Volg je paard, 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-16 01:24

Beste Bokkers,

Vanwege het succes van ons vorige topic open ik hierbij de nieuwe!

Dit topic is bedoelt om alle mogelijke vorderingen te delen en elkaar te motiveren. Maak elke maand een planning van jouw doelen en streep deze elke maand af of juist niet. De meeste Bokkers hebben ook voor het gehele jaar een aantal doelen. Het is de bedoeling dat je elke maand minimaal een post plaatst.

Stel je paard en jezelf voor, vanaf 1 januari 2017 mag je de opdates gaan geven. Het is handig als je je behaalde doelen bijvoorbeeld quote, maar wees hier zelf creatief in.

Als je het niet helemaal begrijpt kan je het vorige topic doorlezen: [YRT] Volg je paard in 2016

Heel veel succes gewenst in 2017! *\o/*

Fly high, Nobblyneez... 17.3.17 - 15.6.22


Asvinia

Berichten: 1028
Geregistreerd: 06-08-15
Woonplaats: Drenthe

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:12

Ik zag het topic van dit jaar veel te laat, dus ik ga in 2017 maar een poging wagen hier mee te doen denk ik :D

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:42

Leuk, heb een heleboel doelen dit jaar dus ga zeker meedoen!

Larissajulia

Berichten: 1506
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:45

Ik ga ook mee doen! :D

Old Avenue's Larissa is een welsh NWR merrie van 14-05-2010. In maart 2014 ben ik begonnen met het beleren van haar, en daarna heb ik haar nog ruim twee jaar verzorgd. Toen kregen we te horen dat ze verkocht zou worden, maar gelukkig hebben wij haar over kunnen kopen!
Larissa is een typische merrie, maar wel heel eerlijk en werkwillig. We zijn nu B+11 en hebben 1 x een BB parcoursje gesprongen, waar we eerste werden :D
Dat was t eigenlijk wel :D
Afbeelding
Afbeelding

Old Avenue's Larissa ---- L1 dressuur + 21 pr: 204 ---- B springen + 3 pr: 78,5 stijlpunten [o]

mavantos

Berichten: 3581
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 09:57

Wat leuk! Ik doe graag mee met mijn 3 jarige Negro.
Zie hier ons topic over 2016:
[EJL-ITP] Een jaar lang met 3 jarige Igor (v. Negro)!

Afgelopen jaar hebben we hem zadelmak gemaakt en nu hij 4 wordt is het de bedoeling iets meer (voor wat een 4 jarige aankan) te gaan vragen.

Voor januari is ons doel om weer lekker in het ritme te komen, z'n vakantie is voorbij en ondanks dat ik geen 7x per week hoef te rijden wil ik dit wel regelmatig 3x per week doen.

Kilimanjaro
@puppy_freek

Sylkai

Berichten: 1098
Geregistreerd: 11-02-14
Woonplaats: Loenhout

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:32

Ik doe ook graag mee.

Aissa mijn haflinger van 7
Doorpakken met rijden
Wat meer vetjes kweken (ze is wat ingevallen)
Spieren opbouwen
Vrijheidsdressuur en grondwerk beginnen
Verkeersmak gaan maken

Voor Januari
Longeren weer met regelmaat oppakken (ik ga er zelf pas weer op na eind Januari na mijn operatie

Elza kruising Tinker/Welsh
Begin inrijden maken
Grondwerk en vrijheidsdressuur mee beginnen
Lekker mee wandelen

Voor Januari
Beginnen met het basisgrondwerk

Foto's volgen nog staan op de pc en zit op de laptop ;-)

Hof ter Baet's Izzy bevallen op 12 April van een prachtige hengst [KS-ITP] Meet Hof ter Baet's Sparrow

Babootje

Berichten: 26186
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:40

Leuk! Ook om op terug te kijken aan het einde van het jaar.
Tja, 2017 is voor ons het jaar van de revalidatie.
Onze 4 jarige History (Johnson x Ferro) is aan vorige week aan 2 benen geopereerd en heeft aan 1 ander been een (lichte) peesblessure door een verdraaiing van zijn kogel (gek gedaan in de paddock).
De operatie was als gevolg van bemerkingen die wij bij aankoop wisten. De operatie is goed geslaagd en de prognose van de veearts is goed.
We hebben ervoor gekozen om hem naar een revalidatiestal te brengen om de revalidatie zo optimaal te laten verlopen. Zodra de hechtingen eruit zijn en de wondjes dicht gaat hij beweging krijgen in de aquatrainer om ervoor te zorgen dat zijn bespiering op peil blijft. Al met al zal het totale revalidatieproces, inclusief opbouw wel een half jaar gaan duren.

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 10:47

Super leuk! Ik ga zeker ook mee doen! Zal me later vandaag even voorstellen :D

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:04

I'm in! Ik zal later wat meer over mijn paarden en onze doelen vertellen. Motiverend, zo'n topic :)

KittyDylan

Berichten: 8871
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 12:05

Ik doe ook mee! Dit keer wél vol gaan houden :=
Zal zo even paardjes voorstellen

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:01

Wat leuk!! Inderdaad heel motiverend zo'n topic en ook een leuke plek om je doelen en uitvoering daarvan te delen!

Ik zou graag meedoen met Anouar :D Anouar is een Arabisch Volbloed van 4 jaar. Ik heb hem in juni 2015 gekocht, hij was heel erg angstig, niet aan te raken en we hebben vooral in 2015 medisch veel tegenslag gehad. We hebben veel gewerkt aan vertrouwen en rustig aan de hand gewerkt. In 2016 hebben we de intensiviteit opgebouwd en heb ik hem samen met een stalgenoot (western) beleerd!
Meer info in onder andere ons topic over 2016: [EJL-ITP] Anouar Flash Star K.A. zadelmak, ruitermak én trailermak!

De doelen voor 2017 zijn voor ons:
- Aan de hand volgen in draf
- Doorrijden in de bak
- Galopperen onder het zadel
- Samen naar het bos wandelen
- Fotoshoots!! <3
- Schriktraining in onze bak
- Ervaring buiten aan de hand uitbreiden, onder andere over de grote brug en door de wijk wandelen
- 21 januari deelnemen aan clinic in hand trail
- 12 februari deelnemen aan wedstrijd in hand trail
- 26 februari deelnemen aan wedstrijd in hand trail
- 26 maart deelnemen aan wedstrijd in hand trail en voor uitbreiding ervaring/concentratie aan showmanship at halter
- 16 april deelnemen aan eerste wedstrijd onder het zadel! De trail!
- 2 juli deelnemen aan wedstrijd trail en walk/yog pleasure :D
- In september deelnemen aan wedstrijd walk/yog pleasure en horsemanship
- 29 oktober deelnemen aan 2 onderdelen van de wedstrijd, degene die Anouar het leukst blijkt te vinden :) Dit zal waarschijnlijk de laatste wedstrijd van het jaar zijn :)

- Over het DAWRA weekend in mei twijfel ik nog.. Dit is mogelijk nog wat te vroeg voor ons en hangt ook van de kosten af.

- Ook zijn clinics en (oefen)wedstrijden welkom, maar bovenstaande was hetgeen ik kon vinden :)

Ik ben benieuwd wat 2017 jullie en ons gaat brengen!

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:12

Ik doe dit jaar ook weer mee! Vorig jaar halve wege gestopt. Ik doet met 2 van de 6 paarden mee omdat ik daar het meest mee doe.

Voorstellen :
Miley } 5 jaar , 148 cm en we starten nu dressuur en oefencrossen.

Afbeelding

Wodan } 13 jaar , 169 cm en we gaan vanaf maart dressuur starten en hopelijk ook een oefencross mee pakken.

Afbeelding

Mijn doelen voor januari :

# met wodan naar andere terrein gaan
# met wodan aan de galop werken
# met miley de hulpen voor schouderbinnenwaarts te verbeteren

Verder heb ik in januari geen wedstrijden.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:22

Leuk! Ik doe graag mee.

Ik ben Thamar, 24 jaar en heb verschillende paarden gehad de afgelopen jaren.
Ik ben in het dagelijks leven docent en als hobby rijd ik nog weleens paarden voor anderen door/in of corrigeren. Beetje bijverdiensten.

Paard 1
Dakar, KWPN, Springgefokt, 2008 dus wordt 9 jaar. Heb hem sinds juli 2011. Zelf ingereden met 3 jaar. Is erg braaf en nuchter. Loopt Z2 dressuur en m'n uiteindelijke doel is voor 2017 ZZL te starten.

Paard 2
[naam], KWPN, springgefokt, 2014 en wordt dus 3, sinds 3 maanden van mij. Heel lief en nuchter. Niet zo groot als Dakar (die is 1,75), [naam] is 1,56. Wil ik mee gaan springen. Doel voor 2017 is: erop kunnen rijden stap draf en galop. B/L1 dressuur klaarmaken. Cavaletties kunnen huppelen einde van 2017 en een keer mee naar springles (50cm) maar dat hij went aan andere paarden.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

KittyDylan

Berichten: 8871
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 13:55

Afbeelding
Powys (NL) Poppy
Geb. 6 juni 2016
Welsh Mountain Pony
Merrie

Poppy is echt een karaktertje, vandaag en gisteren met buitenzetten scheen ze echt een trutje te zijn :') (bijten, stijgeren, boos kijken)

Afbeelding
Powys (NL) Fflur-Coch
Geb. 12 juni 2015
Welsh Mountain Pony
Merrie

Heel lief en leergierig, maar eist de aandacht wel op.

Afbeelding
Kitty
Geb. 1996
Merrie

Goedzak, vindt alles wel prima en de baas in de groep

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

AdemoJoey

Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-03

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:36

Wat een leuke doelen!!

Voor januari 2017 zijn onze doelen:

- Na de behandeling van de osteopaat afgelopen 27 december de training d.m.v. longeren weer rustig oppakken
- Aan de hand mee kunnen draven
- Nog eenmaal met de trailer naar een andere locatie en daar rustig met hem aan de hand aan het werk
- Oefenen met balkjes
- Minimaal 2x, liefst 4x onder het zadel kunnen rijden in de bak
- 21 januari clinic in hand trail

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 16:48

Voor januari met m'n jonkie als doel:
Beide kanten eroverheen kunnen hangen zonder dat ie bang wordt. Verder dat ie niet meer bijt en leert meedraven aan het halster en touw.

Voor Dakar (9 jarige) is het appuyeren in galop naar rechts verbeteren en dus de buiging in z'n lijf nog soepeler krijgen.
Hopelijk 1 winstpunt rijden op cc (21-01) en liefst 2 natuurlijk.
Daarnaast verder oefenen met de vliegende wissels. Hij leren wachten op mijn hulpen en dat ik hem schoudervoor kan laten galopperen en dan buitenbeen eraan drukken en zo de wissel mooi springt. Gaat soms al goed. Niet alle keren.

Voor later dit jaar dat hij meerdere op 1 rechte lijn kan springen en dus niet meer slingert.

Dakar Utopia (v. Cartano) Intermediair I +1

Miirtheex_x

Berichten: 93
Geregistreerd: 09-02-12
Woonplaats: Pijnacker

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:15

Wat een leuk topic! Erg motiverend, ik ga ook proberen te blijven updaten.
Mijn doelen zijn voor mijn verzorgpaard Niro, een Friese ruin van net 14 jaar.
We rijden sinds oktober wedstrijden, zijn nu B+6 en starten maar 1x per maand. We doen het voor onszelf, hebben er lol in en vinden het belangrijker om fijner te rijden dan hoge punten te halen.
We waren allebei nog blanco qua wedstrijdervaring maar het gaat zo goed dat ik echt trots op hem ben!
Onze doelen van 2017:
- Winstpunt(en) rijden in het L1
- Zijgangen en verzamelen goed bevestigen
- Achterhand sterker maken, ook met longeren met dubbele lijnen/pessoa
- Weer eens naar het strand samen
- Relaxter paard op vreemd terrein (begin vanaf 1 januari met magnesium bijvoeren)
- Aan de hand wat dingetjes vrijheidsdressuur aanleren.
Foto's volgen nog!

Live, laugh, love!

xxdomiixx

Berichten: 1495
Geregistreerd: 21-11-12
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:35

YES!! Nieuw topic, nieuw jaar vol nieuwe avonturen (hoop ik ^^)

Zorro is een 22 jarige ruin (bijna 23 dus - die ouwe bok := ). Ik heb hem in 2015 gekocht van een manege/vereniging die stopte. Hij was behoorlijk mager dus 2015 stond in het teken van hem bij laten komen en aan onze band werken. We hebben dus ook heel lang niet gereden, alleen grondwerk. 2016 was hij inmiddels te vet. Dit was natuurlijk ook niet de bedoeling, het was een beetje uit de hand gelopen (ga ik verder niet op in want er zit een heel verhaal achter). Dus toen moest hij afvallen. Nou dat duurde even door omstandigheden maar uiteindelijk begint hij nu weer normale vormen aan te nemen. We rijden de laatste tijd heel veel en het gaat ook echt beter, maar het blijft lastig om dat gevoel wat we op de grond hebben ook te creëren als ik er op zit.

Nou ik ga mijn paard helpen zijn goede voornemens waar te maken :p
-Mooie bespiering kweken
-Conditie opkrikken
-Souplesse verbeteren
-Proberen vaker naar het vrouwtje te luisteren (als hij luistert doet hij het ook goed, nu alleen vaker :o )
Jaja mijn paard houd van werken :+ Ik vind het in ieder geval hele goede voornemens +:)+ .

Oke even serieus.
Aan het eind van 2017:
- Kan ik met Zorro spelen/dansen vanuit het zadel zoals we dat nu op de grond doen (niet dat het altijd super gaat, maar hij vind het leuk en daar gaat het om - dat wil ik ook in het zadel)

Nou dat vind ik wel een mooi uitdagend doel voor ons (of eigenlijk vooral voor mij).
En hoe ik dit wil gaan bereiken door in ieder geval:
- Lessen
- Veel rijden
- Veel afwisseling in het rijden (bak, bos - of misschien zelf weer naar het strand)
- Een boomzadel kopen (Weet nog niet of het een dressuur of VZH wordt - dat zie ik dan wel)
- Verdiepen in andere natural horsemanship methoden die gefocust zijn op de relatie met het paard

Hier een filmpje van een rij sessie: https://www.youtube.com/watch?v=QpMukk5SuS0

En hier een foto van Zorro ergens dit jaar
Afbeelding

Horse Around vlog iedere zaterdag om 18.00 uur.
Remember the difference between a boss and a leader; a boss says "Go!" - a leader says "Let's go!" ~ E.M. Kelly

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:44

Wat leuk. Ik ga mee doen en ook proberen te blijven updaten.

Mijn doelen in 2017 zijn : werken aan dressuur met mijn tinkers , het beleren voor de wagen van mijn tinker merrie , met mijn ruin veel aangespannen rijden. Het springen/crossen gaan beoefenen en eens een slipjacht/trail mee te rijden. En kennis maken met het TREC rijden. En ook eens een keertje een strand rit met mijn eigen paardjes te rijden .En een paarden rally mee te rijden , dit alles samen ( wat best veel is) doen met mijn bijrijders.

Ik ben nu op vakantie , als ik weer thuis ben dan maak ik een recente forto's van mijn paardjes.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:55

Ik ben Laura, 15 jaar oud en ik ga hier denk ik updates plaatsen over mijn shetlander Nick van 9 jaar oud. Nick ken ik in mei 3 jaar en dan is hij een jaar van mij. Wij doen vooral spelenderwijs werken, anders vind hij het al snel saai. Op mijn instagram @nicklandpony plaats ik vanmiddag een video met wat we vandaag hebben gedaan. Ook doen we buitenritten met de sulky, wat hij heel erg leuk vind.

Onze voorlopige doelen voor 2017:
- Recht worden. Ik heb morgen mijn eerste rechtricht les met Nick, en ik ben nog van plan om een osteo te laten komen.
- Conditie opbouwen. Ik ben aan het sparen voor een nieuwe sulky, waarmee we hopelijk veel kilometers kunnen gaan maken.
- Afvallen. Ik wil in 2017 volhouden om 1x per week op buitenrit te gaan.
- Elkaar beter leren begrijpen, zodat het werken in vrijheid beter gaat worden en dat we er meer kanten mee op kunnen.

Ons hoofddoel voor Januari is om zijn benen te kunnen scheren. Nick vind het enorm spannend, vandaar zijn jeti (achter)benen.

Als laatst nog een foto van Nick en mij:
Afbeelding

spotterick

Berichten: 757
Geregistreerd: 27-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:11

Fijn dat nu iemand anders het topic wou overnemen, had/heb de laatste tijd veel aan mijn hooft gehad en daardoor niet veel tijd op bokt of met mijn paardjes door kunnen brengen.
Dat is voornamelijk het grootste doel voor mij, weer lekker van mijn paardjes kunnen genieten.
Mephisto
Mephisto is nu anderhalf jaar oud en is een schwarzwalder fuchs hengst, echt een super paardje waar ik dit jaar voornamelijk lekker mee ga knuffelen en oefenen met voetjes geven en wat wandelen.


Tjabo
Tjabo is bijna 3 jaar nu en is een tinker ruin. Wil hem dit jaar spelenderwijs proberen in te rijden maar hem voornamelijk lekker paard laten zijn en zo af en toe een wandeling maken.

verder doelen voor mij eigen is:
-lessen weer echt oppakken ipv een keer in de week een beetje knolhobbelen echt wat actiever er mee bezig zijn
-Voornamelijk veel met mijn paardjes bezig zijn en er lekker van genieten.

foto's zal ik in januari plaatsen wanneer we officieel van start gaan

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:18

Ik zal ook even voorstellen, ik doe mee met 2 paarden!

Joey (van Rudolph v.d Kapershoeve)
4 jaar, net 3 maandjes onder het zadel

Doelen:
januari: recht richten en de galop voor elkaar krijgen
25 februari: fotoshoot veluwe
26 maart: B debuut
juni : meedoen aan de tinkerdagen
september: meedoen aan de tinkerdagen

Afbeelding


Fay (van Painted Black)
9 jaar

Fay staat op dit moment in training bij een africhtingsstal omdat ze niet te rijden was, inmiddels is ze ruim 1,5 maand weg en gaat het de goede kant op.

Doelen:
Januari: weer op haar rijden
Maart: B starten

Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:30

Okay, even voorstellen dus.
Ons meest recente topic: Het eerste jaar met Horonae!

(Sport)Naam: KS Horonae Gold (Roné)
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 4 (in april 5)
Stokmaat: 1,76m
Ras: KWPN Tuiger (Atleet x Orona v. Jochem)

Ze is een snel afgeleid, koppig type, springen doet ze het liefst van alles. Een enorme knuffelbeer met een goed hart, beetje een ruinenkarakter maar wel een échte tuiger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Onze doelen voor 2017:
- Constanter, licht in de hand nageeflijk
- Regelmatig een springlesje meepakken
- In het voorjaar vaker buitenrijden
- Minstens 1x per maand wedstrijd meedoen
- Lekker gezond blijven!

Consequente doelen:
- L2 dressuur (misschien dat ik dit nog upgrade naar M1)
- BB springparcour rijden
- Appuyement bevestigen
- Nog minstens 1 fotoshoot doen


Ik hoop dat het ons gaat lukken!

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!

Janinevv

Berichten: 13229
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Volg je paard, 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:32

Ik ga ook mee doen met me twee haflinger veulens.

En dan de basic dingen, ze moeten nog veel leren!
Afbeelding

[o]

Oblivion

Berichten: 649
Geregistreerd: 18-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 18:35

Oeh leuk topic, ik meld me ook aan met Ella!
Ella (officieel Endless Day) is een 7-jarige KWPN'er van Sandro Hit x Cocktail x Roemer.
[EJL-ITP] Een jaar, of eigenlijk bijna twee, met mijn top merrie!

Onze doelen voor 2017 zijn minstens M2 dressuur te rijden en eigenlijk wil ik ook graag L springen. Maar dat moeten
we nog maar zien aangezien mijn voorkeur bij de dressuur ligt. :+ En verder heel veel plezier maken natuurlijk!

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, flikkalover, Goner, knockout1, Sandyislief en 120 bezoekers