4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:24

:D

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 22:55

Wat een ontzettend leuke en vrolijke pony! Ik volg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:15

Gisteren al een beetje geoefend met het water in gaan, en dat was niet zo'n succes (met veeel moeite en tegenstribbelen uiteindelijk zn voorvoetjes er in gekregen en daar mee gestopt), en vandaag ging het gelukkig een stuk makkelijker! Na een beetje twijfelen liep hij er zo in en kon ik er zelfs uit lopen want hij vond het water toch wel interessant! :D



Afbeelding

Ook ben ik begonnen met het aanleren van de teugelhulpen, snapt hij nog niet veel van maar herhalen herhalen herhalen, de rem doet het al wel perfect! :D

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:31

Leuk ding is het toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:23

Eergisteren hebben we Jip voor de eerste keer aan de dubbele lijnen gelongeerd, hij snapte er niks van haha! Maar uiteindelijk had hij toch snel door wat de bedoeling was en ging het nog best wel goed voor de eerste keer ook! Helaas niet gefilmd, zal kijken of dat voor de volgende keer wel kan is wel leuk natuurlijk!
Nadeel van zo'n makke pony, je kan er achteraan rennen en springen wat je wilt maar hij verroerd geen vin. *\%/* -O-

Het draaien naar rechts ging aanzienlijk beter dan het draaien naar links. Naar rechts bleef hij gewoon keurig door draven/ stappen net wat we deden, naar links ging hij na het draaien stil staan en bij druk in de achteruit.
Wat ik ook opvallend vond en waar ik minder blij mee ben is dat hij het bij mij een stuk beter deed dan bij zijn toekomstige ruiter. Mijn shet heeft die streek ook, zodra hij doorheeft dat iemand anders de leidsels in handen heeft gaat er een knopje om maar bij Jip had ik dit niet zo verwacht eigenlijk..

Dacht ik afgelopen week een mooi dun dubbelgebroken anatomisch gevormd bitje voor hem gevonden te hebben, bleken die bitringen toch wel veel te groot waardoor het hele bit in zn mond omlaag hing :oo
Was me in de winkel nooit opgevallen haha, ik keek alleen maar naar de maat (11,5) en dikte en vorm van het mondstuk. En met friezen ben ik grote bitringen wel gewoon dus daar heb ik nooit op gelet :')
Als iemand nog een tip heeft voor een fijn bitje, alle tips zijn welkom! :Y)

Net als een zadeltje, mevrouw vertelde dat ze het niet zou vasthouden/ reserveren , wie het eerste kwam had geluk. Toen ik ging kijken bleek het zadel toch aanzienlijk meer gebruikt dan in de advertentie stond, een dag later besloten het zadeltje toch wel te willen ik kon het de gehele dag ophalen, was hij gereserveerd. Een dag later waren de mensen nog niet wezen kijken, hoezo ''ik reserveer het zadel niet''.. >;)
Dus ik ben ook nog steeds opzoek naar een 15 inch zadeltje.. Dus als iemand nog iets weet.. ;)

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:27

Wij hebben voor onze kleinste pony een dubbel gebroken hulstrensje van Harry's horse, de bitringen zijn vrij groot maat het bit is dun en niet zwaar, als je kleine bitringen wilt dan moet je op zoek naar een onderlegtrens maat 11.5 daarvan zijn de ringen veel kleiner

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:30

Weer een update, ik heb eindelijk een zadeltje voor Jip!!
Nog geen goed bitje gevonden, dus de huidige heeft hij alleen voor het wennen in. Alle bit-tips zijn dus nog steeds welkom! :D

Gisteren het zadeltje gehaald, vandaag een singel er bij gekocht, en Jip er mee laten lopen. Hij geeft er niks om, precies wat ik had verwacht, dus ik heb hem weer met de dubbele longe gelongeerd.

Met mn mobiel even wat fototjes gemaakt van de sport-pony in spé :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij wordt ook echt al witter :oo

Pferdchen
Berichten: 640
Geregistreerd: 02-12-12

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:14

Hij ziet er ontspannen uit met zijn nieuwe "kleding" :)

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:24

Hoe ging het met de dubbele longe vandaag? Echt super dat hij er zo ontspannen bij staat, ik heb zin om er mee te beginnen :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 23:36

Dubbele longe ging weer goed! Als hij het niet snapt gaat hij nog steeds stil staan, maar met een kort zweepje in de hand is dat ook verholpen haha! :D

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 03:04

Wat een top pony is dat zeg! Leuk dier.

Wat betreft bitje gebruik ik zelf een hulstrens van HH, combineert de bus trens met de watertrens, ligt mooi stil, past ook in kleinere mondjes en de bitringen zijn normaal. Hoop dat je er iets aan hebt

jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:47

Ik zit al heel lang vanaf het begin mee te lezen, maar wat is Jip toch een mooie pony!

Wat fijn dat hij zo ontspannen is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:59

<3 ik ben trots..

Vandaag is Jip voor de eerste keer onder het zadel geweest!!

Hij had al wel eens eerder met een klein kindje rond gestapt, maar een grotere ruiter was toch even wennen. Vooral in het begin moest hij zijn evenwicht echt nog zoeken en vinden.

Vooraf heeft zn ruiter hem gelongeerd, daarna kwam ik erbij en is ze er op gegaan. Eerst hangen, toen zitten, daarna lopen waarbij ik de geleider was en de ruiter alleen maar praatte en aaide overal. Naarmate Jip zelfverzekerder liep heeft ze steeds wat meer gedaan met de teugels (wat hij inmiddels al wat beter kent van de dubbele longe) en nam ik aan de longeerlijn wat meer afstand. Wederom als Jip het niet snapte ging hij stil staan, maar het ging super goed! Het laatste rondje heeft ze los gedaan zodat ik een filmpje en foto's kon maken zo goed ging het! :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:03

Wat ziet het er goed uit :D . Ik wil me niet moeien maar is de ruiter niet iets te groot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:04

Ruiter is 1,60 m bij 45 kilo. Kleiner en lichter ga ik het niet vinden vrees ik :Y)
Wel gaan de volgende keer haar beugels wat langer, dan zal ze dus minder opgekropt zitten.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:06

Moet nog wel lukken denk ik :) . Voor het mooie mss iets te groot, maar ik denk niet dat de ruiter Jip in de weg zit. Beugels zouden idd ook wat langer mogen ;) .

Eilinora

Berichten: 11912
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:08

Ruiter kan prima voor het beleren en doorrijden.
Zijn sterke pony's die kleintjes.

Jip is leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:09

Het ging mij vooral om het gewicht en de ervaring van de ruiter, het alternatief is onervaren kindjes of iemand van 70 kilo of meer die ook ca 10/ 15 cm langer zal zijn. Dus ik ben erg blij met deze ruiter, kleiner en lichter ken ik ze niet :D

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:18

Wat een leuke pony! :) Ik volg!

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:36

Shanna schreef:
Het ging mij vooral om het gewicht en de ervaring van de ruiter, het alternatief is onervaren kindjes of iemand van 70 kilo of meer die ook ca 10/ 15 cm langer zal zijn. Dus ik ben erg blij met deze ruiter, kleiner en lichter ken ik ze niet :D


Daar heb je idd gelijk in :j .

lynnXtubbie

Berichten: 688
Geregistreerd: 30-07-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:01

Wat een leuke pony en wat ziet het er goed uit!
Ik volg ook mee.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 23:57

Ben al blij als ik 45 kilo haal, zal eerder tegen de 40 zijn (ik ben de ruiter). Hij was echt verbazingwekkend braaf, denk dat hij het heel snel snapt allemaal.
Als ik m'n beugels wat langer heb zal het er al een stuk beter uitzien denk ik zo :o

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 00:00

Dan valt het zeker mee! :j Zoals ik al zei, voor het mooi net iets te lang maar je zit hem niet in de weg denk ik. Leuk dat ie zo braaf was! :D

Anoniem

Re: 4,5 jaar jong, 4e eigenaar, 4e naam.. Jip! (volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 00:11

Op de foto zonder beugels valt je lengte me ook erg mee hoor!
Jip is nou eenmaal klein, hij is dan ook als kinderpony, opvolger voor de shet bedoeld. Maar inrijden lijkt me door kinderen niet zo handig, ik ben erg blij met je hulp! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:32

Vandaag heeft onze dochter even een rondje op Jip gestapt, trots dat ze was joh!!

Afbeelding