[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 09:25

Ben ik weer!
Het is zo ontzettend druk hier met dat mooie weer, echt niet fijn meer gewoon.
En alle jobstudenten hebben examens, vast personeel valt ziek etc... dus even wat stilte hier.
Maar alsnog veel gebeurd :)

Duke is terug naar stal, schoonbroer vond het wel mooi geweest met het aanmodderen en is hem gelijk nog komen ophalen om te verzorgen.
Ik vind het prima, had niet het idee dat de andere opties werkten en op dit moment sluit zijn idee het dichtst aan bij dat van mij dus ik ben al lang blij dat hij me er mee wilt helpen!
Ook hij denkt, net als ik, niet dat dit mijten zijn. Het kàn ook gewoon bijna niet... Nergens is wat te zien op zijn benen behalve die wonde. Geen schilfertjes, nergens anders heeft hij jeuk...

Hij denkt dat het ondertussen een tweedegraads brandwonde is. En die geneest niet omdat, zodra het geneest, Duke het weer open bijt/trapt omdat het jeukt. En dat is dus ook wat ik steeds zei..

Hij gaat nu elke dag in bad, en als ik even puur af ga op het aantal keer dat Duke normaal in dat bad poept krijg ik het idee dat hij dit wel prettig vindt. Gisteren heeft hij maar 1x er in gesch*ten terwijl dit normaal minstens 7-8 keer is. Hij was er ook heel rustig bij en zelfs aan de wonde laat hij zich steeds beter verzorgen, volgens mij weet hij wel dat we hem helpen nu.

Even een foto van de wonde gisterenavond:
Afbeelding

Je ziet goed dat er een roze randje is van de opperhuid en dan de dieproze kleur van de lederhuid, er is echt een volledige huidlaag weggeschuurt en daarom denkt hij aan een brandwonde (van de draad nog? van het schuren? Idk..)

Na het bad maken we alles nog goed schoon (want hij heeft natuurlijk wel nog steeds 1x in dat bad gepoept) en dan komt er een mengsel op van uierzalf met antibiotica, uierzalf om de huid soepel en vettig te houden zodat deze kan genezen en antibiotica zodat het niet naar binnen toe gaat ontsteken. En dan een verbandje er rond zodat hij er niet meer aan kan!

Voorlopig lijkt dat echt te werken. Zo zag het er 4 dagen geleden nog uit:
Afbeelding

Ben blij dat ik het geschoren heb, al is het maar zodat ik zelf veel beter kan zien wat er daar allemaal gebeurt.

Ik wilde gisteren een stukje met hem gaan wandelen maar meneer werd toch zo een HENGST opeens, daar was ik echt niet van gediend :=
We moesten langs de hengstenweides en normaal gaat hij dan altijd heel braaf en onderdanig staan kauwen en geeuwen, maar gisteren ging ineens die nek in de krul en hij maakte zich 15cm groter, slurf slingerde alle kanten op en hij kon iets van een mengeling van passage en piaffe. Draak :+

Dus hij kreeg even ook een speedcursus opvoedingslesje, dit hoeft niet als ik er bij ben. Dat hij zich in de wei aanstelt zoveel hij wilt maar bij mij heeft hij wel te luisteren.
Ben er nu wel zowat over uit dat hij in het najaar geruind wordt :') Dit is voor hem ook gewoon niet prettig, hij maakt zichzelf alleen maar gek. En zijn weidemaatje gaat dan wellicht naar de hengstenkeuring en als die gekeurd wordt en mag gaan dekken, komt die apart te staan (denk ik) en dan is het alleen maar handig als Duke ook gewoon bij de merries in de wei kan, hoef je gewoon veel minder rekening mee te houden dan.

Ben wel echt heel blij (en een beetje trots) met hoe hij zich de laatste tijd gemaakt heeft, hij zit echt goed in zijn vel en vacht, hij staat er mooi op en hij groeit als kool de laatste tijd. Alles gaat precies naar zijn borstkas nu want hij wordt echt veel breder, I like!

Afbeelding

Afbeelding

Naast zijn trekpaardvriendje, Duke staat dus rechts

Afbeelding


Afbeelding


Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:29

Wonde ziet er goed uit! Ik heb geen mijten-ervaring maar mij lijkt het ook gewoon een geïrriteerde wonde, dat scheren was inderdaad goed om het in de gaten te kunnen houden!

Heel stom maar werkt iets à la flamazine ook niet voor paarden bij zoiets?

Oh en om de kak in het water op te lossen, hebben jullie zo geen kak-zak zoals koetspaarden hebben? :D

Hij staat mooi inderdaad! Hengst zijn is lastig maar doet wel wat met de looks natuurlijk :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 09:38

Oh dat was ik vergeten te zeggen, flamazine heb ik ook gehaald maar dat heeft hij er gisteren volgens mij niet op gedaan. Moet eens vragen waarom eigenlijk niet haha.
Heb trouwens flamigel, flamazine en iso Betadine mogen nooit samen gebruikt worden en met eventuele restjes die in de haren blijven hangen vond ik dat riskant. (Jodium en zilversulfaat gaan niet samen ofzoiets begreep ik er uit)

Er hangt een zak achter, maar die hangt vast aan het bad zelf en hij is nog net wat kleiner dus als hij een stap vooruit zet kan hij net achter die zak door in het water mesten :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:00

De wond ziet er al een stuk beter uit!
En Duke zelf ziet er goed uit hoor :D
En ik zie het al helemaal voor me, de hengst hahaha! Even showen, maar dat moet ie inderdaad maar in de weide doen.

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 10:28

Oh dat wist ik niet, interessant!

't is een scheefpoeper of wat! :D

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 11:03

Wat een fijn bericht!
De wond ziet er al veek beter uit en super fijn dat je schoonbroer het met jou eens is en je zo goed wilt helpen.

Nu knapt hij vast snel op!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 10:06

Heb geen nieuwe foto's van de wonde want heb steeds tot laat moeten werken en dan doen mijn vriend zijn broers hem verzorgen, maar volgens hun gaat het de goede kant op :)

Gisteren had ik hem even wat opgeknapt, die lange manen weer er af blehh := Alleen zijn voorpluk laat ik nog wat lang want hij sloopt alle vliegenmaskers.
En als hij dan toch vast staat O:)

Afbeelding


Staat wel mooi toch <3 Was maar alleen even voor de foto en het zadel weegt geen 100 kg := Had nog wat gekke dingen gedaan (beetje schuiven met dekje en over zijn billen enzo) met het af halen maar ook daar gaf hij niks om :D

Hij krijgt wel steeds zijn verbandje omlaag, hoe hoog we het ook inpakken. Maar goed, zolang het over de wonde blijft vind ik het prima.


Dan wou papa nog even mee naar de paardjes en ja dan duw ik hem dus mijn camera in zijn handen want euhmm paardjes aaien is niet gratis toch. :P
Vind ze niet slecht geworden! :D Beetje bewogen sommige maar ik was vergeten de camera aan te passen omdat het al wat schemerde buiten


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:10

<3 Zulke leuke foto's!

Jij hebt Dexter's manen ook kort toch? Ik zit te twijfelen bij Annie.. Die komen nu tot onder haar hals maar ben bang dat als ik ze afknip ze zo'n iel kippennekkie krijgt. :+ Dexter heeft gewoon een goede dikke hals maar Annie niet..

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 10:12

Ja ik vind net met korte manen dat de nek veel mooier uit komt, ook bij Duke met zijn kippennekkie :P
Nu is het al een stuk beter dan vorig jaar, maar met die lange manen en dat smalle nekje ging dat precies nog meer hangen ofzo? En als ik ze dan kort houdt dan gaat het aan de aanzet bij de manenkam wat boller staan en lijkt het hoger.

Ik vind korte manen altijd een jongere uitstraling geven maar dat is persoonlijk :D
edit: ik zie dat Dexter op deze foto's overal met de verkeerde kant er op staat, deze kant heeft hij normaal geen manen maar ze steken nu overal een beetje :') Aan de andere kant heeft hij een volledige manenkam haha

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:15

Wat een gave foto's van Jou en Dexter! Echt de liefde spat ervan af! *\o/* <3

Fijn dat Duke zijn beentje beter gaat! Ziet er inderdaad rustiger uit :j

Dat zadel staat hem! :D

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:16

Ja had idd wat foto's terug gezocht! Ik vind het wel heel mooi maar een beetje eng.. :') Ik ga vanavond eens photoshoppen om te kijken hoe het staat, heb er onlangs wel puntjes vanaf geknipt en lijkt nu weer een volle bos!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:18

Mooie foto’s anoek!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 10:55

Captain schreef:
Ja had idd wat foto's terug gezocht! Ik vind het wel heel mooi maar een beetje eng.. :') Ik ga vanavond eens photoshoppen om te kijken hoe het staat, heb er onlangs wel puntjes vanaf geknipt en lijkt nu weer een volle bos!

Ja op dat gebied zit jij in een luxepositie met je photoshop hahaha. Ik doe het wel eens om te kijken of een kleur dekje mooi staat hahaha

Het groeit ook zo weer terug he, moest het tegenvallen

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:10

Leuke foto’s! Dexter de GVR haha :)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:38

Stoer hoor Duke met zadel, kan toch helemaal geen kwaad, hij is bijna twee.
Zolang er iig nog een jaar niemand op dat ongesingelde zadeltje zit, is het alleen maar fijn dat hij al wat went aan iets op zijn rug.

Dex is een schat dat hij zo lief blijft staan voor de foto’s!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 16:57

HAha nee Duke en ik hebben een afspraak, ik ga er pas op als hij 4 jaar is en in ruil wordt hij mooi groot :o

Ik heb voor Dexter dé truc gevonden om zijn oren vooruit te krijgen, hij wordt blijkbaar jaloers als ik gras pluk en dan gaat hij opletten :D dus: grasjes plukken!

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:10

Ik overweeg wel om Pleun met 3 jaar al zadelmaker te laten maken en dan weer lekker een jaar het land op te sturen. Toen ik voor Pleuns halfzus ging kijken, heb ik het er met de eigenaar over gehad, zij maakt al haar Shires met goed 3 jaar zadelmak om ze daarna weer een jaar rust te geven en ze heeft er goede ervaringen mee. Ze is zelf niet zo groot (alls ik) en ze hebben er een stel prachtige hengsten staan, dus misschien kan het een soort van combi worden. Pleun daar een poosje heen om zadelmak gemaakt te worden en gedekt. Nou ja, het zijn brainwaves...

Maar gewoon tot 4 jaar wachten kan ook hoor!

Hoe groot verwacht je dat Duke gaat worden?

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-18 18:15

Nou ik schat hem momenteel op bijna 168 en denk dat ie nog wel paar centimeters maakt dus met 175 zou ik blij zijn. Groter mag altijd haha.

Maar Duke is echt nog een jongetje en dat merk ik bij alles. Als we gaan wandelen merk ik dat het hem in zijn hoofd na dik een half uur echt genoeg is geweest. Ik kijk even hoe hij zich verder ontwikkelt fysiek en mentaal en dan zien we wel :) wil hem langzaam laten wennen aan gekke dingen en misschien eerst voor de koets leren met Dexter want dat is minder belastend (toch als je zoals mij 2x per jaar met de koets gaat :P ) en dan zijn we ook weer een jaar verder. Als ik tijd heb wil ik hem Dexter zijn sidepull passen en al eens naar links en rechts laten kijken enzo.

En als ik hem kriebel hang ik soms al eens over zijn rug om de andere kant van zijn buik te kriebelen en op die manier wil ik hem gewoon al stil laten wennen. Hij staat altijd los en kan gewoon weg lopen als hij dat wilt.

Duke is ook de enige die echt blijft stilstaan om te poetsen, hij vindt het heeeerlijk haha. Dexter die gaat liever eten :P

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 12:20

Ah ik kan misschien iets superleuks gaan doen met Dexter maar kan het pas verklappen als ik iets zekerder ben := Damnnn en ik kan écht niet zwijgen als ik enthousiast ben ahahhaha

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:01

Granoek schreef:
Ah ik kan misschien iets superleuks gaan doen met Dexter maar kan het pas verklappen als ik iets zekerder ben := Damnnn en ik kan écht niet zwijgen als ik enthousiast ben ahahhaha



Mijn PM staat open... O:)

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.



freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:32

Nu ben ik nieuwsgieirg!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:07

Heel flauw... nu ben ik ook nieuwsgierig!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-18 17:12

Oke jongens ik zweer dat ik echt wel goed geheimen kan bewaren, alleen niet die van mezelf als ik ze echt graag wil vertellen :P
Dus als ik gewoon per ongeluk een foto hier plaats maar er verder geen info bij geef heb ik technisch gezien niks gezegd. Toch? Toch?

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Donderwolk55, Emilihihihii, Jannie79, LiDi, Orthos, Ruai, Vagabondo, vierhoef en 151 bezoekers