[VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 14:27

Mevrouw staat weer lekker te dutten, vanmorgen om 9 uur lekker gereden, daarna t land in en nu net binnen met een berg eten en een berg stro :Y)

Gisteren heeft ze lopen spelen in t land, helaas wel een schaver opgelopen, maar t is alleen haar weg in een streepje bij dr flank. Dus vooralsnog ben ik nog blij met dr in het land :D


Afbeelding


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 14:43



En dan met je hoofd naar buiten hangen na t land en half in slaap vallen tussendoor :P

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-18 16:26

Vanmorgen lekker getraind, daarna uitgestapt over de baan en toen heeft ze lekker in het land gestaan tot nu net, lekker vol buikje en nu slapend op stal :)




xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 15:18

Afbeelding

We hebben vanmorgen in alle vroegte getraind, om de warmte een beetje voor te zijn.
Nou zelfs om kwart voor 9 hadden we t schuim er allebei al op staan haha..

Daarna even uitgestapt over de baan, ze vind dit ondertussen zo leuk dat ze er zelf naartoe loopt.. :Y)

Was voor mij ook even lekker om m'n gedachten te verzetten, voor degene die het niet hebben meegekregen:
[IM] Zip me a note/Mea - Rust zacht en geniet op de groene weides


En nu net staat ze weer binnen, ben vandaag 2x langs gereden om te kijken of ze t nog lekker vond in het land, maar om half 4 bedacht ze zich pas dat ze nu wel naar binnen wilde {:}
Daarna lekker gedouched, staart even gewassen (want die stonk door de hengstigheid) en nu staat ze met een berg kuil tot dr knieën in het stro lekker in dr stalletje, hier waait nu een klein windje doorheen omdat alle luiken open staan :)

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 20:55

Ik vind het echt zo erg voor je van Mea... :( Heel veel sterkte! En hopelijk geeft Grace je heel veel steun!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 20:44

Dankjewel! Grace heeft me de afgelopen periode zeker veel geholpen :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-18 20:46

Grace mocht afgelopen zondag een eind in de veewagen, we gingen naar Garderen! Daar mochten we model staan voor een fotoworkshop van niemand minder dan Arnd Bronkhorst!!! :D

Van hem en nog een aantal fotografen ontvang ik nog foto's maar ik heb er alvast een paar gehad :D

M'n tot nu toe favoriet (die ik zelf even z/w en wat contrast heb gegeven) *\o/*



Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:01

Prachtige foto weer! Jouw huis hangt ondertussen toch al van boven tot onder vol met allemaal uitvergrote foto's van je paarden? :D
Ik ben benieuwd naar meer foto's. :))

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-18 06:47

Retjethorse schreef:
Prachtige foto weer! Jouw huis hangt ondertussen toch al van boven tot onder vol met allemaal uitvergrote foto's van je paarden? :D
Ik ben benieuwd naar meer foto's. :))


Haha voor nu ben ik nog hard aan het klussen, verven en verbouwen dus nu staat er ergens in een kamertje 1 foto :P

Krijg net weer een berichtje, vanmiddag nog meer foto's :D Word nu langzaam wel heel erg benieuwd naar de foto's van Arnd... als deze, van beginnende fotografen, al zo gaaf zijn *\o/*



Afbeelding

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 15:24

Wat een knappe dame is die Grace van jou toch :~ :~

Hoop dat ze een lichtpuntje is nu, na het verlies van je knappe Mea :(:)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-18 07:50

Dankjee, ja Grace kan me er nu wel echt doorheen halen, de eerste week niet zo hoor, dat was echt weer tranen met tuiten en je paard even in t land tussendoor ;) Maar ook dat had Grace goed door, want ze heeft in die eerste week echt geen stap fout gezet :)

Pfoeh weer een set gave foto's binnen, vind deze toch wel heel erg gaaf :D

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 10:34

Gisteravond had ik geen zin meer om nog te gaan trainen (iets met 35 kinderen die mn geduldige kant lekker op de proef hebben gesteld de hele middag).. dusss we zijn op de baan gaan werken, 2 dagen alleen maar land was ook een beetje veel van het goede, mevrouw ontploft bijna als ze dan niet werkt XD

We zijn eerst rustig een rondje in stap, rondje in draf en rondje in handgalop geweest. Daarna het gas even helemaal open gedraaid. Heerlijk gevoel want ze gaat snoeihard maar als ik dan aan een losse teugel 'walk' of 'easy' zeg dan gaan we gelijk een paar versnellingen terug. Dus complete controle, maar wel even heerlijk losss :D

Afbeelding



Vanmorgen was het wel weer train tijd, toen er een duif in de boom zat was er genoeg reden om even met 4 voetjes van de vloer te gaan springen dus daarna even lekker gewerkt! :D En de bak was opnieuw gevlakt en daarna gesleept, is heeel vervelend (kuch) om dan als eerste in de bak te rijden *\o/*

Nu staat mevrouwtje weer lekker op het land, vanmiddag rond een uurtje of 4 ga ik dr binnen halen :D


Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:35

Hahaha, is dat een kenmerk van Hollywood Dun It nakomelingen? :P (dat ontploffen na een paar dagen niet werken). Ik zag gisteren bij de open dag van Wendy van Osch ook een HDI nakomeling en die was ook nogal uhhhh... fanatiek op de koeien :') Die heeft wel wat mooie bokkesprongen gemaakt :D Maar het was wel echt een heeeeeeel gaaf paard.

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-18 10:02

Haha het zou heeeel goed kunnen hoor :P Grace heeft vandaag een dagje rustig longe gehad en morgen heeft ze een dag vrij :D

Zaterdag gaan we nog even een lesje meepakken voor het NK :D

Een leuk, positief wedstrijddagje gehad gisteren :D We hebben flink gave scores gehaald en voor het eerst de pleasure meegereden (was voor de lol, uiteindelijk ging het erg goed) :D

- In hand trail L2 een eerste plek met een 70 score;
- In hand trail L1 een eerste plek met een 70,5 score;
Na de in hand trail kregen we complimenten van de jury met daarbij het bericht dat we zekerweten klaar zijn voor het NK. Hoppaa die steek ik alvast in mn broekzak _/-\o_
- Pleasure L2 een eerste plek, met complimenten van de jury voor het constante en regelmaat.

*\o/* *\o/*

Afbeelding



Smiling pony.. op een of andere manier heeft Grace altijd een soort 'glimlachje' op dr mond als ze de veewagen ziet staan xD

Afbeelding


Ehh whut, eerste in de pleasure?! terwijl we voor het eerst meededen?! en tegen iemand reden waarvan ik vooraf al had besloten dat die me er vierkant uit zou rijden :Y)

Afbeelding



En nog een filmpje van onze 70,5 in hand trail proef :D


xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-18 14:09

Jaaaa foto's van Arnd Bronkhorst binnen :D Binnenkort weer tijd voor een topic haha *\o/* *\o/*


Alvast twee hele knappe van mn knappe pony :D


Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 11:32


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 11:50

Wat een mooie resultaten zeg! Filmpje ziet er stoer uit, lijkt mij zo leuk om te doen, die in hand trail :j !

Prachtige foto's ook weer, ga zo maar eens een kijkje nemen in je topic :D !

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 13:34

s_v schreef:
Wat een mooie resultaten zeg! Filmpje ziet er stoer uit, lijkt mij zo leuk om te doen, die in hand trail :j !

Prachtige foto's ook weer, ga zo maar eens een kijkje nemen in je topic :D !


Dankjee :D

Ja vind die in hand trail echt geweldig, het leuke is nu als Grace maar denkt dat ze een balk ziet ze ieder voetje oplet wat ze doet. Iets wat ze twee jaar terug echt nog niet deed :P

Jaaa ben onwijs blij met de foto's :D Wil er eigenlijk eentje zo groot als de muur in een kamer straks, maar ik denk niet dat ik dat er bij vriendlief door ga krijgen...



Vandaag hebben we nog even een lesje meegepakt, spins gingen eigenlijk super, dus dat ook maar eventjes meegenomen. Daarna aan de stops gaan werken, Grace doet dat super, ik vind het alleen nog wel eens eng om naar de muur te gaan in een flinke galop. Dus dan ga ik alvast aan mn stop zitten denken, dat werkt averechts voor een mooie stop :Y)

Maar we hebben weer lekker gespeeld in het zand :) Tijdens het fencen alleen mn enkel dubbel geklapt, dus zit nu met mn voetje omhoog op de bank :P Al hopend dat er niks gescheurd is (doet verrekte veel pijn) want we moeten donderdag wel naar het NK *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:00

Stops zien er goed uit hoor! :D Wat ik fijn vind bij jou is dat jij niet aan je teugels hangt bij de stops. Dat zie je helaas toch regelmatig.

En de foto's van de shoot zijn echt mooi! :)) Het zal een moeilijke keuze worden om er maar een uit te vergroten. :P

Beterschap met je enkel! Misschien kan je er wat ijs op leggen tegen de pijn en zwelling?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-18 14:12

Dankjewel! Haha ik moet mn handen van mn instructeur nog meer naar voren doen xD maar dat in combinatie met alles waar je aan denkt ben ik al blij dat ik ze hier kon houden :P

Jaa heb nu een koelelement op mn enkel liggen. Lijkt nu wat minder te gaan zwellen, wel flink stijf nu. Maarja komt vast goed ;)

Thanks! Ja foto's kiezen wordt echt heeel erg lastig haha :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 14:37

Je moet aan zoveel tegelijk denken, dat komt wel hoor. :)) Ik vind jou sowieso heel netjes en vriendelijk rijden. :D Zelf moet ik niet veel zeggen, want ik heb ondertussen al een aantal jaar niet meer gereden en nog veel langer geen les meer gehad... :') Ik wil nog steeds westernles nemen (heb ik nog altijd niet gedaan, echt schande xD), maar tijd... Zeker nu met mijn nieuw knolletje erbij, ben ik daar heel veel tijd aan kwijt. :P Ik heb een grondwerk les Parelli gepland bij iemand die zelf ook western rijdt met haar paard, dus kan ik het aan haar ook eens vragen of zij niemand meer in de buurt weet.

Regelmatig ijs op leggen! Vanavond zou ik het ook nog eens doen hoor. :j Hopelijk kan je volgende week naar het NK met je enkel.

Als je echt niet kan kiezen, kan je de foto's nummeren en die nummers in een bakje gooien en het lot laten beslissen. _O-

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-18 16:43

Haha dankjewel :D

Je kan bij mijn instructeur prive les nemen op een van zijn eigen paarden ;) Is voor jou wel een pokke eind rijden maar is wel heel erg gaaf! Zag je nieuwe aanwinst ergens voorbij komen ja! Superleuk :D :D


Grace vanmorgen even getraind, kom je in zo een buitenbak, wordt je toch helemaal happy van :D

Afbeelding

Daarna nog even lekker beentjes gestrekt op de baan en ik haal dr nu net uit het land, ze kwam nu naar me toe dus was wel zat :P

Hahaha dat is ook nog altijd een optie ja xD Ik heb in iedergeval een heel aantal besteld nu. Dan kijk ik nog wel hoe groot en waar ik ze ga doen tegen die tijd :D

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 17:55

Dan denk ik dat ik toch liever 40 minuutjes richting Destelbergen rij, dan even richting Nederland (zit die instructeur ook niet meer in het noorden? :') ) en terug. _O-

Heerlijk inderdaad als de bak netjes gesleept is, op mijn stal ben ik voorlopig vaak ook de eerste die in de bak zit. De bak wordt bij ons meestal 's avonds laat gesleept en ik ben altijd vroeg op stal nu. :D Niet dat ik rij, maar voor wat grondwerk is het ook wel leuk als hij goed ligt. :P

Grace heeft knappe oortjes! :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 14:25

Haha nee mijn instructeur zit rondom Rotterdam :) Ik zit zelf op t randje van zeeland ;)

Jaa is zo heerlijk iedere keer weer! Alle bakken, de paddock en de baan worden iedere dag gesleept en eens per week helemaal geëgaliseerd :D Ook voor grondwerk inderdaad onwijs fijn!

Grace heeft vandaag op heeel veel gras eten even een dagje niks aan dr hoofd, morgenochend moet ik nog een paar uurtjes werken. Daarna gaan we alles inpakken en richting het NK :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-18 14:26



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Jessica_1998, lletam, MairiMacBran, Mark0919, Sintara, sterregoud en 39 bezoekers