbeelding
Dat tongetje van Jules :+:
Afbeelding

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:14

Wauw, wat een prachtige foto's <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 00:14

Ze zijn leuk he *D (al zeg ik het zelf :o )

Er zijn nog veel mer leuke foto's van gemaakt, die komen later nog, in een mooi fototopic, dat verdienen mijn knapperds nog wel een keertje :j Ben zo trots op ze, wordt helemaal verliefd van de foto's <3

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:35

Gelijk heb je!

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:52

Lekker handig 2 van die grote knuffelende haarballen als je wil fotograferen :+
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:24

Gave foto die eerste zeg, en de kusjes foto's zijn de makkelijkste om te maken met die haarballen van jou :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 21:09


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 21:38

Super gave foto's hoor, handig zo'n zus :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 23:02

Nog een dikke knuffel voor het slapengaan <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 15:04

ahhhhh <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 13:04

Zo, het was hier een beetje stil, heb een drukke week gehad (weer terug aan het werk, joepie :D ! ) en door het ijskoude weer niet zo veel gedaan met de paardjes...

Vandaag waren ze wel helemaal in hun element, eindelijk die vervelende wind weg & een laagje sneeuw, paardjes waren helemaal happy <3

Afbeelding
Afbeelding
En Jules zou Jules niet zijn als hij dit niet even deed...
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-18 17:01

Zo, ondertussen is het witte laagje al weer zo goed als helemaal weg, maar we hebben er wel alles uitgehaald wat er in zat vandaag. De paardjes vinden dit weer echt heerlijk, dus we hebben er maar van geprofiteerd, 't zal wel de laatste koude zijn deze winter :brr:

Vanmiddag nog even een kort ritje gaan maken met de slee (het ging nog net om lekker te glijden, en als het niet meer gleed, stapten we effe af :) ), Jules mocht gezellig mee aan de hand. Meteen de eerste keer dat hij terug 'buiten' kwam na zijn operatie. Hij was lekker fris en happy, maar wel braaf, knappe vent! <3
Afbeelding Afbeelding

En nadien nog effe lekker gekroeld met Vlekje, die was moe hoor, van al dat harde werk vanmiddag... (of ze heeft les in 'poseren' gehad van Jules :+ )
Afbeelding Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:02

hahahahaha heerlijke beesten, ik was de afgelopen dagen even niet online, ben weer thuis in Nederland na bijna 2 1/2 maand Oostenrijk ;) dus inpakken en 12 uur autorijden met 2 kids zucht....

Leuke foto's hoor, heerlijk met de slee :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 19:38

Zo, dat zal wel wennen zijn Mer, terug in plat Nederland na zo een lange tijd in die prachtige bergen...

Ik heb een heerlijk middagje met de paardjes achter de rug. Heb het nu druk voor school, de oudercontacten komen eraan, dat betekend lange dagen (rapporten schrijven enz.). Dus wat ontspanning tussendoor is meer dan welkom & daar helpen mijn 2 knappe wollies me graag bij <3

Heb een hele fijne les gehad met Jules vanmiddag, hij was goed bij de les & pikte de dingen goed op, we hebben weer wat om mee aan de slag te gaan de komende periode :)

Na de les heerlijk gepoetst... Vergeet 'the war on drugs', ik ga voor 'the war on hair' echt niet te doen hoeveel haar er vanaf komt nu, en maar poetsen /3
Ze helpen me gelukkig wel mee tijdens het poetsen, dit doen ze bijna altijd als ik poets, ook even met elkaar gaan kriebelen, lieverds van me :+:
Afbeelding Afbeelding
Vlekje stond na haar poetsbeurt heerlijk te dutten, wat een dotje is ze toch!
Afbeelding

Normaal zou de smid ook nog komen vanmiddag, maar die ligt er even tussenuit na een valpartij. Heel toevallig is mijn lesgeefster ook hoefsmid, dus die komt morgen langs voor de hoeven van de paardjes, handig!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 10:45

wow je kan er kussens mee vullen :D Al dat haar!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-18 21:47

Mer1980 schreef:
wow je kan er kussens mee vullen :D Al dat haar!


Dat zou je inderdaad zeker en vast kunnen Mer! Heb al wel eens gedacht om een knuffeltje te maken met hun haren als vulling, maar ik denk niet dat je paarden haar kan wassen (mijn machine gaat daar ni blij van worden :D ), en zonder wassen is het een beetje een vies idee natuurlijk :)


Soms hé, soms vraag ik mezelf echt af waarom ik paarden heb en geen goudvissen ofzo ~~}>

Vandaag besloten meneer en mevrouw (al ben ik er zeker van dat mevrouw met heet geweldige idee kwam) om even lekker de draad van de paddock te slopen en gezellig in de wei te gaan staan :roll: . Terwijl ze 'ontsnapt' zijn, hadden ze ook last van een kleine identiteitscrisis... Ze waren even vergeten dat ze paardjes waren & geen varkens, die lekker in de modder rollen 8)7
Afbeelding Afbeelding

De smid is ook langs geweest vanmiddag, na hun sweet escape poging... Paardjes waren zoals gewoonlijk super flink, ze geven dan echt geen kick :) Smid/lesgeefster vond ze ook bijzonder braaf. Vooral van Vlekje stond ze te kijken. Ze had nog nooit zo'n brave shetlander bekapt en ze was ook nog zo lenig voor haar leeftijd, knappe meid van me <3
Alleen hadden ze beide wel last van rotstraal -O- Ze heeft het nu behandeld en ik heb ook gelijk zalf/product besteld om de behandeling verder te zetten. Ga ook maar (op haar aanraden) een kuurtje Biotine bijvoeren, hopelijk zijn ze er dan snel vanaf :(:)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 09:42

Wat betreft de haren in de wasmachine, ik heb ooit als pubermeisje van 13 een hele berg haren van mijn pony toendertijd in mijn jaszakken gedaan met hetzelfde idee. De ritsjes zaten dicht van de zakken. Mijn moeder heeft toen mijn jas in de was gedaan zonder dat ik dat wist. Toen mijn jas eruit kwam waren het allemaal hele mooie haarballetjes geworden. Ik heb die bolletjes nog heel lang gehad. Je zou dus kunnen proberen veel haren in bijvoorbeeld een washand te proppen, deze goed dicht te maken en dan de wasmachine in te gooien. Dan heb je geen haren in je machine en wie weet net zulke leuke bolletjes als ik jarenlang heb gehad. Ik ben nu 37 dus ik heb geen idee waar ze zijn.

Balen van de rotstraal, maar het is ook wel echt heel vies en nat geweest. ik smeerde altijd teer op de hoeven.