[VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 18:26

Ze groeien wel sneller dan andere kippen hoor Mer, maar het hangt er dus ook heel veel vanaf wat je ze voert... Echte mestkippen, krijgen mestmeel waardoor ze op 8 weken al 'klaar' zijn om geslacht te worden...
De mijne kregen in het begin een beetje groeimeel (moet wel, anders groeien ze natuurlijk niet :) ) maar nu krijgen ze gewoon een normale graanmengeling.

Het zijn natuurlijk geen echte legkippen, dus ik verwacht geen grote eieren en misschien ook wat minder dan bij een gewone kip. Vanaf februari ga ik ze een mix met leg korrels bijgeven, nu in de winter verwacht ik niet dat ze aan de leg zullen gaan :n

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 19:41

Aha dank voor je uitleg :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 17:59

Wat was het mooi vanochtend, met die vrieskoude en mist <3
Afbeelding
Afbeelding
Vlekje was ook echt een beetje 'bevroren' :brr:
Afbeelding

Vanmiddag zijn mijn schoonvader en ik even hard aan de slag geweest en tadaa...
Afbeelding
Afbeelding
De verharding ligt er, ik ben zo blij dat het er nog ligt voordat het echt winter wordt, hier gaan we veel plezier aan beleven. Lekker met droge voeten eten, poetsen, kroelen, ... *\o/*
In het 'gat' tussen de roosters komt nog een slowfeeder, die past daar precies en zo kunnen ze met droge voeten eten én kan Vlekje er ook goed bij :j
Afbeelding

Het is ook gelijk getest en goedgekeurd door Vlekje en Jules. Vlekje durfde er meteen op, Jules vindt het uiteraard allemaal nog een beetje spannend, maar die ontdekt het nog wel op zijn tempo :(:)
Afbeelding

Morgen heb ik nog een keertje les (die was eigenlijk vandaag gepland, maar door de roosters kon die niet doorgaan) en worden de hoefjes van meneer en mevrouw bekapt :)

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:09

Oh dat hebben jullie dan nog vlot gedaan, wel heel fijn voor het inderdaad echt winter is....

Hoe gaat het nu met het paard van je zus?

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 18:12

Ja, scheelt ook veel dat je al het materiaal zelf voor handen hebt natuurlijk :) Zavel om aan te vullen onder de roosters moeten we maar van de berg afscheppen, de roosters lagen er nog en de kubota heeft het meeste werk gedaan :)

Met Callista is het wisselend... Kelly heeft een hele vervelende ervaring gehad tijdens dit bezoekje in Merelbeke, dus dat maakt het er allemaal niet fijner op voor haar. De behandeling was ook heel heftig om te zien :(:) Kelly heeft trouwens ook een volg topic hier op bokt, daar staat een uitgebreid verslag in...
[PP] [VOLG] Mijn eerste eigen paard!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 18:13

Ok ik zal het eens doorlezen, sneu voor haar.

Fijn dat jullie alles al hebben :D hihi

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-18 17:54

Zo de pedicure is weer langs geweest vandaag, les is niet door gegaan wegens te koud om 2u buiten te staan, gelukkig want mijn handen zijn nu al helemaal verkleumd van de koude :brr:

Voetjes zagen er bij beide paardjes echt goed uit en ze waren ook nog eens super flink alletwee! Knappe knollies *D

Vlekje kwam ook heel aandachtig mee kijken toen Jules bekapt werd, zo lief <3
Afbeelding
Afbeelding
En Jules zou Jules niet zijn...
Afbeelding
Afbeelding
Grapjas :))

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 19:23

Ahh altijd fijn de pedicure ;) lol en wat ziet je stal er fijn uit zeg ;)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-18 21:02

Stal is inderdaad echt fijn mer, ben er heel tevreden over, ze is lekker ruim voor mijn 2 vriendjes, voor een groot stuk wind dicht en ook nog eens onderhoudsvriendelijk :j

Daarboven is het ook een fijn plekje om tot rust te komen op vrijdag avond... Dit is momenteel mijn uitzicht <3
Afbeelding

Paardjes hebben hen diner op, de stal is weer schoon, hooi zit in de netten en ik heb nu de halve stal vol liggen met oud hooi strooisel. Zalig om daar even zelf in neer te ploffen en te genieten van de rust in mijn eigen paradijsje met mijn 2 beste maatjes :+:

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:09

Wat een heerlijk vrijdagavond momentje heb je daar!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:31

Heerlijk uitzicht hoor <3 Lekker van genieten!

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-18 13:33

Het genieten ging alleen maar door vandaag <3

Ik wilde graag leuke kerst foto's met de paardjes, maar er was eigenlijk niemand in de buurt om te helpen... Dus deze voormiddag ben ik maar alleen aan de slag gegaan, met lage verwachtingen, maar ik ben heel blij met de foto's die eruit zijn gekomen :):)
Lieve draakjes :+:
Afbeelding

Ik vind ze zo leuk geworden, dat ik er een fototopic voor heb gemaakt *-:)
[ITP] It's the most wonderfull time of the year...

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 14:21

Oh die foto is echt super leuk <3 meteen kerstkaart van maken :D

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 11:21

Dus, ze voorspellen een klein laagje sneeuw 's nachts. Kom je uit bed, zie je dit... Dit lijkt niet eens op echte sneeuw, zelfs de paarden vinden er niet veel aan -O-
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 18:36

Bij ons was er meer inderdaad dit stelt niet veel voor :D

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 21:37

Leuke kerstfoto!

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:02

Wat leuk ik kom je topic toevallig tegen, maar ik herken jou en vlekje.. kan dat?
Volgens mij van het Shetlanderforum? Daar poste jij altijd super veel op toch? Ik vond vlekje altijd zo tof haha.

Ik herkende haar echt direct! Zo leuk om te zien. Knap stel heb je zo.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 22:36

anoukkk. schreef:
Wat leuk ik kom je topic toevallig tegen, maar ik herken jou en vlekje.. kan dat?
Volgens mij van het Shetlanderforum? Daar poste jij altijd super veel op toch? Ik vond vlekje altijd zo tof haha.

Ik herkende haar echt direct! Zo leuk om te zien. Knap stel heb je zo.


Ik was vroeger actief lid van shetlander gekte inderdaad :j
Nu ben ik wel benieuwd wie jij bent, want SG is al weer een jaar of 10 geleden ondertussen :))

Verder bedankt voor de leuke reacties :*

Ah, op meer sneeuw ben ik jaloers Mer! Ik hoop dat we deze winter nog wat sneeuw krijgen, zo'n lekker dik pak, sleeën, gekke paardjes, de natuur die zo mooi wordt en binnen genieten van het mooie uitzicht :brr:

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:45

Ik vertrek maandag naar Oostenrijk voor 2 weken, daar hebben we zeker weten sneeuw ;) we hebben daar een huis, normaliter woonden wij daar iedere winter 3 1/2 maand, maar nu onze dochter schoolplicht heeft kan dat niet meer. Mijn man blijft daar wel.

anoukkk.
Berichten: 1533
Geregistreerd: 17-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:43

s_v schreef:
anoukkk. schreef:
Wat leuk ik kom je topic toevallig tegen, maar ik herken jou en vlekje.. kan dat?
Volgens mij van het Shetlanderforum? Daar poste jij altijd super veel op toch? Ik vond vlekje altijd zo tof haha.

Ik herkende haar echt direct! Zo leuk om te zien. Knap stel heb je zo.


Ik was vroeger actief lid van shetlander gekte inderdaad :j
Nu ben ik wel benieuwd wie jij bent, want SG is al weer een jaar of 10 geleden ondertussen :))



Haha ja, shetlandergekte inderdaad.. zo hete dat!
Ik poste er nooit iets op, maar penny als ik was, wou ik altijd een shetlander en keek ik heel actief altijd alle foto topics.
Ik kan me nog herinneren dat jullie haar in een campertje hadden vervoerd om het bos in te gaan? Hoe jij met je shetlander omging was echt mijn pennydroom haha. Zo leuk om terug te zien.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 22:39

Haha dat klopt ja Anouk, in de bestelwagen van mijn ouders, om in het bos te gaan rijden volgens mij :) Die herinnering zat al best ver weg bij mij, leuk om ze op zo'n manier weer boven te halen :D

Vandaag was een beetje een verdrietige dag.. We kregen vannacht bezoek van de vos en helaas hebben 2 kipjes het niet overleefd ;( De andere twee hebben ook bijt wonden en zitten nu weer bij de geitjes, dit schrikt de vos af...
Hopelijk herstellen ze snel en goed, ze zijn wel zielig nu, duidelijk heel erg geschrokken... De wonden vallen wel goed genoeg mee om ze nog een kans te geven, ze zijn ontsmet en we kijken ze goed na, hopelijk komen ze er doorheen :(:)
Afbeelding

Vlekje en Jules hebben er weinig 'schade' aan over gehouden en staan zoals gewoonlijk lekker samen hooi te eten...
Afbeelding

La_Lune

Berichten: 427
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:07

Bah, wat vervelend!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 16:45

Heel vervelend, wij hebben ook vossen, dus alles moet voor donker binnen zijn, anders is het ook afgelopen met ze....

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 18:56

Helaas is er nog een kipje overleden gisteren avond, nu is er nog maar eentje over, maar die lijkt het wel gewoon te halen, gelukkig! Ik hoop dat ik Pieter snel overtuigd krijg voor een vriendje, want zo maar alleen is natuurlijk zielig :(:)

Vandaag hadden Jules en ik weer les. We hebben weer getargeted en dat vindt hij zo leuk om te doen, echt leuk om te zien...
Vandaag bouwden we al een hindernisje in en deden we dingen vanuit draf, Jules deed het super *D
Afbeelding
Vlekje deed ook mee aan de les, die vindt het targetten ook echt boeiend...
Afbeelding
Al liep ze soms wel 'een beetje' in de weg :))
Afbeelding

Achteraf vond Jules het weer leuk om even alleen verder te gaan, echt fijn dat hij er zo veel plezier uit haalt! Hij wordt er een stuk zelfzekerder en ondernemender van, knap paard <3

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:51

Ahh wat jammer van het 3e kipje, maar hoor wel vaker dat kipjes na zoveel stress in een soort shoque komen en daaraan overlijden. Heel sneu. Kipje moet wel een vriendje hebben inderdaad.

Wel weer leuke lesfoto's!