[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-17 18:35

adventures01 schreef:
Wat fijn! Altijd een stille mee lezer geweest maar wat super dat alles zo goed gegaan is *\o/*

Kan de kleine pony niet bij zijn hechtingen komen? Soms willen juist de maatjes de hechtingen eruit halen ipv de patiënt zelf.


Denk niet dat Jules dat toelaat, die was nogal snel met zijn reactie daarnet, toen Vlekje even aan zijn geschoren buikje wilde snuffelen en Vlekje weet nu voorlopig genoeg :Y) Maar, bedankt voor de tip, had er zelf nog niet aan gedacht, maar ga het nu wel goed in de gaten proberen te houden :j

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 19:35

Tjonge jonge,jullie hebben wat meegemaakt! Het is een echt paardenverhaal.Ik wens jullie allemaal beterschap en veel geluk in het nieuwe jaar!

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:36

Wat fijn dat ze weer herenigd zijn en Jules lekker thuis staat!

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:55

Yes **\O/** , hij staat weer thuis bij zijn vriendinnetje

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:41

Hier een stille meelezer wat fijn dat hij weer thuis is. En wat een heerlijke ruime stal voor zn tweeën

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:54

Vandaag alles goed verlopen?

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:55

Wat mooi om te zien, lekker weer thuis! Hoop dat hij lekker vooruit blijft gaan :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-17 23:00

Zo, de eerste momentjes thuis zijn gepasseerd. Bedankt voor alle lieve reacties, leuk om te zien dat er zoveel mensen met ons meeleven! Jules doet het super, al is hij nog wel wat terughoudender t.o.v. zijn vriendinnetje. Hij wil vooral graag en veel eten, meneertje wordt er een beetje grumpy van als hij niet genoeg krijgt naar zijn zin, hihi :Y)

Ben vandaag met mijn zus (een beetje mijn vaste chauffeur en groom ondertussen :o ) naar de EJ geweest voor een hooinet, zodat hij toch wat langer doet over zijn kleine porties. Hij doet er nu iig langer over, wat hij er zelf van vind, daar ben ik nog niet uit. Hij wil liefst gewoon zo snel en zo veel mogelijk kunnen eten heb ik de indruk O:)

Voor 's avonds heeft hij eentje met grotere mazen, dat stootte op wat minder weerstand!
Afbeelding

We hebben vandaag ook 2x 5 minuutjes gestapt, de 1e keer was hij vrij hevig, niet geheel onlogisch natuurlijk, eindelijk terug buiten op je eigen plekje en dan met die wind *\%/* Tijdens het 2e wandelingetje was hij veel rustiger. Mijn zus stapte met Jules en ik stapte mee met Vlekje, vinden ze beide het fijnste.
Afbeelding

Vlekje is overigens wel helemaal happy dat haar vriendje terug is. Ze hinnikt niet meer en is ook weer wat brutaler naar ons toe, wat een goed teken is, hihi. Ze moet wel nog wat geduld hebben met haar maatje, maar dat komt vast wel weer goed. Kleintje is ook nogal benieuwd naar de buik van Jules, want die ziet er anders uit, ruikt anders, ... Dat vind Jules niet zo leuk, dat zal ze snel genoeg gaan begrijpen denk ik :+

Ik vind het zelf allemaal wel een beetje spannend hoor, hoewel Jules het heel goed doet, maak ik me toch snel zorgen om kleine dingen en ben ik er in mijn hoofd heel de dag mee bezig. 'Gelukkig' ben ik nog 2 maanden thuis met mijn rug (een geluk bij een ongeluk, zeggen ze dan) en kan ik hem goed zelf mee opvolgen!

Maar wat ben ik blij dat ik terug dit uitzicht heb als ik buiten kom. Jules die lekker wacht tot hij eten krijgt en mijn kleine meisje die op de achtergrond net zo ongeduldig wacht! <3
Afbeelding

lies_sparkle

Berichten: 6127
Geregistreerd: 19-06-11

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:15

Ik heb in stilte mee zitten leze.
Wat fijn dat alles goed is gekomen!
Nu lekker gaan genieten van elkaar <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-17 19:27

Wat heb ik weer genoten van mijn beestenbende vandaag, ik ga met een rustig gevoel het nieuwe jaar in, samen met mijn 2 beste maatjes, lekker bij elkaar in de stal, wat kan ik nog meer vragen? Zeg nu zelf, wie wordt er hier niet gelukkig van? <3
Afbeelding

Jules is ook steeds meer zichzelf, vandaag betrapte ik hem al op kroelen met Vlekje :+: Zij is lief voor haar vriendje en lijkt ook best te snappen dat hij wat ruimte nodig heeft, ze zoekt hem af en toe op voor een knuffeltje en 's middags kunnen ze lekker samen lunchen, kijk hoe lief!
Afbeelding Afbeelding

Ook met het wandelen is Jules veel rustiger, vandaag heeft mijn vriend 1x gestapt met hem (die stiekem ook dol is op hem, dat zie je wel <3). Daarna hebben we nog even gekroeld met de katjes, terwijl de paardjes toekeken, wat kan ik hier blij van worden!
Afbeelding Afbeelding

Vanavond heb ik samen met hem gestapt, wat was hij flink! Stoppen als ik het vroeg, zelfs netjes achteruitgaan als hij een stapje te veel had gezet, topper! :j
Na het stappen hebben we genoten van nog wat kroelen in de stal, en zo meteen krijgen ze weer avondeten. Vlekje en Jules hebben trouwens nog 2 dikke vriendjes, deze zomer is er nog een nestje kittens geboren, waarvan er 2 lekker hier blijven, die zijn onafscheidelijk met de paardjes. Vooral Vlekje is zo lief voor ze, ik kan hier zo van genieten!
Afbeelding Afbeelding

Fijne jaarwisseling voor iedereen alvast! **\O/**
Wij vieren lekker thuis met vrienden, idealer had momenteel niet gekund, kan ik stiekem nog eens naar de paardjes gaan kijken :D

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:54

Ik word helemaal blij van je update!
Wat doet Jules het goed en ik snap het helemaal dat Vlekje je vertedert. Ondertussen heb ik ontdekt dat je zus waar je blijkbaar erg veel steun aan hebt, ook een topic heeft over haar eerste paard. Ook leuk!

Zo, een fijn eindejaar en Jules, hou je gezond he!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 21:13

Wij zijn het nieuwe jaar alvast goed begonnen, lekker rustig voorlopig zonder complicaties en probleempjes, helemaal zoals ik het gehoopt had. Ook met het vuurwerk is alles rustig verlopen, heb hen een beetje hooi gegeven om te smullen om 12u en ze gaven geen kik!

Gisteren even niet zo veel met ze gedaan, o.w.v. lang slapen (tussendoor wel opgestaan om ze eten te geven, met kleine oogjes, maar he, je moet er wat voor over hebben he, hihi :o ) en familiebezoekjes ter ere van het nieuwe jaar...
Afbeelding

Vandaag heb ik de paardjes extra in de watten gelegd! Een lekker vers pak zagemeel in de stal. En slobber als avondeten, met een half worteltje erin voor Jules en een hele voor Vlekje, wat een verwennerij. *D
Afbeelding Afbeelding

Wilde vanavond eigenlijk snel even eten geven en dan nog wat in huis doen, maar uiteindelijk waren we 1,5 uur en 2 uitgebreide poetsbeurten verder voordat ik weer binnen was :') ..
Afbeelding Afbeelding

Jules vond het allemaal prima en gaat met een 'big smile' 2018 tegemoet, gek beest, ik kan me niet voorstellen dat ik het nieuwe jaar zonder hem zou moeten beginnen <3
Afbeelding

Beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal, maak er iets geweldig van! **\O/**

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 17:57

Zo, weer tijd voor een update van hieruit, was even lekker stil. We zijn het nieuwe jaar dan ook rustig begonnen, zonder gekke fratsen, gewoon rustig genieten van elkaar :) Jules hersteld bijzonder goed van zijn operatie, het is dat hij nog steeds een apart patroon in zijn vacht heeft, verder zie je er helemaal niets bijzonders aan en gedraagt hij zich ook helemaal normaal *\o/*

Vandaag is de DA geweest om de draadjes uit de snee in de buik van Jules te halen. Wonde zag er goed uit en wat was mijn bolletje ongelofelijk BRAAF!
De wonde was genaaid ipv geniet, wat het wat lastiger maakte voor de DA. Het was een heel gepriegel om de draadjes eruit te krijgen, omdat zijn buik ook een beetje opgezet was. Jules bleef gewoon de hele tijd, lekker rustig en stil staan, terwijl de DA onder zijn buik hing met een lampje op zijn hoofd om de draadjes te verwijderen.
Normaal moeten ze toch licht verdoven om dit veilig te laten verlopen aangezien het toch best pijnlijk kan zijn om die draadjes te verwijderen, en zelfs dan is het vaak nog spannend vertelde de DA. Mijn mannetje stond er gewoon rustig bij te slapen bijna, en dat zonder verdoving, hij is niet eens opzij gestapt, zocht gewoon wat steun bij mij met zijn hoofdje, en bleef staan, wat was ik trots <3

Ook is er gelijk bloed getrokken bij beide paardjes, om te kijken of ze eventueel cushing zouden kunnen hebben. Bij Vlekje aangezien ze al wat ouder is en in het verleden bevangen is geweest, bij Jules omdat ze in de kliniek een vermoeden van insuline resistentie hadden en omdat dit vaak samen gaat.

IR vermoedde de DA niet bij Jules, daarom wilde hij eerst alleen op cushing testen. Hij vond dat Jules juist netjes in conditie was, zeker niet te vet, ook zijn nek enz. niet. Hij zei letterlijk 'Ik heb er andere tussen mijn cliënteel zitten hoor, deze is zeker niet veel te vet, het is ook een Fjord he...'.

Knollies staan er nu lekker zo bij, meestal weer gewoon samen in de stal, naast elkaar te eten. Alleen 's nachts staan ze nog apart. Zo kunnen ze ook apart 'warm eten', dan gaat Jules zeker niet met de slobber van Vlekje aan de haal :Y)

Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 14:55

Weer tijd voor een update van hieruit, het topic valt een beetje stil, en heb ik weinig spectaculairs te melden, maar toch deel ik nog graag ons 'reilen en zielen' met jullie :)
We doen het lekker rustig aan met z'n drietjes en zo gaat alles zijn gangetje hier! :)

Jules geniet van zijn dagelijkse korte wandelingetjes en is meestal super flink tijdens het stappen. Vandaag mocht hij voor de eerste keer een beetje grazen aan de hand, daar heeft hij echt van genoten :D
Afbeelding

Met Vlekje ga ik een paar keer per week een langer wandelingetje maken. Die vermaakt zich prima tijdens het stappen, want ze kan lekker grasjes eten tussendoor!
Afbeelding

En tussendoor vermaak ik mezelf met poep scheppen, hooinetten vullen, slobber maken en natuurlijk heel veel poetsen en knuffelen met de paardjes en de katjes, want die zijn nog steeds dol op elkaar <3
Afbeelding Afbeelding

Als ik de stal uitmest, mag Vlekje lekker los lopen, die gaat dan altijd buurten met de koeien (en lekker mee smullen van hun eten :Y) ) de koeien vinden dat heel gezellig & komen kusjes geven, dat zie je hier aan haar voorpluk!
Afbeelding Afbeelding

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 02:06

Ik volg jullie nog hoor, je schrijft zo vrolijk! :j

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 10:29

Update ivm de bloeduitslagen van de paardjes:

Gisteren ochtend kreeg ik telefoon van de DA met goed nieuws, alle twee de bloedjes waren helemaal in orde. Geen van beide heeft cushing!
Ik had, net als de DA gedacht dat mijn kleine dametje toch zeker een grote kanshebber was. Maar, die met haar 30 lentes nog steeds vrij van echte kwaaltjes, stoere meid <3

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:46

Woehoe!!!! Goed nieuws! +:)+

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 18:53

Jules en Vlekje zijn er zelf ook blij om, kreeg gisteren een dikke smakkerd van Jules toen ik hem het goede nieuws vertelde, wat een heerlijk paard is het toch <3
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 13:03

Pfoe, wat een weertje de afgelopen dagen seg... Wind en regen, geen weer om echt in buiten te komen... Paardjes staan lekker op stal & ik zit lekker binnen. Wil vanmiddag nog even wat tutten en poetsen, maar stappen met Jules durf ik alleen niet aan met dit weer. Hij is altijd wat schrikkig met wind, en wil nu niet het risico lopen dat hij schrikt & gekke sprongen maakt (niet goed voor zijn herstel, maar ook niet voor het mijne natuurlijk :o ).

Dus dan maar lekker kroelen en poetsen vanmiddag en hopen op beter weer morgen :) Gisterenavond heb ik hun vlechtjes uitgedaan, en die foto's wil ik jullie niet onthouden 8-)

Rasta man Jules {:}
Hij was het er niet mee eens zelf, krulletjes zijn helemaal niet stoer, dus probeert hij er zo maar iets van te maken, gek beest :+
Afbeelding

Gelukkig kon hij ook nog even leuk kijken voor de foto, omdat het moet hé baasje... :(:)
Afbeelding

Vlekje ziet er echt uit als een My Little Pony zo, die is zo schattig met haar krulletjes en lange manen en dat weet ze zelf ook, want ze kijkt nog eens extra schattig op de foto ook, lief klein meisje <3
Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 18:24

Topic wordt wel eentonig zo, mijn updates lijken allemaal een beetje op elkaar, vrees ook dat dat een beetje hetzelfde zal blijven doorheen de hele revalidatie periode, maar goed, ik blijf hier maar lekker posten, al is het maar voor mezelf om later terug te kunnen kijken :o

Vandaag weer een heerlijk namiddagje geknuffeld met m'n knollies. Heb ze beide ook nog wat beweging gegeven, Jules met zijn dagelijkse wandelingetje, Vlekje mocht voor de afwisseling nog eens wat stappen aan de lange teugel, knappe meid <3
Afbeelding Afbeelding

Ze zijn beide ook voorzien van een nieuw paar vlechtjes, voorplukken ingevlochten deze keer (wat is Vlekje al grijs, dat zie je nu pas echt goed), ik moet er nog wat mee oefenen zo te zien, was al lang geleden :Y) En zoals altijd, poseert er een van de katten mee op de foto, deze keer is het Walter :)
Afbeelding
Leuke toevoeging hierbij, is dat Walter zijn favo plekje om te chillen het hooi in de kribbe is, dus dit tafereeltje kom ik wel vaker tegen, hij kroelt dan met de paarden, terwijl die lekker eten <3
Afbeelding Afbeelding

En, ik kwam op het internet deze nog tegen, 3 jarige Jules bij zijn fokker, herkennen jullie hem? Heel ander paardje is het zo, maar z'n lieve koppie is nog steeds even schattig als toen :D
Afbeelding

Maaikevdk
Berichten: 1585
Geregistreerd: 27-11-13
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:33

Ik lees nog steeds mee, vind het leuk om je updates te volgen! Ze staan er zo lief bij samen in de stal <3

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:17

Het was even geleden dat ik een update had gelezen, wat een heerlijk topic zo! Ben blij dat alles nu voorspoedig gaat hoor :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 21:34

Ja jij bent de zus van het andere volgtopic :D wat een prachtige fjord en leuke pony. Al 30!! Dat zie je er echt niet aan.

Zonde dat jullie beide zo in de lappen zitten.

Ik vind je topic erg leuk geschreven. Ziet er een toffe boerderij uit.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 22:20

poes schreef:
Ja jij bent de zus van het andere volgtopic :D wat een prachtige fjord en leuke pony. Al 30!! Dat zie je er echt niet aan.

Zonde dat jullie beide zo in de lappen zitten.

Ik vind je topic erg leuk geschreven. Ziet er een toffe boerderij uit.


Klopt, ik ben inderdaad de zus van Kelly, leuk dat je hier ook meesleest :D Ik vind dat Vlekje haar leeftijd toch meer en meer begint te verraden aan haar hoofdje en ze krijgt ook echt grijze haren, verder merk je er inderdaad weinig van :j
Even ter vergelijking, dit is zo'n 7 jaar geleden in 2010-2011:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is Vlekje in 2018
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op de boerderij is het inderdaad gezellig en ook heel luxe om je paarden op deze manier aan huis te hebben, hooi van eigen land (nuja, het hooi dat de paarden nu krijgen is 1ste snede hooi van een natuurgebied, ideaal paardenspul, wat ik zelf me heb gemaaid in de zomer!), stro kan gewoon met de hoop mee gebruikt worden, klein buldozertje/ladertje om de stal mee uit te mesten, warm water buiten als het nodig is, ... Verwend kind ikke hoor :D


Volgende week wil ik met Jules tijdens het stappen tempowisselingen in stap oefenen, zo blijven we toch wat zinvol bezig naast al dat revalideren, en meteen ook goed voor ons vertrouwen :D

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 22:26

Fijn dat het zo goed gaat nu!