[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 04:01

Ik zou investeren in grondwerkles, dan echt los waarbij je leert jouw lichaam te gebruiken om hem te sturen. Ik heb bij het kijken van de filmpjes af en toe het idee dat jij mixed signals geeft en dat hij het dan niet helemaal snapt en gefrustreerd raakt. Dan raak jij gefrustreerd en dan loopt de communicatie mis. Ik heb maar 4 lessen gehad, doe het 2x per jaar of zo, maar zo fijn dat iemand jou leert je lichaam op een juiste manier te gebruiken en vanaf een afstandje de lichaamstaal van je paard voor je kan vertalen.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram


Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-19 14:33

Ja dat is 1000% zeker het beste idee alleen is hier nergens een bak of plaats die ik mag gebruiken en onze trekauto is nu weg, dus moet steeds lenen van iemand en dat háát ik. Ben wat aan het puzzelen met auto’s en kijken of ik op de andere auto een trekhaak kan zetten, dat ik dan toch met ééntje weg kan, dat is toch beter dan helemaal niks :/ maar die mag net 2000kg trekken dus veel is het niet.

En de weien hier worden gespaard voor de wintermaanden want ja, zij moeten ook 26 paarden gevoerd krijgen natuurlijk, dan kan ik die wei niet stuk lopen. En thuis zijn de weien laaaaang maar niet breed. Niet ideaal allemaal haha

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 14:45

Lastig inderdaad Granoek. Ik ben altijd een beetje huiverig om in de winter op het gras te rijden. Het is één glijpartij en met het Hollandsche veen hier :7 . Dat is vragen om (been) problemen

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-19 14:54

Ja rijden is het voorlopig toch nog niet maar inderdaad, in de wei is gewoon niet handig

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 15:08

Een wei werkt vaak ook dubbel averechts: dat blijft wel hun plek waar ze normaal altijd baas zijn

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-19 15:13

Hm ja goed punt. Heb nooit iets anders gehad en bij Dexter nooit over na hoeven denken want die haat alles gewoon :')

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 09:47

Granoek schreef:
Ja dat is 1000% zeker het beste idee alleen is hier nergens een bak of plaats die ik mag gebruiken en onze trekauto is nu weg, dus moet steeds lenen van iemand en dat háát ik. Ben wat aan het puzzelen met auto’s en kijken of ik op de andere auto een trekhaak kan zetten, dat ik dan toch met ééntje weg kan, dat is toch beter dan helemaal niks :/ maar die mag net 2000kg trekken dus veel is het niet.

En de weien hier worden gespaard voor de wintermaanden want ja, zij moeten ook 26 paarden gevoerd krijgen natuurlijk, dan kan ik die wei niet stuk lopen. En thuis zijn de weien laaaaang maar niet breed. Niet ideaal allemaal haha


Heb je in Belgie geen cursus, ik weet dat je in NL bij de Emiel Voets academy een cursus grondwerk kunt volgen. Volgens mij wed daar niet gewerkt met paarden van de cursisten.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:20

Petra van Just Happy Horses komt aan huis, heeft ook al geholpen met willem :Y)
Je kan elke week via haar fb ook een les winnen

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-19 11:39

Daphara schreef:
Granoek schreef:
Ja dat is 1000% zeker het beste idee alleen is hier nergens een bak of plaats die ik mag gebruiken en onze trekauto is nu weg, dus moet steeds lenen van iemand en dat háát ik. Ben wat aan het puzzelen met auto’s en kijken of ik op de andere auto een trekhaak kan zetten, dat ik dan toch met ééntje weg kan, dat is toch beter dan helemaal niks :/ maar die mag net 2000kg trekken dus veel is het niet.

En de weien hier worden gespaard voor de wintermaanden want ja, zij moeten ook 26 paarden gevoerd krijgen natuurlijk, dan kan ik die wei niet stuk lopen. En thuis zijn de weien laaaaang maar niet breed. Niet ideaal allemaal haha


Heb je in Belgie geen cursus, ik weet dat je in NL bij de Emiel Voets academy een cursus grondwerk kunt volgen. Volgens mij wed daar niet gewerkt met paarden van de cursisten.

Dit moet ik eens opzoeken, dat is misschien nog wel beter.

rayoow schreef:
Petra van Just Happy Horses komt aan huis, heeft ook al geholpen met willem :Y)
Je kan elke week via haar fb ook een les winnen


Ja super fijn, ik heb een hele fijne instructrice al die aan huis komt alleen is er geen 'aan huis' want zowel thuis als op stal is er geen plaats :P
Alles wat ik nu doe is op de oprit, over de weg of in de wei

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-19 21:48

Ik heb vandaag nog een poging gewaagd, zonder eerst gekke parcours te proberen, gewoon aan de longe.
En eigenlijk ging het heel goed, tot ik hem rechtsom zette. Dat was niet volgens zijn plan! Ik denk dat rechts zijn moeilijke kant is, daar moet toch maar eens naar gekeken worden.
Maar zelfs met zijn kuren was het een heel ander paard dan vorige vrijdag, beetje vervelend maar ik denk niet dat hij er kwaad mee bedoelde vandaag. Terwijl ik vrijdag echt het idee had dat niks goed was. Uiteindelijk hebben we na een kwartiertje gewoon goed kunnen afsluiten op beide kanten en dat vond ik wel fijn!
Over de weg aan de hand nog wat gaan uitstappen en ook daar terug braaf.

We zijn er nog niet maar met wat hulp geraken we er wel uit denk ik!

Ook nog wat kiekjes gemaakt van de boysssss

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:09

Haha die eerste foto is leuk :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 14:57

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws!

Het slechte nieuws is dat Duke weer was uitgebroken :') Ze kunnen het echt serieus niet meer raar vinden, ik heb weken geleden al gezegd dat er geen stroom op stond dus technisch gezien is hij nog heel lang heel braaf geweest.

Het goede nieuws is dat ze nu dus wel naar huis komen _O- Stond sowieso wel op het plan, grasjes zijn weer een beetje terug en ik heb niks meer gepland dus lekker terug naar huis nu :P Normaal zouden ze ze straks komen brengen met de grote vrachtwagen maar ben zelf werken dus zal er niet bij zijn. Ze moeten nog even stroom aanleggen namelijk :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 18:52

Oké neem dat vorige terug haha
Het goede nieuws is veranderd in ander goed nieuws :') Aangezien hun merries naar de winterweides zijn vertrokken (en ik gezeurd heb om die van mij niet te verplaatsen :o ) staan Dexter en Duke nu in de wei van de merries...
Als mijn berekeningen kloppen staan er nu 2 dikzakken op een wei van bijna 4 hectare _O-
Als iemand dat wil narekenen geef ik graag de afmetingen maar mama en ik komen toch echt allebei op 40064m² uit haha.
Als ze de voorkant kaal gegeten hebben is die alweer bijgegroeid eer ze de achterkant half op hebben hahahaha

Dus jammer dat ze niet thuis komen maar zo'n all you can eat grasbuffet had ik ze hier niet kunnen bieden dus ik klaag zeker niet!

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:50

Is dat dat stuk waar we vanaf stal wat verder door over de weg moesten lopen? Dat is een mooi stuk voor 2 ja :+


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 19:53

Licor schreef:
Is dat dat stuk waar we vanaf stal wat verder door over de weg moesten lopen? Dat is een mooi stuk voor 2 ja :+

Haha weet je nog waar we met Dexter toen die sessie gedaan hebben? Je hebt daar aan de ene kant de hengstenwei naast en aan de andere kant nog 2 weien. Het is de middelste wei, maar die loopt nog door achter die wei waar we met Dexter aan het werk waren.

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 20:05

Ow tegenover stal zeg maar? Wist niet dat dat zo'n flink stuk was nog.. wel heel fijn voor ze!


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-19 20:33

Ja inderdaad tegenover stal, overkant van de weg :D zal morgen eens foto’s maken, als ik vooraan sta denk ik niet dat je de paarden ziet op de foto, als zij achteraan staan tenminste haha. Moesten er laatst een van de merries gaan halen voor haarstalen (haar veulen is naar Polen verkocht en ze hadden dat DNA nodig voor paspoort). Zij stond dus echt helemaal vanachter en wij hebben 8min gewandeld er heen haha.

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-19 12:43

Ik had nog foto's beloofd van de wei dus bij deze

Afbeelding
Ja, ergens op deze foto staan Dexter en Duke, en dan staan ze ongeveer midden in de wei

Ik zal eens inzoomen:

Afbeelding
MOH! Wat is dat?!
Ze staan er dus niet alleen, ik had een beetje verkeerde informatie gekregen. 4 merries zijn ook thuis gebleven (2 die voor de tramwagen staan en 2 van schoonbroer zijn goudklompjes) dus Dexter en Duke kunnen lekker met de merries spelen, want zo sociaal zijn ze wel!
Of niet.
Er zijn nu 2 kampen ontstaan in de wei, zijnde mijn buitenlanders

Afbeelding

En de merries

Afbeelding

En soms komen ze dichter bij elkaar, tot wel 2m afstand.

Afbeelding

Maar dan legt opperbitchmerrie haar oren plat en gaan die van mij lopen :')
Dat is een heel ander verhaal dan vorig jaar met de jaarlingen hé _O-
Duke is op dat gebied wel stoerder, of socialer dat is hoe je het bekijkt. Hij wil wél, maar mag niet altijd haha

Afbeelding

En Dexter heeft, nadat ik een half uur tussen ze in stond en probeerde vrede te scheppen, zich gewaagd aan sociaal contact. En dat was zo leuk! Want dit is echt een lieve merrie, die andere drie zijn echte bitches. Zij kwam stapje voor stapje dichterbij en toen stonden ze zo:

Afbeelding
Maar toen de merrie Dexter wilde kroelen rende Dexter weg :+ Zo'n grote bek bij die jonge paarden nu staart tussen zijn pootjes _O-

Ik vind dit zo grappig hahaha, kan er uren naar kijken. Wanneer ik met Dexter ging wandelen kwamen we langs de merrieweides en Dexter bleef daar altijd staan bij de merries aan de draad, alsof hij niet weg wilde. Volgens mij stond hij altijd heel graag bij de dames. En nu staat hij al best lang alleen met Duke, of eens af en toe een enkeling er bij of wat jonge paarden. En ik heb me altijd afgevraagd of Dexter dat nu vervelend vindt, hele tijd met die kleine draak opgescheept zitten. Of ik hem niet beter bij de merries kon zetten en Duke bij de jonge paarden, dan maar niet samen -O-
Ze wilden Duke niet bij de merries omdat die vaak drachtig waren of veulens hadden en ze hadden schrik dat Duke iets zou doen. Als er daar eentje kletsen zou krijgen was het toch wel Duke, maarja ik heb over hun paarden niks te zeggen hahaha. Maakt me overigens niet uit waar ze staan, ze hebben altijd wei, eten, drinken en elkaar dus ik klaag niet!

En nu staan ze dus bij de merries en hoewel Dexter wegloopt van de dames, mag toch ook écht NIEMAND aan Duke komen! Daar is hij nog steeds heel beschermend over. Dat vind ik wel mooi!

Maar het gaat al beter als de eerste dag, ze komen al bij elkaar in de buurt nu dus ik denk dat dat wel los loopt :)

Oh en ik heb een voorselectie gekregen van de foto's van de shoot, mag kiezen uit 212 foto's _O- Dit gaat even duren, ze zijn allemaal zo wauuwwwww :+


Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 10:35

Hoe gaat het nog bij jullie?
Alles ligt hier weer een beetje stil. Dit is wel waar ik op gehoopt had, dat er zo'n tijd kwam dat ik niks KON doen door donker/vorst etc...
Anders weet ik niet of ik tot juni kon wachten met Duke zijn opleiding haha.
Normaal zit ik nu vol verwachting te kijken tot Duke terug wat op gewicht komt maar dat is dit jaar dus geen probleem _O- Heb wel wat plaatjes van vorige week die ik kan delen. Ik zie ze nu echt bijna alleen op woensdag. Moet altijd 8u30 werken en dan is het donker als ik voor het werk zou willen gaan. Ook pas klaar na 18u dus ook dan donker :( En nu wil ik niet het mietje uithangen maar ik ben echt heel bang in het donker buiten :+ In my defense, er is ook geen verlichting in de wei.
Denk wel dat ik ze snel weer naar huis haal want ik word er een beetje chagrijnig van dat ik niet even snel kan gaan aaien haha. Alleen zo stom dat ze nu net gewend zijn in deze nieuwe kudde.

Hij is nog steeds een speelvogel, alles wat hij kan vinden daar moet mee geslingerd worden.
Afbeelding
Hij gaat tegenwoordig door het leven als 'buik van Duke' ipv Duke.

Ben zo verliefd op Dexter. Ik mag geen favorieten kiezen maar ik weet serieus niet waar ik deze aan verdiend heb.
Afbeelding

Echter is Duke ook prima in staat zijn deel liefde op te eisen :Y) Vooral nog als ik eigenlijk naar Dexter wilde staren.

Afbeelding

Gelukkig is hij soms afgeleid door de nieuwe liefde in zijn leven, deze twee zijn helemaal in love <3
Afbeelding
Afbeelding

Het is zo'n schatje ook gewoon, ze heeft mij ook overtuigd hoor. Niet verwacht want haar mams is een echte heks haha
Afbeelding

En wat randoms om af te sluiten
Afbeelding
Afbeelding

Heb met Duke niks meer gedaan verder, de grond is te hard om te longeren en ik wil hem ook niet bezweet terug de wei op zetten met deze temperaturen. Dekens sloopt hij en om hem dan maar op stal te zetten is ook niks. Dus na onze zomerpauze door drukte, gaan we nu over in de winterpauze :')

Deze woensdag wil ik proberen om van Duke ook een kerstcadeautje te maken haha. Ben er zeker van dat hij geen bang zal hebben, maar dat geduld en stilstaan hier onze grootste uitdaging gaan worden :+

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 10:53

Wat een mooie foto's zo met die zon.
En Dexter en Duke blijven een mooi duo, beide ook totaal verschillend van karakter als ik je verhalen zo lees.

En een 'gedwongen' pauze is helemaal niet erg, maar kan me wel voorstellen dat het soms balen is dat je zo weinig met ze kunt doen.

Ben benieuwd naar het kerstcadeautje!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:41

Wat een heerlijke plaatjes! <3

En is toch niet zo erg dat je een pauze hebt! Ik heb pas 20 dec. een zadelpassessie met Joy en voor die tijd ligt onze training ook nagenoeg stil. Of ja, ik rijd niet fanatiek.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 11:44

Haha ja ik zeg pauze maar eigenlijk hebben we nog zo goed als niks gedaan :')

Ze lijken inderdaad in de verste verte niet op elkaar! Behalve van uiterlijk dan

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 11:45

Haha dat is juist leuk 2 verschillende.
Soms fantaseer ik wel eens over James en Nick samen. Dat zou een heel leuk duo zijn geweest. Totaal twee tegenpolen. James, ontzettend stabiel en chagrijnig. En Nick overgevoelig, maar altijd blij :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 11:46

Hahahaha klinkt bekend ja! Jij zou met die van mij denk ik ook goede vriendjes worden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, janneke584, Kimmie235, MirjamRobin, MissWeenie, Prins85, Thami, tijger en 111 bezoekers