[Volg] Van fokmerrie naar sportpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_arjolein

Berichten: 1426
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [Volg] Van fokmerrie naar sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:37

Wow netjes hoor! fijne update

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Volg] Van fokmerrie naar sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 13:17


Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [Volg] Van fokmerrie naar sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:40

Ik volg mee! Wat een superpaard! <3

Ging het bij elk paard maar zo makkelijk! :')

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:34

Pepperrr schreef:
Ik volg mee! Wat een superpaard! <3

Ging het bij elk paard maar zo makkelijk! :')


Leuk dat je volgt! Welkom. Haha idd, vandaag was ze wel wat koppig. Beetje tegen het bit in.. heb ook het idee dat ze dit geen fijn bit vind. Heb nu een dubbel gebroken bit erin omdat ze dit bij de vorige eigenaar ook had. Maar ik denk dat het voor haar te bewegelijk is. Daarom heb ik een myler level 1 besteld. Komt morgen binnen dus ben heel benieuwd! Heb mijn oude paard ook op een ongebroken bit gereden en dat werkte heel fijn.

liesen

Berichten: 686
Geregistreerd: 28-03-09
Woonplaats: Almelo

Re: [Volg] Van fokmerrie naar sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:57

Leuk! Ik volg ook mee.
Wat pakt ze het super op joh! Vond dat je snel ging aan het begin maar zo zie je maar als je elkaar vertrouwd dan komt het wel goed!

Ze lijkt op mijn merrie alleen die is nog iets jonger. Daar ben ik ook mee bezig hopelijk is zij ook zo braaf :D

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:32

liesen schreef:
Leuk! Ik volg ook mee.
Wat pakt ze het super op joh! Vond dat je snel ging aan het begin maar zo zie je maar als je elkaar vertrouwd dan komt het wel goed!

Ze lijkt op mijn merrie alleen die is nog iets jonger. Daar ben ik ook mee bezig hopelijk is zij ook zo braaf :D


Ze gaat ook 'snel', maar vergeet niet dat Kontura dit allemaal al eens gedaan heeft :D Dus het is niet de eerste keer; ze weet het al, alleen moet ze het even herinneren haha.
Maar TS kijkt goed naar de signalen van het paard hoor! Ze heeft genoeg rust tussendoor en doet alleen dingen als het goed aanvoelt :D

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:30

jesss_amigo schreef:
Pepperrr schreef:
Ik volg mee! Wat een superpaard! <3

Ging het bij elk paard maar zo makkelijk! :')


Leuk dat je volgt! Welkom. Haha idd, vandaag was ze wel wat koppig. Beetje tegen het bit in.. heb ook het idee dat ze dit geen fijn bit vind. Heb nu een dubbel gebroken bit erin omdat ze dit bij de vorige eigenaar ook had. Maar ik denk dat het voor haar te bewegelijk is. Daarom heb ik een myler level 1 besteld. Komt morgen binnen dus ben heel benieuwd! Heb mijn oude paard ook op een ongebroken bit gereden en dat werkte heel fijn.


Hopen dat ze deze wel fijn vindt dan! :)

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:31

Sjolvir schreef:
Leuk, maar voor mensen met slechte ogen, moest ik wel haar naam paar keer lezen..
Ik dacht welke gek heeft er nou als stal naam van de vla spuit....


Hilarisch, ik las oprecht Vla-sput. Toen ik jouw reactie zag dacht ik: OH! Vlas-put.. :')

Maar wat een leuke merrie Jesss_amigo. Ik snap helemaal dat je haar gekozen hebt!

jesss_amigo

Berichten: 1807
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 20:26

Sorry dat het weer even stil is geweest, ik zal jullie even bijpraten!

Het myler bit was helaas niet helemaal een succes. Hoewel ze hem wel stiller in de mond had, dus niet continu kauwen en mond open willen doen, had ik bijna geen stuur en zowat geen rem..
Máár vervolgens gewoon weer verder gegaan op het oude bit, maar ze bied de laatste keren flink wat weerstand op het contact met het bit en met name met sturen. Ze gooit haar hoofd alle kanten op. Dat wordt minder als ik de teugels iets laat vieren..
Het eerste wat bij mij op komt is eigenlijk of er iets mis is met haar gebit. Gelukkig komt de tandarts over twee weken dus ik hoop dan meer duidelijkheid te krijgen! Toch zit er ook in mijn achterhoofd dat het wellicht ook gewoon een beetje tegenslag kan zijn; weerstand tegen het werken, want ja het ging natuurlijk zo goed de eerste periode...

Verder ben ik voor het eerst met haar (aan de hand) over de weg geweest :D Met bokker Céline_Famke en haar nuchtere fries erbij. Nou zo als ze reageerde had ik het idee dat ze al vaker buiten is geweest. We kregen meteen een vuurdoop met twee luidruchtige motoren en een traktor. Nou daar keek ze dus echt niet van op! Eigenlijk vond ze helemaal niets eng, behalve een liggende boomstam op het clubterrein :')
Wij hebben op ons clubterrein een leuke 'speeltuin' liggen; een piano, een waterplas, wat boomstammetjes en twee bruggetjes (TREC). Hier heb ik aan de hand wat met haar 'gespeeld' Ze vond het GEWELDIG! Het water wilde ze niet echt in, maar over een klein boomstammetje deed ze maar al te graag! Ook de op en af sprongen vond ze helemaal het einde. Ook over de bruggetjes gelopen, zonder enige weerstand of spanning. Dus een toekomst als eventer... JA dat zit er wel in *\o/* *\o/* *\o/*

View My Video

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Volg] Van fokmerrie naar sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 01:10

Update? :D :P

Kitzbik

Berichten: 3
Geregistreerd: 29-09-17
Woonplaats: Hoogwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:33

Alenthe05 schreef:
leuk paard! heet die haflinger Kitzbi?



Ben even berichten aan het terugzoeken over mijn haflinger (Kitzbi) en toen zag ik jouwe haha, kon je Kitzbi van vroeger? :)