[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 23:11

Whahahahaha jij dacht die heeft daar een privé butler rondlopen _O- zou ik nog niet willen al groeide het geld hier op mijn rug :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:22

Granoek schreef:
Whahahahaha jij dacht die heeft daar een privé butler rondlopen _O- zou ik nog niet willen al groeide het geld hier op mijn rug :')


:') Laten we het houden op mijn rijke fantasie :D

Maarre... ik wil wel een keer komen logeren :+ O:)

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 11:47

Mooi duidelijke foto's hoor. En fijn dat het zo goed ging.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 15:31

Dexter staat op de home pagina als wikifoto van de dag :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:58

Wat leuk!

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:36

Toch. Ik twijfelde al. Super leuk.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 14:36

Even de vergelijking nu ik zus de camera in handen kon duwen :D
Duke in Engeland

Afbeelding

Duke vandaag

Afbeelding
Afbeelding


Even gekke 5 minuten en toen was het gras toch interessanter :')
Lijkt toch meer op ome Dexter dan gedacht :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:42

Gave foto's van Duke. Wat is hij gegroeid hè!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:12

Zo, ik had nu pas tijd om je super update te lezen!

Zie je nou wel dat jij EN dexter het kunnen! Super knap, en zo blij voor je dat je een goede manier gevonden hebt samen met hem! *\o/*

Dexter is echt een knappert en wat een fijne foto's, word er helemaal blij van! :D

En wat word duke groot zeg,
Al net zo knap als zijn oom ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 15:56

Duke loopt ook al zo mooi

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:22

Leuke foto's. En wat een groot verschil zeg. Lekker gegroeid.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:17

Even een heel amateuristisch filmpje in elkaar gezet maar vond het verschil wel leuk!
Dexter was gisteren plots veel vlotter en gemotiveerder. Er zit precies een week tussen het eerste clipje en de laatste 2 van gisteren
https://www.youtube.com/watch?v=nX0_zWxbYs0

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:25

Jeetje wat een verschil zeg! Het is nog het tempo van mijn Dex niet (gelukkig maar hahaha), maar hij loopt!

Wat is het grote verschil in training nu na die les?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:33

Ik rij met losse teugels nu :o
Nog contact voor te sturen maar dan in de vorm van handen naar buiten brengen en niet aan teugels trekken. Verder echt volledig los en zelf laten lopen, daarom gisteren ook begonnen met touwhalster rijden om los te laten. Daarna wel om gegaan op mijn micklem maar zonder bit (als sidepull dus) omdat dat touwhalster toch wel redelijk scherp is.
Verder echt geen verschil, dat ik denk.
Maar wellicht vraag ik nu ook gewoon veel minder omdat er totaal geen druk op zit voor mij. Ik moet nergens naartoe met hem, hij moét niks kunnen en als we gewoon 10 rondjes rond draven is dat prima voor mij.
Ik wil voor nu de nadruk even gewoon leggen op mijn hulpen verkleinen (dus niet hele tijd meer benen geven) en zelf ontspannen en dan zien we wel weer :)

Bij het laatste stukje, van de galop, zie je wel dat hij in die laatste bocht zich op de binnenschouder gooit. Dat is mijn schuld, hij wist dat ik galop ging vragen want ik had het al 2x geprobeerd maar toen versnelde hij alleen. En dan span ik mijn benen op en dat heeft ie gemerkt denk ik.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:44

Maar als je van voren geen contact hebt, dan kun je hem toch ook niet opvangen op het moment dat je van achter naar voren rijdt?

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:52

Toch ziet er erg goed uit zo. Wel apart dat een paar kleine aanpassingen al blijken te helpen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:54

Captain schreef:
Maar als je van voren geen contact hebt, dan kun je hem toch ook niet opvangen op het moment dat je van achter naar voren rijdt?

Je moet wel even in kindertaal praten hier hoor :P
Wat bedoel je?

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 07:44

Haha sorry! :P

Op het moment dat je aan het rijden bent moet je paard je gaan dragen met zijn buik door zijn rug te ontspannen en buik aan te spannen. Als dit goed gaat en de achterhand treed netjes onder en de rug ontspant, dan 'valt' het hoofd als het ware naar beneden. Dit moet je dan opvangen met je hand.
Van achter naar voren rijden betekent dan ook dat je de achterhand naar jouw handen toe rijdt, op het moment dat de achterhand actief is kun je dat voelen in je teugels, niet omdat je paard er op hangt maar wel omdat je hem van voren iets 'opsluit' omdat hij anders of uit elkaar valt, of te hard gaat.
Mijn instructrice zegt altijd dat je de energie van de achterbenen in de teugels moet voelen.

Op het moment dat je de voorkant los laat gaat hij (lijkt me) uit elkaar vallen of op de voorhand lopen en kun je hem niet mooi bij elkaar rijden omdat je aan de voorkant geen 'barrière' hebt.

Wat je nu doet kan natuurlijk voor Dexter nu aan het begin goed werken, hij wordt actiever en wil graag lopen, dat is super! *\o/* Maar pas wel op dat je hem niet te los laat, dan gaat hij uit elkaar vallen of op de voorhand lopen en dat wil je niet. :)

Blog van mijn instrutrice:
http://www.equizone.nl/aardappels/

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-18 14:10

Oooh ja dat ken ik wel wat je zegt, had dat andere bericht precies niet goed gelezen!
Maar het is ook echt niet de bedoeling hem altijd zo te blijven rijden hoor want wat jij zegt weet ik (normaal) ook gewoon. Maar als hij op deze manier wat meer zelf durft te gaan lopen wil ik het op z'n minst proberen en dan gaan we gewoon van daaruit verder.
Komt nog bij dat zijn conditie beneden alle peil is gezakt nu haha, dus na een half uurtje is hij zijn we moe :+ Maar ik vind het idee hierachter veel aangenamer dan de lessen die wij 1,5 jaar gevolgd hebben waarbij hij maar moest draven en ik mijn teugels maar wat korter moest houden als hij er tegenin ging. Als hij het niet snapt dan doet hij het gewoon niet, heb het altijd geweten maar heb niet naar hem geluisterd dus daar gaan we nu eerst voor.
We gaan nu leren kruipen voor we gaan lopen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 18:49

Vandaag was Judith van Neer hier van Vital Equine en die heeft beide paardjesmolen onder handen genomen :)

Duke eerst, die was natuurlijk al wat cranky dat hij bij Dexter weg moest dus die hebben we maar kiet laten wachten :')
Ik wilde hem laten nakijken omdat hij dus natuurlijk vast had gezeten met zijn been en ze merkte wel blokkades in zijn andere achterbeen (wat hij dus in die periode wat overbelast heeft door kreupel lopen). En ze merkte wat aan zijn darmen, toen die losgewerkt waren ging zijn buik ook hele tijd knorren haha.
Hij wilde dus ineens rechtsvoor geen voet meer optillen maar verder deed hij het echt heeeel goed! Super brave 2-jarige hengst, ik had er niet voor durven tekenen maar hij heeft me verbaasd vandaag :)

Afbeelding


En dan Dexter, die vind alles wel prima natuurlijk. Stond er nog net niet bij te slapen..
Dexter zat wat vast in zijn lendenen maar over het algemeen waren beide paardjes dik in orde! Yes, opgelucht.

Afbeelding

Afbeelding

En dan de vergelijkingsfoto weer boven gehaald:
Vorig jaar

Afbeelding

Nu


Afbeelding

We zijn weer helemaal klaar voor de zomer, tuig nagekeken, paarden nagekeken, alles weer in orde!

Lieffiessss <3

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:11

Haha die vergelijkingsfoto. Dexter lijkt waarempel gekrompen haha.

Super dat ze allebei weer lekker soepel zijn! Mijn dex gaat vrijdav naar de osteo, ff weer een check :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 20:14

Ja had niet het idee dat Duke nog echt last had van dat ongelukje maar wel fijn dat het bevestigd is nu :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 22:12

Wauw wat een toffe vergelijkingsfoto! <3

Gaat dat hard he?! :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 15:38

Ja ik vind het wel heeeel fijn om dit hele 'proces' gewoon van zo dichtbij te zien. Wat was het een klein guppie toch! Ik zie hem nog van de vrachtwagen af komen met zijn veulenkoppie.

Heerlijk rustig dagje vandaag, paardjes uit hun winterweides gehaald en lekker laten grazen (stiekem want deze wei wordt eigenlijk nog een beetje gespaard :+ )
En de veulentjes weer lekker naar buiten!

Dit wordt 1000x dezelfde foto maar nét anders haha, maar ik kan hier uren naar kijken
Neusjes in het gras, mijn favoriete uitzicht <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En Duke moest even de macho gaan uithangen..
Afbeelding

Afbeelding

Zijn wondje weer helemaal rood door die KAK vliegen grrrr, gelukkig een levensvoorraad blauwe ontsmettingsspray op stal staan hahaha

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:14

Mooi die neusjes in het gras!
Je hent echt een prachtig stel paarden!