[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-17 11:37

Hey, dankjewel!
Dat was ook nummer 1 op mijn bucketlist, dubbelspan Clydesdales. Ze moesten ook zo veel mogelijk op elkaar lijken en ik denk dat dat wel gelukt is haha!
Maar pas de deux rijden klimt nu ook steeds hogerop op mijn lijstje O:)


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-17 19:42

Haha dat zal nog een paar jaar duren!:D

Dexter staat nu ook thuis, joepieeeee!
Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-17 10:48

Even druk gehad hier, met het mooi weer heb je nooit vrij als je in de horeca zit -O-
Het gaat hier precies zoals ik gehoopt had!
Duke mag samen met Dexter uit de bak drinken, Vainqueur (de Belg) mag niet in de buurt komen en moet op zijn beurt wachten :D
Het is een ettertje hoor, hij kan wat meer manieren gebruiken ;)
Ik ben er nog niet in geslaagd een fatsoenlijke foto te maken van D & D samen dus ik moet het hiermee doen
Afbeelding

Duke kan fijn slapen en heeft 2 bodyguards

Afbeelding

En Duke is een viezerik
Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-17 08:30

Dankjewel Chasey! Ben er ook erg blij mee :)
Helaas moet ik deze wei over een jaar of 2-3 afgeven want de gemeente gaat de beek die er naast loopt verplaatsen en er komt een nieuwe weg en blablabla :(

Duke was gisteren aan het stoeien met Vainqueur, de Belg. Fijn om hem zo te zien spelen! Hij verandert elke dag, ben blij dat ik hem naar huis heb gehaald :)
Afbeelding

Afbeelding

Dexter wil gewoon met zijn tantie knuffelen <3

Afbeelding
Wat een ontzettend lief beest is het toch


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 10:59

Even een vraagje, hoop dat jullie me kunnen helpen.

Sinds ik voor Duke een vliegenmasker heb gekocht en dit elke morgen aan doe, laat hij zich steeds moeilijker vangen. Nu dus tot het punt dat ik met geen mogelijkheid nog in zijn buurt kan komen zolang ik een halster of touw vast heb. Als ik het dan achter mijn rug doe kan ik naar hem toe lopen, hem aaien maar zodra ik mijn armen rond zijn nek doe trekt hij zich los en gaat hij weer lopen. Ik heb iemand gevraagd me te helpen zodat hij niet naar achteren kon weg trekken maar dat was helemaal geen succes, aangezien hij dan maar gewoon naar voor schiet, of ik daar nu sta of niet. Niks gebeurd, ik was gelukkig net op tijd weg maar hij zou me zo omver gelopen hebben.
Hij heeft al een week geen vliegenmasker meer op gehad, ik heb het ook niet meer mee genomen of geprobeerd, maar nog steeds doet hij erg vervelend.
Ik heb geen probleem met wat streken, wil hem best opvoeden, maar hij mag niet gevaarlijk worden. En zodra hij iemand omver zou lopen als dat in zijn ogen nodig is, vind ik het gevaarlijk.

Als ik niks vast heb kan ik hem aaien en borstelen, los in de wei. Ik mag niet in zijn manen kammen want dan kom ik te dicht bij zijn hoofd en bestaat er dus kans op vangen, dat wil meneertje dus niet.

Hij hoeft nooit uit de wei om te werken, dat lijkt me vanzelfsprekend. Hij is zelfs nog niet uit deze weide gehaald, ik heb hem enkel een paar keer gevangen om hem te borstelen en om zijn masker op te doen.

Ik heb gezocht naar topics maar het 'rustig benaderen, lokken met voer etc..' wilt niet werken, de weide heeft gras genoeg en voor een worteltje draait hij zijn gat niet meer om als hij dan dat halster om moet.

Met halster in de wei laten zou een optie zijn, maar:
- ik krijg hem in eerste instantie al niet gevangen om dat halster om te doen
- we zitten langs een fietsroutenetwerk en ik wil eigenlijk niet dat hij met een halster in de wei staat, te veel passage langs onze wei

Iemand tips mbt lichaamstaal, leiderschap, etc.. die ik kan gebruiken?
Ik merk dat hij mij totaal meer niet als leider ziet. Een eigenwijze Belg als beste maatje helpt daar ook niet bij. Zodra ik Duke probeer te vangen schiet hij weg en dan gaan ze weer stoeien, dus die bruine maakt hem ook nog eens lekker gek. Die laat zich overigens ook niet vangen, maar dat is niet mijn paard dus daar hou ik me verder buiten. Zolang hij binnen de draad blijft doet hij voor mij wat hij moet doen.

Sites, boeken, etc over NH of iets dergelijks zijn ook welkom!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 13:12

Nadine, ik heb niet het idee dat Duke het doet omdat hij wil vluchten eigenlijk maar kan hier grandioos fout zitten. Ik heb nooit problemen gehad met vangen, hij was de enige die zich wél liet vangen. Ik heb ook gedacht aan grondwerk lessen maar lees dan weer dat je ze gewoon paard moet laten zijn tot een jaar of 2-3. Ik hoef alleen echt geen wilde, dominante hengst die ik met 3 jaar uit de wei moet gaan halen zonder ongelukken.

En Chasey, geloof me maar dat dat halster al vaak zijn kont heeft geraakt! Is altijd net het enige dat ik kan raken. Dan bedoel ik niet dat ik hem voor zijn harses wil slaan maar als hij gewoon tegen me begint te duwen tot ik aan de kant ben denk ik natuurlijk pas als hij net voorbij is dat ie wel eens een tik mag hebben.

Ik had Monique de Hont van Natural HorseMo al een berichtje gestuurd maar zij begint bij hengstjes pas vanaf 2 jaar met grondwerken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 13:40

Oké, andere vraag dan:
Hoe weet je of iemand goed is in wat hij doet?

Als ik dan op zoek ga naar iemand die les komt geven, waar moet ik naar kijken?
Ik ben op dat gebied nogal wantrouwig naar mensen toe. Ook naar tandartsen, hoefsmeden, dierenartsen, zadelmakers etc.. Ik wil altijd eerst echt zeker zijn dat ze weten wat ze doen :+
En al zeker hier in de buurt, het is nogal een uithoek van België hier volgens mij

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-17 21:40

Ik ga als het goed is een afspraak plannen met Aimee van paard en puur :)

Vanmiddag Dexter wat gaan afspuiten en ik heb Duke nu gewoon kunnen aaien en kriebelen. Zelfs mijn armen om zijn nek om te knuffelen, maar niet als ik een touw vast had. Wel met het touw over zijn rug kunnen wrijven :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-17 09:15

In de grote weide langs de Maas is er overdag geen schaduw en omdat Dexter toch wel last had van de warmte heb ik hem vandaag, omdat het 35°C wordt, bij de mini's in de wei gezet. Daar is meer dan genoeg schaduw.

Duke en Vainqueur kunnen hier niet bij, iets met een Shetland merrie en 2 opdringerige hengsten :+ Maar het zou lekker gaan regenen in de namiddag en zij hebben er veel minder last van. Ondertussen wel op zoek naar manieren om schaduw te maken. Gelukkig blijven de temperaturen hier de rest van de week 'normaal' (23-27 °C ipv over de 30).

Dexter heeft al wel vaker bij de mini's gestaan, als ik een ritje maakte van stal naar huis liet ik hem hier altijd een uurtje los en ging ik wat eten. Normaal zijn de mini's ergg vervelend maar ze hebben zich goed gedragen deze keer, alles liep vlotjes :)
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-17 19:12

HorseMo_NH schreef:
`Hahaha echt geweldig!

Oh wat grappig om jou tegen te komen, ik had het nog over jou! :D
Als Duke 2 is kom ik eens jou kant op hoor. Je hebt zulke leuke filmpjes altijd, geeft een heel aangename sfeer weer.

Morgen heb ik mijn eerste trailer-rij-les dus ik pies in mijn broek :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 18:10

Nadiine__x schreef:
Granoek schreef:
Morgen heb ik mijn eerste trailer-rij-les dus ik pies in mijn broek :D


Lol, ik zaterdag!

Ik zou eind juli examen hebbdn en daarvoor wat lesjes doen.

Belt hij gisteren op, "ja wil je anders volgende weel vrijdag examen doen? Er valt iemand uit!"

Uhhh oke dan! Sneltrein :+

OMG ik ook!
Vandaag eerst les, volgende dinsdag examen *slik*
Nu gingen de manoeuvres eigenlijk heel goed, van de eerste keer zelfs!

Maar eenmaal op de openbare weg merkte ik pas hoeveel je verleert op 5 jaar xD mijn basiskennis was echt bagger

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-17 11:55

Captain schreef:
Dit topic was verdwenen uit mijn lijst? >;)

Over het vangen: ik denk dat je best al grondwerk met hem kan gaan doen hoor. Kort 10/15 minuten moet zeker geen probleem zijn. Kun je de weide een stukje afzetten en hem daar dan in 'jagen'? Dan zou ik hem wat gaan loswerken op je lichaamstaal, harder, zachter, omdraaien. En aan het einde hem naar je toe laten komen, belonen en halster om doen. Vliegt hij weg? Prima maar dan ga je ook lopen. Dan bepaal jij weer hoe lang hij loopt, (niet te lang ivm voltes, 1 minuut met regelmatig keren is echt voldoende) en probeer hetzelfde. Hij krijgt vanzelf door dat elke keer wegrennen wordt opgevolgd door moeten lopen.

Zo eng dat trailerrijbewijs!! Ik wil hem ook heel graag halen maar moet eerst gaan sparen want had voor dat geld een nieuwe camera gekocht. :+


Ik ga eens kijken of ik wat kan afzetten ja, eventueel wat extra paaltjes zoeken.

Over de rijles; het hele deel met de trailer op het oefenterrein ging prima! Achteruit etc helemaal geen probleem.
Maar toen moesten we de openbare weg op en moest ik me na 5 jaar weer verplicht aan de verkeersregels gaan houden. Ik wist NIKS meer :+ en dan vooral de snelheidsbeperkingen :') foei foei foei wat een schande :D die trailer was het minste van mijn problemen hahaha

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 08:42

Nadiine__x schreef:
Granoek schreef:
Morgen heb ik mijn eerste trailer-rij-les dus ik pies in mijn broek :D


Lol, ik zaterdag!

Ik zou eind juli examen hebbdn en daarvoor wat lesjes doen.

Belt hij gisteren op, "ja wil je anders volgende weel vrijdag examen doen? Er valt iemand uit!"

Uhhh oke dan! Sneltrein :+

Succes met de rijles!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 08:42

VANDAAG IS DUKE JARIGGG !

Zijn eerste verjaardag, joepiee!

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 09:08

Morganlefay schreef:
Kruip onder de mee lees steen vandaan.
Je weide ligt aan de Maas.
Heb je ook ruimte voor je paarden als de Maas hoger gaat staan.
Herinner dat ie in Dinant nog wel eens stijgt ;)

De Maas is hier net de grens tussen NL en BE en als de Maas hoog staat loopt eerst NL onder water, wij zitten nog een heel stuk hoger. Dus als ze daar aan het pootjebaden zijn, is hier de kelder nog net droog :D heb nog nooit meegemaakt dat deze wei onder water kwam te staan gelukkig

Edit: en als dat toch gebeurt gaan ze gewoon terug naar de stalling waar ze stonden voor ze aan huis kwamen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 11:29

Nadiine__x schreef:
Thanks meis! Hoop dat het vanzelf. Gaat :+ in gedachte is het zo moeilijk allemaal niet _O-

Wanneer heb jij je examen?

Gefeliciteerd met duke!! *\%/*

Dinsdag! Bibber bibber :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 11:32

Captain schreef:
Gefeliciteerd Duke!! Lekkere paardentaart van de baas gekregen? <<)

Baas moest om 8u werken en ik kan alleen maar hopen dat ik voor het donker is, kan afsluiten :+ traktaties zullen voor morgen zijn hahaha

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 13:55

Ja leuk!!
Ik denk dat wij zo'n 130km van elkaar zitten, dus 60-65km moet te doen zijn!

Sja, lange dagen ben ik ondertussen gewend, mijn record zit op 19u haha.
Dan was het 's morgens om 8u30 beginnen in het ene hotel (uitcheck, incheck, lunch etc) en dan naar onze andere zaak want daar was een bruiloftfeest 's avonds en daar was het 3u30 's nachts geworden, oeffff. Dat zijn dan wel dompers :p

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 22:04

Bij gebrek aan een persoonlijke fotograaf heb ik niet veel rij-foto's. Dus, hoewel mijn mams absoluut geen goede fotograaf is, vind ik het wel leuk dat ze mee kwam! En bij deze een foto met mij OP de knol
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-17 22:29

Hij is wat kilo's bijgekomen met de feestdagen :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 15:45

JOEPIEEE Ik ben geslaagd voor het trailerrijbewijs!! *\o/*
Kom op Nadine, nu jij ook!

En nog een snelle van de dubbel d's

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-17 21:38

Haha echt he, ik denk dat hij al ongeveer even lange benen heeft.
Hier de eerste foto van hun samen een tijdje terug
Afbeelding

Klein verschilletje maar :+

Het valt eigenlijk goed mee, als je je manoeuvres goed kent gaat de rest vanzelf. Ik had een hele fijne examinator gelukkig

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-17 12:41

Ik kon niet met trailer oefenen, heb er geen haha. Ik heb 2x 3u les gehad bij de rijschool en zij leert je dan herkenningspunten aan voor het inparkeren die een andere aanhanger dus niet heeft en ze zei, als je dan zelf met een andere aanhanger gaat rijden geraak je in de war. Ik ben wel eeeelke dag gewoon in de omgeving van het examencentrum gaan rijden om de basis verkeersregels terug op te frissen :+

Moeten jullie in NL hetzelfde doen? Wij krijgen verschillende oefeningen op een pleintje en als je daar op slaagt mag je pas de weg op. Die oefeningen zijn dan 50m recht achteruit zetten en in een S achteruit inparkeren tussen 20m. En aan- en afkoppelen etc

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-17 13:58

Ik heb Duke terug kunnen vangen! Zonder drama zelfs, alsof het maar normaal is :+ gisteren begonnen met hem het touw soort van te laten 'targetten'. Als hij het aanraakte kreeg hij brokjes. En gisteren afgesloten toen ik met het touw over zijn billen kon gaan.

Vandaag liet ik hem met zijn neus door het touw gaan om zijn snoepjes aan te pakken en toen klikte het en ging de rest vanzelf. Kon hem weer gewoon pakken zoals altijd :)

Nu even met Dexter zijn halster haha. Hij heeft nog geen eigen touwhalster! Hoog tijd.


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Sanet en 35 bezoekers