[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 19:49


jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 09:14

Ze zijn echt heel mooi geworden. Leuk idee reusachtig groot en mini mensje.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 10:46

Dankjewel! :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 23:01

Duke krijgt lekker vakantie nu. Zijn been blijft echt mooi en er is al zoveel met hem gesleurd en gedaan, benen verzorgd, spuitjes, ziekjes dit, kwaaltjes dat. Dus als alles goed blijft gaan komt Duke de komende tijd niet meer uit de wei haha. Lekker rust, heeft hij verdiend. Braaf beest <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 23:07

Lekker rustig verder opgroeien :D

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 10:04

Hij wordt nu echt steeds gaver.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 17:54

Ik ben zo’n slecht baasje, wou ik Duke vakantie geven en nu kan ik er niet af blijven :') Ach 1 keer in 10 dagen de wei uit mag ik mezelf nog wel gunnen vind ik :P en hij is zo braaaaaf geweest *\%/*
Eerst naast de fiets

Afbeelding

En dan naast de bulldozer

Afbeelding
Afbeelding

Hij was ook wel trots op zichzelf, ik ben heel trots op beide! Dexter was de perfecte begeleider <3

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:06

Duke begint zelf ook wel aardig een bulldozer te worden :D
Mooi zo samen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 18:07

Duke is nog een beetje platte pannenkoek :P De breedte heeft weer wat moeten inleveren op de hoogte, daar is hij wel weer een stuk omhoog geschoten. Maar nu ik zo die billen naast elkaar zie ben ik eigenlijk wel tevreden. Het ziet er niet gek uit naast elkaar, dus als het zo blijft is het ook oké. Ik vind het verschil in staartkleuren wel grappig, Dexter is echt een opaatje zo :')

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 12:25

Wat een leuke foto's! Hij had er zelf precies wel plezier in! Zal het dus niet erg gevonden hebben zijn vakantie te onderbreken :P

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 13:58

Chasey schreef:
Duke begint zelf ook wel aardig een bulldozer te worden :D
Mooi zo samen!

Precies wat ik ook dacht! Bulldozertje in wording :D :j

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 10:13

Ik denk ook niet dat hij het héél erg vond :) Hij is echt zo'n aandachttrekkertje, vind ik wel leuk haha.
Vanmorgen reed ik langs de evenementsposter van de koetsenparade aanstaande zondag en nu heb ik al de hele tijd buikpijn van de zenuwen want dat is nog maar 4 dagen!!!!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 08:10

Wat een heerlijk plaatje om te zien zeg zo met z'n tweetjes! <3 *\o/*

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 10:36

Granoek schreef:
Ik denk ook niet dat hij het héél erg vond :) Hij is echt zo'n aandachttrekkertje, vind ik wel leuk haha.
Vanmorgen reed ik langs de evenementsposter van de koetsenparade aanstaande zondag en nu heb ik al de hele tijd buikpijn van de zenuwen want dat is nog maar 4 dagen!!!!



Komt vast wel goed! Ik ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 10:50

Ik zit nog even op mijn roze wolk whieeeee!
Wat een heerlijk paard heb ik toch, ik kan echt niet begrijpen hoe ik dat geflikt heb 4 jaar geleden.
Naar een wildvreemd mens, om op een vreemd paard te kruipen en die knol dan ook nog maar mee naar huis te jatsen (ja dat woord verzon ik net, het klinkt zo lekker). En dan doet die knol DIT <3

We gingen ingespannen van stal naar de stad, waar de koetsenparade plaatsvond, dat is zo'n 3km dus dat is hij wel gewend, ging super. We liepen achteraan en Dexter volgde gewoon, moest niet echt sturen :')
De trekpaarden van stal hadden beide karren gekregen van het rijwielenmuseum. Klinkt heel fancy en chique maar het kwam er op neer dat 1 paard een loodzware aardappelenwagen kreeg, verf afgesleten, echt OUD. En de andere een grondkar, zal kijken of ik foto's kan vinden van de twee maar het waren echt van die loodzware, houten karren met houten wielen waar ijzer rond zat. RAMMELBAKKEN :') Wat was ik blij met mijn mooie sjees _O-

De karren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daar aangekomen moesten we nog 3 kwartier ingespannen wachten voor het begon, er was dan eten voorzien maar ik stond stijf van de zenuwen dus Dexter heeft mijn broodjes gekregen en ik heb het perzikje opgegeten en dat was het ook :')
Alsof het nog niet erg genoeg was met de stress, kwam de organisatie dan ook nog zeggen dat Dexter voorop mocht, omdat hij speciaal was. Ik wist even niet waar ik het had :+
Als ik echt niet wilde mocht ik wisselen maar ik dacht we proberen het gewoon, ik ken die markt en er is plaats genoeg om van plaats te wisselen moest het niet lukken.

Afbeelding


Maarja Dexter is een top knol en die deed gewoon zijn ding daar en ik hoefde eigenlijk zelfs niks te doen. Hij was er nooit geweest maar liep braaf zijn rondjes langs het publiek af (>1000 mensen !!!) WAUW <3 De eretribune was nog niet compleet dus we moesten op de markt nog een kwartier wachten, langs de geluidsboxen en de joelende kinderen. Ging Dexter daar staan slapen _O-

Afbeelding

Na een paar rondjes mochten we het terrein verlaten en kwamen de old timer tractors, dus toen zijn wij met de paardjes terug naar huis gegaan voor hun welverdiende grote zakken wortelen :D

Nog wat sfeerplaatjes, maar ik verwacht van fotografen in de loop van de week nog mooiere foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de markt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt niet te geloven wat die 3 paarden hier gisteren geflikt hebben. Dexter, maar ook die twee van stal. Loodzware karren, lawaai van die metalen wielen, en ze doen het alsof ze het al jaren doen.
Dan kan het nog zo moeilijk zijn om passend tuig te vinden, zware trailers, zware auto's, dure hoefsmeden, maar dit zou ik echt nooit van mijn leven meer anders willen <3
100% genieten!

Ik had de neppe gopro op de koets bevestigd, maar die knipt de fragmenten altijd in stukjes van 1min (als iemand weet hoe dit uit kan.. :P ) dus die moet ik allemaal achter elkaar plakken eerst.
Als ik meer foto's tegen kom dan volgen die nog :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:44

Wat super gaaf zeg! Daar mag je zeker trots op zijn. En Dexter staat echt super mooi zo voor die sjees. Mooie combi!
Wat een top knol :)

Gothico

Berichten: 1342
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 12:34

Stille meelezer hier. Ik volg al een heel lange tijd. Maar dit is wel meer dan de moeite waard om even een berichtje achter te laten.

Wat is Dexter toch een knap paard zo. Het staat hem erg goed met die kar achter hem.
Jullie vormen een mooi koppel samen.

Natuurlijk ook fijn dat de andere paarden ook zo hun gang gingen. En dat alles zo mooi verliep.

Bedankt voor het delen van deze mooie foto's.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 13:25

Ahh dankjewel!
Het filmpje is ook geplakt :D Het geluid komt ergens halverwege. Ik heb dat maanden geleden per ongeluk uit gezet door ergens op te duwen en ben er gisteren per ongeluk achter gekomen hoe het terug aan moet :') Doordat hij was gevallen en ik op datzelfde knopje nog eens duwde met snel te willen zijn, en het geluid opeens terug werkte _O-


Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:01

Je story zag er al superleuk uit, wat een topknol zo braaf! Superleuke ervaring, je ziet er ook gewoon zo'n blij meisje uit :D

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:04

Ohhhh zo gaaf!!!!!

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:28

Wauw hoe fijn! Echt super dat hij het zo flink deed allemaal! Je mag terecht trots zijn :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:47

Hij loopt heel relaxt en bij 2 min gaat ie ook zo lekker op rust staan haha.

Gothico

Berichten: 1342
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:28

En we kijken naar het (achterwerk) van het paard. Maar wat super om te zien hoe rustig hij is in de menigte.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 17:29

Ja ik had qua bevestiging van de camera niet heel veel opties helaas :')

Ben ook heel trots, zo fijn geweest!

Gothico

Berichten: 1342
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:32

Granoek schreef:
Ja ik had qua bevestiging van de camera niet heel veel opties helaas :')


Dat is begrijpelijk. Maar dat maakt het niet minder leuk om te zien hoe goed deze jonge man het doet ;)