[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:17

Mocht de wond bij Duke straks mooi dicht zitten, dan kan ik van harte Calendulan zalf adviseren om het littekenweefsel bijna mee weg te krijgen.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 20:31

Is dat een soort brandzalf? Want hij krijgt er nu flamigel op op dezelfde reden :)

Wij zijn terug met Murphy.. Hij heeft nog eens kweek genomen van zijn oor maar daar zal wellicht gewoon weer uit komen dat de bacterie extreem resistent is. In dat geval is het weghalen van de gehele gehoorgang de enige optie. Is een pittige operatie maar als hij slaagt heeft hij er wel nooit meer last van. Hij belt mij donderdag met de uitslag van de kweek en dan wil ik die operatie laten doen, is het laatste dat ik nog wil proberen voor hem. Erger kan het toch niet worden..

Heb gevraagd wat de DA zou doen en die zei dat het verder gewoon een gezonde (wel oudere) hond was. Wat staar in de oogjes en misschien niet meer zo kwiek en flexibel als een pup maar hij is sterk en gezond en zou de verdoving zeker aan moeten kunnen. Ze kunnen 14-15 jaar worden die cockers dus hij zou met zijn +/- 10 jaar toch zeker nog een paar jaar verder kunnen.
Dus dat gaan we doen en ik ga proberen er met goede hoop aan te beginnen! Hij is zo lief

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 20:34

Ik hoop dat alles goed gaat gaan met murphy

Wonde van duke ziet er al goed uit!!
Kijk er al naar uit om hem voor de lens te hebben :D en verder te oefenen met deze camera :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 20:39

Eerst dat geschoren been maar weer eens deftig krijgen :')

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 01:18

Granoek schreef:
Is dat een soort brandzalf? Want hij krijgt er nu flamigel op op dezelfde reden

Nee, het is een verzachtende zalf, veel gebruikt bij luieruitslag bij baby’s.
Ik heb het bij mijn eerste paard gebruikt, die een 2cm breed lidteken over de voorkant van zijn hak had, na 4 maanden was het lidteken nog maar 3 mm.

Daarna ook bij mezelf gebruikt, nadat ik met flinke lidtekens zat na een operatie. Binnen no time nam de felheid en jeuk af en zijn de lidtekens nu bijna niet meer zichtbaar, tenzij je het weet.

Ik gebruik het bijvoorbeeld nu ook bij de gekke navel van Pleun, die knobbel is ook al flink zachter geworden en geslonken.

Je kunt het bij elke drogist krijgen (in ieder geval in Nederland) en het is redelijk goedkoop. Zeker het proberen waard.

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:18

Goede keus ivm operatie denk ik! Ik duim :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 10:32

Ja ik hoop dat het helpt en het kan me even niet snel genoeg gaan, dit wil ik niet voor hem.
Maar mijn vaste DA is pas 17 juli terug, die zit op congres in Engeland. En eigenlijk wil ik daar wel op wachten, hij heeft ons zo vaak geholpen (en gematst met prijs van consultaties etc.. O:) )
Maar we mogen nu terug zalfjes antibiotica geven dus ik hoop dat het in ieder geval 'rustig' blijft en dat ik eventueel een kleine pijnstiller mag geven deze 2 weken

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 12:09

Al die aandacht die Duke krijgt met zijn beentje daar had Dexter wel even genoeg van, dus die mocht ook weer even lachen voor het vogeltje :)

[ITP] ITP-Gouden uur met mijn goudklompjes

Heel blij met het nieuwe hoofdstel! Vind deze veel beter zitten dan die micklem, vooral aan de bakstukken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 22:57

Duke update, wonde is nu zo groot als een pink eerste ongeveer. Op de roze huid moeten nog haren groeien maar verder dus bijna dicht!

Afbeelding

Dexter was vandaag heel braaf! Foutloos rondje gedaan :)


Afbeelding

Afbeelding

Het zit tussen je oren, Dexter :') hij dacht dat hij vast stond haha

Afbeelding

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 23:13

Gaaf zo voor de wagen!
En fijn dat de wond weer een stukje beter is.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 00:43

Mooi dat het zo goed gaat voor de wagen!

Stral

Berichten: 2545
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:37

wonde ziet er echt keigoed uit! Erg eigenlijk he, dat dat dan zo lang moet duren, maar zoveel te beter nu!

En goed aan het oefenen? Wanneer is de trouw? :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-18 16:10

Ja pff veel te lang!
Trouw is 22 september maar 12 augustus is er iemand jarig die hier elke zondag koffie komt drinken en ik zou haar graag ook verrassen want zij is gek van paarden maar dan moet hij zich wel voorbeeldig gedragen natuurlijk. Ze wordt denk ik iets van 72 ofzo :) Ik heb hem 3 jaar geleden al beleerd voor de wagen maar ik denk niet dat hij al 10x voor de koets heeft gestaan, we doen dat te weinig. Dus nu is het even bootcamp haha.

Murphy had trouwens minder goed nieuws. De bacterie in zijn oor (pseudomona) is overal resistent voor, geen enkele antibiotica of zalf zal dus nog helpen.
Het beste wat we konden doen is blijven spoelen elke dag en dan kon hij de 16e overleggen met mijn vaste DA die nu op verlof is. Want zelfs met de operatie was het risico heel groot dat ook maar 1 kiem van de bacterie zou blijven zitten en dit kon grote complicaties opleveren achteraf.

Dus ik weet het nu maar ik weet tegelijk ook helemaal niks, of zo voelt het toch.
Ze gaan me bellen als ze hebben kunnen overleggen of de operatie nog het risico waard is..

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:05

Wat aan nare bacterie. :(

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 14:32

Oh yaay zn wond wordt echt goed minder nu! En gaaf Decter voor de kar, is hij daar ook wat actiever?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 14:43

Ja zeker! Hij staat heel graag voor de kar. Met de warmte is het iets minder maar als ik hem in het najaar/winter zijn gangetje laat gaan blijft hij de hele weg draven :) hij is ook veel cooler voor de kar. Onder zadel zou hij NOOIT met me onder een haspel door lopen, hoef ik echt niet eens aan te denken :P en voor de kar durft hij veel meer, daar ben ik de bangeschijter :P moet ook altijd iemand mee gaan waarvan ik weet dat ik er iets aan heb, moest er wat gebeuren.

Als ik aan mijn vriend vraag of hij er even langs wilt gaan lopen om een grote weg over te steken dan doet hij dat, op zo’n moment moet ik echt niet iemand hebben die blijft zitten en zegt: och niet aanstellen dat lukt wel.
Want dan word ik echt heel onzeker :+

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:33

Ik wil best x meerijden met de koets als je hulp nodig hebt.. ik mag weer rijden/mennen :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-18 17:31

Heb je de all clear? :D
Ja voor nu is het eigenlijk heel vaak zaterdagavond kijken wat het weer doet en dan beslissen om zondag voor het werk een kort stuk te gaan want een collega is 7 weken ziek K*T :P dus veel van die uren vangen mijn zus en ik nu op

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 17:45

Granoek schreef:
Heb je de all clear? :D
Ja voor nu is het eigenlijk heel vaak zaterdagavond kijken wat het weer doet en dan beslissen om zondag voor het werk een kort stuk te gaan want een collega is 7 weken ziek K*T :P dus veel van die uren vangen mijn zus en ik nu op


Rijden ect weer opbouwen, deze maand nog niet werken maar hopelijk daarna wel. Dan nog werk zoeken :')

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 17:59

Groetjes van twee blije hoofden :')

Afbeelding

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:29

Heerlijke foto! Wat heh je toch twed knapperds

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:57

Ze zouden familie van elkaar kunnen zijn!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-18 19:04

En toch heeft Duke een heel andere blik maar ik krijg dat nooit vastgelegd zoals het op mij overkomt, kan het ook niet uitleggen.
Hij lijkt heel ehm.. vastberaden? Alert ofzo, geen idee hoe ik het moet zeggen. Alsof we samen de wereld aankunnen.
Terwijl Dexter altijd heel relaxed en zacht kijkt, meer zoals ‘als alles mis gaat en de wereld vergaat zijn we tenminste samen’ :+
Moet er zelf om lachen maar dat idee krijg ik altijd bij hun _O-

jeetje77

Berichten: 3455
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 19:16

Mooi stel. Ik lees nog steeds mee, maar van onder een steen. Voor de wagen ziet er trouwens ook goed uit.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 00:21

Mooi stel idd.