[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
amber28
Berichten: 336
Geregistreerd: 04-08-09
Woonplaats: Steenbergen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 15:34

Volgens mij gaat de eigenwijsheid ook door in de naam :D hier ook een Duke! Welkom waar een fries maar wel met de zelfde instelling en karakter :')

Since 25-01-2009<3
Duke - B+10 (193) L1+11 (189) L2+10(191) M1 + 10 (197,5) M2+13(193)Z1+1(204)


Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 19:43

We hebben wat te stellen met onze hertogen!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 19:54

Ja wordt nog interessant :') hoewel hij *hout vasthouden* al 5 dagen binnen de draad is gebleven

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:01

5 dagen is alweer iets *\o/* ! haha

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Anoniem

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:12

Wauw, komt nog goed dan :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-18 20:38

Haha ja ik heb de stroom gemaakt en de bramenstruiken weg gehaald, ik geloof niet dat er echt een bak stroom af komt maar volgens mij blijft hij binnen de lijntjes zolang hij de stroomklok hoort tikken dus dat is al iets.
Ze hadden de hooistal afgebroken, die kan nu niet meer dicht. Dus heb het hooi maar ergens anders gelegd ( die paar gram die er nog lagen die ze niet door de hele stal verspreid hadden en ondergekakt grrr ) en heb het over hooiruiven verdeeld :')

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:05

Paard 'vangen' :P Makkelijk zo haha.
Kei leuk dat targetten naast het krukje!! Je kan ze ook met hun heup leren targetten, als je hun kont meer naar jou wil draaien fzo. Anders kunnen ze wel leuk voor voor je staan en blijven blij kijken maar dan kan je er nog niet op he :') . En zorgen dat ze stoppen wanneer ze je hand raken en niet blijven door walsen, ben je straks plat hahaha xD

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-18 19:13

Poeh ik ben jullie aan het verwaarlozen :=
Er gebeurt ook niet echt veel dus weinig te vertellen.

Een tijdje terug is Kim hier geweest van Kim Cornelli Photography, ik heb al een foto gekregen die ik echt prachtig vind <3

Afbeelding

Dat is dus ditzelfde kleine hummeltje

Afbeelding

Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat ik hummeltje voor het eerst zag! En daarbij ook 2 jaar geleden dat ik hem kocht :+
Komt nog wel een overzichtje van :)

Spek 1 en Spek 2 vreten ondertussen onverstoord verder. Ze hebben nu 1 deur helemaal los gebroken dus de hooi stal kan niet meer toe en ik jats er zo bijna 2,5 pak hooi per dag door omdat er gewoon geen rem op zit :') Ik doe alsof ik lach maar stiekem huil ik mezelf in slaap, vreetzakken _O-.

Afbeelding
Links is Duke. Euh, nee links is Dex.. nee Duke.. Euuhh even bril pakken.
Links is Duke ;)

*Nee hoor we hebben niet al het hooi uit de schuur gesleurd om er dan op te piessen*

Afbeelding

Ik heb dit proberen op te lossen (weeral) door in de Action een aanhangernet te halen, dat dubbel te vouwen en de zijkanten dicht te strikken.
Tadaaaa: een hooinet! Met kleine gaten :+

Afbeelding

Afbeelding

Heb die deur (rechts) ook maar zo goed mogelijk terug er in proberen duwen en dan dat net er maar voor zodat ze er hopelijk vanaf blijven :')

Hier past net 1 pak van 15kg in en als ik ze overdag op de grote wei zet met gras, en 's avonds in de kleine wei met het hooinet, is hij 's morgens nét niet leeg. Ofja, het net is leeg maar ze hadden niet genoeg honger om de restjes nog van de grond te eten. Dus ik zeg missie geslaagd zolang ze het net niet slopen *\o/*
Nog een dikke maand en dan ben ik de wei kwijt en dus ook alle zorgen hahaha.

Duke gaat dan voor het eerst in de merrie kudde komen, ben benieuwd hoe vaak hij klappen gaat krijgen. Arm ding, heb er nu al medelijden mee :P
Maar als hij een beetje is zoals Dexter trapt hij gewoon vol terug haha (Dexter is soms ook een b*tch)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:05

Volgens mij is het pissen op het hooi een teken dat ze een schacht bed wensen om op te slapen en op de pissen. Dus baasje, wees eens lief en zorg dat het voor elkaar komt!

;) :D

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:15

Ho wacht stop. Waar is dat kleine puppy-Dukeje gebleven -O- Wat is ie al enorm! Supergaaf zo die twee heren _/-\o_ <3

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-18 20:21

AnnickT schreef:
Ho wacht stop. Waar is dat kleine puppy-Dukeje gebleven -O- Wat is ie al enorm! Supergaaf zo die twee heren _/-\o_ <3

Ja ik was er een beetje op uitgekeken dus heb hem ingeruild voor deze joekel _O-


Dezelfde fokker heeft nu weer een shire x Clyde te koop staan, een merrietje poehhhhh <3

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:19

Granoek schreef:
AnnickT schreef:
Ho wacht stop. Waar is dat kleine puppy-Dukeje gebleven -O- Wat is ie al enorm! Supergaaf zo die twee heren _/-\o_ <3

Ja ik was er een beetje op uitgekeken dus heb hem ingeruild voor deze joekel


Dat dacht ik al. Haal hem dan maar snel terug O:)

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:19

Wow :') Die met hun 2 hoofden naast elkaar is echt super schattig :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:36

Ik zie straks het verschil niet meer :')

Spoiler:
Ik lees nog steeds lekker mee en vind updates nog steeds heel leuk om te lezen.
Ben niet heel actief op het moment.

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-18 18:40

Maakt niet uit hoor chasey, heb dit in eerste instantie ook voor mezelf gestart en vind het nog steeds leuk om af en toe vanaf blz 1 terug te kijken :D
Iedereen die wil volgen is welkom maar niemand moet zich verplicht voelen om wat te zeggen hoor! Als jullie maar wel allemaal een uitvergrote foto van Dexter en Duke in de woonkamer hebben, dat is wel het minste :j

Lumi

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:42

Granoek schreef:
Maakt niet uit hoor chasey, heb dit in eerste instantie ook voor mezelf gestart en vind het nog steeds leuk om af en toe vanaf blz 1 terug te kijken :D
Iedereen die wil volgen is welkom maar niemand moet zich verplicht voelen om wat te zeggen hoor! Als jullie maar wel allemaal een uitvergrote foto van Dexter en Duke in de woonkamer hebben, dat is wel het minste :j


Niet alleen in de slaapkamer hoor. Een complete kamer vol met foto's van ze hebben we hier :+
Levensechte standbeelden erbij en alles.


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.


jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 23:49

Oh ja maar dan wel die foto met die hoofden naast elkaar. Ze worden trouwens ook steeds beter in oren naar voren samen, of lijkt dat maar zo?

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 00:16

jeetje77 schreef:
Oh ja maar dan wel die foto met die hoofden naast elkaar. Ze worden trouwens ook steeds beter in oren naar voren samen, of lijkt dat maar zo?

Euhhh dit is de ‘behind the scenes’

Afbeelding

De truc is gewoon om ze uit te hongeren, of toch minstens 10min te laat voeren. Dan zijn ze ineens heel vrolijk met rammelende emmers :+

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 08:12

Granoek schreef:
jeetje77 schreef:
Oh ja maar dan wel die foto met die hoofden naast elkaar. Ze worden trouwens ook steeds beter in oren naar voren samen, of lijkt dat maar zo?

Euhhh dit is de ‘behind the scenes’

[ [url=m/o9TUWe.jpg]Afbeelding[/url] ]

De truc is gewoon om ze uit te hongeren, of toch minstens 10min te laat voeren. Dan zijn ze ineens heel vrolijk met rammelende emmers :+


_O-

10 minuten te laat voeren is hetzelfde als uithongeren hoor! Vraag Dex en Duke maar...

:=

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:15

Ik moest het toch even uitproesten toen je begon over uithongeren. Hahaha. Duke is echt mega geworden opeens!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10468
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-18 16:38

Poeh ik moet echt wat meer gaan schrijven hier _O-

De paarden zijn terug naar stal omdat ik op vakantie was, ben nu weer terug en ik laat ze denk ik daar. De wei thuis is toch kaal dus het heeft hier niet meer echt meerwaarde behalve gezelligheid :')

Duke was eergisteren 2 jaar hier! Hij gaat super goed, blijft voorlopig in 1 stuk en al een tijdje geen gekke dingen meer.

Dexter vind ik er niet zo goed uit zien :n
Kan er mijn vinger niet op leggen, ik vind hem niet mooi in zijn vacht, ik vind zijn heupen uitsteken, ik vind hem mager, sip, afstandelijk...
En als ik er naar kijk, is hij eigenlijk niet mager. En toch vind ik dat het zo lijkt. Kan het niet goed uitleggen... Zijn ruggengraat is veel duidelijker, maar hij heeft gewoon een ronde buik.

Maar vooral, gisteren kwam hij zoals steeds vrolijk huppelend naar me toe gerend en toen zijn we een stukje gaan rijden, hij was lekker vlot en voorwaarts en leek het echt leuk te vinden!
Vandaag mag ik niet aan hem komen, loopt hij weg als ik in de buurt kom en als ik hem wil aanraken draait hij zich om :( Maar als ik dan weg loop, loopt hij me wel na?

Al bij al heb ik dus geen idee of ik spoken zie of overdrijf, maar het zit me niet lekker.

jeetje77

Berichten: 3450
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 17:44

Oh das niet fijn als hij iets probeert duidelijk te maken. Zo jammer dat ze niet gewoon kunnen praten.

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 20:57

Hoe gaat het nu met Dexter?

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 22:48

Vooral op je intuitie af gaan! Al is het soms even puzzelen als je je vinger er nog niet kan opleggen

Als hij wel een buik heeft maar toch wat inģevallen lijkt kan het ook een wormeninfectie zijn. Misschien even zn mest laten testen?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, IngeK, NikkivanOlst, pluklief, Vagabondo en 130 bezoekers