[VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:21

Spannend zeg, veel succes alvast vanaf dit weekend, komt vast helemaal goed met jullie *\o/*

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...



Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:49

Rotterdam is alsnog een eindje hoor. :P Ik zit in de buurt van Aalst (tussen Brussel en Gent).

Leuk die livestream! :D Laat je weten rond welke uren je rijdt? Kan ik eens meekijken. :D Vrijdag zal ik niet kunnen kijken, maar zaterdag en zondag normaal wel. :) Veel succes!! *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-18 06:29

Dankjullie! We gaan zeker veel plezier maken, de rest is mooi meegenomen :D

Het tijdsschema is als volgt, tussen haakjes is misschien omdat ik dan even wil kijken of Grace het allemaal aan kan zonder het zat te worden en aan de hand daarvan beslis, zonder haakjes is opgegeven dus zeker,

vrijdag:
(- 13.02 Pleasure L2)
- 13.52 Horsemanship L2
- 15.14 Reining L2 All Ages
- 16.26 Reining L1 All Ages
- 18.30 Uitreiking WRAN Champions, ik heb wat speciaals gewonnen dus moet bij de uitreiking zijn, wat precies? geen idee :Y)
(- 20.00 Trail special - logs and letters)

zaterdag:
- 9.49 Inrijden reining L2 senior
- 10.04 Reining L2 senior
- 10.58 Inrijden reining L1 senior en juniorklassen
- 11.13 Reining L1 senior
- 12.58 Reining western earned money

zondag:
- 10.56 In hand trail L2
- 11.06 In hand trail L1
- 12.55 Trail L2
(- 13.39 Trail L1)

Maar er is de hele dag kijkplezier, alle 4 de dagen (vandaag ook al) beginnen de eerste onderdelen om 9 uur 's morgens, zaterdagavond is een aanrader vanaf 4 uur/half 5 de freestyle reining. Ik weet niet wat ze dit jaar in petto hebben, vorig jaar kwam Wendy van Osch zonder hoofdstel met een zadel omgetoverd tot race auto op muziek van Max verstappen binnen (fair warning, de muziek staat op zaterdagavond keihard, dus zet je speakers niet vol open voordattie t doet).

De laatste onderdelen zijn iedere dag zo tussen 8 en 9 uur 's avonds afgelopen :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 10:01

Wat een leuk en vooral gezellig Nederlands Kampioenschap hebben we achter de rug!

Op vrijdag hebben we de pleasure L2 voor de tweede keer meegestart, Grace was overdonderd door de vele paarden in de bak en was de linkergalop even kwijt op de lange zijde. Daarna de horsemanship L2, die ging best netjes, we werden 8e. Daarna de reining L2 all ages, was even zoeken samen, vervolgens de reining L1 all ages, deze ging beter, een mooie 5e plaats!

In de avond was de uitreiking, ik had al te horen gekregen dat ik daar moest zijn. Met de knappe Mea heb ik met de shows maarliefst 500 punten bij elkaar gespaard en dus kregen wij ter ere van Mea een oorkonde, een stalplaat en een zilveren schaal. De zilveren schaal en stalplaat worden nog nagestuurd, die waren er nog niet, dus nog even wachten tot we ze echt in handen hebben, maar wat een eer om dat met Mea behaald te hebben!!

Op zaterdag een reining dagje, in de reining L2 senior net buiten de linten met een 7e plek, in de reining L1 senior genoten maar helaas ook buiten de linten. Vervolgens was de WEM (western earned money) reining aan de beurt, lekker gereden en kunnen ontspannen op m’n runs, daardoor een 4e plek met een mooi lint en een geldbedrag.

Toen gisterochtend, als eerste hadden we de in hand trail L2, pfoeh wat een pittig proefje.. maar Grace deed het super en hier behaalden we BRONS en dus een mooie derde plek met een beker en lint. Vlak erna was de in hand trail L1 aan de beurt, op een paar kleine dingetjes na dezelfde proef, Grace deed het weer top! En dat resulteerde in ZILVER met een tweede plek en een mooie beker en lint, dus gewoon echt letterlijk tweede in de hoogste klasse van Nederland.

Ik ben heel tevreden met Grace, ze heeft het super gedaan!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 10:33

En deze kreeg ik alvast binnen van een kennis die foto's stond te maken! :D
Knappe reiner in de horsemanship *\o/*


Afbeelding


Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 13:31

Gefeliciteerd! Knap paard.
Ik heb vrijdag wel even naar de livestream gekeken, maar de kwaliteit van het beeld was niet echt goed. Soms had je een paard van 6 pixels xD

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 09:55

Dankjulliewel :D

Haha dat begreep ik inderdaad, heb t nog even doorgegeven toen ie t helemaal niet meer deed. Maar daar heb ik me verder niet druk over gemaakt. Was toch al zenuwachtig genoeg met alle patterns haha XD

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:58

Ja dat snap ik. Je moet alles uit je hoofd doen toch?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 09:59

Ja klopt :) En dit jaar van de 9 proeven geen fout gemaakt in de proef, dus dat was al overwinning 1 haha :D

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:13

Diep respect, alleen al daarvoor _O-
Ik zou het bij 1 pattern al begeven denk ik. Sómmige dingen uit de dressuur, zoals voorlezers, zijn zo slecht nog niet. :+

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:41

xxwienekexx schreef:
Azmay schreef:
Die lijkt echt op haar ouders :oo
Ik wist niet dat ze ook een beetje een wit staartje had, dacht dat ze effen vos was.

Je hebt heel knappe paarden :j


Haha dankjewel! :D Ja ze is een echte daddy-and-mommy-look-a-like *\o/*
Ja ze is er zelf nog niet helemaal uit wat voor kleur ze is geloof ik, volgens dr papier is ze koffievos, in dr manen zit zwart-bruin-lichtbruin en palomino, ze heeft een palomino harige vlek op dr kont (jep serieus, is onderzocht) en is stekelharig en dat zie je dan ook weer in dr staart. :Y)


Even inhaken op het uiterlijk van je prachtige paardje. Ze bezit het rabicano gen! Dat veroorzaakt het stekelharige in de vacht, de spots hier en daar, de lichtere haren in staart en manen. En is te herkennen aan de witte streep haren boven haar staartaanzet. :)

Ik lees af en toe al eens mee. Ook ik vind haar echt een plaatje. Enorm leuk om te zien hoe veelzijdig je met haar bezig bent! Gefeliciteerd met je behaalde plaatsingen, en heel veel succes nog!

Vivaldi Tosha B+13 - L1+12- L2+19 - M1+11- M2+10- Z1 startgerechtigd!!!

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 11:15

Sintara schreef:
Diep respect, alleen al daarvoor _O-
Ik zou het bij 1 pattern al begeven denk ik. Sómmige dingen uit de dressuur, zoals voorlezers, zijn zo slecht nog niet. :+


Whahaha xD Maar ook in de hogere dressuur mag het voorlezen niet meer dus in dat opzicht is t dan wel weer gelijk :P Je went eraan, t is leuk om te doen op een gegeven moment! :D


keshia schreef:
Even inhaken op het uiterlijk van je prachtige paardje. Ze bezit het rabicano gen! Dat veroorzaakt het stekelharige in de vacht, de spots hier en daar, de lichtere haren in staart en manen. En is te herkennen aan de witte streep haren boven haar staartaanzet. :)

Ik lees af en toe al eens mee. Ook ik vind haar echt een plaatje. Enorm leuk om te zien hoe veelzijdig je met haar bezig bent! Gefeliciteerd met je behaalde plaatsingen, en heel veel succes nog!


Thanks voor de info en de complimenten!! *\o/* :D

Rabicano is inderdaad het stekelharige en de witte haren bij de staart. Ik twijfel echter of het ook palomino haren in een vlek kan meebrengen, het zijn daar namelijk geen witte haren maar het is echt palominovacht volgens de DA, de rest van de haartjes van het stekelharige en boven dr staart zijn ook echt wit - wit, dit vlekje dan weer niet. Zou kunnen hoor, heb me er zelf nooit op ingelezen welke kleuren rabicano met zich mee zou kunnen brengen ter uiting in een paardenvacht. Kleurengennetjes zou ze van opa/oma kunnen hebben, ik weet dat er in dr 2e lijnen hier en daar een palominotje voorkomt :P

Maar ze heeft in ieder geval hele leuke kleurtjes bij elkaar zo *\o/*

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 17:30

Gefeliciteerd hoor! :D Je zal wel trots zijn op Grace! Knap dat je al die patterns uit je hoofd kent, zeker als je aan zoveel onderdelen meedoet! :oo

Ook leuk dat je ter ere van je 500 punten met Mea nog iets kreeg, al kan ik me voorstellen dat het ook een moeilijk moment zal geweest zijn... :(:)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 19:41

Dankjewel! Haha en t leukste is dat de patterns bij ons (muv reining een 10 tal versies) niet vast staan. Dus met een beetje geluk zie je je proef een week van te voren voor t eerst haha xD

Ja was erg speciaal met Mea wel moeilijk inderdaad hoor :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-18 17:31

Grace mocht vandaag weer even rustig lekker bewegen :D Afgelopen week is ze geënt dus ik heb dr even een paar daagjes vrij gegeven met dit warme weer :) Alhoewel ze t land de hele dag geweldig vond en geen enkele last leek te hebben van de temperaturen (voordeel dat hier altijd wel wind staat) :P

Lekker op de relaxte manier ontspannen rondjes waggelen :D

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-18 10:09

Grace is weer lekker aan het werk, vandaag even aan de buiging en flexibiliteit in dr lijf gewerkt, de pakt t allemaal zo goed op :D

Ze is echt onwijs vrolijk op het moment, heel erg enthousiast en alle blaadjes en geluiden zijn leuk :P En dan is t wegspringen niet op de vervelende manier maar meer een soort van 'yesss feest' en dan 2 seconden later weer helemaal aan het werk :D

En na het trainen in de bak even lekker uitstappen op de baan werkt altijd heerlijk *D

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-18 16:16

Grace gaat echt ontzettend goed! We hebben de afgelopen 2 dagen hard getraind. Ondertussen heeft ze zo een conditie dat ze ondanks dit weer amper nat wordt, met hard werken komt er na een half uurtje een beetje zweet achter d'r oren haha :P

Verder staat ze nu 4 uurtjes per dag in het land, daarna is ze het helemaal zat en gaat ze bij het hek staan dus dan haal ik d'r binnen :) T is ook flink warm op het vlakke stuk en er staat inmiddels bijna niks meer te eten :P

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Footworkdunitgreat, en hoe wij samen groeien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:26

Ik haal de mijne met dit weer ook op tijd naar binnen hoor, vindt ze wel fijn zo. :P 'S avonds kan ze dan nog 2 of 3 uur buiten. Bij ons merk ik dat de meeste paarden het wel fijn vinden om met dit weer lekker binnen te kunnen staan en gaan de meesten 's nachts naar buiten, helaas reageert de mijne slecht op iets van steekvliegjes of mugjes. D:

Als je de foto's van jullie in het begin terug kijkt, zie je zoveel vooruitgang! Jullie zijn echt lekker bezig! *\o/*

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-18 07:02

Ja doordeweeks probeer ik er inderdaad ook voor te zorgen dat ze savonds nog 2 uurtjes buiten komt :) 's nachts buiten is hier geen optie, het mag niet en ik vind het zelf ook totaal geen fijn idee, als er wat is dan heeft ze geen gigantisch stuk dus dan wil ik niet weten wat ze doet :Y)

Haha dankjewel!! :D Ik kreeg toevallig gisteravond een filmpje van een oud-stalgenootje die een keertje een drafje heeft gemaakt op Grace in t begin. T is echt gewoon een heeeeel ander paard _/-\o_ dat ze zo kon veranderen in 2 jaar had ik nooit gedacht :)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-18 14:35

Grace is weer uit de 'ik vind alles leuk en ga er van wegspringen-fase' :P Nu zo hengstig als t maar kan en lekker al de hele dag op het land, tussendoor even getraind, ging top. :D

En toen kreeg ik net nog gave foto's toegestuurd van het NK, een hele hoop, maar deze wil ik even delen :D


Dat voorbeentje, ze doet dr best wel :)
Afbeelding

En perfect van de brug af, met overal een voetje (voornamelijk tussen de balken en tussen brug en eerste balk is belangrijk)
Afbeelding

Natuurlijk helemaal trots :D
Afbeelding

Klaar met de reiningproef.
Afbeelding

En dan viel mijn mond open over deze foto, mijn reinertje in de pleasure, vind dit een heel erg mooi beeld :D
Afbeelding

Zeker als je dit dan van 2 jaar terug ernaast legt :)

Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-18 20:43

Mevrouwtje vond t vandaag zo lekker op t land dat ik dr nu nog moest gaan halen.. ;) morgen om 7 uur mag ze weer lekker :D

Glimwormpje ^-^


Afbeelding

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-18 19:16

Zo (onverwacht) trots op Grace vanavond! Morgen is er een spring/dressuur en cross-wedstrijd bij ons op stal, dus overal zijn dingen opgebouwd, witte hekjes, zenuwachtige mensen. Dus ik dacht weetje, ga niet lopen klooien nu, ga lekker even longeren, als ze dan een ei heeft kan ze m kwijt. Nou dat ei had ze wel dus nadat we heerlijk gelongeerd en uitgestapt hadden gingen we even bij de crosshindernissen kijken.

Nu hebben ze 1 hindernis met 4 grote strobalen en daartussenin allemaal plastic flessen, iedereen die even kwam kijken met paard ging daar dus uiteraard met een grote boog omheen.
Dus ik loop er met Grace naartoe en denk bij mezelf, achja weetje ik doe gewoon net of het de normaaaalste zaak van de wereld is.
Verwachtende dat paardlief stil gaat staan.. maar nee hoor, Grace liep doodleuk (oke eerste 2x in draf, derde keer rustig in stap) achter me aan met een blik van.. "ehh baasje.. u sure?! oké dan doe ik t maar".

Helemaal verbaasd dat ze mee liep, en aan de kant een hele hoop gejuig en geklap van iedereen die blijkbaar stond te kijken. Wat heb ik toch een gave band met dat paard samen en wat een vertrouwen heeft ze in me <3 <3

Daarna zijn we nog door de autobanden, over de knuffelhindernis en over de matrassen geweest, maar dat was uiteraard ook niet boeiend genoeg :') Dus daarna nog heerlijk een half uurtje grasjes gehapt tussen de hindernissen :Y)

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-18 16:43

We hebben vandaag ons eerste buitenritje alleen onder het zadel gemaakt sinds we op de nieuwe stal staan :D

Direct maar even langs schoonouders hun huis en de legertruck van vriendlief gereden :D

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fnpetter1990, Mieke, Sheeltje2, wend2009 en 28 bezoekers