[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-17 18:31

Dan kan je terug kriebelen tot ze weg gaan of...
Je geeft er gewoon aan toe :P

Binnen een paar dagen is het zover, dan komt een van mijn dromen uit, het leek me leuk om een volg topic te maken, zodat jullie mee kunnen genieten van avonturen met mijn 2 (hopelijk) dikke vriendjes!

Hoe het allemaal begon ...

Eind vorig jaar ging ik samenwonen met mijn vriend, een schat van een jongen en nog eens een boer ook :) We wonen nu bijna een half jaar samen op de boerderij. En met een uitzicht als het onze...

Afbeelding

Werden de paardenkriebels die ergens diep in mijn hartje verstopt waren, terug meer en meer wakker. En dingen die kriebelen ... Die moet je natuurlijk niet zomaar links laten liggen :)

Na een maandje of 4 samenwonen, stelde ik 'de grote vraag' aan mijn vriend... En die zei (tot mijn grote verbazing) vrijwel meteen ja, net als zijn ouders :).

Aanvankelijk was het de bedoeling dat enkel Vlekje, het shetje van mij en m'n zus, dat nu nog bij mijn ouders thuis staat, zou verhuizen. Tenminste, dat dacht mijn vriend :D

Afbeelding

Natuurlijk zou ik het super vinden als Vlekje naar hier kwam, maar ik wilde haar niet alleen hebben staan, dus na nog wat overleg en een klein beetje overtuigingskracht :Y) begon eind februari de zoektocht naar een vriendje voor mijn kleine vriendinnetje!

Mijn voorkeur ging uit naar een Fjord, ik heb altijd al een zwak gehad voor Fjordjes, de 1e Fjord die ik tegenkwam op kapaza, is ook de eerste Fjord die mijn zus naar me whatsappte en uiteindelijk, wordt dit ook de Fjord die ik koop!

Afbeelding

We waren alle twee meteen verkocht toen we de advertentie van Jules zagen, een echte stoere Fjord, van het ouderwetse type. In het totaal gingen we bij 4 paardjes kijken, Jules was de 3e in de rij en veegde meteen alle 'concurrentie' van de kaart!

Afbeelding

Een grote stoere teddybeer, met een gouden hart en veel karaktertrekjes die ons heel erg aan Vlekje deden denken. Jules was ook het enige paardje, waar ik een heel fijn en veilig gevoel bij had, ik durf met hem te rijden. Na 5 jaar niet meer rijden, voelde het helemaal niet vreemd om op zijn rug te stappen.

Afbeelding

Overmorgen wordt Jules veternair gekeurd, en als dat allemaal goed bevonden wordt, verhuist hij deze zondag al naar ons, net als Vlekje :)

Paardjes, check! <3

Maar, mijn 2 vriendjes hebben natuurlijk ook een weide en een stalletje nodig. Een weide was snel gevonden, terwijl ik dit nu typ, kijk ik op de (nog af te werken) weide, heerlijk idee, dat ik binnenkort mijn eigen paardjes kan zien lopen vanuit de woonkamer!

Afbeelding

Morgen en zaterdag wordt de laatste hand gelegd aan de weide, de laatste spannertjes hangen aan de palen, zaterdag komt de draad er in, dus zondag is de weide helemaal pony proef! :)

Afbeelding

De stal is momenteel nog 'under construction', voorlopig komen de paardjes in een ruime strobox, naast de koeien te staan, zodat mijn vriend voldoende tijd heeft om de stal helemaal af te maken!

Het wordt een inloopstal met een halfopen front en deuren, zodat ik wel de mogelijkheid hem om de paarden 's avonds binnen te zetten. We werken in metaal, dit leek ons de meest stevige en duurzame manier van werken! (misschien niet de duidelijkste foto, maar het geeft ongeveer een klein beeld van waar we mee bezig zijn ;) )

Afbeelding

Binnen een paar daagjes is het dus zo ver, dan komen mijn kriebeltjes hier in de weide lopen, ik kan het nog steeds bijna niet geloven *\o/*

To be continued...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...


x_Nadia

Berichten: 1353
Geregistreerd: 17-11-12

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:41

Wat leuk! Ik volg *\o/*

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:50

Wat super leuk! Ik volg ook :)

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:57

Wat gaaf zeg!
Ik volg ook mee.

Came to you with a broken faith. Gave me more than a hand hold.
Fotografie: http://www.rilo-media.nl

Anoukloves_
Berichten: 568
Geregistreerd: 24-01-10

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:01

Wat leuk! Ik volg ook.

Kerstmuts

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:08

Wat leuk zeg! Heel veel plezier!

xPabloBokt

Berichten: 9302
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:10

Gelijk een stipje gezet! Heel veel succes en plezier, ik ben benieuwd!

You got your passion, you got your pride
But don't you know that only fools are satisfied?
Dream on, but don't imagine they'll all come true
When will you realize, Vienna waits for you?

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:22

Succes!

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:44

Ik volg ook! Ziet er leuk uit!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-17 12:47

Deze voormiddag is Jules klinisch gekeurd en goed bevonden! :) Hij liet alles ook heel fijn gebeuren tijdens de keuring, keek nergens van op, de DA vond hem ook super rustig!

Alleen aan zijn buikje zullen we nog flink mogen werken, maar dat wisten we natuurlijk al, en gelukkig is hij daarin niet alleen, want ook van Vlekje's buik mogen nog heel wat kilo's af.

Vanmiddag wordt ook het stuk land waar de stal op komt afgegraven en worden alvast de roosters die als ondergrond zullen dienen geplaatst. Ook de laatste handjes aan de weide worden deze namiddag gelegd en ik zorg ervoor dat hun voorlopige stal helemaal ponyproef is, nog een drukke middag voor de boeg dus!

En morgen voormiddag is het dan eindelijk zo ver, nu begint het toch wel echt serieus te kriebelen *\o/*

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 21:22

Ik geloof dat mijn volg topic wel eens aan een update toe is :+ ...

Toen mijn maatje op 1 april goedgekeurd werd, is hij op 2 april al naar ons verhuisd, samen met zijn nieuwe beste vriendinnetje, Vlekje!

Ondertussen zijn we ruim een half jaar verder en hebben Jules, Vlekje en ik al heel wat super leuke momenten samen beleefd, heerlijk gaan rijden in het bos, samen aan VD doen, wandelen, knuffelen en poetsen, ... <3
Al die fijne momenten met de paardjes (en ook nog eens een huwelijksaanzoek van mijn vriend *\o/* ) zorgden ervoor dat ik dit topic een beetje uit het oog verloren ben...

Maar, ik merk nu dat ik het toch een beetje 'mis' om al onze leuke momentjes te delen met iemand, en aangezien ik niet echt 'paarden vriendinnen' heb, is dit dus de ideale manier om te laten zien hoe gek ik ben op mijn 2 beste maatjes!

Bereid je dus voor op een MEGA update, met foto's en kei leuke verhalen, want ik heb echt twee gouden paardjes lopen hier, die te leuk zijn om niet met bokt te delen /3

Want, zeg nu zelf, wie wordt er hier nu niet vrolijk van?

Afbeelding

Afbeelding
Heerlijk samen op wandeling!

Afbeelding
Eerste daagjes samen <3

Afbeelding Afbeelding
:D :D


Afbeelding Afbeelding
Lekker 's ochtends de weide in, dit uitzicht heb ik vanuit de badkamer! 8-)

Afbeelding Afbeelding
Mijn knappe maatjes! <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:27

Wat een leuk stel! Ze kunnen het ook goed vinden met elkaar. Geweldig zijn ze

Paardenfan25
Berichten: 1273
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:30

Wat een mooi plekje. Mag ik vragen in welke omgeving?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-17 21:35

Het zijn inderdaad echt dikke vriendjes! Ze hebben veel aan elkaar en staan vaak lekker te kroelen in de wei, zo fijn om dat te zien

Foto's zijn bijna allemaal bij ons thuis op de boerderij, wij wonen in België, in Wuustwezel.

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:48

Leuk zo'n update! Het ziet er heerlijk uit bij jjllie op de boederij. Gefeliciteerd met het huwelijksaanzoek ook!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:06

wat een knappe fjord

Corientjuh94

Berichten: 694
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:11

Schattige paardjes heb je :) Kunnen ze gewoon heel het jaar rond op de wei? :)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 16:49

Corientjuh94 schreef:
Schattige paardjes heb je :) Kunnen ze gewoon heel het jaar rond op de wei? :)


Als het weer het toelaat wel ja :) Als de weide te nat is, lopen ze op een soort paddock (2 zavel stroken van 20x5 tussen de silo's waar het eten voor de koeien in zit + een smalle strook gras van 30 x 2 ofzo) en krijgen ze hooi bijgevoerd.

Om de weide te 'ontlasten' krijgen ze wel regelmatig een ander stukje gras om op te lopen, vinden ze ook wel leuk, een beetje afwisseling heb ik de indruk :-)

Afbeelding
Zoals hier, kleine Vlekkie bovenop de 'berg' naast de silo, lekker stoer 8-)

Bedankt voor de lieve reacties! Zo meteen komt de hoefsmid, dit doen ze ook altijd heerlijk braaf! Gewoon in de weide, terwijl ik ze aan een touwtje vasthoud <3

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-17 19:05

Stond ik helemaal 'klaar' in de wei, hoefjes uit te krabben, belt de smid dat hij er niet meer geraakt vandaag :Y) dan maar even lekker geknuffeld en wat grondwerk gedaan met mijn vriendjes /3 .

Paardjes waren wel super flink met het hoefjes uitkrabben, heb voor het eerst helemaal los alle 4 de hoeven van beide paardjes kunnen doen! Bij Vlekje lukte dit al langer, bij Jules was dit de eerste keer *\o/*

Ook het grondwerken lukt steeds beter! Jules loopt nu ook helemaal los mee naar de stal, stopt als ik stop, loopt achteruit terug als ik dat vraag, super fijn. :) :) :)

Afbeelding Afbeelding
Lieve frummeltjes :+:
Wat verderop op het erf, was de vader van mijn vriend hard aan het werk (slijpen, boren, ...) ze waren helemaal niet onder de indruk, ze zijn zo braaf!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 19:37

wat leuk ddat ze het zo goed met elkaar kunnen vinden :) hebben een mooi plekje zo te zien. veel plezier met de paardjes /3 en nog gefeliciteerd

Monique1963

Berichten: 8560
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:30

Hij is mooi afgeslankt!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-17 13:06

Monique1963 schreef:
Hij is mooi afgeslankt!


Dat is leuk om te lezen! Er mogen nog wel flink wat kilo's af, maar we zijn op de goede weg **\O/**

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-17 20:11

Tijd voor weer een update van mijn kant, het is stil geweest hier, niet zonder reden, want het is helaas ook best stil geweest op paardengebied voor mij...

In ons eerst ELJ topic (ik weet niet hoe je zo'n mooie link krijgt in je topic O:) )

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=256&t=1935451

Blikte ik terug op een fantastisch jaar, met mijn lieve duo *\o/* ! Dat jammer genoeg niet zo spetterend eindigde als het begon... -O-

Maar goed, een update dus...
December, de laatste maand van het jaar, mijn favoriete maand, aangezien ik een echt kerst mens ben <|- ...
Ook de maand om doelen op te stellen voor het nieuwe jaar, ons jaar eindigt iets anders dan gehoopt, dus onze doelen, zullen er ook iets anders uitzien dan verwacht ...

Het is daarom belangrijk om de voorbije maand even te schetsen...

In november begonnen we met het bitloos rijden, lekker rustig aan, nieuwe input een beetje doseren voor Jules, gewoon veel plezier maken samen! Wat pakte hij het knap op, ging het soepel en liep hij fijn met zijn bitloos hoofdstelletje :)

Ondertussen 2 weken geleden, was ik even lekker aan 'het hobbelen' in de weide, zonder zadel, gewoon rustig wat stap en draf oefeningen, figuurtjes rijden, sturen oefenen, vertrouwen vinnen en genieten.
Toen schrok Jules ergens van, sprong hij (rustig) opzij, ik schrok, Jules schrok, want baasje schrok en zat plots zo gek, en zo versterkten we elkaar een beetje. Wat resulteerde in een valpartij, met een ongelukkige landing voor mij...

Ik landde op mijn billen, en hoewel ik een bodyprotector aan had, brak door de klap een ruggenwervel, de wervel is ingedeukt, en is een hoekje af en er zitten wat barstjes in, gelukkig is de breuk stabiel, dus moest ze niet geopereerd worden!
Wel moet ik nu 3 maanden een koset dragen, en loop ik er dus zo bij:
Afbeelding

Onze doelen voor het nieuwe jaar moeten dus serieus bijgesteld worden, aangezien paardjes lief er meestal zo bij staat nu...
Afbeelding

Ik hoop daarom in 2018...
- Snel terug op de been te zijn en aan de slag te kunnen met de paardjes!
- Terug te kunnen rijden (volgens de neuroloog moet ik tot de zomer wachten om er terug op te stappen, dat is LANG ...).
- Les te nemen met Jules om terug vertrouwen te winnen (beginnen met grondwerk, naar de zomer toe OHZ)

Al met al Wel gewoon lekker aan de slag te blijven met de paardjes! Daarom gooien we het volgend jaar even terug over een andere boeg, aangezien het nog wel even zal duren voordat ik kan rijden... Wat ik vooral wil gaan doen:
- Lange teugel werk terug oppakken met Vlekje
- Starten met lange teugel werk voor Jules
- Veel grondwerken, basis versterken en terug vertrouwen opbouwen
- Vrijheidsdressuur met beide knollies
- Lekker veel knuffelen, gek doen, tuttelen en poetsen

En wat mijn paard nu vind van dat hele korset en rug gedoe...
Afbeelding
Juist ja, die lacht mij lekker uit :+ ...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:04

Ik heb je verhaal inderdaad gelezen in je EJL-topic. Wat ontzettend balen dat het nog zo lang duurt voordat je er weer op mag.. Maar desondanks leuke doelen voor 2018! :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:15

Jeetje dat is balen!!! Maar wat een leuke paardjes en wat een mooie plek heb je! <3
Ik hoop dat 2018 een jaar met veel plezier en geluk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charrr91, dierenfan, Mark0919, pillow, Taucha en 45 bezoekers