[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:08

Oh gefeliciteerd :D Hij heeft je gevraagd?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 21:09

Oh, al bijna een jaar geleden ondertussen :D
Op 14 mei heeft hij me gevraagd, op 28 juli trouwen we, lekker veel tijd om alles te plannen dus :) !

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:11

Ik haak een beetje laat in, maar kom toch ook lekker meevolgen en -genieten van de avonturen van jouw vrolijke haarballen!
Heb al zitten smullen van de foto's in dit topic, zal ook even naar je andere topic kijken :D

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:12

Ooohhh dat is ruim de tijd :D ik was 11 augustus gevraagd en 12 oktober zijn we getrouwd (2012) dus 2 maanden om alles te regelen ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 21:15

Leuk dat je komt volgen Shirley! :D Even helemaal off topic, maar jouw OS is echt prachtig, die ga ik denk ik proberen te 'handletteren' en ergens in huis op hangen!

Zo Mer, ik had mijn jurk al in oktober, de zaal ligt al vanaf eind mei vast, zelfs mijn mama heeft vandaag al een outfit gescoord, vervoer ligt vast, ... Zou echt heel veel stress krijgen als alles op korte tijd zou moeten gebeuren, maar ieder zijn ding natuurlijk :D Lijkt me ook wel leuk dat het er zo snel is :) !

Prethoofd op wandeling vandaag :D <3
Afbeelding

Hier zit mijn vriend dus achter Jules verstopt ;)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 21:24

En wie duikt er weer het gras in? _O-


Ja, mooie spreuk, hè?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 21:27

Haha echt typisch toch :')
Bij mijn eerste blik op de foto dacht ik, hé wat een leuke foto van ons samen, en toen zag ik 'm int groot en moest ik echt lachen om Vlekje, food is life :Y)

Ja heel mooi inderdaad! Eentje om goed te onthouden!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:31

Hahahahaha, nou ik was ook gestresst om zo snel te gaan trouwen, maar er waren diverse redenen om het toch snel te moeten doen, maar ondertussen zijn we alweer bijna 6 jaar verder ;) Ik ga je er verder niet mee vermoeien ;) Wel spannend hoor, hoop dat je rug dan ook weer helemaal beter is voor jullie dag :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:48

Dat is hij nu al wel Mer! In ieder geval toch zoals hij was, helemaal top zal mijn rug nooit zijn, maar ik kan er prima mee verder zo :)

Vanmiddag komt er een cranio sacraal therapeut langs voor Jules, ben heel benieuwd!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:50

En eentje ervan staat zeker in je onderschrift, Mer1980? :))

Wat zal je een leuk bruidje zijn, Steffi!
Zijn de paardjes ook van de partij?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:53

We gaan 's middags lunchen bij ons op de boerderij, dus er worden sowieso leuke foto's gemaakt met de paardjes erbij :) Wilde eerst dat Vlekje de ringen in de kerk binnen zou 'dragen' maarre, laat het er ons op houden dat iedereen in mijn omgeving mij vierkant uitlachte toen ik daarmee afkwam, haha :D !

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:56

Dat is toch juist fantastisch?
Gewoon doen *\o/*

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:03

Shirley schreef:
En eentje ervan staat zeker in je onderschrift, Mer1980? :))

Wat zal je een leuk bruidje zijn, Steffi!
Zijn de paardjes ook van de partij?


Hahahaha ja klopt ik was zwanger, daarnaast wonen we in Oostenrijk in de winter en dat is nogal een katholiek georiënteerd land, met vele voordelen voor getrouwde stellen met kids en heel veel nadelen als je ongetrouwd daar moet bevallen, maargoed is dit topic niet de juiste plaats voor ;) We zijn nog steeds blij samen :D

TS: wat leuk dat de paardjes ook een belangrijke rol gaan spelen bij jullie huwelijk <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 16:29

Zo, de Carnio Sacraal therapie zit erop, we zijn weer een (zeer aangename :) ) ervaring rijker!

Jules reageerde heel fijn op de therapie. Hij maakte een heel ontspannen indruk, therapeute vond dat je aan hem merkte dat hij goed in zijn vel zat. Een echt 'aardepaard' zachtmoedig en lief <3
Hij vertoonde weinig spierspanning, er kwam wel wat spanning voort vanuit zijn organen en zijn tongspier zat wat vast. Vandaar ook het scheve neusje, nu, na de behandeling, is zijn neusje ook terug mooi recht getrokken.

Je kon heel goed zien wat Jules nodig had, hij reageerde ongelofelijk ontspannen tijdens de hele therapie, geeuwen, kauwen, schudden, ... Enkel wanneer ze op de lever/dikke darm werkte (ook verbonden met de neus -> scheef neusje) reageerde hij wat heviger, dan zag je hem echt 'worstelen' om los te laten (hoofd schudden, duwen met zijn neus, ...) eens hij daardoor was, zag je hem ook heel echt ontspannen.

Tijdens de therapie wordt er gewerkt met etherische oliën, paarden geven zelf aan wat ze nodig hebben... Had zoiets van, ja zal wel, mijne vind gewoon alles lekker en zal overal aan blijven ruiken/likken... Niet dus. Hij reageerde overal hetzelfde op (even ruiken en dan flemen) behalve op 2 oliën. Eentje daarvan werkte in op mogelijke bacteriën (rotstraal) en de andere op de lever/darmen (koliek) toch heel bijzonder vind ik :)

Vlekje stond er tijdens de hele behandeling bij en keek ernaar, ze heeft zichtbaar mee genoten van de therapie en was helemaal ontspannen, was leuk om te zien :)

Meneer en mevrouw vonden het ook heel nodig om te gaan kroelen tijdens de behandeling, een goed teken volgens de therapeute, lekker ontspannen :)
Afbeelding Afbeelding

Vlekje stond erbij en keek ernaar...
Afbeelding Afbeelding

Neusje loswerken...
Afbeelding Afbeelding

En nu staan ze lekker terug op de paddock, Jules voor de zekerheid met een fleece dekentje, omdat de laatste olie (peperpunt) een koelend effect heeft, maar hij niet te fel mag afkoelen, voor het effect van de andere oliën :)
Afbeelding

Ik heb een heel fijn gevoel bij de therapie, binnen een maandje of 2 denk ik nog eens een sessie te boeken met Jules, mocht hij ondertussen geen ongemakken meer tegenkomen :)

Pleun02
Berichten: 675
Geregistreerd: 17-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:45

Super! Weet niet of ik het al gezegd had of alleen maar onder de meeleessteen gezeten heb maar ik volg +:)+

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 16:46

Gezellig Pleun, fijn dat je 'achter de schermen' ook ons reilen en zeilen mee volgt :) !

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:17

Tsja ik heb niet zoveel met mensen die met oliën etc en weet ik veel wat aan je paard zitten :D maar ik hoop dat het helpt ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 20:43

Ach, ik heb zoiets van baadt het niet, dan schaadt het niet :)

Het is ook niet zo dat Jules echt met een probleem zat natuurlijk, ik wilde dit eerder preventief eens uitproberen. Nuja, hij heeft natuurlijk die operatie achter de rug, maar daar heeft hij alle nodige medische zorgen voor gekregen :)

Vond het wel een keertje bijzonder om te zien en Jules heeft er echt van genoten, dat was het voornaamste doel :) En de spanning op zijn neus is wel echt minder geworden, zijn twee neusgaten staan terug op gelijke hoogte :)
Laatst bijgewerkt door s_v op 03-04-18 21:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:00

Ik kom ook mee volgen! Je hebt echt twee geweldige paardjes. :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 21:02

Wat leuk dat je ook mee volgt Carnivoria, wordt nog gezellig hier :D ! Ik heb inderdaad twee kei lieve en geweldige paardjes, zou ze voor geen geld van de wereld meer willen missen <3

In de categorie onflatterende foto's van je paard :')
Eentje om in te kaderen, nog steeds heerlijk aan het na genieten :O
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:36

Het was mij niet eens opgevallen dat zijn neus scheef was ;) hahahahaha

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 10:40

Haha ach, je maakt het allemaal zo gek als je zelf wil natuurlijk, mijn vriend verklaart me ook voor gek en vind het allemaal zweverige onzin, zeker omdat de therapeute ik citeer: 'pluimen in haar haar' had :')

Paardjes waren weer ongelofelijk behulpzaam vanochtend 8)7
'Euhm, maatjes, ik hoor dit eigenlijk naar jullie voerplek te brengen'
'Hoeft niet hoor baasje, wij eten het wel gewoon hier op, bespaart jouw weer wat kilometers'
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:43

Hahahaha ik vind jouw vriend nu al aardig <3 ik ben ook zo nuchter :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 10:49

Haha, ik zou willen zeggen dat ik ook een nuchter persoon ben, maar dat maak ik mezelf alleen maar wijs denk ik :D Ik ben stiekem wel een beetje een 'geitenwollensok' mens hoewel het (gelukkig) niet in die mate is dat ik mijn huis vol dromenvangers heb hangen haha :D

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:12

Oh in sommige dingen ben ik ook een geitenwollen sok, ik ben absoluut een zenuwlijder, niet stressbestendig, ik hou van structuur etc... maar ben dus niet zweverig, niet spiritueel.