[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:46

Wat lief :+:

La_Lune

Berichten: 426
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:47

Ik wordt nog steeds zo blij van dit topic!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-18 21:21

In het kader 'Jules poseert normaal voor een foto' maakten we vandaag deze selfie na het rijden _/-\o_
Afbeelding

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 15:06

Uhmm ik weet niet hoor... Maar dan kijkt jules eens een keer " normaal " staat zijn baasje gekke bekken te trekken :roll:

Btw die selfie met jullie allemaal Is echt heel mooi om te zien!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 22:25

Haha, probeer maar eens normaal te kijken, als je paard het leuk vindt om dikke natte zoenen te geven (in ruil voor koekjes uiteraard, het is en blijft een fjord he :+ )!

Ik vind die foto's ook heerlijk om terug te kijken Benoite :j Was ook een heel gezellig momentje, Jules komt niet zo snel kijken als ik met Walter aan het kroelen ben, Vlekje wel altijd, dus het was extra gezellig nu Jules er ook bij kwam :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-18 21:44

Zo het is hier even een tijdje stil geweest... Ik lag zelf op de bank met een flinke keelontsteking dus de paarden hadden even verplicht een weekje pauze -O-

Terwijl ik ziek was hebben Pieter en zijn vader wel al een begin gemaakt aan de constructie voor de stal in de weide.. Ik noem het nu ons paardenkasteel, ze valt nogal hoog uit :wow:
Afbeelding
Jules vindt het gelukkig helemaal prima, die kan ondertussen ook een 'duckface' maken :))
Afbeelding

En vandaag voelde ik me gelukkig weer helemaal fit! Tijd om die kleine viespeuk eens onder handen te nemen :=
Afbeelding
En na 2 minuten poetsen, wat een uitvinding die magic brush, ze zijn echt gewoon magisch!
Afbeelding

Daarna nog een klein rondje gaan wandelen met mijn meisje we hebben er beide van genoten <3
Afbeelding
Afbeelding
En terug thuis werden we enthousiast onthaalt door onze grote vriend! Die mocht grasjes eten tussendoor maar kwam in volle vaart aangelopen toen hij ons terug zag komen <3
Afbeelding

Dikke liefde hierzo :+:

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 11:32

Leuke update weer, hoop dat je keelontsteking over is. Knappe Vlekkie <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-18 21:22

Mijn keel is weer helemaal in orde hoor :j Even flink ziek geweest maar nu is alles weer toppie :)

Donderdag weer lekker 'geknutseld' aan de schuilstal.. Een hele onderneming is het. Pieter aan de laspost en ik met de verfkwast :#
Afbeelding

Vandaag wilden meneer en mevrouw om een of andere reden niet op de foto... Kleine zwijnen zijn het }:)
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-18 21:44

Tsja weide, klei + water = modder = smerig paardenbeest. Heel erg herkenbaar! :')

Zil
Berichten: 360
Geregistreerd: 11-02-08

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 00:47

Goh, wat ben jij toch leuk. Heel je topic gelezen en volg nu al een hele tijd. Maar nu wil ik toch echt even zeggen dat je heel leuk schrijft. En wat heb je leuke paardjes!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 19:26

En dan zitten wij hier nog op zandgrond he, kan je je voorstellen wat voor een varkens het zijn ~~}>

Wat een lief compliment Zil :)
Ik ben gewoon echt gek op ze en dat kan ik niet verstoppen <3 Gisteren zei ik nog tegen mijn familie dat ik een geen crazy cat lady (hoewel ik dat ook wel een beetje ben := ) maar een crazy horse lady ben :))

Deze crazy horse lady heeft nu een weekje vakantie *\o/*

Tijd dus om...
De stal verder te schilderen. Die is nu echt klaar! Of de verf dan toch, voor de rest heb ik mijn sterke man nodig <<)
Afbeelding

Lekker paardjes te poetsen <3
Afbeelding

Een wandelingetje te maken met Jules. Wat ben ik trots op 'm. We zijn eigenlijk nog maar 2x alleen gaan wandelen. De eerste keer is al meer dan een jaar geleden en toen was meneer heel stressy. Vandaag was hij zo rustig en flink, ik was helemaal trots op hem *D
Afbeelding
Afbeelding

En de paarden wellness is ook nog wat gegroeid.. Kokos matten zijn ook lekker voor ze om aan te schuren denk ik :j
Afbeelding

Morgen voorspellen ze regen met bakken hier.. Dus ik denk dat ik meneer en mevrouw zo toch maar even een regendekentje op leg, dan worden ze tenminste niet kletsnat :brr:

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-18 22:20

Zo, ongewone taferelen hier in ons paddock :brr:
Ze voorspellen 46ml regen hier morgen en ijzige wind uit het noorden. Dus ik heb ze maar even onder een dekentje gezet. Ze vonden het best zelf, ik vind het nog steeds een vreemd zicht, maar ze zullen er wel deugd van hebben :j !
Afbeelding
Vlekje staat er wat droopy bij op de foto, maar dat komt door de flits :D Ze staan nu lekker samen hooi te eten met hen dekentjes op :Y)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:33

Mijn teddybeer staat gewoon zonder deken in de regen, maar ze kan naar binnen wanneer ze wil ;) ik ben wel benieuwd naar de stal nu die af is.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 13:29

Haha ik zie dat mijn berichtje niet zo handig was getypt :))
De stal is nog niet helemaal klaar, wel de geraamtes, maar er zitten nog geen panelen tegen. Normaal moet die volgende week eindelijk echt klaar zijn! *\o/*

Dat is de reden dat ik ze toch maar onder een deken heb gezet Mer, de mijne kunnen niet binnen even op gaan drogen als ze dat willen. Vannacht is er hier al meer dan 20ml regen gevallen en ze voorspellen voor vanmiddag nog eens zo veel en kei harde NO wind :brr:

Alleen kwam ik er vanochtend achter dat Vlekjes deken niet meer helemaal waterdicht is -O-
Dus dan maar snel naar de EJ gereden voor een nieuwe, er was nog 25% korting op, dus dat was een fijne verrassing! Heb maar gelijk 2 nieuwe halstertjes gekocht ook :$

In het nieuw dan maar, mijn verzopen paardenkindje <3
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:41

Ahhhh ik dacht al waarom een deken op als je stal af is, maar die is nu dus nog niet af ;)
Al snap ik sowieso wel dat je Vlekkie voorziet van een deken, een pony van die leeftijd houdt zichzelf toch wat minder makkelijk warm....

Wel een prachtige deken <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 15:04

Dat is ook zo Mer! Met 1 dagje een dekentje doe ik ze vast geen kwaad, al is het wel tegen mijn gevoel hoor, haha :))
Al doet haar vacht het nog zeer goed gelukkig, van de week stond ze zonder deken, op de vies foto's was ze onder haar natte en vieze vacht nog gewoon droog en warm (maar toen regende het enkel 's nachts) :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 21:01

Vlekje, Jules en ik presenteren jullie: 'Door weer en wind'.

Met lekkere lauwe slobber (ik vond vandaag een sample zakje terug bij het opruimen, ideaal met dit weer! :) )
Afbeelding
Afbeelding

En fancy regenjas - hooinet - paarden selfies *-:)
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:03

Hihi ja het was bar en boos gisteren met het weer, er is genoeg water gevallen voor de hele maand wat mij betreft.....

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-18 21:05

Happy Halloween! }>
Afbeelding
Afbeelding

Oké, ik geef toe, heel monsterlijk of eng zien ze er niet uit. Zeker niet met die pluizige vachtjes van ze :))
Maar goed, Jules besloot dat hij toch wel even écht van je halloween moest doen, en zich daarom maar als een monster(tje) te gedragen tijdens de les, jeetje, ik voel m'n benen nog... ~~}>

Het plan was, om rustig een keertje naar buiten te gaan onder begeleiding van mijn instructrice. Rustig, niets forceren een kort stap ritje :j Dat was het plan, maar de uitvoering liep iets anders :x
Meneer is er 3(!!) keer vandoor gegaan. Wat een dominant monster(tje) had ik onder mij zeg }:) . Hij was het er duidelijk niet mee eens dat ik ineens dingen vroeg. Mooi reflectie momentje was het wel voor mezelf. Wandelen was altijd echt een beetje hobbelen en Steffi hobbelt wel met mij mee. Maar vandaag wilde die Steffi gelijk wel heel veel de baas spelen en daar was meneertje het niet mee eens := Ik ben wel 3x kunnen blijven zitten gelukkig :j

Ik plaats natuurlijk liever alleen maar vrolijke goed nieuws updates, van lesjes die vanzelf gaan, maar toch ben ik ook wel tevreden over onze les van vandaag! Ik heb een stukje van mijn angst overwonnen, want ik ben blijven zitten. En we hebben ook weer wat om mee aan de slag te gaan, die rem moet er écht op! Volgende keer gaan we weer naar buiten, ik oefen ondertussen op remmen en noodremmen... :Y)

Oh nog een detail, meneer of mervrouw monster vond het ook wel een goed idee om eens te proeven van mijn kokos matten :=
'Goodbye' inderdaad :))
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:16

Hihi ze lijken wel hongerig ;) maar goed voor je zelfvertrouwen dat je goed bent blijven zitten zeker na je ongeluk!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 22:30

Ja hoor na een beetje bloed (arm pinkie van me :(:) ) , veel zweet en gelukkig zonder tranen is ze dan eindelijk écht klaar... Onze 100% zelf gemaakte schuilstal *D
Afbeelding
Afbeelding
Nu alleen nog de moed verzamelen om binnen te gaan :))
Afbeelding

Verder kwam vandaag ook een osteo voor de paardjes... Opzich was alles aan de buitenkant prima. Jules was voor zijn type (te dik en koudbloed) verrassend goed. Ik citeer: 'Bij paarden van zijn soort heb ik normaal veel meer werk'. En Vlekje 'Gaat nog zeker 10 jaar mee zo'. <3
En toch liet ik mezelf allemaal dure supplementen aansmeren :o Beide paardjes konden wel een leverkuur gebruiken en Vlekje ook iets om dr maag te ondersteunen en zo weet ik ook weer waarom ik ga werken :$

Maar goed. De beestjes kunnen er maar wel mee varen. Al denk ik wel dat ik volgende keer iemand anders laat komen. Heb achteraf niet zo'n fijn gevoel bij deze man, iets te weinig uitleg en iets te veel verkopen zeg maar :\

Al vond Vlekje het gelukkig wel oké allemaal!
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-18 18:47

Wat een prachtige ochtend was het vanochtend.. Ik trof dit heerlijk rustgevende tafereeltje aan toen ik opstond <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Begin de dag met een lach *D
Afbeelding

En ondertussen ontdekte ik dat Jules de stal niet meer zo spannend vond. Je kan een koudbloed ook gewoon het beste met eten overtuigen :j
Afbeelding

Vlekje stond terwijl wij aan het ontbijten waren een beetje in de stal te kijken. En toen bedachten we ons dat de opstap voor haar niet zo handig was...
Lieve Pieter heeft dat gelijk voor ons opgelost <3 En nu lopen ze beide vlotjes binnen en buiten :j
Afbeelding
Afbeelding

Al helpt het volgens Pieter wel om ze een beetje te overtuigen. En het werkte ook serieus, Jules liep zo achter Pieter de stal in. Vlekje liet zich niet zo makkelijk vangen :))
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:25

Hihi Jules & eten = oplossing voor bijna alles :D hihi. Mooie stal hoor, lekker onderhoudsarm. :D

Fijn dat ze weer een goede apk hebben gehad bij de osteo ik liet die er bij mijn paarden ook altijd preventief bijkomen alleen heb ik nog nooit middeltjes aangesmeerd gekregen ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-18 19:08

Haha, Jules is inderdaad altijd wel te overtuigen met iets om te eten, je bent een Fjord of je bent het niet natuurlijk :Y)
De stal zelf is inderdaad lekker makkelijk in onderhoud, eventueel over een paar jaar nog eens een likje verf hier en daar, maar verder staat die nu om lang te blijven staan :j Alleen vinden meneer en mevrouw het uiteraard ook een leuk overdekt toilet :roll: Denk dat ik de stal toch maar dagelijks uitmest, de rest van de paddock doe ik ongeveer 2x per week, maar dat gaat hier niet voldoende voor zijn vrees ik :=

Denk dat ik volgende keer ook gewoon een andere osteo laat komen. Ik heb mezelf ook te makkelijk dingen laten verkopen vrees ik. Maar het was volgens mij ook niet de eerste keer dat deze meneer mensen makkelijk dingen verkocht :x

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 10:45

Ach baadt het niet schaadt het niet, alleen je portemonnee natuurlijk :D als Jules en Vlekkie zich beter voelen is dat fijn en dan probeer je de volgende keer een ander tenzij je paarden nu door al die extra dingetjes opeens zich veeeeeeeel beter voelen ;) ik ben niet zo holistisch aangelegd enzo maar ach...