[VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 20:25

Zoo Grace gaat inmiddels weer super, beentje achter is als ik smorgens kom nog wel iets opgelopen, maar je ziet t alleen als je dr goed kent en zo ongeveer met een vergrootglas erop gaat staan :Y)
Na een rondje stappen isst ook helemaal over dus we zijn weer lekker aan het werk.

Ik dacht een paar dagen terug, weetje wat ik wil dr een keertje bijgezet longeren, dus een hoofdstelletje met dubbelgebroken bitje gekocht. Vandaag ingehangen, is al genoeg, bijzet hoeft er niet meer aan. Hang het bitje erin, minimale druk van de longe natuurlijk, dus dan moet je volgens Grace netjes over je rug nageeflijk lopen. Prima, dus lekker gewerkt (let niet op mn beschermers, ik had even geen andere combi...) :+


Afbeelding


Toen zelf vergaderen, vergaderen en ohja nog meer vergaderen voor de OndernemingsRaad op werk...

En toen na al t vergaderen nog even langs gereden, lekker gewandeld, lang los geweest en daarna tevreden met je hoofd naar de zonsondergang kijken :D

Oh Halloooo baas...
Afbeelding

Lekker buiten kijken
Afbeelding

En dan nog eentje van afstand, ze past echt maar net met dr hoofd naar buiten haha :') :')
Afbeelding


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 20:59

s_v schreef:
Wat een heerlijk ontspannen beeld zeg! :D
Grace heeft zo'n lief en zacht hoofd, ze straalt iets heel knuffelbaar uit :j !



Dankjewel *\o/* *\o/* t leuke was dat ze dit zelf continue deed, toch lekker aan het werk :D

Haha ze is ook lekker zacht hoor, helemaal in zomervacht op dr hoofd na, want mevrouw stond eergisteren gewoon met dr hoofd in de sneeuw naar buiten te koekeloeren :+ :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 12:12

Emita schreef:
Heerlijk! Gelukkig gaat het weer beter :D Ik vind ook dat ze zo'n relaxte en coole uitstraling heeft (of schijn bedriegt? :P )



Jaa zeker :D

Nou ehhm ze kan heel lief relaxed en cool zijn, maar als mevrouw dr dag heeft dan is ieder blaadje eng en ieder vogeltje een aanleiding om te gaan vliegen :Y)


Maaarr vandaag was ze heel relaxed, ondanks de wind toch lekker in de buitenbak gereden en daarna uitgestapt over het erf (de renbaan is nu net een tikkie vochtig dus dan isst een sopzooi xD)


Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 20:30

Emita schreef:
Dat schijnt wel vaker zo te zijn met merries, toch? :') Ik vrees voor Nova... _O- Maar we zien wel.

Bij welke trainer les/train jij trouwens als ik vragen mag? :D



Haha ja Grace heeft ook een dubbele kruin boven t middelpunt van dr ogen, dat schijnt ook een teken te zijn dat ze wat 'aparter' zijn, maar hoe aparter hoe leuker vind ik altijd :D

Ik zag trouwens op je profiel dat je bij Haras Don Carlos ben geweest, gaaf! Ik ben ooit via via vanuit o.a. hun gevraagd om een half jaar te komen werken. Toen niet verder op ingegaan, iets met vriend, net huis gekocht en paardjes hier :D

Ben benieuwd hoe Nova wordt hoor haha xD

Ik les bij Palden Schooneman in Ridderkerk, erg tevreden mee, legt alles op een begrijpelijke manier uit en begrijpt het paard ook echt :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 12:43

Gimme_Spurs heeel veel zorgen xD

Emita Oh gaaf zeg! Ik ben toen via Hubert Heule benaderd, hij zit achter o.a. Stepping on sparks. Dus ik heb wel heel erg getwijfeld haha :P Ja klopt, ik vind het een heel fijn iemand die ook alles doet terwijl ie nadenkt en weet wattie doet :D Dus dat is voor mij een aanrader, verder heb ik niet echt iemand waarvan ik zeg 'ja doen' meer waarvan ik zeg 'nee niet doen' haha XD

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-18 19:52

Emita schreef:
Ik heb je een pb gestuurd Wieneke :) (al bedacht ik me daarna dat ik je net zo goed via de fb Messenger had kunnen berichten, maar goed :') )

Haha ik reageer morgenochtend even. Iets met nog een uur naar huis en dan nog eten enzoo :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 08:54

Jaaa ik ga zo lekker op pad :D We gaan vandaag het strand van Ouddorp uit proberen :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 08:55

Kwam net dit bericht van een jaar terug tegen hier in t topic:

Foto's van de afgelopen wedstrijd zijn binnen :D

Afbeelding






Oh wat een andere stop al met een jaar geleden :Y) En dan te bedenken dat er inmiddels het meest lieve shankje inhangt (foto's van nu een enkel gebroken bitje met scharen) en een jaar terug een stang met een flinke tongboog. :Y)


Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 15:43

Vandaag hebben we het strand in de omgeving eens uitgetest, op 45 minuutjes met de veewagen ligt het strand in Ouddorp, en wauw wat een groooooot strand (als je Kijkduin gewend bent) :D

Was prachtig *\o/* *\o/*

En Grace ging vandaag voor de 2e keer alleen het strand op, en net als vorige keer was het in d'r ogen de normaaaalste zaak van de wereld om t water in te lopen en alles prima te vinden :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Video is maar een kleintje, maar geeft wel aan hoe groot t strand is en dat we lekker even pootjes hebben gestrekt :D




xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-18 13:45

Ja was geweldig :D

Vandaag zouden we eigenlijk een fotoshoot hebben, maar de fotograaf vond het weer te slecht (ehh.. -O- {:} en vervolgens foto's gemaakt in t zonnetje) Maar dat kreeg ik een uurtje van te voren te horen dus toen stond Grace al helemaal in de startblokken.

Gelukkig vond mn moeder het leuk om even langs te komen en de camera vast te houden :D

Alvast een klein voorproefje *\o/* :


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-18 10:17

Emita schreef:
Foto 1 is echt heel mooi! En zo te zien is je moeder een prima fotograaf :D


Dankjee!!

Ja ze kan lekker klikken :) ik stel de camera in want daar snapt ze niet al te veel van en dan even testen en fotos maken maar! :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 18:40

*\o/* Daar zijn we weer :D *\o/*

Grace gaat ondertussen ontzettend goed, we zijn lekker aan het werk maar vooral ook veel aan het wandelen enzo :D

Afgelopen zaterdag weer lekker naar het strand geweest, ondanks dat het nu drukker was bleef ze ontzettend braaf. Echt onwijs trots weer :D

Zondag wilde ik even 'rustig' trainen, kom ik de buitenbak in sta ik achterstevoren van echt letterlijk ieder vogeltje wat langs kwam.. dus weer even lekker aan het werk gegaan ;)

Maandag hebben we buiten gewandeld, ook weer trots hoe ze dat oppakte, de stal is aan een vrij drukke weg waar het verkeer op 2m afstand met 80 km p.u. voorbij scheurt. Maar op een BMW die zn uitlaat lekte na was ze ontzettend braaf :D

En gisteren weer even aan het werk, ik ben langzaam bezig met het reageren op de minste teugelhulpen. Dit is al nihil maar ik wil graag naar het sturen op 1 hand op een paar cm toe. En dat pakte ze gisteren ontzettend goed op!

Dan vandaag, ik kreeg een berichtje van een fotograaf of ze me op de foto mocht zetten, natuurlijk mag dat. ;) Dus eerst aan de hand, mevrouw was daar een beetje stout. Iets met een voorbeen naar mn hoofd slaan omdat je je vrolijk voelt :Y) Vervolgens gaan rijden, ik vond t wel wat spannend, want voor een fotograaf wil je er netjes ontspannen opzitten maar ik had dr net natuurlijk lekker zien springen naast me... maar mevrouw gedroeg zich voorbeeldig en staat volgens mij weer knap op de foto :D

Morgen maar eens even spelen, nu ik t zo opschrijf zijn we best druk bezig geweest de afgelopen dagen *D *D


En dan wat fototjes van de afgelopen dagen en een voorproefje van vandaag :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-18 19:16

Jaa zeker :D Klopt! Dr manen zijn nu langzaam wel aan het groeien, heeft een poosje stil gestaan maar het valt me op dat ik nu weer wat langer aan t vlechten ben..

Strand is echt heerlijk ja, dit strand is 45 minuutjes rijden met de veewagen. Dus relatief is dat ook nog wel goed te doen :D

Ik ben ook onwijs benieuwd :D Als ze toonbaar zijn komt er een topic hoor haha *\o/* Wel weer temmen voor uitgelicht dan he, wil weer op de voorpagina hoor _/-\o_

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-18 08:00

Haha ik ben onwijs benieuwd, ja t is toch iets speciaals ofzo :P

Ja klopt, Grace doet dan ook wat voorzichtiger naar mijn idee met dr manen. Anders gaan ze overal langs en staat ze dr op te leunen als ze met dr hoofd door dr binnen of buitenluik staat xD Sommigen vinden het MTG in de manen doen ook een wondermiddel, daar ben ik dan iets minder over te spreken. Grace dr manen vielen er eerder van uit dan dat het langer werd :')

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-18 16:07

Ah wat een heerlijk weer vandaag :D

Vanmorgen Grace even gelongeerd, eerst met hoofdstelletje en daarna lekker even zonder alles. :)
Daarna nog lekker in t zonnetje genoten en eens even een kijkje genomen bij de waterdoorgang, Grace vond t helemaal niet eng en liep weer achter me aan alsof t normaal was :Y)


Morgen hebben we een clinic van Barbara Ceusters in Kootwijkerbroek :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Nog 2 fototjes binnen van de fotoshoot van woensdag

Afbeelding

Afbeelding



Oh en wat vinden jullie van de nieuwe deken? _/-\o_ _/-\o_

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-18 13:01

Haha dankjullie :D

Ja ik ben ook erg benieuwd, vooralsnog niks binnen gekregen, maar ze heeft toch echt rijfoto's gemaakt dus die wil ik eigenlijk wel zien xD Even afwachten maar.

Aankomende woensdag komt er mits t weer goed is ook een fotograaf, van YourOwn Photo & Graphic design. Die vroeg me of ze langs mocht komen, foto's zien er veelbelovend uit dus ik ben benieuwd! :D

Clinic ging helemaal geweldig, ondanks het warme weer en de lange reistijd deed Grace het perfect, Barbara vond d'r ook helemaal leuk en we kunnen makkelijk de WRAN L2/L1 meepakken volgens haar, als ik maar blijf tellen haha..

Afbeelding



Afbeelding


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-18 18:04

Updateje :D

Maandag dacht ik mevrouw zal wel spierpijn hebben dus ik ga even beentjes strekken op de renbaan.
In het begin braaaf gestapt, toen gedraafd en een galopje. Na het galopje gingen we nog een keer, en ze geeft me toch een gekke piep en vervolgens steekt ze dr hoofd tussen dr benen.

Ik was ernstig blij met m'n westernzadel op dat moment _/-\o_ vervolgens nog even op een normale manier gas gegeven. Grappige is wel dat op het moment dat je gaat zitten en easy zegt ze direct zonder enig vorm van teugeldruk een versnelling terug schakelt. Ook als ze vrolijk is, topknol ;)

Afbeelding

Dinsdag had ik zelf een ontzettend drukke dag, iets met om 7 uur naar werk moeten en om half 8 op stal aan komen vanuit werk. Dan maar wat eten in de auto :Y) Grace even los en in de molen gezet, stapmolen gebruik ik normaal gesproken nooit, ik stap wel aan de hand, maar ik moest nu dr stal nog doen dus was even de beste optie :D Grace vond de stapmolen leuk.. gek paard.. met oortjes tegen elkaar naar voren vrolijk grote rondjes wandelen :')

Verder lekker een dagje vrij gehad :D

Afbeelding

En vandaag lekker getraind in de buitenbak, ze was ontzettend braaf! In galop had ze net als maandag wel weer plannen, maar die energie heeft ze er nu lekker uit kunnen gooien *\o/*

Afbeelding

Oh en dr groene-legerdeken is ook best hip hoor +:)+ Nu staat ze weer lekker met dr katoentje op (de roze deken) voor t geval het net zo gaat ontploffen als afgelopen nacht straks :x


Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-18 21:40

Grace heeft er een vriendinnetje bij!


Graag stel ik jullie voor aan Joy (FM Biscuit Boom) :D

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-18 21:48

s_v schreef:
Oh waaaauw, wat een knappe dame <3 die manen :~

Heb je dr gekocht? Wat zijn je plannen met haar?



Jaa gaaf he!

Klopt, vanavond het telefoontje gedaan, samen met m'n moeder. Ze is bedoeld als opvolger voor Mea, die begint nu echt wel wat oud te worden dus mag nog een stap terug gaan doen. Ze komt bij Mea op stal te staan. De bedoeling is dat ik de knopjes er op ga zetten en mijn moeder lekker tuttelt met d'r. Uiteindelijk zou het leuk zijn om wedstrijden mee te pakken, maar zo ver is ze nog laaaang niet :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-18 07:55

Bedankt allemaal :D :D

Ze is 7 jaar jong, en dan de nadruk op jong, weinig ervaring en conditie nog, dus eerst maar lekker rustig opbouwen :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-18 20:42

Grace heeft vanmorgen even heerlijk gespeeld. *\o/*


In alle vroegte even los vanmorgen, na een uur lekker gepoetst en gelongeerd met het bitje, toen ze dat goed deed en heel erg hard had gewerkt heb ik dr nog even uit laten razen zonder longeerlijn en hoofdstel in.

Geweldig vind ze dat toch xD

Daarna goed uitgestapt en heerlijk grasjes gaan happen. Alvast aan het voorbereiden voor het gras, omdat het nu ontzettend rijk is en ik zodra ze het land in mogen graag wil dat ze direct eventjes kan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



En toen kwam dit gisteravond, en vanavond, en de komende week even laag langs.. Grace had er niet veel van, behalve het even kijken. Maar ze komen ook wel erg dicht langs (ze mogen bij ons 'oefenen' en laag vliegen) dus mooie oefening wat dat betreft xD

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-18 16:50

Grace gaat nog steeds helemaal super *\o/* *\o/*

Donderdag lekker getraind in de buitenbak, gisteren een dagje vrij en vandaag in de binnenbak getraind want er was een clinic buiten en niemand binnen.

Verder zijn we druk aan het voorgrazen (wat een ramp met dit weer.. ik ben in een heel jaar nog niet zo bruin geweest) {:}

En toen ging ik vanmiddag grazen en was de baan helemaal gesleept, ondanks dat t lekker warm was en ik al had gereden had ik echt de neiging om weer op te zadelen _/-\o_


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 16:05

We mochten vandaag weer op de foto :D


Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-18 16:08

Ben onwijs benieuwd naar de rest :D Vind deze al erg gaaf, had zelf een momentje 4 voetjes van de vloer gepakt denk ik ipv 1 voorvoetje, maar wie weet komt die nog :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Appeltje_1, Athena1982, desireeee_x, Lente, MaanNaam, Petra_O, Spaansepony, Zick_Zack en 106 bezoekers