[VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-17 21:57

lotteenjoy schreef:
Wat een geweldig paardje, hij oogt zo ontzettend vriendelijk


Ik kan niet anders zeggen dat het ook echt zo is. :D


EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 13:11

14-12-16 om 21:30 werd Yakari aan mij overhandigd uit de trailer nadat hij een lange reis achter de rug had om bij ons te komen. Dat betekend dat ik hem 14 december al weer een jaar mijn paard kan noemen.

Buiten dat hij een super knap paardje is, heeft hij ook nog eens een geweldig karakter. Wat ben ik blij dat hij op mijn pad is gekomen.

Vaak genoeg als ik een drukke dag heb gehad en in de stallen kom hoef ik hem een blik te werpen en dan ontgaand al de stress. Zijn rust geeft mij energie.

We zijn enorm gegroeid samen, hij is heel erg op mij gefocust, wilt altijd voor me werken maar wanneer we het niet doen is het ook geen probleem. We rijden en oefenen nu aan onze binnenstelling. Inmiddels hebben we ook elke maandagavond les samen, mijn rij instructrice geeft me elke week een compliment over hoe goed het gaat en hoe goed we bij elkaar passen.

Toen Yakari bij ons kwam was het opstappen chaos, hij vond het doodeng en sprong alleen maar opzij. Wanneer je er eenmaal je been overheen zwaaide ging hij rennen. We hebben daar dik een maand aan gewerkt. Want leren stilstaan is voor mij nummer één prioriteit. Nu rijden we al zonder zadel.

Voor volgend jaar heb ik veel op de planning staan met hem. Even een doelen lijstje:
- De stelling nog meer verbeteren.
- Verzamelen op de grond.
- Bomproof worden door veel te wandelen.
- Standrit
- In oktober gaan we naar de Veluwe samen :D.
- Vrijheidsdressuur oefeningen: buigen, Spaanse pas, liggen en nog veel meer!

En hopelijk mijn grootste droom, of dit hem volgend jaar wordt weet ik natuurlijk niet maar:

- Met deze knappe man een show geven op Horse Event. <3

Ons jaar was super samen en ik denk dat volgend jaar echt geweldig word!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fijne feestdagen gewenst van ons!

JanouA
Berichten: 77
Geregistreerd: 22-05-17

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:29

Wat een prachtige foto's en wat hebben jullie al veel bereikt! Veel plezier samen en fijne dagen :)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-17 08:12

JanouA schreef:
Wat een prachtige foto's en wat hebben jullie al veel bereikt! Veel plezier samen en fijne dagen :)


Dankjewel! :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 09:33

Wat schrijf je vol met liefde over hem. Ik denk dat jullie in een jaar tijd een echt team zijn geworden, en ik hoop dat 2018 net zo goed voor jullie is!

En wat blijft het toch een prachtig dier!

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 17:27

Het is een erg leuk dier inderdaad. Een fijn jaar gewenst!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 13:17

freetorun schreef:
Wat schrijf je vol met liefde over hem. Ik denk dat jullie in een jaar tijd een echt team zijn geworden, en ik hoop dat 2018 net zo goed voor jullie is!

En wat blijft het toch een prachtig dier!


Ik denk dat 2018 ons veel te bieden heeft! Ik kan niet wachten. :D

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-17 13:18

poes schreef:
Het is een erg leuk dier inderdaad. Een fijn jaar gewenst!!


Dankjewel! Hetzelfde natuurlijk :o

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-18 12:45

Lieve allemaal,

lang heb ik niks geschreven in dit topic. Eigenlijk komt dit doordat ik de laatste tijd ontzettend veel op Instagram update. Bokt is eigenlijk iets waar ik tegenwoordig weinig op zit door de drukte.

Maar met Yakari & mij gaat het super goed! Met de dag gaan we nogsteeds vooruit. Ik heb hem nu inmiddels een jaar alweer, de tijd gaat niet normaal snel. In dat jaar hebben we al veel gedaan samen en vooruitgang geboekt. Voor mij is het een heel avontuur om met een jong paard bezig te zijn. Ik werk zelf met veel geduld en kleine stapjes, ik heb nergens haast mee. Dit werkt super met Yakari. Hoe meer geduld ik heb hoe meer ik er voor terug krijg.

Afbeelding


Onder het zadel hebben we even een paar maanden gestoeid. Yakari begon door te krijgen dat hij best sterk was en dat uiten hij in hangen waardoor ik elke keer met pijnlijke schouders er vanaf kwam. Yakari moest leren om te ontspannen en zijn lichaam goed te gebruiken zonder strijd te voeren aan de voorkant. Dit is natuurlijk heel moeilijk voor een jong paard. Ik werd begeleid door mijn instructrice die me hielp om hem in te buigen zonder iets te forceren. Ik reed toen met een dubbel gebroken bit en ik merkte gewoon dat ik daarmee niks te zeggen had dus heb ik gekozen om hem op enkel gebroken te rijden. Door deze stap kon ik al veel makkelijker Yakari naar binnen vragen. Hierdoor begon hij door te krijgen dat hij ze hoofd ook echt kan buigen tijdens het rijden. :D Zo kwam hij steeds meer naar beneden en werd het geen hangen maar ontspanning. Vanaf hier ging alles met sprongen vooruit. Bitloos loopt hij nu net zo ontspannen als met bit! We rijden nu soms ook zonder zadel, ik klim tegenwoordig zelf op zijn rug vanaf het hek. Voor mij was dit allemaal een enorm leerpunt.

Afbeelding


De galop vind hij nog steeds heel erg moeilijk. Hij galoppeert nu netjes aan maar springt nog vaak aan in de verkeerde galop. Dit heeft alles te maken met balans. Rechts gaat super, links is moeilijk. Daar oefenen we nog op zowel in het zadel als op de grond. Mijn instructrice zei ook dat dit echt een kwestie van tijd is.

Verder doen we nog steeds aan grondwerk en vrijheidsdressuur. Hij is zooo ontzettend leergierig dat hij al snel iets begrijpt. Hij kan nu voetje geven, splagaat, pas, lachen, zijn gewicht naar achter verdelen en we zijn nu bezig met de spaanse pas, jambette (hij moet leren zijn been te strekken) en met het liggen (dat is een lang proces :P). Op de grond is hij al enorm soepel, het cirkelen heeft hij ook al onder de knie. Hoewel de ene dag hij grote cirkels loopt en de andere dag heel dichtbij me blijft. Hier zijn we dus nog mee bezig. Ook heb ik een begin gemaakt om zijn achterbenen op te tillen op zweep commando, de kunst is dat hij dan zijn balans houdt. Vanuit dat kan ik de piaffe aanleren op de grond! :))

Afbeelding


Dit jaar wil ik graag groeien in de dressuur met hem, buitenrijden (!!!), springen en beginnen met het rijden op neckrope. :o Alleen maar leuke plannen dus!

Oh kijk nou hoe hij verkleurd is vergeleken een jaar geleden:


Afbeelding

Afbeelding



Hoe gaat het verder met jullie? :o

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:02

Wat een ontzettend fijne update! Klinkt alsof jij hem heel veel leert, maar hij jou net zo goed wijze lessen leert. Op zijn manier :).

En wow wat een verandering qua kleur al! Wordt hij straks 'gewoon' wit?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:15

Super dat het zo goed gaat...wat verkleurt hij idioot snel...maar dat deed hij als veulen ook al.
Als ik hem een tijd niet zag..herkende ik hem amper..bij wijze van.
Hij lijkt goed op zijn plekje te zijn bij je...wat fijn dat je er zoveel leuke dingen mee doet.
Dikke knuffel voor jullieX

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-18 22:59

Ja het verkleuren gaat ontzettend snel ook al heb je dat zelf helemaal niet door omdat ik hem dagelijks zie. Maar als ik foto’s terug kijk dan is hij heel licht geworden!! :o

Ik denk niet dat hij veel lichter gaat worden. Hij blijft nu wel een beetje haken op deze verhouding. Zijn vlekken zijn precies hetzelfde alleen een stuk lichter. :D

white_flame
Berichten: 1308
Geregistreerd: 23-11-14

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 10:07

Afbeelding
Afbeelding

neem maar afscheid van die vlekken hoor!

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Mijn droompaard wordt werkelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 07:56

Ja je ziet het vaker! Maar afscheid ga ik niet nemen hahaha. Yakari is toen de eerste paar maanden ontzettend verkleurd. Hij is nu al weer een tijd zo licht.

In de zomer gaan we het zien! Dan kan hij twee kanten op gaan of weer naar zijn donkere vlekken of lichter worden.

Zo heb ik ook een valk staan die in de winter bijna wit is en in de zomer zwart.

Maar goed geen vlekken of wel vlekken maakt me niks uit. Hij blijft mijn droompaard.

@white_flame Wat een leuke foto’s!

JHRox

Berichten: 86
Geregistreerd: 15-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:56

Wat een mooie bijzondere verschijning! Veel plezier samen. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogendroog, Rodevlinder, Tomboy0 en 35 bezoekers