Manegepaard kopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 10:55

Hoi hoiii, ik rij op een pony Pasoa, in de manege en ik wil hem zo graag kopen! We hebben echt een band met elkaar, als ik andere mensen hem zie opzadelen zie ik hem zo kijken naar mij en dan wordt mijn drang groter om hem over te kopen. Ikzelf ben 15 jaar en heb al veel ruiterervaring. Ik zou een aanbod willen doen op Pasoa maar weet niet hoeveel. Het is geen stamboom paard en al wat aan de oudere kant, hij is een beginners paard maar dat vind ik niet echt eigenlijk. Ik heb er laatst mijn wedstrijd mee gedaan en ik wil hem nu zeker kopen want soms als ik toekom in de manege, zijn er paarden of pony's weg of over gekocht, ik wil echt niet toekomen en moeten horen dat hij weg is, wat moet ik doen!! FOTOS VAN ONS VIND JE OOK ;(

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:00

1) zijn je ouders akkoord?
2) een goed manegepaard is goud waard. Andere kant als de manege-eigenaar vaak paarden koopt/verkoopt, wil hij deze misschien ook van de hand doen. Houd er rekening mee dat echter prijs die hij vraagt hoger is dan van een ander vergelijkbaar paard: paard verdiend immers zijn brood. Ik zou vragen wat hij er voor wilt hebben eventueel: als je zelf een bod doet gaat hij verhogen, je moet t andersom zien te draaien.

Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 11:05

Moesten ze weten dat pasoa weg gaat ofzo zullen ze hem zeker over willen kopen, en ik zal eerst vragen hoeveel hij ervoor wilt

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:23

Celiien schreef:
1) zijn je ouders akkoord?
2) een goed manegepaard is goud waard. Andere kant als de manege-eigenaar vaak paarden koopt/verkoopt, wil hij deze misschien ook van de hand doen. Houd er rekening mee dat echter prijs die hij vraagt hoger is dan van een ander vergelijkbaar paard: paard verdiend immers zijn brood. Ik zou vragen wat hij er voor wilt hebben eventueel: als je zelf een bod doet gaat hij verhogen, je moet t andersom zien te draaien.


Ik kan daar over mee praten :j 8 jaar op gewacht voor ik haar kopen kopen. Ik mocht haar wel kopen maar voor het dubbele waar ik haar uiteindelijk nu voor heb gekocht. Manegepaarden zal je niet zomaar kunnen kopen.

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:27

Hier idem, mocht hem niet overkopen (en best veel geld geboden voor hem toendertijd), het was één van de betere manegepaarden die in de gevordenden lessen meeliep, die doen ze niet zomaar weg natuurlijk!

Jaren laten hem alsnog mogen overnemen toen hij op pensioen mocht, dolgelukkig natuurlijk en flink staan janken toen ik het telefoontje van mijn instructrice kreeg dat hij op pensioen mocht :')

Tip: als je echt een bod wil doen, spreek dan met je ouders af tot welk bedrag je wilt gaan, en laat hen bieden. Dat komt wat serieuzer over dan dat jij zelf gaat onderhandelen.

Ondertussen staat mijn ex-manegepaard al vijf jaar hier thuis in de wei, wordt binnenkort 26 jaar oud, en nog geen dag spijt gehad <3

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:28

Persoonlijk zou ik het je ouders laten vragen. Denk dat de manege eigenaar het dan serieuzer neemt!?
Fijn dat zij er achter staan!
En niet te lang mee wachten, want als ze vaker paarden verkopen is hij straks voor je neus weg :P

Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 12:34

Hij loopt mee bij de beginners, dan is de kans toch groter dat het een iets lagere prijs zal zijn, niet?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:38

Juist niet: hoe braver hoe meer hij waard is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:40

Lara_1903 schreef:
Hij loopt mee bij de beginners, dan is de kans toch groter dat het een iets lagere prijs zal zijn, niet?


Nee, juist niet denk ik. Maneges zijn juist blij met pony's die in alle soorten lessen kunnen lopen. Die doen ze niet zo graag weg.

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:43

Mochten ze hem nog niet willen verkopen, kun je vragen of ze jou als eerst willen benaderen, mochten ze het paard in de toekomst ooit wel willen verkopen!

nicolanca
Berichten: 934
Geregistreerd: 20-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:43

Juist paarden waar ook beginners op kunnen rijden zijn moeilijk te vinden dus voor een manege best veel waard;
De prijs van een paard is de slachtprijs plus emotie; anders gezegd: een verkoper maakt een inschatting van hoe graag jij dat paard wil hebben. En als jij het paard heel graag wil hebben, en de verkoper heeft geen haast om er vanaf te komen, (en dat heeft hij niet want is braaf manegepaard) dan zal hij er zeker niet te weinig voor vragen

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:46

Bovendien kan de manege eigenaar op jouw gevoel spelen. Door de emotionele waarde die jij aan het paard hangt gaat hij er van uit dat je er meer voor wilt betalen en dan kan de eigenaar er voor kiezen om de prijs op te drijven.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:46

Ik verplaats het topic even naar PP, het is niet echt een rijtechnische discussie :-)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:48

xRaisin schreef:
Mochten ze hem nog niet willen verkopen, kun je vragen of ze jou als eerst willen benaderen, mochten ze het paard in de toekomst ooit wel willen verkopen!

Dit lijkt me een goede tip. Wanneer zij dan een andere pony op het oog hebben kunnen ze jou contacteren. Als je hem perse onmiddellijk wil hebben zal de prijs waarschijnlijk extra hoog zijn.

Cococo
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Geen lid meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:06

Eerst een met je ouders overleggen, als die het goedvinden en jullie eruit zijn met de kosten.
Kun je naar de manegehouder gaan en vragen of je het paard kunt kopen, wat hij er voor vraagt, zien of jullie tot zaken kunnen komen.

Kim

Berichten: 1210
Geregistreerd: 08-01-12

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 13:12

Heb je überhaupt aan je ouders gevraagd of je een eigen paard mag?

Een manegepaard kopen is heel leuk natuurlijk maar een eigen paard hebben is niet alleen éen groot feest en er komt veel bij kijken.

Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 14:32

Wat mijn ouders betreft: ik ga gaan werken in vakanties en ik zal dus al aardig veel geld hebben. :P Maar natuurlijk niet genoeg dus zullen zij dan bijleggen want zij weten dat ik enorm veel om hem geef en moesten ze weten dat hij weg moet zullen ze me zeker helpen betalen. Ik dacht zo aan iets tussen de 1000-1500 euro meschien??? Of hoger?

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:32

Hoger. ik zou eerder aan 2500 denken als het echt zo'n goed manegepaard is.. gok dat de manege-eigenaar daaraan ook wel gaat zitten.

Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 14:34

Ook heb ik een sterke band met de eigenaar. Hij weet dat ik veel om hem geef.

Lara_1903
Berichten: 32
Geregistreerd: 31-03-17
Woonplaats: België - West-Vlaanderen

Re: Manegepaard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-17 14:35

En een echt goed paard is hij ook niet echt, niet slecht bedoeld he. Maar het niet zo'n goeie jumper en hij geeft nooit echt zin om te werken. En hij doet altijd rengalop met de kleintjes dus hij zorgt wel voor problemen soms

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:38

Je kunt het proberen,als je ouders het goedvinden.Veel succes! Laat ons maar weten of het gelukt is!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:01

Celiien schreef:
Hoger. ik zou eerder aan 2500 denken als het echt zo'n goed manegepaard is.. gok dat de manege-eigenaar daaraan ook wel gaat zitten.

Zelfs dit zou nog wel eens laag ingeschat kunnen zijn. Het ligt natuurlijk ook aan de manege-eigenaar, maar ik ben aan het sparen voor een manegepaard en daar mag ik bijna het dubbele voor neerleggen. Ook een ideaal manegepaard, kan in alle lessen van beginners tot springen en carrousel tot de gehandicaptenles. Het is verder geen paard met talenten. Ze is gewoon doodbraaf (in de les). En zoals eerder al genoemd is: voor een manege is zo'n paard goud waard. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:08

Lara_1903 schreef:
Wat mijn ouders betreft: ik ga gaan werken in vakanties en ik zal dus al aardig veel geld hebben. :P Maar natuurlijk niet genoeg dus zullen zij dan bijleggen want zij weten dat ik enorm veel om hem geef en moesten ze weten dat hij weg moet zullen ze me zeker helpen betalen. Ik dacht zo aan iets tussen de 1000-1500 euro meschien??? Of hoger?


En de dagelijkse kosten? Voer, stalling, veearts, smid, tandarts etc : heb je daar al een plan voor?

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:13

Nissima schreef:
Celiien schreef:
Hoger. ik zou eerder aan 2500 denken als het echt zo'n goed manegepaard is.. gok dat de manege-eigenaar daaraan ook wel gaat zitten.

Zelfs dit zou nog wel eens laag ingeschat kunnen zijn. Het ligt natuurlijk ook aan de manege-eigenaar, maar ik ben aan het sparen voor een manegepaard en daar mag ik bijna het dubbele voor neerleggen. Ook een ideaal manegepaard, kan in alle lessen van beginners tot springen en carrousel tot de gehandicaptenles. Het is verder geen paard met talenten. Ze is gewoon doodbraaf (in de les). En zoals eerder al genoemd is: voor een manege is zo'n paard goud waard. :j


Toen ik voor, onderhand mijn eigen, paard vroeg, vroeg de manege-eigenaar er 3500 euro voor. Ze stond toen niet te koop, liep in de beginnerslessen, kon leuk springen, braaf voor beginners en eigenwijs voor gevorderde.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 15:14

Eerst maar eens met je ouders overleggen, of als je op goede voet staat met de eigenaar dan eens terloops vragen of hij te koop zou zijn en wat de prijs dan is.
Maar eerst met je ouders om tafel