[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 11:20

Ja dat vliegenmasker is 'm niet geworden hoor, pfff.
Ga denk ik ook geen nieuw meer aanschaffen. Het is ondertussen september en hij heeft me al een hele zomer zitten pesten met dat gesloop.


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-17 16:18

Nou als bij wonder maar het vliegenmasker zat er nog gewoon op hoor! Hebben we dan toch een blijver?
Gisteren Duke laten kennismaken met de vliegenspray, vandaag met de tuinslang. Heerlijk beest en wat fijn om samen te kunnen leren! Ik leer dat niks vanzelfsprekend is en hij leert mij vertrouwen. Dat die tuinslang nu makkie is, is mooi meegenomen! Tot voor de zomer verongelukte ik zo ongeveer, dan ging hij trappen en liep hij je zo omver. Eigen schuld, ik was er ook gewoon van uitgegaan dat hij het wel kende, niet bij stilgestaan dat hij dit helemaal nog nooit had gedaan. Hij leert zo ontzettend snel als je gewoon zijn tempo aanhoudt, erg fijn :)
Voetjesssss;

Afbeelding
Gisteren ook weer gekapt!

Morgen wordt ie 15 maanden :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ja Duke, kijk maar al eens goed! Ik tel de dagen (jaren :+ ) al af tot jij er voor kan :D

Afbeelding


En met de dikke ook wat geoefend :) Morgen komt iemand foto's maken!

Afbeelding

Afbeelding

Stapelgek van dat beest <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-17 11:19

Nee klopt! Een goede leerschool, ook voor mij :) gelijk ook weer het leuke aan een jong paard :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-17 15:41

Correct me if I'm wrong, maar ik denk niet dat ik hier ooit heb verteld over hoe ik Dexter en Duke heb gevonden. Ik ben een absolute praatgraag en praat natuurlijk nergens liever over dan over die 2, is het een leuk idee om hier een apart topic over te maken? Als een soort dagboek.
Ik kreeg het idee door het topic van bokker Monique1963 en herkende veel van haar in mezelf en onze trips.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-17 10:55

Misschien zet ik me er van de week wel eens aan! :D

Duke was gisteren uitgebroken. Nouja, ik twijfel of hij het wel was want volgens mij was het zijn vriendje, die durft al wel eens onrust stoken.

Ze hadden dus de merries waar net de veulens van af waren in de wei langs Dexter, Duke en Vainqueur (Duke's vriendje) gezet. Daar zit nog 1 merrie tussen dat het veulentje nog bij zich heeft, vandaar dat Dexter nog niet terug bij die merries kon. We weten niet goed wat hij doet op veulens aangezien jonge paarden vaak niet zijn lievelingetjes zijn :+

Maar we kregen dus telefoon 's morgens dat er chaos was in de weide en dat die 3 mannen dus door de draad van hun weide waren gegaan en in de weide met merries stond. Nou zijn dat 3 kerels vs 9 merries.. 9 merries die àllemaal 1 veulen beschermen. Je kunt je wel voorstellen hoe dat is gegaan.
Duke en Vainqueur, als volwaardige hengsten van nog geen 2 jaar oud (mietjes dus) als een gek door de wei aan het rennen omdat er 9 merries willen voorkomen dat zij in de buurt van dat veulen komen. Dexter die ergens staat te vreten en dan Duke en Vainqueur die enkele seconden later keihard op hun donder krijgen van die merries en dus ook maar bij Dexter gaan staan vreten, 50 meter van die merries af.
We kwamen de wei in om ze te halen en ze leken oprecht blij dat we ze kwamen redden :')
Nouja ook zo leren ze manieren en die komen mooi niet meer in de buurt van die merries. Als Duke dan ooit een stoere dekhengst wordt, dan toch tenminste eentje met respect voor zijn ladies :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-17 10:16


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 22:18

Afbeelding
Dukie is weer thuis :)
Incl dikke buik en veel honger!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 10:58

WIJ ZIJN ONDERWEG NAAR ZEE!
7 paarden op de vrachtwagen, 2 koetsen en een HOOP materiaal en we zijn wegggggg!

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 08:52

Hihi weet niet of iemand het nog leest, anders maar voor mezelf.
De foto's van aan zee (of toch die van mijn gsm, er waren nog een hoop fotografen aanwezig maar daar heb ik nog geen foto's van gezien)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 12:18

Nadine, Dexter heeft gevochten. -:(-
Het is ook gewoon een ontzettende rotkop soms hoor, naar andere paarden.
Moet je zien:

Deze is van dag 1
Afbeelding

Deze is er bij gekomen op dag 2
Afbeelding

Dus nu heeft ie 2 oorlogswondes onder elkaar

Afbeelding


De sukkel

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-17 13:08

Ja die heb ik al haha. Als er echt grote wondjes zijn heb ik altijd neocutigenol die werkt echt fantastisch. Blauwe spray voor de vliegen en ontsmetting en nog oranje spray voor morgen haha

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 08:38

Vrijdag komt dierenarts nummer 3...
Ik haal mijn paard bijna vaker zo uit de wei, dan normaal:
Van vorige week:
Hier heb ik net de vorige laag sudocrem er af gewassen om opnieuw in te smeren

Afbeelding

Van gisteren:

Afbeelding

Afbeelding
Deze is nog rood en warm

Hij zit ook de hele tijd met zijn hoofd tegen de waterbak te schuren, maar écht non stop.
Hier zie je beter waar ze zitten op het lichaam

Afbeelding

Voor de duizendste keer gecontroleerd op luizen en vlooien maar niks. Andere paarden hebben ook niks, hij heeft niks bijgevoerd gekregen omdat hij sinds 2 weken op een andere wei staat, zelfs geen hooi dus dat kan het niet zijn..

Hopelijk kan deze DA eindelijk uitsluitsel geven maar ik heb er goede hoop op. Mijn hondje gaat ook naar hun praktijk en hij wordt daar heel nauw opgevolgd (die zit te tobben met zijn oortje).


Sja je moet maar veel beesten willen hebben hé :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 10:31

Ja klopt 100%, hij is er ook alsnog al voor behandeld geweest net als voor schimmels maar het blijft terug komen. Steeds op dezelfde plek, eerst enkel rond de zomer maar de laatste tijd bij eender welk weer of seizoen

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-17 16:04

Ja ik zag het, maar haar paard heeft het overal. Als ik dat zie denk ik ook aan een allergie, maar dat hebben we bij Dexter dus al uitgesloten. Nouja de vorige DA heeft dat uitgesloten, vrijdag laat ik de nieuwe gewoon van nul weer beginnen.

Ga het wel volgen van die acupunctuur, je weet maar nooit

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-17 10:12

Zo, de dierenarts is geweest en wat een super aardige man was dat.
Een Duitse man die in België gestudeerd heeft en nu op een praktijk in Nederland werkt, haha :)
Van dezelfde praktijk als waar ik ook met mijn hondje ga.

Hij heeft bloed afgenomen (eindelijk eentje die bloed af neemt!) en daar krijg ik dinsdag of woensdag de resultaten van. Iedereen zei maar dat ik beter moest zoeken naar luizen of vlooien want het moést wel een van die twee zijn, maar dus echt niet (ik ben nog niet blind blijkbaar :D ). Hij heeft nog gecheckt maar kon ook niks vinden. Schimmel is uitgesloten, dat jeukt niet en als de plekken bij een schimmel al ZO groot zijn als bij Dexter, dan zijn ze vaak in het centrum van de plek al terug aan het genezen, dus dan zou daar al terug haar op staan en dat is niet zo. Het was niet ontstoken gelukkig, voelde niet warm en zag ook niet rood.
Hij dacht aan een mineralentekort of een allergie, maar dat gaat de bloedtest dus uitwijzen

Hij zei: wassen met betadine shampoo om te ontsmetten, sudocrème (of een andere zinkzalf er op) en iets van mineralen/vitaminen bij geven. Alleen heb ik natuurlijk niet gevraagd waar ik dat kan vinden en welke ik precies nodig heb, stom ei.


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-17 23:30

En nog wat van Duke die nog steeds niet echt de hoogte in schiet, maar wel aardig in de breedte aan het gaan is. Zijn nekje wordt een nek, finally!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Partners in crime 8-)
Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 08:34

hij is 15 maanden nu :) zijn buik is aardig rond van het ruwvoer maar hij blijft op zijn rug wel schraler. De wei is weer behoorlijk kaal dus ik geef al wat hooi bij anders moet ie zo snel alweer terug weg :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 09:00

Dexter is inderdaad alles behalve schraal, op eender welk lichaamsdeel trouwens haha. Duke is nu vooral meer been dan paard.

Hij is zooooo ontzettend aanhankelijk, dat ben ik dan weer écht niet gewend. Dexter is lief en vriendelijk maar is nooit zo knuffelig geweest dat hij bij je komt staan om te fletsen, tenzij je eten bij hebt. Duke die gaat gewoon niet weg tot je uit het zicht bent

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 15:25

Ja hoor de dierenarts was er vrijdag dus meteen mestonderzoek gefixt voor beide. All clear

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-17 21:39

toch wel noemenswaardig:
Gisteren wilde ik met Dexter wat poetsen, wat VD doen en gewoon friemelen, maar het was zo mooi weer dat ik me er op gehesen heb (ja dat moet als je te lui bent om je zadel te halen voor je paard van 1m80, heisen.) en we zijn gewoon lekker een stukje gaan rijden. Niet lang, hooguit een uurtje maar het was zo heerlijk. Gewoon helemaal niks.

Dit was de eerste keer in de geschiedenis van 'Dexter en Anoek' dat hij zonder aarzelen de hele rit rechtdoor is gelopen. Ik was er ondertussen aan gewend, maar hij heeft de leuke eigenschap om na de eerste keer rechtsaf slaan (richting zandpad) stil te gaan staan en op zijn achterbenen rechtsomkeert te maken. Ik kijk er niet meer echt van op, draai hem terug en we gaan weer verder. Dit doet hij normaal 2 keer, soms 3 keer onderweg. Hij doet het ook niet gemeen ofzo, gewoon omdraaien en dan even nukkig als ik hem weer terug draai maar verder sjokt hij gewoon door. En dit letterlijk élke keer als we alleen gaan rijden, zonder uitzondering.

Gisteren heeft hij niet 1x omgedraaid.
Het was leuk :)

Als mensen me vragen hoe zijn karakter is kan ik altijd alleen maar zeggen hoe braaf hij is, en dat is hij ook, maar toch heeft hij zo soms zijn eigen stiekeme handleiding. Alsof hij weet dat ik er wel om kan lachen, zolang hij bij anderen maar braaf is. Gek beest, hij lijkt meer op mij dan ik dacht.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 10:06

Dat kan ja, maar ik heb zelf altijd het idee dat ik zonder zadel nog net wat minder relaxed ben := Hoewel ik er wel enorm op let omdat ik weet dat hij het voelt, maar dat 'er op letten' komt naar mijn gevoel dan weer heel geforceerd over.

Ik ben bijna jarig en stiekem ben ik hints aan het droppen voor zo een wollen rijsjabrak/barebackpad met kniewrongen en rugsteun. Alleen zijn die **** duur haha.

Binnenkort komen 2 zadelpassers, eentje komt mijn huidige zadel nakijken en eentje komt een boomloos zadel passen. Kijken wat Dexter het beste ligt, heb het idee dat ik dit zadel te vaak aan het aanpassen ben omdat het na een tijd toch weer gaat schuiven. En ik wil graag alle opties open houden.
Maar dan moeten eerst die schuurplekken op zijn borst weg zijn

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 10:27

Ja lijkt me ook heerlijk :D
Maar als bij het passen van de zadels blijkt dat boomloos beter ligt op Dexter zal er eerst een nieuw zadel moeten komen. En ik wil (voor zover dat mogelijk is) mijn huidige zadel aanhouden voorlopig.
Dus dan moet die barebackpad even wachten :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-17 15:25

Ja heel graag!
Dexter heeft nu weer van die kale schuurplekken, de dierenarts heeft schimmel of beestjes uitgesloten maar de zadelpassers wachten nog even tot het weg is. Snap ik ook wel

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-17 20:05

Even vergelijken: het zijn allebei giraffen als ze eten :+
Afbeelding
Afbeelding

En dan eerst dit

Afbeelding

En 10 seconden later..Afbeelding


Slijmbal :=
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Evilou en 33 bezoekers