[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 19:25

Nog even wat leuke foto's, zomaar :D
Nichtje wilt altijd zo snel mogelijk naar 'Desser en Zjoek' als ze hier is, dan kan ze paardjerijden.
Hup er op! En het eerste wat ze dan zegt: 'Anoek doe jij poort open dan kan ik heel ver wandelen'

Afbeelding

Ze wordt aan de andere kant vastgehouden hoor :D
Er was echter 1 probleem en dat probleem heette Duke, die moet nu eens echt overal met zijn neus bovenop zitten. Letterlijk.

Afbeelding

Afbeelding


Gelukkig wist E. (dat typt korter, maar dit is dus het nichtje) daar wel een antwoord op: "ga eens weg zjoek straks ga ik op jou paardjerijden"

Ja nou, vooruit dan hé, belofte maakt schuld :')

Afbeelding

Afbeelding


Ik kon zo horen wat Zjoek dacht... "De vorige keer dat er iets wiebelde op mijn rug kreeg ik snoepjes, waar zijn mijn snoepjes????"
Hij zat maar aan mijn hand te lekken en te knabbelen :=
Dus nu ben ik mijn paard kwijt, want als je het aan E. vraagt zijn het nu haar paardjes.

Heb haar wel goed opgevoed :+ Zus zei tegen haar: zeg maar dat je naar de shires gaat!
Dus ik maak een overdreven geschrokken gezicht en zij zag dat, en dan zegt ze heel boos: IS NIET SHIRES Hé !
:')
Ik heb een eergevoel OKE! Ergens nog.. denk ik..

Duke heeft de laatste tijd echt zo'n arrogante, eigenwijze blik in zijn ogen haha. Zijn hele doen en laten straalt gewoon ondeugd uit.
Sinds die natuurlijk bekappen is gekomen heeft hij ook een soort nieuwe energie gevonden, hij beweegt zich nog maar 0.1% van de tijd in stap voor en voor de rest zit hij eigenlijk van A naar B wat door de wei te draven en te rennen :') Maar niet alleen Zjoek! Ook Dexter! Ze staan dan gewoon te eten en bij het minste geluidje, of soms helemaal uit het niets, gaan ze gewoon even sprintje trekken }:0
Dexter moet mij nog maar 1 keer horen fluiten en komt in een ROTVAART naar me toe gegaloppeerd, alsof hij zijn tweede jeugd beleefd.
Tot dusver heeft nog geen enkele van beide gevoelig gelopen ofzo, en lijken ze eigenlijk alleen maar gemakkelijker te lopen sinds de teentjes geknipt zijn.
Heel fijn dus :D

Moet wel uitkijken met Duke merk ik. Heb een paar keer met hem wat grondwerk geoefend en hij let zo hard op mij dat ik echt moet opletten wat ik doe. Nu kan hij zelfs als ik gewoon door de wei loop niet meer gewoon sjok sjok achter me aan, nee er moet dan gelijk een hengstennek op, een bok er achteraan en dan gaat hij in een soort verzamelde draf langs me mee lopen. Like... wtf?
Sta ik niet echt om te springen, dus dan zet ik hem ook gewoon resoluut terug stil. Je komt maar mee als je normaal kan doen :+

Gisteren had ik ook met Dexter het parkeren voor het trapje nog geoefend maar Dexter heeft echt een afkeer voor opstapjes. Dus toen ik hem zo ver had dat hij niet meer weg liep als ik op het trapje ging was ik eigenlijk gewoon al blij :') Ben toen wel nog even opgestapt zonder zadel! Merk dat ik daar toch nog steeds wat schrik heb sinds die val, terwijl het echt al lang geleden is. Dexter voelde dat ook ontzettend goed want die verzette geen voet tot ik eens even de knop om zette en gewoon ontspande. Toen heb ik twee rondjes gelopen door de wei, maar Duke ging hele tijd voor ons staan om te grazen -O- Dat zijn ook de leukste plekjes natuurlijk..

Afbeelding

Maar voelde nog wel eens fijn! Brave Dex <3
E. mocht ook nog even wandelen

Afbeelding


Trotse mammie :D

Afbeelding


AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:36

Aaw, Zjoek klinkt leuker, ik zou z’n naam veranderen :j _O-

Lief dat je nichtje zo dol is op de paarden!

“Horses don’t love good technique. Horses love interaction that feels good to them.” ~ Lockie Philips

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 19:40

Ahh wat een brave Zjoek en Desser. Leuk zo met je nichtje!
Als Zjoek te opdringerig wordt in de wei, dan wel terug zetten. Hij mag best enthousiast zijn, maar niet té.
Laatste foto is ook erg leuk!

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 19:45

Ja doe ik ook echt hoor. Ik ben altijd redelijk streng en kordaat geweest zolang hij hengst was en merk dat ik wat losser ben nu hij geruind is. Maar blijkbaar is puberen ongeveer gelijk wanneer je hengst of ruin bent, en ik hou echt niet van verwaande tieners := Ook als ik met hem bezig ben en ik merk dat hij opdringerig wordt dan stop ik er ook gewoon mee. Meewerken is 1, opdringen is heel wat anders.

Denk inderdaad maar dat ik zijn naam ga veranderen, iedereen zegt toch al duuk, doek of zjoek :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:23

Ik ben ook heel streng hoor, al lijkt dat misschien niet zo. Ben heel consequent en heel duidelijk.
En dat werpt ook zijn vruchten af, krijg je brave paarden van! Gewoon meewerkende, stabiele paarden. Die weten waar ze aan toe zijn. En kan je met een gerust hart met ze op pad. Naar school ofzo ;)

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 20:27

Haha "ofzo" :D
Klopt zeker hoor! En als hij dan die verwaande kop opzet, met zijn neus in de lucht lopen stoefen dat ie eindelijk een brede nek heeft, dat zijn zo de momenten dat ie de meeste schouderklopjes krijgt zeg maar :')

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:32

<3 Wat heb je toch een ongelooflijk leuk nichtje! (en zij een geweldige tante)

Wat een goede instelling heb je ook :') 'ik hou echt niet van verwaande tieners'. Denk dat ik die maar even mee moet nemen in mijn instelling omtrent paarden xD

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:39

Haha herkenbaar!
Ik liep vanmiddag met Nick en Marloes langs een weide met paarden. Die paarden beginnen te rennen en te bokken. Nick bleeft wel rustig hoor, maar die moest toch wel even paraderen op de plek. Ik zeg ‘doe normaal, normaal kan je ook niet fatsoenlijk lopen. Zit je niet uit te sloven man’. :’)
En weer verder, hij moest zich gedragen met dat kind op zijn rug haha.

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 21:43

Hahahaha ja echt hoor, je vraagt je soms af wat ze denken _O- Zodra ze effectief in de buurt piest Duke in zijn broek :roll:

Omenstabij, kan ook toegepast worden op verwaande tieners met maar 2 benen :D

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:49

Sjjjj :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 21:56

Wauw wat blijven het toch machtige paarden (ondanks jouw verhaal, want als mensen dit lezen zonder dat ze beeld hebben zou het net zo goed om twee shetlanders kunnen gaan. Sowieso Zjoek komt daarvoor in aanmerking :') )

Ik ben toch sterk van plan jullie te komen opzoeken in de zomer. :)) Ik heb straks 6 weken vakantie, waarvan ik er maar 1 wegga (thanks to Joy, my ver own bankrupcy starer kit) dus ik heb zeeën van tijd! :D _/-\o_

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Algato
Berichten: 177
Geregistreerd: 07-04-16

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:34

Wat een super lieve foto's van Zjoek, Desser en je nichtje. En wat heb je toch ook schatten van paarden. Desser is toch ook nog best een jonge blom?

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-19 22:41

Gimme_Joy schreef:
Wauw wat blijven het toch machtige paarden (ondanks jouw verhaal, want als mensen dit lezen zonder dat ze beeld hebben zou het net zo goed om twee shetlanders kunnen gaan. Sowieso Zjoek komt daarvoor in aanmerking :') )

Ik ben toch sterk van plan jullie te komen opzoeken in de zomer. :)) Ik heb straks 6 weken vakantie, waarvan ik er maar 1 wegga (thanks to Joy, my ver own bankrupcy starer kit) dus ik heb zeeën van tijd! :D _/-\o_


Oeeh ik maak taart *\%/*

Algato schreef:
Wat een super lieve foto's van Zjoek, Desser en je nichtje. En wat heb je toch ook schatten van paarden. Desser is toch ook nog best een jonge blom?

Desser is een ouwe knar :D Haha!
Hij is in maart 11 geworden, maar soms gedraagt hij zich een beetje als een knorrig opaatje :=
Ik zeg maar altijd zo, als hij je buurman was, was hij het type dat je bal lek prikte als die per ongeluk over de heg gevlogen kwam :P Maar verder had je er dan ook geen last van hoor, als je maar gewoon je rotzooi en gekke ideeën bij je houdt :))

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 11:33

Ohhh jongens Zjoek is echt veel te dik nu.
Maar écht te dik. En ik voer niks bij...
Hij lijkt wel drachtig, is niet alleen dik naar onder maar zelfs naar de zijkanten is hij dik :=

Ik ben echt heel slecht in longeren, nooit geleerd, nooit gedaan en even geen budget om daar ook nog in te gaan lessen, dus ik kreeg als tip om hem mee te nemen langs de fiets!
Ware het niet dat ik al 5 jaar niet meer op een fiets heb gezeten en hoogstwaarschijnlijk eerder zelf tegen de grond ga, dan dat Zjoek met mij aan de kletter zou gaan.

ANYWAY, KLINKT LEUK TOCH *\o/* IK GA STRAKS PROBEREN _O-
Ik hou jullie op de hoogte :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 11:44

Oh my. Zjoek hou je vrouwtje heel. Hoogseizoen staat voor de deur.

Succes en whatever you do, niet het halstertouw aan het stuur binden... _O-

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 12:06

Hahahahahahaha :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-19 19:39

Oké probleem, ik heb mijn fiets vorig jaar verkocht omdat die stond te verstoffen :')
We konden dus niet gaan fietsen wegens gebrek aan fiets.

Maar! Ik ging ook niet zomaar opgeven, Duke moest aan de bak en als dat betekent dat ik zelf ook maar wat fysiek moet kweken, so be it.

Dus we zijn gaan joggen :+ Soort van mengeling tussen Cane cross/Ride & Run, ik noem het Equi Run & Run.
Heb wat proberen te filmen maar het trekt op niet veel hahaha.
Hij was wel echt heel braaf! Veel beter dan ik had verwacht eigenlijk. We gingen alleen op pad zonder Dexter, waar hij nooit eerder was geweest, heel druk met fietsers, overal wegenwerken en wapperende linten en dan ook nog eens langs mij draven zonder me mee te sleuren. Ging echt goed!!

Hij bleef heel fijn bij mij en wilde ook echt de héle tijd draven, iets vaker dan ik persoonlijk aangenaam vond _O- Maar een goed teken, eindelijk eentje die blijft lopen hahaha

We zijn naar het dagstrandje verderop gelopen, waar hij even kon verfrissen. Maar dat ging toch echt niet gebeuren, waar het zand vochtig werd ging de macho uit :+ Rollen in het zand zag hij dan wel weer zitten.

"Hoeveel foto's van mijn buik ga je eigenlijk nog maken?"

Afbeelding

- "Nog eentje" :Y)

Afbeelding

Duke vond alles wel leuk en interessant, maar hij werd helemaal niet vervelend ofzo, wat ik eigenlijk wel dacht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan terug naar huis, waar een bordje stond dat hij niet mag poepen

Afbeelding

Mission accomplished: zweetoksels betekent dat we goed ons best hebben gedaan :')

Afbeelding

Afbeelding

En Dexter leek zichzelf ook een workout gegund te hebben, mooi meegenomen dus

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:55

Haha wat leuk! *\o/*

Ik kan jaloers zijn op die uitrijgebieden. Dat heb ik niet op loopafstand >;)

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 20:46

Zjoek is idd een klein beetje te zwaar :')


Granoek schreef:
Ik ben echt heel slecht in longeren, nooit geleerd, nooit gedaan en even geen budget om daar ook nog in te gaan lessen, dus ik kreeg als tip om hem mee te nemen langs de fiets!
Ware het niet dat ik al 5 jaar niet meer op een fiets heb gezeten en hoogstwaarschijnlijk eerder zelf tegen de grond ga, dan dat Zjoek met mij aan de kletter zou gaan.

ANYWAY, KLINKT LEUK TOCH *\o/* IK GA STRAKS PROBEREN _O-
Ik hou jullie op de hoogte :')


Hier heb ik 10 minuten lang om gelachen :')

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 00:45

Wat fijn dat het zo goed ging met duke! Braaf hoor zo lekker alleen. :) toch maar leren zwemmen, is ook wel goed voor te vetjes haha.

Nick is ook moddervet op het moment, maar die mag niet meer draven op het harde. Dus fietsen mogen ze helaas niet.

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 08:37

Ahh dat is stom! Ik heb ook geprobeerd hem grotendeels in de berm te laten draven maar dat ging hem veel te gemakkelijker en toen ging hij me daar toch hard draven _O- jammer dat er niemand mee was om te filmen want ik denk dat daar een paar knappe stukken uitgestrekte draf tussen zaten :') maar toen moest ik hem toch stoppen want hij draafde me los voorbij, dat kon ik niet bijhouden met mijn korte beentjes :+

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:27

Za-lig. Ik doe het je niet na hoor!

Indra vd Kapel 6yo (Armstrong vd Kapel x Lucifer)

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 09:38

Ik heb echt zin om nog eens te gaan :D Maar misschien dat ik Duke straks even drop bij mijn vriend thuis op stal en dan met Dexter in de trailer eens naar het bos rijd. Even kijken hoe laat ik klaar ben met werken :)
Als ik Duke thuis in de wei laat gaat hij helemaal rondjes rennen enzo, en het is niet zozeer dat ie het niet kan gebruiken, maar de wei ligt langs het terras van ons restaurant en ik kan me voorstellen dat mensen dat best een potje irritant vinden als daar zo'n rotjong staat te hinniken de hele tijd haha

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:39

Toch maar weer een fiets kopen :P

Ja zo'n hinnikend peerd jaagt de klanten misschien wel weg, of ze hebben een live show erbij dat kan ook nog. :') :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-19 09:44

Ik kwam onderweg al Duitsers tegen die toch wel opgemerkt hadden dat het paard dat ik bij had veel leek op het paard dat nog in de wei stond en dat we dus wel samen moesten horen, die zeiden al dat ik vol verwachting werd opgewacht want dat andere paard stond de hele tijd te roepen.

Ehh ja... sorry :o


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laj1, mika11, Noukie123 en 124 bezoekers