[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Renee1991

Berichten: 5964
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:48

Wow, mooie tank! <3


freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:20

Wat een prachtbeest! Hoe groot is je zus?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-17 18:46

freetorun schreef:
Wat een prachtbeest! Hoe groot is je zus?

Goh ik gok 1m65 :)

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:16

Prachtig dier hoor anoek! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 16:42

Ja het is een flinkerd maar wel een mooie :)

Even jullie objectieve, nuchtere mening gevraagd.
Ik krijg maar langs alle kanten te horen wat voor rotpaarden dat ik heb, dat ze weglopen als ze uit de wei gehaald moeten worden, dat Dexter zich met geen mogelijkheid laat vangen en dat het een sukkel is, dat hij koppig is etc...

Nu heeft Dexter wel eens een dag dat hij er met de pet naar gooit en dan gaat hij dus, eenmaal ik het halster om heb, op de rem staan en wilt hij niet mee de wei uit lopen. Maar dan bedoel ik dus 1 dag in de 2 maanden ofzo, om even in context te zetten. Als ik dan wat mopper gaat hij ook gewoon weer mee.

Maar als ik er niet bij ben en de paarden worden verplaatst om welke reden dan ook, dan moet dus iemand anders hem vangen, meestal zijn dit mannen (stalbaas + zonen, waaronder ook mijn vriend), ik weet niet of dat relevant is maar ik zet het er voor de volledigheid bij.
En blijkbaar wordt mijn goedzak dan een dikke pestkop die je een half uur achter hem aan laat rennen, je eerst alle andere paarden op de vrachtwagen laat zetten en je dan nog even goed voor l*l zet, voor hij zich laat vangen.

Ik ken Dexter, ik geloof 100% dat hij dit zou doen, maar ik ben er ook van overtuigd dat ik dit probleem niet alleen bij hem moet zoeken.
Ik denk (en hier komen jullie in het plaatje :P ) dat Dexter precies weet met welke intenties ik in de wei kom en met welke intenties deze andere personen hem willen vangen. Ik denk ook dat hij weet dat ik altijd vreet bij heb en zij niet. Of zit ik hier nu helemaal mis? Dat ik denk dat het aan de houding van de personen ligt.

Ik ben er nog niet helemaal uit waar het probleem zit, heb ook nog niet de kans om samen met een van hun te gaan proberen om te kijken wat hij doet (en wat zij daarop doen). Dat wil ik natuurlijk nog doen.
Duke had dit blijkbaar in het begin ook (ook serieus nooit last van gehad, mak als een lammetje sinds dag 1) maar dat is nu over als ik het goed begrijp.

En om het even helemaal om te gooien; moet ik dit oplossen?
Ik ben een beetje van mening dat hoe minder mensen hem kunnen vangen, hoe minder kans er is dat hij ooit gepikt wordt :P Bij mijn zus doet hij het niet en bij vriendinnen van stal ook niet, verder nog niemand geprobeerd.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:05

Dexter klinkt als James. James was dominant. Hij testte je uit. Stond je daar niet boven, dan nam hij letterlijk een loopje met je. En kreeg je hem niet te pakken, wilde hij niet lopen of juist niet stilstaan, ging bokken. Echt gewoon een eikel werd het dan. Echt nukkig.
In het begin kon ik hem ook niet uit de weide halen. Ik heb toen zo loeihard het halster naar zijn kop gesmeten... daarna was het over. Ja als het moet dan word ik heel kwaad. :')
Dit kun jij niet oplossen denk ik. Want hij weet wat hij aan jou heeft.
Als ik er bij was dan was James gewoon braaf. Want hij kon gewoon geen geintjes uit halen, daar was ik niet van gediend.
Mijn schoonzus mocht James ook alleen meenemen. Dat heeft ze maar een paar keer gedaan. Want James heeft haar zoooooooo vreselijk uitgetest dat ze er bang van werd. Het hoefde niet meer van haar. Want ze gaf te snel op en James had zijn zin.
Daarom werd ie ook verkocht, de vorige eigenares kon er ook niks mee. Die was ook niet duidelijk.

Maar dat is mijn ervaring. Maar elke keer als ik jou topic lees dan herken ik James in Dexter.
Ik zou het ook niet grappig vinden als ik af en toe een paard zou moeten verplaatsen die ook altijd aan het klieren is. Maar omdat het je eigen paard niet is ga je daar ook geen energie in steken.
Als het je eigen paard wel is, dan moet je wel doorzetten en dan weet zo'n paard dat ook.

EDIT:
Ander voorbeeldje. Oscar, onze Duitse Herder springt tegen mensen op. Ik heb hem al 1000 keer gecorrigeerd. Hij blijft het doen. Maar dat doet hij absoluut niet bij mij, dat weet ie dondersgoed.
Mensen die het niet willen, moeten hem zelf flink op zijn plek zetten door hem te corrigeren.
Pas dan laat ie het... -O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:00

Beetje warrige post van mij of niet?
Weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:31

Pfoe lastig hoor! Ik heb hier juist een sociaal ding dat met iedereen mee wil haha. Maar het lijkt me inderdaad lastig voor jou om dit op te lossen.. Want met jou loopt hij (buiten 1 x in de 2 maanden), netjes mee. Misschien dan toch eens mee als hun het doen, misschien zie je dan iets in houding waarvoor je tips kan geven. Want het lijkt me vervelend dat de staleigenaren zo over hem denken.

Nu ik dat zeg, de vorige staleigenaar vond Dex ook niks. Hij vond hem te pittig, ontsnapte (letterlijk 1 x gebeurd) en vond hem gek :? . Tja, bij mij was hij lief. Kon ik niks aandoen. Bij de nieuwe staleigenaren is er niks aan de hand.. Toch houding, maar dat maakt het niet makkelijker.

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-17 22:16

Haha nee ik snap wat je bedoelt alleen ben ik echt veel softer dan hun. Zij zijn net veel meer kordaat en streng, ik zou dat dan weer meer mogen zijn af en toe. Ik ben wel streng als het moet zijn, maar ik zal hem niet onnodig opjagen of corrigeren als ik weet dat hij er niks aan kan doen. Zij hebben in dat opzicht een iets hardere hand.


En het is niet zozeer dat zij de pest aan hem hebben want hij is echt een van de braafste paarden op stal, maar normaal ben ik er ook gewoon altijd bij als ze om moeten en de laatste tijd zijn ze wat vaker op en af gereden (ontworming, smid, terug naar de wei, terug naar stal etc..) en ik denk dat het daarom de laatste tijd hun meer opvalt ofzo?
Geen idee :')

Ik ga toch eens vriend meenemen en kijken wat hij precies doet, ben wel benieuwd :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:46

Ja of zij stralen gewoon iets uit wat Dexter gewoon niet aan staat.
Dat ie er juist tegenin gaat?
Lastig!

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 05:59

Denk idd ook dat dit niet jou probleem is.
Heb jij er last van, dan zou ik zeker grondwerk lessen nemen.

Maar jij hebt er geen last van ;) hij hoeft ook niet met Jan en alleman braaf mee te lopen! Zeker niet als ik hoor dat hij vaak afgelegen staat!

Wil de schoonfam. Hem beter kunnen vangen en jij bent het daar mee eens, moeten ze hem misschien wat vaker komen voeren. En als hij zich niet laat vangen. Laat je hem toch alleen achter! Kom je 1 a 2u later x terug, wede dat hij zich bedacht heeft? :) ;)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-17 08:55

Haha ja precies, alleen denk ik niet dat zij tijd hebben om daar tijd in te steken. Dat hoeft ook niet voor mij, maarja dan wel langer vangen haha :D

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 09:05

Granoek schreef:
Haha ja precies, alleen denk ik niet dat zij tijd hebben om daar tijd in te steken. Dat hoeft ook niet voor mij, maarja dan wel langer vangen haha :D


Dan is het aan hun en moeten ze ook niet "zeuren" ;)
Ik denk dat dexter het een machtig mooi spelletje vind :+

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-17 09:13

Haha dat weet ik wel zeker, durf te wedden dat hij dan wel zijn oren naar voor heeft staan

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-17 17:56

Dex en Duke zijn weer eventjes herenigd want morgen komt de smid!
Die andere bruine jaarling hengst moet zich altijd weer even laten gelden als Dexter er bij komt, maar na een paar minuten gaat hem dat plots ook weer over :+
Dexter is een goede nanny :D
Ben benieuwd hoe lang Dexter zijn hoeven eens normaal kan houden. En ga hem ook eens vragen wat ik eventueel voor supplementen kan geven.

Vreemd genoeg zijn die 2 hengstjes dus totaal niet meer uitgebroken sinds de vorige keer, dus ik vermoed dat toch iemand de poort had open gelaten :P

Speaking of 'biotex'.. random mededeling: ik kan hem momenteel wel gebruiken, die biotex.
Had de was gesorteerd: zwart bij zwart, wit bij wit, kleur bij kleur, jurkjes bij jurkjes...
Zien jullie al waar het mis gaat? 'Jurkjes' is nl geen kleur.

2 mooie witte.. euhhh roze jurkjes nu :( maar het rode jurkje met koffievlek is wel mooi zuiver geworden, helaas een zwakke troost.

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-17 23:53

Hoe lieeeef!
Ik kreeg een berichtje van de mevrouw uit Engeland waar Duke is geboren :) zij wist niet dat de merrie drachtig was toen ze hem kocht en de melkboer was 's morgens om 5u30 aan de deur komen bellen om te zeggen dat er een veulentje geboren was.
Duke is dus vermoedelijk geboren omstreeks 4u 's morgens :) ze wilde graag weten hoe het ging :)
Net geboren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier is hij 1,5uur oud

Afbeelding

En nog foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schattigste baby ooit <3

En nog een oudere van Dexter als baby, hier 3,5 maand oud :) gekregen van zijn fokster in Schotland

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 06:53

Wat een dotjes zeg!!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 07:25

Aaaaah wat lief!!

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 11:24

Chasey je hebt me overtuigd, ik ga ook wat meer filmpjes plaatsen.
Ik film best veel met mijn crappy iphone maar weinig is echt de moeite waard haha.
Soms zit er zo eens wat leuks tussen waar ik nog wel bij kan giechelen achteraf :)

Hoop dat dit werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=vAET8v68DT4

Moet hier vooral altijd lachen om Duke's gigantische en ontzettend rare galopsprongen :')

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:29

Wat een leuk filmpje! Wie is het bruine paard? Ze zijn wel heel enthousiast!

Als je het filmpje ipv URL in video plaatst, kan je het meteen op bokt kijken. En dan kan je meeeer filmpjes plaatsen. Ik ben voor :D

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:47

Granoek schreef:
Maar vind eens een andere smid voor een dikzak van 900kg...
De huidige komt al van 120km

Je zou Jacob Eyck ( http://www.hoefsmid-gebitsverzorger.nl/hoefsmederij ) eens kunnen vragen. Die bekapt onze belg uit de hand, en ik ben er echt heel tevreden over.

Wat was Duke leuk als veulen :D en wat leuk om zo zijn achtergrondverhaal te weten te komen!

En een prachtig filmpje! Wat een mooie plek hebben ze daar.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 11:59

freetorun schreef:
Wat een leuk filmpje! Wie is het bruine paard? Ze zijn wel heel enthousiast!

Als je het filmpje ipv URL in video plaatst, kan je het meteen op bokt kijken. En dan kan je meeeer filmpjes plaatsen. Ik ben voor :D


Die bruine is een jaarling hengstje van mijn de trekpaardenfokkerij waar Dexter en Duke normaal staan, toen de kleine kerels te veel interesse kregen in de dames zijn ze gescheiden en hij en Duke bleven over als mannelijke garde. Zijn beste maatjes haha.
Ik ging er van uit dat jullie hem kenden maar volgens mij komt hij alleen op mijn instagram regelmatig voorbij.
Zijn naam is Vainqueur trouwens en hij is half buffel :+


8nnemiek schreef:
Granoek schreef:
Maar vind eens een andere smid voor een dikzak van 900kg...
De huidige komt al van 120km

Je zou Jacob Eyck ( http://www.hoefsmid-gebitsverzorger.nl/hoefsmederij ) eens kunnen vragen. Die bekapt onze belg uit de hand, en ik ben er echt heel tevreden over.

Wat was Duke leuk als veulen :D en wat leuk om zo zijn achtergrondverhaal te weten te komen!

En een prachtig filmpje! Wat een mooie plek hebben ze daar.


Die zit echt super dichtbij, 30km. Dexter is alleen niet gewend om uit de hand gekapt te worden.
Voorlopig doet deze zijn werk goed en we hebben afgesproken dat ik hem bel zodra de hoeven weer brokkelen of scheuren en dan kijken wat we het beste kunnen doen. Hij had ook potten "biotex" (ik ga het gewoon zo blijven noemen :P ) en zei er wel bij dat het een paar maande duurde voor het zou werken.

Verder vond hij de hoeven nog wel meevallen en hij zei dat het al veel zou helpen om ze goed rond te houden, eventueel zelf (lees: stalbaas) regelmatig bijwerken. Gelukkig kan deze dat erg goed dus kunnen we het mooi opvolgen. En zodra er iets veranderde mocht ik bellen.

Weet niet of dan bij Annie ook zo is maar Dexter's hoeven groeien altijd meer in een Schuppenvorm, zoals die van het kaartspel dan.

Duke heeft echt de fijnste hoeven, ik ga dat echt nog 1000x zeggen denk ik :D

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:10

Nou, zou je ooit een andere smid nodig hebben dan weet je hem te vinden :D
Mystic had vroeger ook van die klavertjes hoeven := Maar hij bleek te hoog op de hielen te staan. Zelf vijlen scheelt inderdaad heel veel, en kwartierboogjes heeft het probleem helemaal opgelost. De stampers van onze belg krijg ik zelf niet omhoog, dus die kan ik helaas niet zelf vijlen, en dat scheelt toch wel veel.

Haha, 'biotex' schijnt na een maand of 6 pas te helpen. Ik heb ooit kerabol gevoerd, daar zit ook biotine in, met nog een paar andere middeltjes, en daar merkte ik ook wel verschil mee. Maar goed bekappen was bij ons het belangrijkste.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Granoek
Blogger

Berichten: 10464
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 12:20

Haha ja klavertjes :D
Dan ga ik Duke ook maar in de gaten houden, we hebben hem net wat hoger laten staan op zijn hielen omdat hij zo 'doorzakt', maar als ik dan naar die 4e babyfoto kijk met zijn moeder weet ik wel waar hij het van heeft. Misschien toch iets Shire-typisch.. Dexter heeft het niet
Zodra Duke lang staat gaat hij ook zo doorzakken op zijn hielen


Gisteren was het trouwens precies een jaar geleden dat ik in Engeland Duke's koopcontract tekende <3
Laatst bijgewerkt door Granoek op 17-11-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:41

Jaaa je hebt youtube! :D Goedzo haha.
Leuk om de paardjes op film te zien en jou een keer te horen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, DenieesB, Jet_33, Maanon_, Pellelilly en 38 bezoekers